• Hi,

    Ik ben 2 weken oppassen op het huis van mn vriendin (zoals vaker gezegd), haar zusje (18 jaar) is nu wel een paar dagen thuis, omdat zij moet werken.
    Gisteravond begon ze opeens te huilen, omdat er al 2 dagen niks van haar beste vriend P is gehoord.
    Ik heb haar gerustgesteld en we hebben samen besloten dat als ze vandaag nog niks van hem zou hebben gehoord, we de politie bellen..

    Nu komt ze net terug van haar werk en gaat ze op de bank zitten, aan haar houding zag ik al dat het niet helemaal lekker zat..
    Ze vroeg of ik gebeld was door haar vader, maar dat was niet zo.
    Ze zet haar grote zonnebril op en vertelt dan met een schorre stem: "Hij is gevonden."
    Natuurlijk wist ik direct over wie het ging.
    Als ze zacht begint te huilen, ga ik naast haar zitten en troost haar. 'En?'
    Hij heeft een overdosis genomen, maar is naar het ziekenhuis gebracht. Hij is niet dood, ook niet meer in levensgevaar.

    En dan stelt ze me allerlei vragen.
    Waarom? Waarom en.. Waarom?
    Het weekend was zo gezellig, of was dat een afscheid? Hij had ruzie thuis, komt het daardoor?
    Wilde hij écht dood? Ik denk het niet. Anders sprong hij wel voor een trein.
    Is het een schreeuw om aandacht? Heeft hij hulp nodig?

    En daar zit ik dan.. Naast haar.. Te antwoorden dat ik het niet weet. Dat ik hem één keer heb gezien, toen lachte die nog.. Was hij zenuwachtig.
    En ik ken haar niet zo goed, want zij is "het zusje van..", maar ik heb gezegd dat ik er voor haar ben.

    Ik vind het zo erg! Ze is het nu aan haar opa en oma aan het vertellen.
    Dus heb ik besloten haar vandaag te troosten. Ze wilt de hele dag op bed blijven liggen, maar ik denk dat ik voorstel om een film te kijken.
    Ik zou vanavond eigenlijk weggaan, maar ik blijf hier.. Voor haar.

    Wat vinden jullie ervan als iemand een overdosis neemt, of zelfmoord pleegt op een andere manier?
    Ik vind het egoistisch.
    Hebben jullie het ook wel eens meegemaakt? Of dat je iemand kent, die je daarmee moet troosten?

    Bedankt voor het lezen, x


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Gelukkig dat hij niet meer in levensgevaar verkeerd! Wat ontzettend sneu nieuws, vooral voor dat meisje. Hoop dat alles goed komt en dat hij de hulp krijgt die hij nodig heeft, want 't is duidelijk dat hij hulp nodig heeft.

    Op de vraag wat ik ervan vind als iemand een poging doet, zal ik maar geen antwoord geven en ik zal ook maar niet op jouw antwoord ingaan want ik kan er ontzettend pissig om worden als mensen zeggen dat zoiets egoïstisch is.
    Op je andere vraag; ja, ik heb dat wel eens meegemaakt, meerdere keren.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    fallenbadass schreef:
    Gelukkig dat hij niet meer in levensgevaar verkeerd! Wat ontzettend sneu nieuws, vooral voor dat meisje. Hoop dat alles goed komt en dat hij de hulp krijgt die hij nodig heeft, want 't is duidelijk dat hij hulp nodig heeft.

    Op de vraag wat ik ervan vind als iemand een poging doet, zal ik maar geen antwoord geven en ik zal ook maar niet op jouw antwoord ingaan want ik kan er ontzettend pissig om worden als mensen zeggen dat zoiets egoïstisch is.
    Op je andere vraag; ja, ik heb dat wel eens meegemaakt, meerdere keren.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    fallenbadass schreef:
    Gelukkig dat hij niet meer in levensgevaar verkeerd! Wat ontzettend sneu nieuws, vooral voor dat meisje. Hoop dat alles goed komt en dat hij de hulp krijgt die hij nodig heeft, want 't is duidelijk dat hij hulp nodig heeft.

    Op de vraag wat ik ervan vind als iemand een poging doet, zal ik maar geen antwoord geven en ik zal ook maar niet op jouw antwoord ingaan want ik kan er ontzettend pissig om worden als mensen zeggen dat zoiets egoïstisch is.
    Op je andere vraag; ja, ik heb dat wel eens meegemaakt, meerdere keren.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    fallenbadass schreef:
    Gelukkig dat hij niet meer in levensgevaar verkeerd! Wat ontzettend sneu nieuws, vooral voor dat meisje. Hoop dat alles goed komt en dat hij de hulp krijgt die hij nodig heeft, want 't is duidelijk dat hij hulp nodig heeft.

    Op de vraag wat ik ervan vind als iemand een poging doet, zal ik maar geen antwoord geven en ik zal ook maar niet op jouw antwoord ingaan want ik kan er ontzettend pissig om worden als mensen zeggen dat zoiets egoïstisch is.
    Op je andere vraag; ja, ik heb dat wel eens meegemaakt, meerdere keren.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik snap niet hoe je dat egoïstisch kunt vinden, alsof diegene die zelfmoord (probeert) te plegen niet weet dat hij mensen daarmee pijn gaat doen, want natuurlijk weet hij dat. Zelfmoord plegen is niet iets wat je doet als je vriendje/vriendin het uitgemaakt heeft, je hond dood is of iets anders, die mensen die dat doen denken er echt lang genoeg aan om te weten dat het de enige oplossing is. Als je zo diep zit dan weet je dat je mensen ermee kwetst maar je denkt wel dat het beter is zo. Ik vind het egoïstisch dat je het egoïstisch vind want je hebt waarschijnlijk geen idee hoe die mensen zich voelen als ze het doen. En ja, ik heb het meegemaakt bij drie vrienden van mij en ik heb zelf ook al twee keer in het ziekenhuis gelegen daardoor en ik heb ook wat mensen moeten troosten.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2013 - 17:23 ]

    Heel lief van je dat je vanavond er bent voor haar. Het is een grote schok voor haar dus voor haar is het fijn dat jij er bent. Ook al kennen jullie elkaar niet zo goed. Ik denk dat er wat aan de gang is in het leven van die jongen waarvan zij (het zusje van je vriendin) misschien niks van af weet. Misschien heeft hij iemand nodig om mee te praten maar hij heeft zeker iemand nodig die hem ervan weer houd zoiets nog een keer te doen.

    Om op je vragen te antwoorden. Ik snap dat je het egoïstisch vind maar ik vind van niet. Je hebt er behoorlijk wat moed voor nodig, vind ik. Je geeft letterlijk je leven op, het is niet iets wat je terug kunt draaien. Ik heb respect voor mensen die zelfmoord plegen of een poging doen. De meeste die het doen, doen het namelijk niet zomaar.


    Physics is awesome

    Ik vind het juist egoïstisch, om zelfmoord pogingen egoïstisch te noemen..
    Het gaat niet voor niets in mensen hun hoofd om.
    ze zeggen altijd dat mensen die zelfmoord plegen, niet kijken naar wat ze aanrichten. er niet over nadenken, wat ze hun vrienden aandoen.
    En dat vind ik bullshit. Mensen plegen niet zomaar zelfmoord.
    en ja, ik heb het ook meegemaakt, maar dan toch iets extremer.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2013 - 17:24 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Sofinite schreef:
    Ik snap niet hoe je dat egoïstisch kunt vinden, alsof diegene die zelfmoord (probeert) te plegen niet weet dat hij mensen daarmee pijn gaat doen, want natuurlijk weet hij dat. En ja, ik heb het meegemaakt bij drie vrienden van mij en ik heb zelf ook al twee keer in het ziekenhuis gelegen daardoor en ik heb ook wat mensen moeten troosten.


    Ik vind het egoistisch omdat je WEET dat je mensen pijn gaat doen. En het dan alsnog doen. Ik heb het zelf ook heel vaak meegemaakt. Als je echt niemand meer hebt en niks anders kunt, mogen ze het van mij doen. Maar neit voor de trein of wat, want dan heeft die arme machinist er weer last van..
    Ma ik snap ook dat die mensen ECHT geen andere uitgang meer weten, echt wel.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    xGREENLEAF schreef:
    (...)

    Ik vind het egoistisch omdat je WEET dat je mensen pijn gaat doen. En het dan alsnog doen. Ik heb het zelf ook heel vaak meegemaakt. Als je echt niemand meer hebt en niks anders kunt, mogen ze het van mij doen. Maar neit voor de trein of wat, want dan heeft die arme machinist er weer last van..
    Ma ik snap ook dat die mensen ECHT geen andere uitgang meer weten, echt wel.


    Die mensen die dat doen, leven zelf ook in pijn. En uiteindelijk adviseren we elkaar toch altijd dat we voor onszelf moeten kiezen en niet voor anderen?


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    xGREENLEAF schreef:
    (...)

    Ik vind het egoistisch omdat je WEET dat je mensen pijn gaat doen. En het dan alsnog doen. Ik heb het zelf ook heel vaak meegemaakt. Als je echt niemand meer hebt en niks anders kunt, mogen ze het van mij doen. Maar neit voor de trein of wat, want dan heeft die arme machinist er weer last van..
    Ma ik snap ook dat die mensen ECHT geen andere uitgang meer weten, echt wel.

    op zo'n moment weet je dat niet.
    Als je op het punt staat om een einde aan je leven te maken, besef je niet, dat er mensen zijn die er om je geven.
    en zo wel, vind ik het nog altijd niet egoistisch. want is het dan echt zo fout om jezelf een keer voorop te stellen? waarom zou je met zoveel pijn en verdriet nog verder gaan, alleen omdat er iemand is die je zal missen. Ik weet dat het pijn doet als iemand zelfmoord pleegt. maar degene die je achterlaat, gaan uiteindelijk toch wel door met het leven. want zo zijn mensen nu eenmaal.
    dus, iemand bij je houden, die eigenlijk heel graag weg wilt, is niet egoïstisch?
    denken dat, degene die zelfmoord pleegde, niet aan je gedacht heeft, is niet egoïstisch?
    sorry, maar dat vind ik toch een stuk egoïstischer.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2013 - 17:30 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Het hoeft niet perse een poging te zijn zichzelf te doden, soms zoeken mensen erkenning voor de nare gevoelens die ze hebben. Als je zelf niet erg betrokken bent met deze jongen en zijn familie zou ik het eerst een tijdjes met rust laten, als iedereen die hem een beetje kent er boven op gaat zitten maakt het allemaal nog moeilijker.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2013 - 17:38 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Dat is echt heel heftig, maar ik ben dol blij voor jullie dat hij niet dood is.
    Er mogen na Cory Monteith echt geen mensen meer overlijden door een overdosis.
    En wat betreft of ik het egoïstisch vind. Ik heb daar geen mening over. Aan de ene kant wel en aan de andere kant niet.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Hopelijk komt het goed hem en krijg goede hulp.
    Ik vind zelfmoord ver van egoïstisch. Die mensen leven gewoon in zoveel pijn dat ze gewoon niet meer veder willen leven. Ik weet niet hoe mensen denken voordat ze zelfmoord plegen, maar ik weet wel hoe het voelt om elke dag in pijn te leven. Het gevoel te hebben dat niemand je mag en je nooit meer je bed uit wilt komen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Surgeon schreef:
    Dat is echt heel heftig, maar ik ben dol blij voor jullie dat hij niet dood is.
    Er mogen na Cory Monteith echt geen mensen meer overlijden door een overdosis.
    En wat betreft of ik het egoïstisch vind. Ik heb daar geen mening over. Aan de ene kant wel en aan de andere kant niet.


    Seriously?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Surgeon schreef:
    Dat is echt heel heftig, maar ik ben dol blij voor jullie dat hij niet dood is.
    Er mogen na Cory Monteith echt geen mensen meer overlijden door een overdosis.
    En wat betreft of ik het egoïstisch vind. Ik heb daar geen mening over. Aan de ene kant wel en aan de andere kant niet.


    Maar hij heeft het toch niet opzettelijk gedaan? Hij wilde toch niet dood? :l