• Oke ik heb nu een OV Chipkaart, aangezien ik aankomend schooljaar elke keer met de trein moet.
    Maar wat ik dus niet snap is dat ik van mensen hoor dat je met een OV gratis kan reizen, maar waarom zou ik die kaart dan moeten opwarderen met geld? :')


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Gratis reizen is voornamelijk voor studenten. Deze krijg je als het ware bij je studiefinanciering.

    Wat mismi zegt en je hebt natuurlijk ook menen die gewoon niet inchecken ;'P


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    mismi schreef:
    Gratis reizen is voornamelijk voor studenten. Deze krijg je als het ware bij je studiefinanciering.
    Ach soooo


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Haha ja.. die heb je ook.. of sommige hebben een abbonement die het bedrijf bv betaald. Dan betalen die een bepaald bedrag per maand en kunnen ze onbeperkt reizen of alleen op een bepaald traject.. je moet altijd betalen voor ov.. alleen bij studenten wordt dat gedaan door de overheid en kan je onbeperkt gratis reizen doordeweeks of in het weekend.. ligt eraan welke keuze je maakt.. in de zomervakantie moet kk bv wel betalen.. maar reis dan wel mwt 40% korting.. nu kan kk wel weer gratis reizen dooedeweeks :p

    mismi schreef:
    Gratis reizen is voornamelijk voor studenten. Deze krijg je als het ware bij je studiefinanciering.


    + er is ook nog verschil als je student bent tussen weekend of week-ov. Als je nog thuis woont, krijg je een week-ov, dan kun je doordeweeks gratis reizen en moet je in het weekend betalen. En een weekend-ov is precies andersom, voor degenen die al op kamers wonen, dan kunnen ze in het weekend dus gratis naar huis reizen (:

    [ bericht aangepast op 18 aug 2013 - 14:23 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Veni schreef:
    (...)

    + er is ook nog verschil als je student bent tussen weekend of week-ov. Als je nog thuis woont, krijg je een week-ov, dan kun je doordeweeks gratis reizen en moet je in het weekend betalen. En een weekend-ov is precies andersom, voor degenen die al op kamers wonen, dan kunnen ze in het weekend dus gratis naar huis reizen (:



    Volgens mij mag je gewoon zelf kiezen xd.. Als je nog thuis woont mag je ook de weekend ding nemen, niet dat dat verstandig is maar goed.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)


    Volgens mij mag je gewoon zelf kiezen xd.. Als je nog thuis woont mag je ook de weekend ding nemen, niet dat dat verstandig is maar goed.


    Ja, dat kan wel, maar dit is het meest logisch om te kiezen en dat hebben de meesten dus wel zo (:

    [ bericht aangepast op 18 aug 2013 - 14:28 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Shion schreef:
    (...)


    Volgens mij mag je gewoon zelf kiezen xd.. Als je nog thuis woont mag je ook de weekend ding nemen, niet dat dat verstandig is maar goed.


    Als je dichtbij school woont, en in het weekend gratis wilt reizen om bijvoorbeeld uit te gaan wel. Een meisje uit mijn klas woont letterlijk één straat van onze school af, zij heeft gekozen voor weekend-ov.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Als je dichtbij school woont, en in het weekend gratis wilt reizen om bijvoorbeeld uit te gaan wel. Een meisje uit mijn klas woont letterlijk één straat van onze school af, zij heeft gekozen voor weekend-ov.


    Ja ok, maar in de meeste gevallen is dat niet zo xd.
    Hmm wel apart.. Vorig jaar kreeg ze die ov gewoon niet omdat ze in hetzelfde dorp woonde als waar dr school zat.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Ja ok, maar in de meeste gevallen is dat niet zo xd.
    Hmm wel apart.. Vorig jaar kreeg ze die ov gewoon niet omdat ze in hetzelfde dorp woonde als waar dr school zat.


    Dat is bullshit want iedereen heeft daar recht op.
    Daar zal ze waarschijnlijk zelf voor gekozen hebben dan, aangezien je het moet terug betalen als je stopt, net als studiefinanciering.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Dat is bullshit want iedereen heeft daar recht op.
    Daar zal ze waarschijnlijk zelf voor gekozen hebben dan, aangezien je het moet terug betalen als je stopt, net als studiefinanciering.


    Hmm.. I know, maar die vriendin -ja was vergeten om dat in mijn vorige reactie te zetten xd- heeft haar opleiding wel afgemaakt.. Ze is er ook achteraan gegaan.. Mja, maakt mij niet uit.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Omdat ik als student ook in het weekend ook wil reizen maar ik dan dus niet gratis mag. Dan moet je opwaarderen.


    ars moriendi