• Hallo,

    Vandaag heb ik (eindelijk) de vlog geupload waarin ik voor het eerst over schrijven praat. Omdat mensen heel vaak vragen hoe je in hemelsnaam op al die ideeën komt, vond ik het leuk om dit een keer te bespreken. Ik heb mezelf in ieder geval erg vermaakt met het produceren van deze video, en ik hoop stiekem dat jullie het ook leuk vinden om hem te kijken.

    Overigens is het echt vreemd voor mij om in mijn kamer te vloggen, want meestal loop ik overal heen met mijn camera.

    Anyway, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie misschien dingen van het schrijfproces herkennen.
    En: Weet jij nog een leuk onderwerp/vraag over schrijven voor mijn volgende vlog?

    Een verhaal beginnen




    Hoe kom je aan inspiratie?

    [ bericht aangepast op 25 mei 2018 - 13:37 ]


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Altijd leuk om te zien hoe mensen in het echt zijn! Ik zal het zeker nog bekijken. MT dus! En je ziet er mooi uit trouwens! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Like it! En je hebt een fijne stem haha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Thanks jongens (: Leuk om jullie reacties te horen!

    Iets wat ik er ook nog even bij ga zetten in de beginpost: Heeft er iemand nog leuke ideeën voor nieuwe filmpjes over schrijven/een vraag die je graag beantwoord zou zien in een filmpje?


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ik bekijk zelf heel veel vlogs over schrijven op Youtube, dus ik ben even in mijn lijst van likes gaan kijken. Om je een idee te geven wat mensen zoal te weten willen komen.
    Een handige misschien is over plannen en structureren en hoe andere mensen dat doen. Soms heb ik heel veel fantasie en ideeën die alle kanten uitspringen en je moet ze dan in een gestroomlijnde rij zetten. Als je één idee hebt dan gaat dat nog, maar ik krijg soms van die hele ingewikkelde concepten en in mijn hoofd is dat speels, maar dan moet je ze extern gestructureerd krijgen ook. Dus hoe structuureer je ideeën kan wel handig zijn.
    Wat ik nog heb opgezocht de laatste tijd is hoe je een karakterboog uitwerkt, dus niet het karakter zelf, maar de fasen in ontwikkeling. Heb je daar ook een schema voor jezelf voor ontwikkelt? Of ben ik de enige die alles in schema's moet hebben?
    Dus alles met structureren en schematiseren vind ik heel interessant. Verder spanning opbouwen, tempo (versnelling en vertraging), dat soort dingen. Iets wat ik ook interessant vindt is thema, dus de boodschap over de wereld die het verhaal vertelt, maar daar werkt niet iedereen mee. Maar dat zijn zowat de dingen waar ik zelf zoal naar zoek in vlogs, hopelijk heb je er iets aan!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Thanks ^^, ik ben hier echt blij mee want ik heb hier heel veel aan voor volgende filmpjes. (: Ik vind de onderwerpen allemaal interessant, dus ik ga er sowieso iets mee doen.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ik kijk er al naar uit! Post maar weer op het forum als het af is! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ziet er handig uit! Ik heb zelf een beetje moeite met beeldend schrijven, hoe je lezers laat meeleven met de personages.

    En je hebt trouwens een leuke trui aan!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Histoire schreef:
    Ik kijk er al naar uit! Post maar weer op het forum als het af is! (:


    Yes, ik ga denk ik een lijst maken in dit topic en daar ook de filmpjes posten!

    aarsvogel schreef:
    Ziet er handig uit! Ik heb zelf een beetje moeite met beeldend schrijven, hoe je lezers laat meeleven met de personages.

    En je hebt trouwens een leuke trui aan!


    Thanks (:


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Hier is de volgende: Hoe begin je een verhaal?

    Ik heb gemerkt dat ik mijn onderwerpen echt wat kleiner moet maken, omdat ik nu heel globaal over een heleboel praat. Ik wil graag wat meer in detail gaan focussen op dingen.



    Ik ben benieuwd wat jullie vinden!


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ik moet ze nog steeds kijken oeps, maar echt, love it already!


    And then we'll see it.

    Dit is inmiddels de 4e, ik ga straks de starpost even bijwerken met onderwerpen die ik heb en die ik nog wil doen (:


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.