• Per week verslind ik gemiddeld zo'n twee tot drie boeken en dus ben ik vaak opzoek naar nieuwe boeken om te lezen. Nu is mijn vraag of iemand van jullie leuke suggesties heeft. Zolang de verhaallijn mij interesseert, lees ik eigenlijk elk genre wel. Ook maakt het niet uit of het boek Engels of Nederlands geschreven is.
    Hopelijk kunnen jullie mij helpen aan een hoop leuke boeken!

    [edit] Ik ben 16.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2013 - 14:26 ]


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Dexter (serie).

    Nephilimx schreef:
    The infernal devices, en The mortal instruments <33


    Damn, The mortal instruments. Kan niet wachten tot de film. Ben benieuwd hoe die uitdraait ter vergelijking met het boek.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    De detective serie van Helen Vreeswijk is echt heel gaaf. Je leest vanuit heel veel personen, waaronder slachtoffers, eventuele daders en de recherche. Heb er zelf nog maar 5 van gelezen, maar ik verslind ze. :D Dit zijn ze:
    De kick (2013)
    Promille (2013)
    Zwijgplicht (2012)
    Judas (2011)
    Leugens (2010)
    Over the Edge (2010, i.s.m. Dirk Bracke)
    Ontvoerd (2009)
    Eerwraak (2008)
    Chatroom (2007)
    Overdosis (2007)
    De stalker (2006)
    Loverboys (2005)

    Enne, Veronica Roth heeft ook een serie. Als je The Hunger Games leuk vond, lees je deze vast ook graag.
    - Divergent (NL: Inwijding)
    - Insurgent (NL: Opstand)
    - Deel drie moet nog uitkomen.

    X


    You can't have a rainbow, without a little rain.

    fleurence schreef:
    (...)

    Damn, The mortal instruments. Kan niet wachten tot de film. Ben benieuwd hoe die uitdraait ter vergelijking met het boek.

    De film draait al, haha. Ik ben nu bezig in het eerste boek, en ik ben er letterlijk verliefd op! Kan niet wachten tot ik m'n boek uit heb en de film ga kijken!

    Liesiemo schreef:
    De detective serie van Helen Vreeswijk is echt heel gaaf. Je leest vanuit heel veel personen, waaronder slachtoffers, eventuele daders en de recherche. Heb er zelf nog maar 5 van gelezen, maar ik verslind ze. :D Dit zijn ze:
    De kick (2013)
    Promille (2013)
    Zwijgplicht (2012)
    Judas (2011)
    Leugens (2010)
    Over the Edge (2010, i.s.m. Dirk Bracke)
    Ontvoerd (2009)
    Eerwraak (2008)
    Chatroom (2007)
    Overdosis (2007)
    De stalker (2006)
    Loverboys (2005)

    Enne, Veronica Roth heeft ook een serie. Als je The Hunger Games leuk vond, lees je deze vast ook graag.
    - Divergent (NL: Inwijding)
    - Insurgent (NL: Opstand)
    - Deel drie moet nog uitkomen.

    X


    Toevallig heb ik Divergent net zoals Looking for Alaska gister binnen gekregen. Kan niet wachten tot ik mijn huidige boek (paper towns van John Green) uit heb en in Divergent beginnen kan.
    Van Helen Vreeswijk heb ik eerwraak gelezen en dit is inderdaad een geweldig boek. Zal snel eens in de bieb hier kijken of ze de overige boeken ook hebben.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Bieberen schreef:
    (...)
    De film draait al, haha. Ik ben nu bezig in het eerste boek, en ik ben er letterlijk verliefd op! Kan niet wachten tot ik m'n boek uit heb en de film ga kijken!


    Echt? In de bioscoop bij mij in de buurt nog niet, pas vanaf volgende week. sigh


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    dlove schreef:
    'Wings' en 'Spells' van ik weet niet hoe ze heet xD ben zo vergeetachtig. Gaat over meisje dat een elfje blijkt te zijn. Ik lees zelf graag CSI of Criminal Minds boeken. Ik vind Karin Slaughter ook héél goed, is een Engelse schrijfster maar haar boeken zijn ook naar het Nederlands vertaald.

    Ik weet niet hoe oud je bent, maar vroeger toen ik een jaar of 14 was vond ik de boeken van Carrie Slee heel leuk.

    Ik heb ook de serie 'Legend of the Seeker' gelezen, wel in het NL :) Zijn wel heel dikke boeken (van Terry Goodkind trouwens) beetje mythologisch.


    Ik denk dat die boeken van Aprilynne Pike zijn =) (Wings en Spells, er zijn er trouwens vier van in totaal)


    with a little crazyness in the world, it seems so much better ^^

    Heb zojuist het eerste deel van The Chemical Garden trilogie besteld en kan nu al zeggen dat het een aanrader is op basis van het lezen van het eerste hoofdstuk.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    De Grijze Jager :'D.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Twilight
    Betoverd (en de rest van de serie)
    De grijze jager
    De kronieken van de onderwereld (+vervolgen)
    Inwijding(vervolg ook)
    De hongerspelen
    Academicus vampyrus
    Harry Potter (in het Engels de vertaling is vrij slecht)
    De magie van Kerst (verhalenbundel)
    Let it snow ( geweldig boek vind ik zelf)
    De gave van Katsa
    Prive (met alle vervolgen)
    Gossip girl (die lees je vrij snel uit)
    It-girl (vervolg gossip girl
    Delirium Amoris
    Killerheels & Modedromen
    Eat, Pray, Love (superboek)
    De boeken van John Green, Nicholas Spark
    Games of Thrones
    I am Noumber Four ( Supergoed)
    Soulmates (vervolgen)
    Verraad in de Dalen
    Blind Date (verhalenbundel)
    Kamer 16
    Firelight serie (super super goede boeken)

    Ik denk dat dit zo een beetje mijn lijst is ^^ veel plezier en hopelijk heb ik niet allen maar bekende verteld

    [ bericht aangepast op 5 sep 2013 - 17:10 ]


    I want to feel your love

    Crimbie schreef:
    Twilight
    Betoverd (en de rest van de serie)
    De grijze jager
    De kronieken van de onderwereld (+vervolgen)
    Inwijding(vervolg ook)
    De hongerspelen
    Academicus vampyrus
    Harry Potter (in het Engels de vertaling is vrij slecht)
    De magie van Kerst (verhalenbundel)
    Let it snow ( geweldig boek vind ik zelf)
    De gave van Katsa
    Prive (met alle vervolgen)
    Gossip girl (die lees je vrij snel uit)
    It-girl (vervolg gossip girl
    Delirium Amoris
    Killerheels & Modedromen
    Eat, Pray, Love (superboek)
    De boeken van John Green, Nicholas Spark
    Games of Thrones
    I am Noumber Four ( Supergoed)
    Soulmates (vervolgen)
    Verraad in de Dalen
    Blind Date (verhalenbundel)
    Kamer 16
    Firelight serie (super super goede boeken)

    Ik denk dat dit zo een beetje mijn lijst is ^^ veel plezier en hopelijk heb ik niet allen maar bekende verteld


    Bedankt, er zitten er een aantal tussen die ik nog niet gelezen heb. Ik ga ze eens googlen!


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Looking for Alaska


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    ik heb een verhaal ..dus als je wil kijken :
    You lost me and you never gonna get me back-Niall horan] alvast bedankt :)


    and i'm stuck in the friendzone, again and again

    Ik heb iedereens reactie even doorgelezen en wat ik vind dat nog zeker mist in de rijtjes zijn;
    - de boeken van Jodi Picoult , vaak over zaken waarbij je je gaat afvragen 'wat is nu slecht en wat is nu goed', want voor beide is wat te zeggen. Topboeken van haar zijn bijv. The Pact, ongelofelijk intrigerend! en My Sisters Keeper (de tweede dochter), die is ook verfilmd.
    - Perfect Chemistry van Simone Elkeles. Een meeslepend boek waar je de spanning voelt tussen Alex, een gang-member, en Brittany, het blonde populaire meisje, die een aantrekkingskracht hebben..
    - Morgan Matson met 'Mijn reis met Jake' en 'Een nieuwe zomer, een nieuw begin'. Lezen makkelijk en vlot, spelen zich af in een leuke sfeer, en zijn heerlijke zomerboeken. (Het kan nu nog, de zomer is nog niet voorbij ;p )
    - Luanne Rice, heeft ook leuke onderwerpen en meeslepende boeken. Zoals; Terug naar huis, Wacht op mij, Beleef de droom.
    - de boeken van Nicholas Sparks! Je begint na een paar boeken het recept te leren kennen, maar hij schrijft altijd met een mooie sfeer en verhalen vol liefde. Heerlijke boeken, prachtige films!

    Nou ja, ik ben blij met dit topic, met nieuwe ideeën voor boeken! Jij ook nog succes! (;


    Like a phoenix rising from the ashes

    Oh, en ik zocht net zelf nog wat op bol.com en kwam toen 'Delirium amoris' tegen van Lauren Oliver.
    Dat lijkt me ook een absurd, bijzonder boek. Interessant. Misschien ook voor jou aan te raden.
    Plus, als iemand het hier kent.. Hoe is het boek??


    Like a phoenix rising from the ashes