• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hebben op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7
    Topic 8
    Topic 9



    Users die Perciver shippen
    Square
    ColouredWind
    Theodora
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Justified
    Lilia
    Daylighter
    Cymry
    Sonnet
    Trenzalore
    Creativity
    RStylinson
    Exterminate
    SPECS
    Whitmore
    Moore
    Thysia
    Bridgit
    simonella
    KittyChan
    Piazzolla
    Liberacorpus
    SecretlyACat
    ThingsInLife
    Dashwood
    Pom
    Puzzel
    Wunjo
    Martenvilijn
    Firedemon
    Alley
    MistSnitch
    Splendida
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd. ^^

    Perciver stories op Q
    Masquerade van ColouredWind
    Chocolate van ColouredWind
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van ColouredWind
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    Bulletproof van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Theodora
    The Forseeing van Theodora
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Quidditch match van Emrys
    I love you so damn much van Piazzolla
    Casting Rainbows van Escritura
    The battle of Hogwarts van Martenvilijn en ThingsInLife
    Seasons van Rivendel
    Heart of Gold van Square
    Hidden in plain sight van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    I think I'm falling for you van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square
    You bug me van Square
    Smile and Wave van Square
    I want it bad van Square

    Perciver fanart van Q'ers
    Perciver Snogging van ColouredWind
    Perciver Characters van ColouredWind
    Perciver United van ColouredWind
    Golden Snitch van ColouredWind
    Chibi Percy van ColouredWind
    Chibi Oliver van ColouredWind
    Perciver minions van ColouredWind
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Theodora
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Vote Percy van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square
    Rainbows & unicorns van Square
    Perciver note 2 A & B van Square
    Oliver Wood van Square
    Perciver Angel AU (of transparant) van Square
    Perciver minions van Square
    De Percy Dans van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square
    Volgens jouw headcanon krijgen Percy en Oliver... van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah
    Hoeveel weet jij van Perciver? van MistSnitch

    Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van ColouredWind op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Exterminate op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficarchive.tumblr.com - Fanfic blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van ColouredWind
    Perciver vragenlijst - Vragenlijst van Martenvilijn
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^



    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr

    [ bericht aangepast op 16 aug 2013 - 14:26 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik ben zelf min of meer begonnen, maar misschien is dit meer een gesprek voor gb? (:

    Tenzij jullie het willen hebben over welke talen Percy en Oliver spreken, natuurlijk. In mijn headcanon kan Percy er tenminste een stuk of vijf. :3




    (...)

    Ik zal het zo aanpassen, zit nu op iPod. ^^
    Edit: Gedaan.


    Sawwy.
    In mijn hoofd kan Percy er inderdaad heel veel en op een of andere manier lijkt het me heel schattig als Ollie heel gebrekkig Frans spreekt. Ik weet niet waarom. x]


    She's beauty, she's grace, she'll punch you in the face.

    Wiarda schreef:
    In mijn headcanon heeft Percy in alle talen die hij spreekt een heel schattig Engels accent. Verder grammaticaal in orde etc, natuurlijk, maar wel met een accent waar Oliver hem vervolgens mee plaagt als wraak op de opmerkingen die Perce af en toe maakt over zijn Schotse tongval. :'D


    Haha, aww, dat kan ik me eigenlijk heel goed voorstellen. Oliver die geen woord verstaat van wat Percy allemaal zegt (al vindt hij het stiekem wel leuk om Percy Spaans te horen praten) maar Percy toch plaagt met zijn accent. En dan spreekt Percy op vakantie een keertje tegen een echte Fransman en complimenteert die hem in het Engels en met Oliver erbij op zijn goede beheersing en uitspraak van de taal, waarop Percy een week lang op de meest onverwachte momenten opeens Frans begint te praten om Oliver eraan te herinneren dat hij er goed in is, tot Oliver het helemaal zat is en de rest van de vakantie alleen nog maar in het zware Schotse dialect antwoordt dat hij nooit gebruikt behalve als hij op bezoek is bij zijn oma (wat Percy eigenlijk ook niet heel erg vindt, want het klinkt helemaal niet verkeerd met Olivers stem, maar dat hij er nauwelijks iets van verstaat is toch een minpuntje). (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dashwood schreef:
    (...)

    Sawwy.
    In mijn hoofd kan Percy er inderdaad heel veel en op een of andere manier lijkt het me heel schattig als Ollie heel gebrekkig Frans spreekt. Ik weet niet waarom. x]


    O God, houd me vast. (cat)

    Hoewel meneer en mevrouw Weasley altijd hun best hadden gedaan om verjaardagen zo uitgebreid mogelijk te vieren, kon Bill zich niet herinneren dat ze ooit een verjaardag hadden gehad die zo onnodig uitbundig was als die van zijn dochter. Niet alleen omdat haar verjaardagstaart bijna groter was dan zijn eigen bruiloftstaart, maar grotendeels omdat ze voor de verjaardag bijna alle levende mensen op de Delacour stamboom hadden uitgenodigd, en deze nu luid lachend aan de wijn zaten.
          "Sorry, zou ik -" Oliver probeerde oogcontact te maken met het meisje wat recht voor het dichtsbijzijnde kommetje zoutjes zat, maar deze leek zich daar helemaal niet van bewust. "Zou ik misschien die borrelnootjes even mogen?"
          Percy wuifde het al weg. "Het hoeft echt niet."
          "Dat zeg je alleen maar omdat je niet wilt dat ik er moeite voor ga doen."
          "Deels," zei Percy eerlijk. "Maar vooral omdat ik vermoed dat ze Frans is en je haar aandacht met wat Engelse verontschuldingen niet zal trekken."
          Hierdoor ging Oliver alleen nog maar rechter zitten. Hij was geen genie wat betreft talen, dat moest hij eerlijk toegeven, maar wat basiszinnetjes Frans kon hij heus wel uit zijn duim zuigen. Hij schraapte zijn keel en zette alvast een beleefde glimlach op. "Pardon, êtes-vous François?"
          Het meisje keek nu wel direct om, maar haar uitdrukking was niet bepaald wat hij had verwacht. "Non," antwoordde ze, na een akelig lange pauze. "Je suis Patricia."
          Dat was de eerste keer dat Victoire oom Percy had horen schaterlachen.


    Ik moet er wel even bijzeggen dat dit gebaseerd is op iets wat een arme stakker werkelijk heeft meegemaakt. Zijn vrienden pesten hem er nog steeds mee. x)

    [ bericht aangepast op 2 aug 2013 - 0:47 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    O God, houd me vast. (cat)

    Hoewel meneer en mevrouw Weasley altijd hun best hadden gedaan om verjaardagen zo uitgebreid mogelijk te vieren, kon Bill zich niet herinneren dat ze ooit een verjaardag hadden gehad die zo onnodig uitbundig was als die van zijn dochter. Niet alleen omdat haar verjaardagstaart bijna groter was dan zijn eigen bruiloftstaart, maar grotendeels omdat ze voor de verjaardag bijna alle levende mensen op de Delacour stamboom hadden uitgenodigd, en deze nu luid lachend aan de wijn zaten.
          "Sorry, zou ik -" Oliver probeerde oogcontact te maken met het meisje wat recht voor het dichtsbijzijnde kommetje zoutjes zat, maar deze leek zich daar helemaal niet van bewust. "Zou ik misschien die borrelnootjes even mogen?"
          Percy wuifde het al weg. "Het hoeft echt niet."
          "Dat zeg je alleen maar omdat je niet wilt dat ik er moeite voor ga doen."
          "Deels," zei Percy eerlijk. "Maar vooral omdat ik vermoed dat ze Frans is en je haar aandacht met wat Engelse verontschuldingen niet zal trekken."
          Hierdoor ging Oliver alleen nog maar rechter zitten. Hij was geen genie wat betreft talen, dat moest hij eerlijk toegeven, maar wat basiszinnetjes Frans kon hij heus wel uit zijn duim zuigen. Hij schraapte zijn keel en zette alvast een beleefde glimlach op. "Pardon, êtes-vous François?"
          Het meisje keek nu wel direct om, maar haar uitdrukking was niet bepaald wat hij had verwacht. "Non," antwoordde ze, na een akelig lange pauze. "Je suis Patricia."
          Dat was de eerste keer dat Victoire oom Percy had horen schaterlachen.


    Ik moet er wel even bijzeggen dat dit gebaseerd is op iets wat een arme stakker werkelijk heeft meegemaakt. Zijn vrienden pesten hem er nog steeds mee. x)


    Ik denk er niet eens over je vast te houden als er dit soort dit van komen als je losloopt. :'D
    O hemel, arme Oliver. Het spijt me een beetje voor hem en voor die echte jongen, maar ik kan eigenlijk alleen met Percy meedoen. x') Maar Oliver doet nog wel zo zijn best, en eigenlijk is dat hartstikke goed. You go, Oliver.

    Toen mijn moeder (Duits, van origine) net in Nederland was komen wonen, stuurde een van mijn vaders vrienden hem een kaartje met "Gefeliciteerd met deze mijlpaal!" Het Nederlands van mijn moeder was nog niet heel erg goed, dus ze las "nijlpaard" en ze was niet erg blij zo genoemd te worden. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ga voor de verandering maar eens vroeg (ha, ha, ha) slapen, dus hier is een slechte foto van wat ik tot nu toe heb gedaan met de Google resultaten voor "waistcoat". Het is nog lang niet af en Oliver moet er waarschijnlijk ook nog bij, maar ik ben eigenlijk erg tevreden met hoe het eruit begint te zien.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wiarda schreef:
    (...)

    O God, houd me vast. (cat)

    Hoewel meneer en mevrouw Weasley altijd hun best hadden gedaan om verjaardagen zo uitgebreid mogelijk te vieren, kon Bill zich niet herinneren dat ze ooit een verjaardag hadden gehad die zo onnodig uitbundig was als die van zijn dochter. Niet alleen omdat haar verjaardagstaart bijna groter was dan zijn eigen bruiloftstaart, maar grotendeels omdat ze voor de verjaardag bijna alle levende mensen op de Delacour stamboom hadden uitgenodigd, en deze nu luid lachend aan de wijn zaten.
          "Sorry, zou ik -" Oliver probeerde oogcontact te maken met het meisje wat recht voor het dichtsbijzijnde kommetje zoutjes zat, maar deze leek zich daar helemaal niet van bewust. "Zou ik misschien die borrelnootjes even mogen?"
          Percy wuifde het al weg. "Het hoeft echt niet."
          "Dat zeg je alleen maar omdat je niet wilt dat ik er moeite voor ga doen."
          "Deels," zei Percy eerlijk. "Maar vooral omdat ik vermoed dat ze Frans is en je haar aandacht met wat Engelse verontschuldingen niet zal trekken."
          Hierdoor ging Oliver alleen nog maar rechter zitten. Hij was geen genie wat betreft talen, dat moest hij eerlijk toegeven, maar wat basiszinnetjes Frans kon hij heus wel uit zijn duim zuigen. Hij schraapte zijn keel en zette alvast een beleefde glimlach op. "Pardon, êtes-vous François?"
          Het meisje keek nu wel direct om, maar haar uitdrukking was niet bepaald wat hij had verwacht. "Non," antwoordde ze, na een akelig lange pauze. "Je suis Patricia."
          Dat was de eerste keer dat Victoire oom Percy had horen schaterlachen.


    Ik moet er wel even bijzeggen dat dit gebaseerd is op iets wat een arme stakker werkelijk heeft meegemaakt. Zijn vrienden pesten hem er nog steeds mee. x)


    Oh mijn god oh mijn god asdfghjkl
    I definitely love you for writing this :9~

    En Inge, ik ben echt heel benieuwd wat eruit komt. c:


    She's beauty, she's grace, she'll punch you in the face.

    Square schreef:
    (...)

    Ik denk er niet eens over je vast te houden als er dit soort dit van komen als je losloopt. :'D
    O hemel, arme Oliver. Het spijt me een beetje voor hem en voor die echte jongen, maar ik kan eigenlijk alleen met Percy meedoen. x') Maar Oliver doet nog wel zo zijn best, en eigenlijk is dat hartstikke goed. You go, Oliver.

    Toen mijn moeder (Duits, van origine) net in Nederland was komen wonen, stuurde een van mijn vaders vrienden hem een kaartje met "Gefeliciteerd met deze mijlpaal!" Het Nederlands van mijn moeder was nog niet heel erg goed, dus ze las "nijlpaard" en ze was niet erg blij zo genoemd te worden. (krul)


    Aaaaaaaaw (bloos).


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Alweer een late Mijn topics, met dank aan hotels zonder gratis wifi-verbinding.
    En Atomic is veranderd in Whitmore.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Whitmore schreef:
    Alweer een late Mijn topics, met dank aan hotels zonder gratis wifi-verbinding.
    En Atomic is veranderd in Whitmore.


    Aangepast. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Is er muziek die jullie met Perciver associëren?
    Ik was net bezig met het bekijken/weggooien van de Perciver afspeellijsten op mijn iPod, dus ik vroeg me af wat jullie nou echt bij hen vinden passen. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Is er muziek die jullie met Perciver associëren?
    Ik was net bezig met het bekijken/weggooien van de Perciver afspeellijsten op mijn iPod, dus ik vroeg me af wat jullie nou echt bij hen vinden passen. (:

    Eigenlijk niet...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Helemaal niemand? Oh, dat is erg. (cat)
    Hier een paar die mij als eerste te binnen schieten.

    Perfect - Alanis Morissette
    Eigenlijk meer Percy en de Weasleys dan Perciver. Niet per se de realiteit, maar eerder hoe Percy het zag. Au.
    Be a good boy
    Push a little farther now
    That wasn't fast enough
    To make us happy
    We'll love you just the way you are
    If you're perfect


    Blindness - The Metric
    Percy, zijn tijd bij het Ministry en de oorlog. Ik zou gewoon alle lyrics hiervan kunnen quoten, denk ik.
    I was a blindfold, never complained
    All the survivors singing in the rain
    I was the one with the world at my feet
    (...)
    I wanna leave but the world won't let me go
    I wanna leave but the world won't let me go
    What it is and where it stops nobody knows
    You gave me a battle I never chose


    Finders Keepers - You me at Six
    Oké, ik geef toe dat deze er vooral bij staat omdat de titel zo geweldig is. :') Maar met het nummer kun je ook wel wat.
    Finders keepers
    Will you keep me in mind?
    I like secrets
    'Cause they keep me in line


    Love you much better - The Hush Sound
    Uit mijn crackmix, van Oliver aan Percy (en Penny, heh).
    And while you kiss everybody but me, I just sit back and watch
    But one day soon, I'm gonna grab you by the collar
    and kiss you all I want
    I can love you much better
    If you can't see it you're blind


    I've got you - McFly
    Spreekt wel voor zich, denk ik. Flufffff.
    'Cause I've got you to make me feel stronger
    When the days are rough and an hour seems much longer
    Yeah when I got you
    Oh to make me feel better
    When the nights are long they'll be easier together


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Door HiPS en Kims opmerking dat ze Percy graag wilde zien dansen, kon ik de beelden van Percy die allerlei onnozele dansjes doet niet meer uit mijn hoofd krijgen. Ik presenteer: de Percy Dans. :'D
    Shush, natuurlijk is dit precies hoe het in HiPS ging. Ik kan het weten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Door HiPS en Kims opmerking dat ze Percy graag wilde zien dansen, kon ik de beelden van Percy die allerlei onnozele dansjes doet niet meer uit mijn hoofd krijgen. Ik presenteer: de Percy Dans. :'D
    Shush, natuurlijk is dit precies hoe het in HiPS ging. Ik kan het weten.


    Hij was toch aan het springen in HiPS?
    Ik voel me nu echt even goed aangezien ik dus blijkbaar aanleiding was ^^

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 21:25 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Gelukkig ben ik niet epileptisch :p
    This cheered me up a little. Thanks.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.