• The Temple of Copan.
    In het oerwoud van Mexico , komen de meest gekke dingen voor. Van inheemse volkeren en kleurrijke feesten tot verborgen tempels en duistere geheimen.
    Niemand weet precies wat er gaande is in het enorme oerwoud, en welke mensen er hebben gewoond. Daar lijkt echter verandering in te gaan komen nu een stel archeologen een tempel hebben ontdekt ver buiten de beschaving. Hij is bijna niet te vinden omdat hij zo begroeid is, dat je alleen nog maar het topje kan zien wat boven de bomen uitsteekt.
    Bij de plaatselijke bevolking, een groep mensen die nog leeft zoals de hun voorouders dat zouden doen, winnen ze informatie in. Deze vinden het maar vreemd dat de blanke mensen zich met de geschiedenis willen bemoeien, wat is geweest, moet je laten rusten.
    Bij voorbaat waarschuwen ze de archeologen dan ook voor de legende.
    Maar tegen wil en dank besluiten ze toch te beginnen aan de opgravingen naar het pracht en praal en het in kaart zetten van de gangen van de tempel. Maar het belangrijkste is wel de tombes vinden van de koning en diens vrouw.
    Ze worden geholpen door een paar plaatselijke bewoners, maar de rest wordt verboden om ook maar contact te zoeken met de archeologen, straks raakt er immers iemand vervloekt !


    De legende :
    In het jaar 1050 was er een koning aan de macht in het land wat men nu kent als Mexico. Het was een wreed man wat altijd zijn zin probeerde te krijgen. Tegen de tijd dat hij twintig werd, moest hij trouwen. Arrogant als de man was, zocht hij zelf een bruid uit, of ze daar nu belang bij had of niet. Men vreesde de ontoerekeningsvatbare man, niemand kon precies bepalen wat voor zet hij ging maken. Hij bewoog zich door het volk alsof hij een graadje hoger was.
    In eerste instantie leek hij geen bruid te kunnen vinden, tot hij bij het laatste hutje van het dorp kwam. De mensen die daar woonden hadden een prachtige dochter. Ze had golvend zwart haar dat tot over haar billen reikte, blauwe ogen die nog helderder waren dan de hemel. De koning viel als een blok voor haar. Maar ze wou niet. Ze had haar hart aan een ander gegeven.
    De koning werd woest en dreigde haar geliefde te vermoorden als ze niet met hem mee ging. Dus stemde ze in. Ze trouwde met de vreselijke koning, maar was niet gelukkig. Nadat ze hem drie kinderen had geschonken, kon ze niet meer.
    De prachtige vrouw beroofde zichzelf van het leven.
    Volgens de plaatselijke bevolking bevind haar geest zich nog steeds in de tempel, zoekend naar haar geliefde. Ze zal verschijnen als een prachtige vrouw gekleed in een wit gewaad, want dat was hetgeen wat ze droeg als ze haar lieveling opzocht. Maar het uiterlijk kan bedriegen. Het is een kwade geest die mensen die iets 'slecht' hebben gedaan wil laten lijden op elke mogelijke manier. Eenmaal je haar hebt gezien, is je einde nabij, althans, als je de plaatselijke bevolking mag geloven.


    Het gaat erom dat je een iemand speelt die te maken heeft met de opgravingen, of te maken heeft met de mensen die de opgravingen doen. Er is een groot kamp vlakbij de tempel opgezet zodat alle spullen bij de hand zijn, van levensmiddelen tot bedden. Voor grote boodschappen moet men afreizen naar de dichtstbijzijnde stad, zo'n veertig kilometer verderop omdat de plaatselijke bevolking niets met de archeologen te maken wil hebben, maar er zijn altijd jongelingen die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen.
    De tempel is inmiddels dusdanig onderzocht dat de deur weldra open wordt gebroken zodat men de tempel ook van binnen kan onderzoeken !


    Regels
    - Typ ongeveer 300 woorden per post
    - Let op hoofdletters en spelling
    - 16 + toegestaan
    - Aanmelden met Max twee personages Man/Vrouw
    -Speel alleen je eigen personage, anderen stellen het niet op prijs als je dat van hen ook doet.
    - Dood is toegestaan, vermoord worden is ook een optie maar dan moet je toestemming hebben van de andere persoon.
    - Houd de aantallen man/vrouw gelijk!
    - Inschrijven met personages die ouder zijn dan 20 !
    - Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    - Reserveringen blijven 24 uur staan, maar denk wel goed na voor je mee doet ! Ik heb er niets aan als er stormloop is en de rpg daarna dood loopt.

    De rollen
    Groepsleiders: (Vol)
    -Andrew Christopher Vaughn ~Bequeath
    -Alix Naveen Farrow ~Sydrian

    Techneut (max 1 plaats)
    -Mason Wyatt Underwood - Hatsumomo

    Historicus (Vol) :
    - Andrew Carter Ronan - Ranger
    -Vincent 'Vin/Vinny' Daniel Bennett ~ Tonto


    De archeologen (Max 8 plaatsen)
    Mannen :
    -David Johnson - Ailurophilia
    -Cian Luke Gallagher -Newton
    -


    Vrouwen ;
    -
    -Ella Davies - Hatsumomo
    -
    -


    De plaatselijke bewoners (Max 6 plaatsen)
    Mannen :
    -
    -
    -
    -


    Vrouwen :
    -
    - Aiyana Mapiya Taini ~Ubiquitous
    -
    -


    Overig (Zoals broers/zussen die mee zijn gegaan naar Mexico als 'hulpje', Wel even toestemming vragen ! )
    Mannen :
    -
    -
    -

    Vrouwen :
    -Gabriella Christine Vaughn ~Bequeath
    -Islene Eily Gallagher ~Fermer
    -

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Waarom meegegaan naar Mexico? (geld alleen voor overig) :
    Gelooft wel/niet in de legende :
    Extra:


    Bij vragen of onduidelijkheden mag gemaild worden !

    Het praattopic
    Het speeltopic!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 6 sep 2013 - 22:37 ]


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Sydrian schreef:
    (...)

    Okay, I'm in. Als ik uiteindelijk te weinig tijd blijk te hebben doe ik wel dat er thuis is iets gebeurd o.i.d.
    Ik zal zo mijn rol plaatsen, maar ik weet niet of ik binnen 24 de geschiedenis af kan hebben aangezien morgen school weer begint.

    Kan haar vader trouwens nog steeds de geldschieter van het project zijn?


    Leuk!
    En als er niets anders op zit.. tja dan is het zo :3
    Van mij mag dat nog steeds wel hoor!

    (bij mij was school vandaag alweer begonnen s;)


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    grey]Rol: Groepsleider
    Naam: Alix Naveen Farrow
    Leeftijd: 22
    Geslacht: Vrouwelijk
    Uiterlijk mét foto:


    Innerlijk: Alix is een erg wispelturig persoon. Als ze vrolijk is kan ze met een paar verkeerde woorden al chagrijnig worden, waardoor het soms wat lastig is met haar om te gaan. Andersom gaat het helaas niet zo makkelijk. Is ze in een chagrijnige bui, dan is het lastig om haar met een paar woorden vrolijk te krijgen, er zijn slechts een paar mensen die dat voor elkaar kunnen krijgen. Ze is ook nogal fier, en kan niet goed tegen kritiek. Zeg je iets kritisch tegen haar, dan zal ze je waarschijnlijk een boze blik toewerpen om vervolgens zonder iets te zeggen weg te lopen.
    Een niet zo'n goede kant van haar is dat ze eerder iemands slechte kanten ziet, dan iemands goede kanten en dat het lang duurt voordat ze mensen vertrouwt.
    Ze kan soms ook erg dromerig zijn en zo wegzakken in haar gedachten. Ze is al makkelijk te laten schrikken, maar op dat soort momenten al helemaal.
    Geschiedenis: komt
    Gelooft wel/niet in de legende: Wel, uitleg komt.
    Extra: komt[/grey]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    mhmm archeoloog of historicus? Beide spreekt me erg aan omdat ik het beide erg erg leuke beroepen vind haha. Uiterlijk vinden zal lastig zijn though


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Rol: Historicus
    Naam: Vincent 'Vin/Vinny' Daniel Bennett
    Leeftijd: 28
    Geslacht: Mannelijk.
    Uiterlijk mét foto:




    Vincent heeft van nature vol, en donker haar al heeft hij er nu wat lichte plukjes door. Daarbij heeft hij hazelnoot bruine ogen. Vincent lijkt erg op zijn vader en heeft daardoor een atletische bouw, waar hij bijzonder weinig aan hoeft te doen. Hij heeft volle rozige lippen en rechte witte tanden waar hij wel een beugeltje voor heeft gehad. Het maakt Vincent nooit echt heel erg uit hoe hij eruit ziet, heeft daarom ook bijna altijd een stoppelbaardje of paar-daags-baardje. Vreemd genoeg ziet hij er in zijn kleding er wel 'goed' uit terwijl hij alles behalve mode bewust is.
    Innerlijk: Vincent is iemand waarvan het heel duidelijk is waar zijn liefde vooral ligt. Vanaf kleins af aan is Vincent al heel erg bezig geweest met geschiedenis, en vond het ook altijd heerlijk om naar Musea en dergelijke te gaan. Hij zit nog bijna altijd met zijn neus in de boeken, gewoon omdat hij graag bij leert en het heerlijk vind om te lezen. Vincent is hierdoor een beetje een stille jongen, vriendelijk dat wel. Hij helpt graag, en deelt ook graag zijn kennis. Hij vind het alleen heel moeilijk iemand aan te spreken of het zomaar te delen, bang dat het verkeerd valt. Met vrouwen is hij al helemaal niet goed. Hij is nogal onzeker en snapt niet wat vrouwen in hem zouden kunnen zien. Vincent heeft slechts een vriendin gehad, die zijn maagdelijkheid ook genomen heeft. Dat was ook meteen zijn laatste. Daarnaast is hij erg beschermend over zijn zusje Gabriella.
    Geschiedenis: Vincent heeft altijd Geschiedenis als passie gehad, heeft na zijn middelbare school ook door gestudeerd in geschiedenis tot hij zijn Masters graad had gehaalt. Hier is hij dan ook erg trots op. Het liefst gaat hij mee op dit soort reisjes, Als hij dan weer in zijn woonplaats is, werkt hij in het lokale geschiedenis museum.
    Waarom meegegaan naar Mexico? (geld alleen voor overig) : -
    Gelooft wel/niet in de legende : Vanwege zijn werk is hij nogal Sceptisch over legendes, of ze waar zijn of niet, maar staat overal open voor.
    Extra: Hij is de broer van Gabriella.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    goed? ^^


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Tonto schreef:
    goed? ^^


    Super ;3
    Zal je erbij zetten


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Rol: Overig/Zusje van
    Naam: Islene Eily Gallagher
    Leeftijd: 27
    Geslacht: Vrouwelijk
    Uiterlijk mét foto:




    Ze heeft haar blonde haar in een opwelling geknipt tot kaakhoogte. Het is intussen wel iets gegroeid, maar het is nog lang niet zo lang als het eerst was. De slag die ze vroeger had is er ook volledig uit en het hangt nu behoorlijk steil langs haar slanke gezicht. Ze is ruim 1,78 en haar serieuze en volwassen voorkomen is in strijd met haar gezicht dat juist vrij poppig overkomt, haar rozige lippen en blauwgrijzige ogen helpen niet echt mee om serieus en volwassen over te komen.
    Innerlijk: Islene is een beetje in haar pubertijd blijven hangen qua gedrag. Ze is ontzettend vrolijk en spontaan, maar kan ook ongelofelijk opstandig op z’n tijd zijn. In keuzes maken is Islene niet echt een held; op het ene moment wilt ze dit, en op het andere moment dat. Het heeft er toe geleid dat ze een stuk of vijf studies heeft gevolgd en geen van alle heeft afgemaakt. Ze is daardoor wel een stuk wijzer geworden, maar ze heeft totaal geen zekerheid over wat ze nou gaat doen. In discussies is ze behoorlijk heftig en ze heeft altijd wel een woordje klaar staan. Gelukkig weet ze zich in benarde situaties ook wel stil te krijgen en heb je geen kind aan haar.
    Geschiedenis: Ze is nooit echt een held geweest; niet in kiezen, niet in mannen en niet op school. Totdat ze een jaar of achttien was, was Islene een beetje het afwachtende type geweest. Dat veranderde echter toen ze haar leven in eigen hand kreeg en ze ineens overal kansen zag. Door die grote verandering werd ze een beetje dwars en eigenwijs.
    Waarom meegegaan naar Mexico?: Het leek haar ouders en vrienden een goed idee als ze met haar oudere broer meeging om hier eens goed na te denken wat ze nou wilt. Ze tikt namelijk al tegen de dertig aan, de beruchte grens waarvan men verwacht dat je intussen je leven al op de rails hebt en een idee hebt van wat je nou wilt. Islene is op dat gebied net zo ver als een zestien jarige en ze hoopt dat haar naasten gelijk hebben en dat deze reis haar eindelijk op weg kan helpen.
    Gelooft wel/niet in de legende: Islene gelooft er niet in, puur omdat het allemaal niet kan. Al haar studies waren in de historische kant en ze heeft wel genoeg geleerd om te weten dat dit verhaal onzin klinkt, maar er is altijd een stemmetje in haar hoofd dat ze het een kans moet geven. Misschien moet ze dat maar doen, maar tot die tijd blijft ze stellig zeggen dat het allemaal onzin is.
    Extra: Ze is het jongere zusje van Cian.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2013 - 23:36 ]

    Fermer schreef:
    Rol: Overig/Zusje van
    Naam: Islene Eily Gallagher
    Leeftijd: 27
    Geslacht: Vrouwelijk
    Uiterlijk mét foto:




    Ze heeft haar blonde haar in een opwelling geknipt tot kaakhoogte. Het is intussen wel iets gegroeid, maar het is nog lang niet zo lang als het eerst was. De slag die ze vroeger had is er ook volledig uit en het hangt nu behoorlijk steil langs haar slanke gezicht. Ze is ruim 1,78 en haar serieuze en volwassen voorkomen is in strijd met haar gezicht dat juist vrij poppig overkomt, haar rozige lippen en blauwgrijzige ogen helpen niet echt mee om serieus en volwassen over te komen.
    Innerlijk: Islene is een beetje in haar pubertijd blijven hangen qua gedrag. Ze is ontzettend vrolijk en spontaan, maar kan ook ongelofelijk opstandig op z’n tijd zijn. In keuzes maken is Islene niet echt een held; op het ene moment wilt ze dit, en op het andere moment dat. Het heeft er toe geleid dat ze een stuk of vijf studies heeft gevolgd en geen van alle heeft afgemaakt. Ze is daardoor wel een stuk wijzer geworden, maar ze heeft totaal geen zekerheid over wat ze nou gaat doen. In discussies is ze behoorlijk heftig en ze heeft altijd wel een woordje klaar staan. Gelukkig weet ze zich in benarde situaties ook wel stil te krijgen en heb je geen kind aan haar.
    Geschiedenis: Ze is nooit echt een held geweest; niet in kiezen, niet in mannen en niet op school. Totdat ze een jaar of achttien was, was Islene een beetje het afwachtende type geweest. Dat veranderde echter toen ze haar leven in eigen hand kreeg en ze ineens overal kansen zag. Door die grote verandering werd ze een beetje dwars en eigenwijs.
    Waarom meegegaan naar Mexico?: Het leek haar ouders en vrienden een goed idee als ze met haar oudere broer meeging om hier eens goed na te denken wat ze nou wilt. Ze tikt namelijk al tegen de dertig aan, de beruchte grens waarvan men verwacht dat je intussen je leven al op de rails hebt en een idee hebt van wat je nou wilt. Islene is op dat gebied net zo ver als een zestien jarige en ze hoopt dat haar naasten gelijk hebben en dat deze reis haar eindelijk op weg kan helpen.
    Gelooft wel/niet in de legende: Islene gelooft er niet in, puur omdat het allemaal niet kan. Al haar studies waren in de historische kant en ze heeft wel genoeg geleerd om te weten dat dit verhaal onzin klinkt, maar er is altijd een stemmetje in haar hoofd dat ze het een kans moet geven. Misschien moet ze dat maar doen, maar tot die tijd blijft ze stellig zeggen dat het allemaal onzin is.
    Extra: Ze is het jongere zusje van Cian.


    Yaaay, hello sis C:


    Caution first, always.

    Iemand die familie of wat dan ook van mijn vrouwelijke 'indiaan' wil zijn? 8D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    De mijne heeft al een broer :3


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Er is nog niet zoveel indianenvolk D:
    Ik zou er zelf nog wel een aan kunnen maken maar dat wordt ook zo druk, al zou Ash een uitstekende kandidaat zijn s:


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Bequeath schreef:
    Er is nog niet zoveel indianenvolk D:
    Ik zou er zelf nog wel een aan kunnen maken maar dat wordt ook zo druk, al zou Ash een uitstekende kandidaat zijn s:

    Op zich zou ik er nog wel een willen maken, maar school begint maandag en ik ben bang dat ik het dan vreselijk druk ga krijgen.


    Caution first, always.

    Newton schreef:
    (...)
    Op zich zou ik er nog wel een willen maken, maar school begint maandag en ik ben bang dat ik het dan vreselijk druk ga krijgen.


    School is voor mij al begonnen dus ik weet zeker dat ik het druk ga krijgen #examenjaar s;


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Bequeath schreef:
    (...)

    School is voor mij al begonnen dus ik weet zeker dat ik het druk ga krijgen #examenjaar s;

    Ja, ik ga dus ook naar de zesde :'D


    Caution first, always.

    Newton schreef:
    (...)
    Ja, ik ga dus ook naar de zesde :'D


    VWO? Ik doe Havo en ik vind't meer dan genoeg s;

    (Ps...er is ook een praattopic voor deze shit o-o)


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.