• Geen idee of je dat woord zo schrijft

    Warning! Zeikverhaal!

    Mijn vader heeft vannacht een hartinfart gehad en ligt nu in het ziekenhuis. Hij heeft het overleefd, maar volgens de dokters is hij door het oog van de naald gekropen, en mag hij van geluk spreken dat hij het dus heeft overleefd. Mijn moeder had het natuurlijk niet meer, en dit is de tweede keer in mijn leven dat ik haar zie huilen, echt ver-schrik-ke-lijk! ><'
    Ik weet nu niet meer wat ik doen moet. Bovendien verwijt ik het mezelf heel erg dat ik er doorheen heb geslapen! Mijn moeder kan wegens haar reuma geen trappen lopen en mijn vader was helemaal in elkaar gezakt en zíj heeft papa in de auto moeten sleuren en mee naar het ziekenhuis moeten brengen, omdat de huisartsenpost ernaast niks doen wilde. Pas daar aangekomen zeiden ze van ''oh jah, jah, o god we moeten gelijk naar de eerste hulp, sorry sorry sorry'' en toen werd papa pas geopereerd. Maar serieus, oké ik was ontiegelijk moe, maar ik had gewoon wakker moeten worden! ><'
    maar daar is nu niks meer aan te doen. Op het moment vreet ik mijzelf gewoon op. Ik wil er voor mijn moeder zijn, want zij is natuurlijk ook over stuur, ik bedoel, ze is 30 jaar getrouwd met mijn vader vorige week! Ik kook al en zorg ervoor dat ze geen zware dingen doet, verder hebben we een cafe/snackbar gedoe waar ook gedart wordt en ik probeer ook daar zoveel mogelijk achter de bar en in de keuken en bediening te doen. Ookal zullen we nu alleen open zijn met de dartwedstrijden op het moment.

    Hebben jullie ook ooit zoiets als dit meegemaakt? En hoe gingen/gaan jullie er mee om? Dit vraag ik mij eigenlijk af, want ik weet níét wat ik met mijzelf aan moet op het moment, ik ben volledig geschokt door alles.

    x.

    (Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal.)

    Edit:
    En sommigen zeggen dat mijn moeder mij wakker had moeten maken, maar dit kon ze niet. Ik slaap op zolder, en mijn ouders waren beneden. Mijn moeder kan wegens haar reuma geen trappen lopen, en als ze schreeuwt, zal ik het niet horen als ik slaap, want daar is de afstand te groot voor..
    Edit 2: Mijn vader kan vandaag of morgen waarschijnlijk naar een zaal met meerdere mensen, wat betekend dat zijn toestand min of meer stabiel is. Nu is het nog een kwestie van kijken hoe de medicijnen op hem aan slaan, en hij moet eens stoppen met koppig doen, want hoe koppiger hij is, des te langer zit hij in het ziekenhuis. ;p

    [ bericht aangepast op 4 aug 2013 - 13:30 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wow, heel veel sterkte!

    Ik heb zelf hartproblemen en daar ook heel vaak plots last van. Maar (nog) nooit zo erg, gelukkig..
    En mijn vader en moeder zijn allebei al een x (moeder vaker) met spoed opgenomen in het ziekenhuis om kanker.. En mijn moeder om een.. ding, bij haar neus. Weet niet meer hoe het heet, maar ze was een "wandelende tijdbom".
    Allebei wel overleefd, gelukkig.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Heel veel sterkte Yolanda (heb ik het goed?) en het is helemaal niet erg dat je er doorheen bent geslapen. Als je moe bent, ben je moe en je moeder had je ook kunnen roepen of iets dergelijks op dat moment.
    Heel erg veel sterkte.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ja het is verschrikkelijk om je moeder te zien huilen!! Ik heb mijn papa al ook eens zien huilen zelfs al meer dan 5 keer… omdat ik hem maar 1 keer per week zie. Ik weet het niet wat ik eraan zou doen. Ik heb wel al een psycholoog. :$ dat kan ik jou ook moeilijk aanraden he. Misschien zou je je mama eens willen zeggen van maak je geen zorgen… :X ik stel me voor dat ik jou ben. Ik zou me daar ook niet goed bij voelen. Het enige wat ik kan doen is je een groot succes wensen! (flower)(K)


    I'm a girl in the world

    Dat is inderdaad heel heftig en het is begrijpelijk dat je zo geschrokken bent. Maar jezelf verwijten dat je niet wakker werd, heeft natuurlijk geen zin, want daar kun jij ook niets aan doen. Het is al heel goed dat je je moeder nu probeert te helpen en daar zal ze vast heel blij mee zijn.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik wens jou heel veel sterkte toe!


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Whitmore schreef:
    Dat is inderdaad heel heftig en het is begrijpelijk dat je zo geschrokken bent. Maar jezelf verwijten dat je niet wakker werd, heeft natuurlijk geen zin, want daar kun jij ook niets aan doen. Het is al heel goed dat je je moeder nu probeert te helpen en daar zal ze vast heel blij mee zijn.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik wens jou heel veel sterkte toe!

    + Ik ben hier om je altijd te steunen, Yola!


    Some people are art and do art at the same time

    Bedankt voor al jullie lieve reacties! <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Whitmore schreef:
    Dat is inderdaad heel heftig en het is begrijpelijk dat je zo geschrokken bent. Maar jezelf verwijten dat je niet wakker werd, heeft natuurlijk geen zin, want daar kun jij ook niets aan doen. Het is al heel goed dat je je moeder nu probeert te helpen en daar zal ze vast heel blij mee zijn.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik wens jou heel veel sterkte toe!


    + Mijn grootvader heeft dit ook gehad, en iedereen was toen ook heel erg verdrietig , en bezorgd , maar hij heeft het gered , en hij is weer helemaal de oude - wat zijn hart betreft dan - .
    Het is heel erg lastig , maar zoals al gezegd is , maak je zelf geen verwijten , jij kon er niets aan doen , en het is heel erg lief dat je al die dingen voor je moeder (en ook je vader natuurlijk) doet ! Keep up the good work ! (:
    Sterkte ! <3


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Jezus, dat is heftig o.o
    Heel veel sterkte! <3


    i put the fun in funeral

    Ah, dat is verschrikkelijk... Je moet onthouden dat het niet jouw schuld is dat je niet wakker werd, daar kun je zelf ook helemaal niks aan doen.
    Heel erg veel sterkte!


    She's beauty, she's grace, she'll punch you in the face.

    Oh gut, Yolanda, wat erg! Heeeeeeeeel veel sterkte en wens je vader maar heeeeel veel beterschap van me. En als er iets is, kan je altijd bij me terecht.

    Verder wil ik even kwijt dat mijn opa (die echt in de slechtste conditie ooit is en helemaal niks uitvoert, ondanks dat de dokter al veel te vaak heeft gezegd dat het levensgevaarlijk is dat hij zo slecht leeft) al twee keer een hartinfarct heeft overleefd. Een daarvan een paar weken terug nog, dus het komt vast wel helemaal weer goed met je vader. Daarbij hoef je je echt niet schuldig te voelen. Je kan er helemaal niks aan doen en dat je niet wakker geworden bent, is ook niet iets waar je je schuldig over hoeft te voelen, want ook daar kan je niks aan doen. Dat is alleen maar normaal. Ik ken jullie huis en ik zou ook niet wakker zijn geworden, denk c;


    Happy Birthday my Potter!

    Dumoulin schreef:
    Heel veel sterkte voor jou en je moeder!


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    Ik snap het verhaal, want mijn moeder heeft een paar jaar geleden ook een hartinfarct gehad...
    Heel veel sterkte voor je en je familie! (flower)


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Conquistador schreef:
    Bedankt voor al jullie lieve reacties! <3

    Graag gedaan lieverd.


    Some people are art and do art at the same time

    Heel veel sterkte, het zullen zware maanden worden.
    Het revalidatieproces duurt lang en is intensief voor iemand die nu absoluut nul komma nul conditie heeft.
    Mijn vader en opa hebben een hartinfarct gehad, ik heb destijds als jong meisje mijn vader in elkaar zien zakken. Doodeng. Mijn opa was recenter, in de vierde klas. Het zijn slopende maanden, maar ze zijn er weer bovenop. Ze kunnen natuurlijk een stuk minder, maar met medicijnen kan veel voorkomen worden.
    Ikzelf heb ook de genen voor hart problemen, die ik trouwens ook al heb. Ik hou er niet van om na te denken over de toekomst, over hoeveel pillen ik moet slikken of dat ik eventueel een operatie moet ondergaan. Tot nu toe blijft het bij een slechte conditie en hartkloppingen, gelukkig.
    Heel veel sterkte meid, ik hoop echt dat je vader er weer helemaal bovenop komt!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dumoulin schreef:
    Heel veel sterkte voor jou en je moeder!


    16 - 09 - '17