• De stelling van deze week luidt:
    Respect moet van twee kanten komen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Grindelwald schreef:
    (...)

    Je hebt ook mensen die vinden dat zij boven anderen staan.
    Ik ben het er overigens mee eens, al kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die respect goor iemand hebben, al krijgen ze het niet terug.


    Wat heeft het gevoel dat je boven anderen staat te maken met iemand met respect behandelen? Ik volg het niet.


    Hamartia

    Walternate schreef:
    Dit is geen stelling, dit is een streven. :W


    i put the fun in funeral

    Imagined schreef:
    Eens en oneens....
    Ja, ik vind dat respect van twee kanten zou moeten komen. Iedereen zou elkaar moeten respecteren. MAAR dit gebeurt nu eenmaal niet. Is dat dan een reden om iemand anders respectloos te behandelen? Is dat dan een reden om jezelf precies zo te gedragen alleen omdat iemand het niet op kan brengen zich goed te gedragen tegenover jou? Ik vind van niet. Je moet de eer aan jezelf houden.

    Hier ben ik het ook wel mee eens.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Walternate schreef:
    Dit is geen stelling, dit is een streven. :W


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Walternate schreef:
    Dit is geen stelling, dit is een streven. :W


    Ik vind dit geen streven, ik vind dit gewoon deel uit maken van Nederlandse normen en waarden.
    Ik ben het er dan ook volledig mee eens.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Ik vind dit geen streven, ik vind dit gewoon deel uit maken van Nederlandse normen en waarden.
    Ik ben het er dan ook volledig mee eens.


    Volgens mij is het beide...
    Je zou het kunnen zien als iets dat je graag zou willen, maar je kunt het ook zien als iets waar je je mening over kunt geven. Vind je dat je iemand met respect moet behandelen als hij niet hetzelfde bij jou doet of niet? En omdat het hier als stelling staat, gaat het om het laatste.


    Hamartia

    Imagined schreef:
    (...)

    Volgens mij is het beide...
    Je zou het kunnen zien als iets dat je graag zou willen, maar je kunt het ook zien als iets waar je je mening over kunt geven. Vind je dat je iemand met respect moet behandelen als hij niet hetzelfde bij jou doet of niet? En omdat het hier als stelling staat, gaat het om het laatste.


    Dat ligt er maar net aan hoe je het opvat, maar dan zou het inderdaad beide kunnen zijn.
    Maar laten we eerlijk wezen iemand die het er zelf naar gemaakt heeft geef ik geen respect, maar als iemand die mij niet kent al respectloos naar me toe komt, heeft toch echt een puntje in de opvoeding gemist, of een slechte opvoeding gehad.
    Bij het ontmoeten zou het automatisch van beide kanten moeten komen, maar aan de andere kant vind ik ook dat je respect moet verdienen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Respect geven is respect krijgen in mijn ogen. Als je mij niet respecteert of met respect behandelt, zal ik jou ook niet respecteren. Zo simpel is dat.


    ars moriendi

    Valentino schreef:
    (...)

    Dat ligt er maar net aan hoe je het opvat, maar dan zou het inderdaad beide kunnen zijn.
    Maar laten we eerlijk wezen iemand die het er zelf naar gemaakt heeft geef ik geen respect, maar als iemand die mij niet kent al respectloos naar me toe komt, heeft toch echt een puntje in de opvoeding gemist, of een slechte opvoeding gehad.
    Bij het ontmoeten zou het automatisch van beide kanten moeten komen, maar aan de andere kant vind ik ook dat je respect moet verdienen.


    Dat is dus eigenlijk wat ik bedoel. Als diegene het er zelf naar gemaakt heeft, dan hoef je diegene ook geen aandacht te geven. Je kunt hem/haar gewoon in zijn waarde laten en hem verder negeren. Hetzelfde geldt voor een ontmoeting.

    Ik denk dat je een bepaalde vorm van respect moet verdienen. Een andere vorm zou iedereen bij de opvoeding geleerd moeten hebben. Als iemand iets doet waar je bewondering voor hebt, dan kun je daar respect voor geven. Aan de andere kant moet je iedereen respecteren zoals hij/zij is. Dat zou aan iedereen geleerd moeten zijn. Ik denk dat dit twee verschillende dingen zijn. Het een moet je verdienen, maar het belangrijkste moet zou er sowieso moeten zijn.


    Hamartia

    Imagined schreef:
    (...)

    Dat is dus eigenlijk wat ik bedoel. Als diegene het er zelf naar gemaakt heeft, dan hoef je diegene ook geen aandacht te geven. Je kunt hem/haar gewoon in zijn waarde laten en hem verder negeren. Hetzelfde geldt voor een ontmoeting.

    Ik denk dat je een bepaalde vorm van respect moet verdienen. Een andere vorm zou iedereen bij de opvoeding geleerd moeten hebben. Als iemand iets doet waar je bewondering voor hebt, dan kun je daar respect voor geven. Aan de andere kant moet je iedereen respecteren zoals hij/zij is. Dat zou aan iedereen geleerd moeten zijn. Ik denk dat dit twee verschillende dingen zijn. Het een moet je verdienen, maar het belangrijkste moet zou er sowieso moeten zijn.


    Ja klopt, hier ben ik het wel mee eens. Haha, heb er niets meer aan toe te voegen. (:


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Imagined schreef:
    (...)
    Ik denk dat je een bepaalde vorm van respect moet verdienen. Een andere vorm zou iedereen bij de opvoeding geleerd moeten hebben. Als iemand iets doet waar je bewondering voor hebt, dan kun je daar respect voor geven. Aan de andere kant moet je iedereen respecteren zoals hij/zij is. Dat zou aan iedereen geleerd moeten zijn. Ik denk dat dit twee verschillende dingen zijn. Het een moet je verdienen, maar het belangrijkste moet zou er sowieso moeten zijn.

    Mooi gezegd. Je idool respecteer je natuurlijk op een andere manier dan je collega, bijvoorbeeld. Maar als mensen onder elkaar, zou wederzijds respect toch iets normaals moeten zijn. (:


    ars moriendi

    Imagined schreef:
    (...)

    Dat is dus eigenlijk wat ik bedoel. Als diegene het er zelf naar gemaakt heeft, dan hoef je diegene ook geen aandacht te geven. Je kunt hem/haar gewoon in zijn waarde laten en hem verder negeren. Hetzelfde geldt voor een ontmoeting.

    Ik denk dat je een bepaalde vorm van respect moet verdienen. Een andere vorm zou iedereen bij de opvoeding geleerd moeten hebben. Als iemand iets doet waar je bewondering voor hebt, dan kun je daar respect voor geven. Aan de andere kant moet je iedereen respecteren zoals hij/zij is. Dat zou aan iedereen geleerd moeten zijn. Ik denk dat dit twee verschillende dingen zijn. Het een moet je verdienen, maar het belangrijkste moet zou er sowieso moeten zijn.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ribery schreef:
    (...)
    Mooi gezegd. Je idool respecteer je natuurlijk op een andere manier dan je collega, bijvoorbeeld. Maar als mensen onder elkaar, zou wederzijds respect toch iets normaals moeten zijn. (:


    Precies en ik denk dat als iemand jou op een on-respectvolle manier behandeld, je toch je best moet doen om diegene wel met respect te behandelen. Je hoeft geen vrienden te zijn, maar iemand gewoon in zijn waarde laten is wel het minste wat je kunt doen. Dat bedoel ik te zeggen (:


    Hamartia

    Meliuscule schreef:
    (...)


    Ja precies. Het wederzijdse respect waar deze stelling overgaat, valt voor mij onder die laatste. Het respect wat er altijd zou moeten zijn, ook als je het niet terugkrijgt van een ander.


    Hamartia

    Eens. Natuurlijk.


    Tijd voor koffie.