• De stelling van deze week luidt:
    Dierenrechten moeten in de grondwet worden opgenomen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Cairde schreef:
    (...) Dat betekent niet dat zij dezelfde rechten als mensen moeten hebben. Mezelf vergelijken met een dier zou ik nooit doen. Serieus waarom noemt iedereen elkaar egoistisch? Als ik jouw vergelijk met een mug vind je het dan ook niet zo erg toch?

    Ik zeg ook niet dat ze dezelfde rechten moeten hebben. Maar ze verdienen wel rechten die ervoor zorgen dat dieren ook een mooi leven kunnen leiden.
    Vergelijk mij maar met een mug hoor, boeiend. Ik sla soms muggen dood. Niet omdat ik het leuk vind en me beter voel dan de mug, maar omdat ik niet lek geprikt wil worden/wil slapen. Het punt is dat ik me niet expres hoger ga gedragen dan dieren.


    You are beautiful, you are love.

    Gotama schreef:
    (...)
    Ik zeg ook niet dat ze dezelfde rechten moeten hebben. Maar ze verdienen wel rechten die ervoor zorgen dat dieren ook een mooi leven kunnen leiden.
    Vergelijk mij maar met een mug hoor, boeiend. Ik sla soms muggen dood. Niet omdat ik het leuk vind en me beter voel dan de mug, maar omdat ik niet lek geprikt wil worden/wil slapen. Het punt is dat ik me niet expres hoger ga gedragen dan dieren.
    Het was een voorbeeld toen ik je vergelijkte! Ze verdienen rechten. Maar niet dezelfde die mensen hebben.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...) Nee. Dat bedoel ik helemaal niet aangezien hun ook mensen zijn en ik er een van ben(cat) En dat heb je volgensmij niet gelezen toch?


    Wel nu zeg je het zelf "en ik er een van ben", dus omdat jij geen kat bent, moeten katten minder rechten hebben?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Wel nu zeg je het zelf "en ik er een van ben", dus omdat jij geen kat bent, moeten katten minder rechten hebben?
    Het maakt niet uit. Wit/Bruin/Geel maakt mij niet uit wat je huidskleur is je bent een mens. Katten zijn geen mensen. Dus ja.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...)Het maakt niet uit. Wit/Bruin/Geel maakt mij niet uit wat je huidskleur is je bent een mens. Katten zijn geen mensen. Dus ja.


    Kun je ook omdraaien. Mensen zijn geen katten dus...
    Dieren voelen ook. Ze hebben net zoveel pijn als mensen als ze mishandeld worden.
    Jij vind dus dat kindermishandeling wel bestraft moet worden en dierenmishandeling niet?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Kun je ook omdraaien. Mensen zijn geen katten dus...
    Dieren voelen ook. Ze hebben net zoveel pijn als mensen als ze mishandeld worden.
    Jij vind dus dat kindermishandeling wel bestraft moet worden en dierenmishandeling niet?
    Kan je mijn reactie's niet lezen? Ik zeg dat ze niet dezelfde rechten als ons moeten hebben. Als je beter had gelezen had ik gezegd dat er ook dieren rechten moesten komen. Wat is jouw probleem überhaupt? Waarom probeer jij in disscusie te gaan? Het is een stelling en iedereen heeft zijn mening. Mensen zijn gewoon geen dieren en dieren zijn geen mensen. Mijn mening kan je niet veranderen.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 15:54 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...)Kan je mijn reactie's niet lezen? Ik zeg dat ze niet dezelfde rechten als ons moeten hebben. Als je beter had gelezen had ik gezegd dat er ook dieren rechten moesten komen.


    Nou, ik vind dat als je voor een kind mishandelen de bak in vliegt (waar ik het totaal mee eens ben), je dat voor een die ook zou moeten doen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Nou, ik vind dat als je voor een kind mishandelen de bak in vliegt (waar ik het totaal mee eens ben), je dat voor een die ook zou moeten doen.
    No.Just no.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...)No.Just no.


    Argument en liefst niet "het zijn geen mensen", want dat is naar mijn mening geen arugment?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Cairde schreef:
    (...)Kan je mijn reactie's niet lezen? Ik zeg dat ze niet dezelfde rechten als ons moeten hebben. Als je beter had gelezen had ik gezegd dat er ook dieren rechten moesten komen. Wat is jouw probleem überhaupt? Waarom probeer jij in disscusie te gaan? Het is een stelling en iedereen heeft zijn mening. Mensen zijn gewoon geen dieren en dieren zijn geen mensen. Mijn mening kan je niet veranderen.


    Oh, what my problem is?
    Nou, vooral het feit dat jij me het gevoel geeft dat ik niet mag discussiëren of dat je me anders gaat afsnauwen.
    Dit ìs een discussieplek, en als je er niet tegen kunt plaats je hier beter geen reacties. Dat is mijn probleem.
    Ik probeer in discussie te gaan omdat ik het fijn vind te discussiëren, omdat ik dat graag doe, omdat je daar veel uit kunt leren.
    Maar anyhow, ik geef mijn mening, jij geeft jouw mening, we discussiëren. Ik probeer je niet met mijn mening op te zadelen, ik zeg dat ik dat vind en dat dat mijn mening is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Argument en liefst niet "het zijn geen mensen", want dat is naar mijn mening geen arugment?
    Ik weet niet of jij het hebt gemerkt hoor maar ik heb genoeg argumenten gegeven in de daarvoor bestemde pagina's. En nog een keer. Het zijn geen mensen.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    (...)Ik weet niet of jij het hebt gemerkt hoor maar ik heb genoeg argumenten gegeven in de daarvoor bestemde pagina's. En nog een keer. Het zijn geen mensen.


    En waarom zouden mensen dan zoveel verschillen van dieren?
    Voor mij is het enigste verschil dat ze niet kunnen praten, dus dan zou je evengoed kunnen zeggen dat baby's niet dezelfde rechten verdienen als pubers.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    En waarom zouden mensen dan zoveel verschillen van dieren?
    Voor mij is het enigste verschil dat ze niet kunnen praten, dus dan zou je evengoed kunnen zeggen dat baby's niet dezelfde rechten verdienen als pubers.
    Wat snap jij niet? Baby's zijn toch ook mensen of heb ik het verkeerd? Met je ''argumenten'''.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Aravis schreef:
    (...)

    En waarom zouden mensen dan zoveel verschillen van dieren?
    Voor mij is het enigste verschil dat ze niet kunnen praten, dus dan zou je evengoed kunnen zeggen dat baby's niet dezelfde rechten verdienen als pubers.

    Enige verschil? Lol. Wat dacht je ervan dat wij kunnen nadenken? Dieren gebruiken hun instincten en hun gevoel. Wij denken er ook over na. Voor de rest hebben wij dingen als ego en dat soort bullshit. We vragen ons af wat er daarbuiten is, dieren doen dat niet. Ze denken niet, niet zoals wij.

    Alsjeblieft, kom niet met dat soort argumenten want die slaan nergens op.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 16:18 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Father schreef:
    (...)
    Enige verschil? Lol. Wat dacht je ervan dat wij kunnen nadenken? Dieren gebruiken hun instincten en hun gevoel. Wij denken er ook over na. Voor de rest hebben wij dingen als ego en dat soort bullshit. Dat hebben dieren niet.

    Alsjeblieft, kom niet met dat soort argumenten want die slaan nergens op.
    Lol. Precies mijn gedachten.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,