• De stelling van deze week luidt:
    Dierenrechten moeten in de grondwet worden opgenomen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Cairde schreef:
    Onneens. Ik heb nooit gesnapt waarom sommige mensen dieren met mensen vergelijken..


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    mee eens, dieren hebben ook gevoel. En hebben daardoor niet minder rechten dan een mens

    kimie1d schreef:
    mee eens, dieren hebben ook gevoel. En hebben daardoor niet minder rechten dan een mens

    Wij mensen mogen discrimineren. Om die reden mogen wij dus, als dieren zijn opgenomen in de grondwet, geen muggen doodslaan, omdat je een hond ook niet mag doodslaan. Ook zouden dieren allemaal dezelfde behandeling moeten krijgen. Daarnaast mogen dieren ook niet doden. Niet ons, niemand. Ook niet elkaar. Een kat mag dus geen vis of vogel doden. De familie van de vogel zou dan een rechtszaak aan moeten spannen tegen de kat. De kat zou levenslang in de gevangenis zitten. Omdat alle dieren gelijk zijn, zitten ze allemaal in een kooi met dezelfde vormgeving. Echter voor sommige dieren (denk aan een vis zonder aquarium) is dat dierenmishandeling. Wie wordt er dan aangeklaagd?
    /bullshit maar okay.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Javier schreef:
    Helemaal mee eens!
    Ik vind niet dat mensen ongestraft dieren mag mishandelen. Dieren voelen evenveel pijn als mensen die mishandels worden. Niet meer en niet minder. alleen zij kunnen niet voor zich zelf op komen.


    Enjoy life

    Helemaal mee eens!
    Dieren hebben net zoveel gevoelens als mensen en zouden dezelfde rechten moeten hebben. Soms vind ik leed bij dieren nog veel zieliger als bij mensen. Dieren zijn niet minder dan mensen, ze horen ook hun eigen rechten te krijgen. Mensen mogen dieren niet ongestraft laten verhongeren / mishandelen / misbruiken


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Javier schreef:
    Helemaal mee eens!
    Ik vind niet dat mensen ongestraft dieren mag mishandelen. Dieren voelen evenveel pijn als mensen die mishandels worden. Niet meer en niet minder. alleen zij kunnen niet voor zich zelf op komen.

    Javier schreef:
    Helemaal mee eens!
    Ik vind niet dat mensen ongestraft dieren mag mishandelen. Dieren voelen evenveel pijn als mensen die mishandels worden. Niet meer en niet minder. alleen zij kunnen niet voor zich zelf op komen.


    Real bands save fans, real fans save bands.

    nerveus schreef:
    Helemaal mee eens!
    Dieren hebben net zoveel gevoelens als mensen en zouden dezelfde rechten moeten hebben. Soms vind ik leed bij dieren nog veel zieliger als bij mensen. Dieren zijn niet minder dan mensen, ze horen ook hun eigen rechten te krijgen. Mensen mogen dieren niet ongestraft laten verhongeren / mishandelen / misbruiken
    AHAHAHAHAHHAHAHAHAHAQH daar lag ik een paar minuten stuk om!!!


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...)AHAHAHAHAHHAHAHAHAHAQH daar lag ik een paar minuten stuk om!!!


    Hoe is dat grappig


    i put the fun in funeral

    oneens mensen zijn belangrijker dan dieren ja natuurlijk zijn dieren ook belangrijk maar als je MOEST kiesen tussen je huisdier of je familie dan kies je toch echt je familie lijkt mij

    nerveus schreef:
    Helemaal mee eens!
    Dieren hebben net zoveel gevoelens als mensen en zouden dezelfde rechten moeten hebben. Soms vind ik leed bij dieren nog veel zieliger als bij mensen. Dieren zijn niet minder dan mensen, ze horen ook hun eigen rechten te krijgen. Mensen mogen dieren niet ongestraft laten verhongeren / mishandelen / misbruiken


    Queer zijn is gewoon alles

    nerveus schreef:
    Helemaal mee eens!
    Dieren hebben net zoveel gevoelens als mensen en zouden dezelfde rechten moeten hebben. Soms vind ik leed bij dieren nog veel zieliger als bij mensen. Dieren zijn niet minder dan mensen, ze horen ook hun eigen rechten te krijgen. Mensen mogen dieren niet ongestraft laten verhongeren / mishandelen / misbruiken


    Mee eens.


    26 - 02 - '16

    Remain schreef:
    (...)

    Hoe is dat grappig
    Ik snap dat gewoon niet.. Je wilt zeggen dat als iemand jouw moeder mishandeld je dat niet zo erg vind je dier moet maar niet mishandeld worden?


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Juniper schreef:
    Mee eens! Dieren zijn in mijn ogen net zo belangrijk als mensen, ze verdienen ook een juiste behandeling. Dus ben ik voor dierenrechten!


    † Love? I want to sleep.

    Mee eens, hebben jullie het ook gehoord? rond de 5 paarden mishandelingen in Limburg/ België,
    Ze hebben nog geen straf en niet gevonden terwijl hun gezichten duidelijk op een filmpje stonden.
    Dus ja ik vind van wel :$


    Everyone is Beautiful <3