• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hebben op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7
    Topic 8
    Topic 9



    Users die Perciver shippen
    Square
    ColouredWind
    Theodora
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Justified
    Lilia
    Daylighter
    Cymry
    Sonnet
    Trenzalore
    Creativity
    RStylinson
    Exterminate
    SPECS
    Whitmore
    Moore
    Thysia
    Bridgit
    simonella
    KittyChan
    Piazzolla
    Liberacorpus
    SecretlyACat
    ThingsInLife
    Dashwood
    Pom
    Puzzel
    Wunjo
    Martenvilijn
    Firedemon
    Alley
    MistSnitch
    Splendida
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd. ^^

    Perciver stories op Q
    Masquerade van ColouredWind
    Chocolate van ColouredWind
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van ColouredWind
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    Bulletproof van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Theodora
    The Forseeing van Theodora
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Quidditch match van Emrys
    I love you so damn much van Piazzolla
    Casting Rainbows van Escritura
    The battle of Hogwarts van Martenvilijn en ThingsInLife
    Seasons van Rivendel
    Heart of Gold van Square
    Hidden in plain sight van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    I think I'm falling for you van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square
    You bug me van Square
    Smile and Wave van Square
    I want it bad van Square

    Perciver fanart van Q'ers
    Perciver Snogging van ColouredWind
    Perciver Characters van ColouredWind
    Perciver United van ColouredWind
    Golden Snitch van ColouredWind
    Chibi Percy van ColouredWind
    Chibi Oliver van ColouredWind
    Perciver minions van ColouredWind
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Theodora
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Vote Percy van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square
    Rainbows & unicorns van Square
    Perciver note 2 A & B van Square
    Oliver Wood van Square
    Perciver Angel AU (of transparant) van Square
    Perciver minions van Square
    De Percy Dans van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square
    Volgens jouw headcanon krijgen Percy en Oliver... van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah
    Hoeveel weet jij van Perciver? van MistSnitch

    Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van ColouredWind op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Exterminate op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficarchive.tumblr.com - Fanfic blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van ColouredWind
    Perciver vragenlijst - Vragenlijst van Martenvilijn
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^



    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr

    [ bericht aangepast op 16 aug 2013 - 14:26 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ^
    Gedaan!


    Queer zijn is gewoon alles

    Er klopt iets niet, ik zette die Perciver quiz in de top en heb 5 kudo's maar in de top staat er dat ik 3 kudo's heb??:8


    I wanna be a wizard!

    MistSnitch schreef:
    Er klopt iets niet, ik zette die Perciver quiz in de top en heb 5 kudo's maar in de top staat er dat ik 3 kudo's heb??:8


    Ja, de top staat niet volledig op punt, er lopen meer dingen fout .


    Queer zijn is gewoon alles

    Theodora schreef:
    (...)

    Ja je weet het altijd zo lang te rekken, maar dat is ook deels waarom ik jouw verhalen zo leuk vind (bloos). Je weet er heel goed de spanning in te houden en toch je lezers te bekoren :Y)


    Eigenlijk is het wel heel erg goed om dat een keer te horen. ^^ Ik vraag me wel eens af of het niet een beetje saai wordt op een gegeven moment.




    MistSnitch schreef:
    Er klopt iets niet, ik zette die Perciver quiz in de top en heb 5 kudo's maar in de top staat er dat ik 3 kudo's heb??:8


    Toen je quiz in de top kwam te staan had je nog drie kudo's. Inmiddels zijn daar een paar bij gekomen, maar in de top staat nog steeds het oude aantal. Dat is tenminste hoe het zit bij de stories, volgens mij. (:

    [ bericht aangepast op 30 juli 2013 - 17:59 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aah zo ;)


    I wanna be a wizard!

    Hierbij mijn eerste hoofdstuk van the battle of hogwarts//perciver

    Ik liep door het atrium richting de haarden. Normaal verdwijselde ik altijd, maar sinds het nieuwe beleid mag dat niet meer. Bij elke haard stond een rij. Ik keek welke rij het kortste was een sloot daar aan. Toen het mijn beurt was pakte ik een beetje stof en gooide het in de haard, en riep. 'Lonsialaan 8!' Ik begon te tollen en sloot mijn ogen. Uitijndelijk voelde ik dat ik trager ging en opende terug mijn ogen, net op tijd om de woonkamer van mijn huis te zien. Ik stapte uit de haard en zag Oliver op de bank zitten. 'Hallo.' Zei ik. 'Hallo perce, hou was je dag?' Vroeg Oliver bezorgd. Ik ging naast hem zitten en pakte zijn hand vast. 'Het is niet meer hetzelfde.' Zei hij. De regels zijn tien keer erger geworden, er is overal bewaking en je mag niet zomaar je mond opentrekken.' Zei hij en met een brok in mijn keel ging ik verder. 'Mijn vader is ook niet komen werken.' Nadat ik dat had gezegd kreeg ik een traan in mijn ogen. 'Kom nou perce, alles komt wel weer goed.' Zei Oliver. Waarna hij me knuffelde. 'Ik ben gewoon zo bang dat ze iets overkomt.' Zei ik huilend. 'Er overkomt ze vast niks.' Zei Oliver. En nadat Oliver dat zei vermande ik me. 'Ja inderdaad. Er overkomt ze vast niks.' En ik veegde mijn tranen af. 'En, wat heb jij nog gedaan?' Vroeg ik een beetje ongemakelijk. 'Niet veel, een beetje getraint. Dat is alles.' Zei Oliver. 'Niets speciaals dus.' Zei ik. 'Inderdaad!' Zei Oliver. 'Nou, dan ga ik aan het eten beginnen, is stampot goed?' Vroeg ik. 'Ja is lekker!' Zei Oliver, en ik ging naar de keuken. Ik zwaaide met mijn toverstok en de kookpot kwam tevoorschijn. Ik zwaaide nog eens en alle ingrédienten begonnen zichzelf in stukjes te hakken. Toen alle groenten gehakt waren zwaaide hij terug met zijn stok zodat alle groenten in de pot gingen. Nu moesten ze alleen nog even koken. Ik ging terug naar de woonkamer waar Oliver een boek aan lezen was. Ik zette me naast hem en pakte de krant. Na een kwartier was het eten klaar en gingen ze aan tafel. Oliver pakte mijn bord en schepte voor me op. 'Dankje.' Zei ik. Wat is het toch een schat dacht ik. Ze begonnen te eten en zeiden niks. Toen alles op was zwaaide ik met mijn toverstok en alles verdween. Ze gingen terug in de woonkamer zitten. Opeens hoorde ze iets tegen het raam tikken. Het was een uil. Ik stond op en liet de uil binnen. Hij had een briefje aan zijn poot en ik maakte dat los en las de brief.

    Beste Percy en Oliver,
    Potter is teruggekeerd naar Hogwarts en het zal hier waarschijnlijk uit de hand lopen. Kom ons helpen Hogwarts te verdedigen!
    Desiderius Perkamentus


    Queer zijn is gewoon alles

    Martenvilijn schreef:
    Hierbij mijn eerste hoofdstuk van the battle of hogwarts//perciver

    Ik liep door het atrium richting de haarden. Normaal verdwijselde ik altijd, maar sinds het nieuwe beleid mag dat niet meer. Bij elke haard stond een rij. Ik keek welke rij het kortste was een sloot daar aan. Toen het mijn beurt was pakte ik een beetje stof en gooide het in de haard, en riep. 'Lonsialaan 8!' Ik begon te tollen en sloot mijn ogen. Uitijndelijk voelde ik dat ik trager ging en opende terug mijn ogen, net op tijd om de woonkamer van mijn huis te zien. Ik stapte uit de haard en zag Oliver op de bank zitten. 'Hallo.' Zei ik. 'Hallo perce, hou was je dag?' Vroeg Oliver bezorgd. Ik ging naast hem zitten en pakte zijn hand vast. 'Het is niet meer hetzelfde.' Zei hij. De regels zijn tien keer erger geworden, er is overal bewaking en je mag niet zomaar je mond opentrekken.' Zei hij en met een brok in mijn keel ging ik verder. 'Mijn vader is ook niet komen werken.' Nadat ik dat had gezegd kreeg ik een traan in mijn ogen. 'Kom nou perce, alles komt wel weer goed.' Zei Oliver. Waarna hij me knuffelde. 'Ik ben gewoon zo bang dat ze iets overkomt.' Zei ik huilend. 'Er overkomt ze vast niks.' Zei Oliver. En nadat Oliver dat zei vermande ik me. 'Ja inderdaad. Er overkomt ze vast niks.' En ik veegde mijn tranen af. 'En, wat heb jij nog gedaan?' Vroeg ik een beetje ongemakelijk. 'Niet veel, een beetje getraint. Dat is alles.' Zei Oliver. 'Niets speciaals dus.' Zei ik. 'Inderdaad!' Zei Oliver. 'Nou, dan ga ik aan het eten beginnen, is stampot goed?' Vroeg ik. 'Ja is lekker!' Zei Oliver, en ik ging naar de keuken. Ik zwaaide met mijn toverstok en de kookpot kwam tevoorschijn. Ik zwaaide nog eens en alle ingrédienten begonnen zichzelf in stukjes te hakken. Toen alle groenten gehakt waren zwaaide hij terug met zijn stok zodat alle groenten in de pot gingen. Nu moesten ze alleen nog even koken. Ik ging terug naar de woonkamer waar Oliver een boek aan lezen was. Ik zette me naast hem en pakte de krant. Na een kwartier was het eten klaar en gingen ze aan tafel. Oliver pakte mijn bord en schepte voor me op. 'Dankje.' Zei ik. Wat is het toch een schat dacht ik. Ze begonnen te eten en zeiden niks. Toen alles op was zwaaide ik met mijn toverstok en alles verdween. Ze gingen terug in de woonkamer zitten. Opeens hoorde ze iets tegen het raam tikken. Het was een uil. Ik stond op en liet de uil binnen. Hij had een briefje aan zijn poot en ik maakte dat los en las de brief.

    Beste Percy en Oliver,
    Potter is teruggekeerd naar Hogwarts en het zal hier waarschijnlijk uit de hand lopen. Kom ons helpen Hogwarts te verdedigen!
    Desiderius Perkamentus



    Dat hoef je hier niet te posten hoor. Je kunt een link plaatsen als je wilt, maar de tekst leest iedereen die dat wil wel in het hoofdstuk zelf. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)


    Dat hoef je hier niet te posten hoor. Je kunt een link plaatsen als je wilt, maar de tekst leest iedereen die dat wil wel in het hoofdstuk zelf. ^^


    Haha ik ga daar geen gzwoonte van maken only the first chapter!


    Queer zijn is gewoon alles

    Inge, in mijn theebladeren staat dat je me binnenkort nog een keer doet huilen. Mijn Remembrall vertoonde tegelijktijdig een rode mist waardoor ik vermoed dat het al een keer gebeurd is maar dat ik het verdrongen heb.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    Inge, in mijn theebladeren staat dat je me binnenkort nog een keer doet huilen. Mijn Remembrall vertoonde tegelijktijdig een rode mist waardoor ik vermoed dat het al een keer gebeurd is maar dat ik het verdrongen heb.


    Aww. Het is nooit mijn bedoeling om iemand aan het huilen te maken. (no_chears) *gooit zakdoekjes en schattige filmpjes van katten richting België*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Aww. Het is nooit mijn bedoeling om iemand aan het huilen te maken. (no_chears) *gooit zakdoekjes en schattige filmpjes van katten richting België*


    Ik leef gewoon zo mee met Oliver. Voor iemand die zo slim is, is Percy wel een beetje dom.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    (...)

    Ik leef gewoon zo mee met Oliver. Voor iemand die zo slim is, is Percy wel een beetje dom.


    That's it. Als ik nog eens een langer verhaal schrijf, wordt het Percy POV. Je bent niet de eerste die zoiets zegt. Ook tijdens HoG waren er steeds dat soort opmerkingen en ik vind het een beetje zielig voor Percy, want hij is niet dom, maar hij zegt gewoon niks. (cat)
    En oké, dát zou dan misschien dom kunnen zijn, nu ik het zo zeg. :') Maar hallo, hij heeft een vriendin en hij doet zijn best om een goed vriendje te zijn. Good Boyfriend!Percy is hartstikke canon, dus dat kan ik niet negeren.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    That's it. Als ik nog eens een langer verhaal schrijf, wordt het Percy POV. Je bent niet de eerste die zoiets zegt. Ook tijdens HoG waren er steeds dat soort opmerkingen en ik vind het een beetje zielig voor Percy, want hij is niet dom, maar hij zegt gewoon niks. (cat)
    En oké, dát zou dan misschien dom kunnen zijn, nu ik het zo zeg. :') Maar hallo, hij heeft een vriendin en hij doet zijn best om een goed vriendje te zijn. Good Boyfriend!Percy is hartstikke canon, dus dat kan ik niet negeren.


    Je maakt me niet wijs dat hij tot hiertoe doorhad waarom Oliver zoveel en zo graag tijd met hem spendeerde.
    Maar miscchien heb ik inderdaad mijn woorden een beetje ongelukkig gekozen. Ik verbeter mezelf hierbij dan ook graag: voor iemand die zijn bril zo vaak goed zet is hij wel een beetje blind.
    Al ben ik wel helemaal voor Percy POV.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Chris Rankin ‏@chrisrankin 41s
    Happy Birthday Jo Rowling. May your days be merry and bright and may all your christmasses be… no, hang on that's not right…!#happybirthday


    Mag ik even van Chris Rankin houden? ^^


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Theodora schreef:
    (...)

    Je maakt me niet wijs dat hij tot hiertoe doorhad waarom Oliver zoveel en zo graag tijd met hem spendeerde.
    Maar miscchien heb ik inderdaad mijn woorden een beetje ongelukkig gekozen. Ik verbeter mezelf hierbij dan ook graag: voor iemand die zijn bril zo vaak goed zet is hij wel een beetje blind.
    Al ben ik wel helemaal voor Percy POV.


    Nou oké, dat is al een stuk beter. :Y)




    PercyWood schreef:
    (...)

    Mag ik even van Chris Rankin houden? ^^


    Even? Maar hij blijft de hele tijd awesome. *O*
    Tijd voor een Chris Rankin appreciation post.
    Also, he's totally one of us: fangirling over Tom, talking about shipping, posting Drarry, RPG'ing, making casual LotR references, watching AVPM. Eigenlijk was ik op zoek naar die ene tweet waarin hij beweert dat hij met Sean over Percy/Oliver fic aan het praten was, maar ik kon nu even alleen deze vinden.
    En hij kijkt Sherlock. En hij beschrijft zichzelf met "That Bloke from Harry Potter" in zijn bio-ding op Twitter. En je zou eens moeten zien hoe vol de Chris Rankin tag op Tumblr staat met "omg Percy tweeted me!" omdat hij steeds op fans reageert, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan