• Zijn er hier geïnteresseerden om aan een RPG deel te nemen over het onderstaande verhaal (het is nog een concept)? Voordat ik de RPG open wil ik eerst zeker weten of er wel animo genoeg is, zo ja, dan werk ik het idee verder uit. Zo niet, dan wordt het waarschijnlijk een SA of story. Het verhaal is deels gebaseerd op een aflevering uit Fringe, maar voor het grootste gedeelte is het afkomstig uit mijn eigen verbeelding, mijn eigendom.

    Er zijn genoeg verhalen bekend over weerzinwekkende vampieren die gewetenloos en gedreven door een onmetelijke trek naar bloed hun prooi opjagen, de mens. Sinds het eerste verhaal over vampieren over iemand zijn lippen vloeide, ging de verbeelding van de mensen ermee op de loop. Daaropvolgend kwamen periodes waarin vampieren meedogenloos werden afgeslacht, vaak onterecht, omdat ze immers alleen maar dood en verderf brachten. Nog steeds wordt er gedacht dat vampiers alleen nog maar bestaan in verhalen, omdat ze jaren geleden zijn uitgeroeid. Niks is minder waar. We leven nu in een tijd waarin vampiers, zogenaamd zielvampiers, een deel uitmaken van de samenleving zonder dat een sterveling daar erg in heeft. Deze vampiers functioneren zeer goed op alleen de energie die afkomstig is van een mens; de voorwaarde is wel dat de vampier een relatie, bij voorkeur intiem, heeft met een mens. Deze zielvampiers leiden een tamelijk rustig leven tussen de mensen en ze worden gevonden in alle lagen van de samenleving. Een aantal bekleden zelfs hoge functies; de autoriteiten bestaan zelfs volledig uit deze zielvampiers, terwijl de gewone burgers onwetend hun dagelijkse routine doorlopen.

    Waar de vampieren uit de verhalen ten dode zouden zijn opgeschreven zodra ze maar even worden blootgesteld aan zonlicht, is daar bij zielvampiers geen sprake van. De vele bedenksels, om een verhaal maar zo sappig mogelijk te maken, zoals vlijmscherpe hoektanden, doodskisten of zelfs ondersteboven hangend slapen komen niet overeen met de werkelijkheid. Het enige wat de vampiers uit de verhalen en die uit de werkelijkheid gemeen hebben is dat ze onsterfelijk zijn, maar het behouden van hun onsterfelijkheid vereist wel het verwisselen van gedaante eens in de zoveel tijd. Om geen argwaan te wekken, wordt er gewerkt met een streng protocol. Hierin staan een aantal belangrijke regels:
    - Er wordt alleen verwisseld als de gastheer de leeftijd van 35 heeft bereikt, na deze leeftijd is het niet meer mogelijk om de gastheer te verlaten en komt de betreffende zielvampier tegelijkertijd te overlijden met zijn gastheer (ongeplande bijkomstigheden).
    - Zielvampiers (nog in hun gasteer) die zich in dezelfde omgeving bevinden mogen alleen een oppervlakkige relatie aangaan met een ander zijn gastheer.
    - Mocht het voorkomen dat twee gastheren binnen een straal van 50 km tegelijkertijd de leeftijd van 35 bereiken, dan moet één zielvampier zich opofferen (in de gastheer blijven) om zo geen argwaan te wekken.
    - De zielvampier mag zijn gastheer onder geen beding zelf ombrengen. De autoriteiten zorgen ervoor dat de gastheer op zo’n manier wordt omgebracht dat het een natuurlijke dood lijkt. De familie wordt vervolgens ingelicht.
    - De zielvampier heeft geen zeggenschap over zijn volgende gastheer: de autoriteiten kiezen een geschikte kandidaat.

    Na een tijd waarin de zielvampieren vredig naast de mensen hebben geleefd, breekt een depressie aan; economische crisis, geen werkzekerheid, bezuinigingen en noem maar op. De onzekerheid en uitzichtloosheid begint bij een aantal mensen hun tol te eisen, waardoor hun energie niet meer voedzaam genoeg is voor de zielvampieren. Noodgedwongen wordt er gezocht naar oplossingen en een aantal zielvampieren, zo wanhopig als ze zijn, beginnen het protocol te negeren. In diezelfde periode stijgt plotseling het zelfmoordcijfer. In eerste instantie wordt dit toegewezen aan de onstabiele tijd, maar bij een aantal zaken wordt er melding gemaakt van twee slachtoffers, terwijl er maar één wordt aangetroffen.


    Dit is een concept, een aantal dingen ontbreken nog. Mocht je tips hebben m.b.t. het verhaal, dan hoor ik het graag. ^^

    Creds voor Anguish/Marleen die met mij het idee heeft uitgewerkt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Yesh, credits!

    Wat een su-per-gaaf idee (ghehe) Nynkjelief, ik doe zeker mee.


    everything, in time

    i like it (:


    You can't not look cool with a crossbow.

    Wow, dit ga ik later eens lezen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik heb je titel aangepast zoals je wou. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik heb je titel aangepast zoals je wou. ^^

    Dankje!


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het klinkt erg interessant c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Klinkt gaaf, al snap ik niet echt hoe de verhaallijn van de rpg zal zijn. Wat het doel is enzo. Wel heek gaaf bedacht trouwens! (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Klinkt gaaf, al snap ik niet echt hoe de verhaallijn van de rpg zal zijn. Wat het doel is enzo. Wel heek gaaf bedacht trouwens! (:

    Dat moet ik inderdaad nog uitwerken.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ubiquitous schreef:
    Wow, dit ga ik later eens lezen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ubiquitous schreef:
    Klinkt gaaf, al snap ik niet echt hoe de verhaallijn van de rpg zal zijn. Wat het doel is enzo. Wel heek gaaf bedacht trouwens! (:


    Ik denk dat er vele vrij zal liggen in de verhaallijn - wat ik dan tenminste van Nynk heb gehoord. Ze heeft een goed idee, maar wil
    niet alles uitschrijven nu. Dadelijk blijkt dat er niet genoeg animo is en dan doet ze alles voor niets, haha.

    Sorry als ik dit niet goed verwoord, Nynkje!


    everything, in time

    Anguish schreef:
    (...)

    Ik denk dat er vele vrij zal liggen in de verhaallijn - wat ik dan tenminste van Nynk heb gehoord. Ze heeft een goed idee, maar wil
    niet alles uitschrijven nu. Dadelijk blijkt dat er niet genoeg animo is en dan doet ze alles voor niets, haha.

    Sorry als ik dit niet goed verwoord, Nynkje!

    Je hebt 't wel goed verwoord. Er zal inderdaad veel vrij liggen, maar ik ben wel van plan om het nog iets specifieker te maken, dan hoe 't er nu staat :3


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oh, i like it. Als je een topic opent, mag je mij waarschuwen(:


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Oh, i like it. Als je een topic opent, mag je mij waarschuwen(:


    Mij ook trouwens c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lahey schreef:
    (...)

    Mij ook trouwens c:

    Will do ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    I will think about it, maar het is een ongelooflijk gaaf idee.


    Quiet the mind, and the soul will speak.