• De stelling van deze week luidt:
    Dierenrechten moeten in de grondwet worden opgenomen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Aravis schreef:
    (...)

    Ik zei toch net dat meningen niet fout kùnnen zijn? En als je me niet gelooft vraag je het voor mijn part aan een filosoof, die zal je exact hetzelfde antwoord geven.
    VOOR JOU is het fout. Dat is subjectief, en subjectief kan niet fout zijn.


    Als haar mening is dat meningen fout kunnen zijn en jij zegt dat dat niet zo is, dan zeg je alsnog dat haar mening fout is (cat). Ik dacht, ik zeg het even. Daarbij, op feiten gebaseerde argumenten die je mening onderbouwen, moeten wel correct zijn, want die zijn objectief. Jouw argument dat dieren kunnen denken is invalid, want het klopt gewoon niet. Ik sta aan jouw kant hoor, daar niet van, maar je doet het niet erg goed in deze discussie.


    i put the fun in funeral

    Father schreef:
    (...)
    Voor haar ja. Dat mag toch?


    Jaaaa, maar eerst zat ze wel te zwetsen dat ie fout is, en niet alleen voor haar


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Remain schreef:
    (...)

    Als haar mening is dat meningen fout kunnen zijn en jij zegt dat dat niet zo is, dan zeg je alsnog dat haar mening fout is (cat). Ik dacht, ik zeg het even. Daarbij, op feiten gebaseerde argumenten die je mening onderbouwen, moeten wel correct zijn, want die zijn objectief. Jouw argument dat dieren kunnen denken is invalid, want het klopt gewoon niet. Ik sta aan jouw kant hoor, daar niet van, maar je doet het niet erg goed in deze discussie.


    Kun jij dat één simpel argument geven waarom dieren niet zouden kunnen denken?
    Daarbij, het is een feit dat meningen niet fout kunnen zijn. Omdat ze subjectief zijn, en omdat subjectief mening is. Dat is een vicieuze cirkel.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Cairde schreef:
    (...)

    Ik ga hier echt niet meer reageren. Kijken of dat lukt.


    No, dat ga ik niet doen, zwijgen.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 16:35 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    No, dat ga ik niet doen, zwijgen.
    Ik had het niet over dit topic.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 16:37 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...)Ik had het niet over dit topic.



    Oh, wuk zimme weer vriendelijk vandoag.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 16:39 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Kun jij dat één simpel argument geven waarom dieren niet zouden kunnen denken?
    Daarbij, het is een feit dat meningen niet fout kunnen zijn. Omdat ze subjectief zijn, en omdat subjectief mening is. Dat is een vicieuze cirkel.


    Een dier heeft nog geen taal? Hoe kan hij zichzelf dan dingen afvragen? Daarbij ben ik geen neuroloog, maar de hersens van dieren zijn veel minder ontwikkeld dan die van de mens.
    Een mening kan helemaal wel fout zijn. Als ik zeg dat ik niet van bananen houdt, omdat ik groentes vies vind, slaat dat toch ook nergens op?


    i put the fun in funeral

    Remain schreef:
    (...)

    Een dier heeft nog geen taal? Hoe kan hij zichzelf dan dingen afvragen? Daarbij ben ik geen neuroloog, maar de hersens van dieren zijn veel minder ontwikkeld dan die van de mens.
    Een mening kan helemaal wel fout zijn. Als ik zeg dat ik niet van bananen houdt, omdat ik groentes vies vind, slaat dat toch ook nergens op?


    Het slaat inderdaad nergens op, maar het is een mening, dus is-ie voor de persoon die dat zegt juist.
    Anyhow, een dier mag dan geen taal hebben, ze communiceren wel.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Oh, wuk zimme weer vriendelijk vandoag.
    Is dat vlaams?? Of ben je gewoon op je mobiel. Ik snap je zin wel maar ik snap de woorden die je erin gebruikt niet.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...) Is dat vlaams?? Of ben je gewoon op je mobiel. Ik snap je zin wel maar ik snap de woorden die je erin gebruikt niet.


    Dat is een dialect dat ik gebruik als ik gefrustreerd ben.
    "Wat zijn we weer vriendelijk vandaag", dat zijn de woorden die ik gebruikte.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Dat is een dialect dat ik gebruik als ik gefrustreerd ben.
    "Wat zijn we weer vriendelijk vandaag", dat zijn de woorden die ik gebruikte.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...)



    Wat bedoel je daarmee?
    Dat je niet begrijpt waarom ik dat neerzette of dat je niet begrijpt wat ik bedoel?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ^Please, nu gaan jullie gewoon pissig naar elkaar doen en helemaal off-topic. Kunnen we niet gewoon een leuke, gezonde discussie voeren?
    Thanks.


    You are beautiful, you are love.

    Gotama schreef:
    ^Please, nu gaan jullie gewoon pissig naar elkaar doen en helemaal off-topic. Kunnen we niet gewoon een leuke, gezonde discussie voeren?
    Thanks.


    En jij zou níet pissig zijn?
    Maar goed, OT, ik blijf bij mijn mening.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gotama schreef:
    ^Please, nu gaan jullie gewoon pissig naar elkaar doen en helemaal off-topic. Kunnen we niet gewoon een leuke, gezonde discussie voeren?
    Thanks.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,