• Bron: Nu.nl
    In Kopenhagen keken passagiers vrijdag vreemd op toen zij hun vluchtnummer zagen. Vlucht AY666 kreeg niet alleen het duivelsgetal mee, maar ook de letters HEL. Afkorting van de bestemming Helsinki.

    Finnair-piloot Juha-Pekka Keidasto is gezagvoerder van de Airbus A320 op de vlucht tussen Kopenhagen en Helsinki. "Deze vlucht is al weken onderwerp van gesprek onder piloten," zegt hij tegen persbureau AP.
    Toch verwacht hij geen problemen tijdens de vlucht. "Ook zullen we er alles aan doen om zenuwachtige passagiers gerust te stellen. Daarnaast is er een gunstige weersvoorspelling."
    Het vluchtnummer is helemaal bijzonder omdat de vlucht op vrijdag 13 september wordt uitgevoerd. Vrijdag de dertiende wordt in veel landen gezien als ongeluksdag.
    Veel luchtvaartmaatschappijen maken vanwege bijgeloof geen gebruik van rijnummer dertien. Maar omdat dit bijgeloof vrij onbekend is in Scandinavische landen, is er op vlucht AY666 naar HEL gewoon een dertiende rij aanwezig.

    Het toestel is vrijdagmiddag veilig en wel geland op Finse bodem.


    Ik vind dit wel humor en jullie?


    26 - 02 - '16

    nvm

    [ bericht aangepast op 13 sep 2013 - 17:24 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hahaha, rare mensen. :')


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik was niet in dat vliegtuig gestapt denk ik zo. ^^


    Bad decisions make good stories.

    Shut up and take me to Helsinki!


    No growth of the heart is ever a waste

    Oh my, da's wel echt heel toevallig x'D. Zelfs ik zou er een beetje nerveus van worden als ik in dat vliegtuig zat.
    Wel vreemd, aangezien vliegtuigen vaak geen stoel 13 en zo hebben vanwege bijgelovige passagiers, en dit wel gewoon zo laten.


    i put the fun in funeral

    Hohenheim schreef:
    Je zou bijna denken dat ze dat expres hebben gedaan xD


    Doe eens gek, en maak je eigen sprookje!

    Oooh, de naïviteit. Genius.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hashirama schreef:
    Shut up and take me to Helsinki!


    EXACTLY.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sivan schreef:
    (...)

    EDIT: How wacht even een seconde! Helsinki bestaat echt? D: Ik dacht da het een bedacht stadje was uit fairly old parents :') Die aflevering blijft mij achtervolgen zeg D:


    Helsinki is de hoofdstad van Finland:')

    Wat gebeurde er in die aflevering?

    OT: Echt geniaal gewoon xd


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Square schreef:
    Iemand in de administratie lag dubbel toen hij dit plande. :'D


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Anarose schreef:
    Ik was niet in dat vliegtuig gestapt denk ik zo. ^^

    Waarom dat? :'D

    OT: genius. Ik willlllll.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Stiekem had ik gehoopt op een real life Final Destination.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.