• Zeiktopic
    Sorry, ik heb werkelijk geen idee in welk subforum dit hoort, dus zet ik het maar hier.

    Ik heb net een sms'je gekregen van mijn moeder - mijn ouders zijn gescheiden en ik blijf op dit moment voor een weekend bij mijn vader - met als boodschap:
    "Neem op! Poes gaat dood."
    Daarbij had ik ook nog een gemiste oproep. Ik was even naar mijn kamer gegaan om mijn laptop te halen, dus had ik het niet gezien of gehoord. Op dat moment werd ik weer opgebeld door mijn moeder en nam ik op.
    Ze vertelde mij dat ze, eenmaal terug thuis, de kat doodziek en kletsnat op de oprit had gezien. Ze is nu bij de dierenarts, die Joyce een spuitje zal geven. Ik weet niet precies wat ze heeft, maar het is ernstig en een behandeling kost best wel veel en het is beter om het beestje uit haar lijden te verlossen.
    Ze was al een tijdje aan het aftakelen en ze had een soort van gezwel, alleen vond mijn moeder het beter om, als het nodig was, haar een spuitje te geven i.p.v. een hele zware en dure behandeling te geven. Ze is ik geloof veertien geworden. Deze morgen was ze ook de hele tijd aan het janken, zonder reden.

    Joyce is altijd al een soort lid van de familie geweest, ze heeft ons zelfs al ooit eens het leven gered toen er bijna een brand in huis was ontstaan en ze ons wakker heeft gemiauwd...

    Hebben jullie ook ooit een huisdier verloren dat je heel dierbaar was?

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Aw, sterkte!
    En ja, ik heb al redelijk wat huisdieren verloren waar ik erg aan gehecht was.

    Ach meisje, wat verschrikkelijk :[. Heel veel sterkte! Ik weet hoe het voelt, ik ben niet zolang geleden mijn poekie kwijtgeraakt en was er kapot van. Als je wil praten of iets, ben ik altijd beschikbaar.


    i put the fun in funeral

    Omg, aaahw heel erg gecondoleert en sterkte! <3



    Bij ons zijn alle 3 de honden inmiddels dood. Elmo, de duitse herder, is 5 jaar geleden overleden, ik kon echt álles met hem doen. Hij was zoo lief! <3 ik heb echt wel zitten janken toen hij zijn spuitje kreeg.
    En dinky en miska, 2 chihuahua's, zijn tussen april en juni overleden. Het waren echt kei lieve hondjes! <3
    Nu hebben we alleen nog een kat, Snoepie. Maar zij is nog jong dus die zal nog wel even mee gaan denk ik wel.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Awh, gecondoleert!

    Een van mijn katten is overreden.

    Als je wilt PBen zeg het maar!


    Queer zijn is gewoon alles

    Awh, wat vreselijk naar om te horen! :c Ik weet precies hoe het is om een kat te verliezen, die een echt lid van de familie is. Ik heb 't wel meerdere kerne meegemaakt, ja, maar ik heb geen zin om dat te vertellen terwijl jij net je kat hebt verloren.
    Joyce heeft een heel goed en mooi leven bij jullie gehad; het is heel erg humaan - tja, het is een familielid, dus humaan is het juiste woord - om te kiezen voor het beste voor je beestje. Het is moeilijk om te kiezen als het beste voor je beestje de dood is als je 'm liever bij je wilt houden. Joyce is oud geworden en dat is bijzonder. Ik weet zeker dat jij Joyce nooit zult vergeten en zij jullie ook niet. Het is heel verdrietig en naar, en ik wil je graag een hart onder de riem steken. Ik had net je GB-bericht beantwoord, maar ik had dit topic nog niet gezien. Sorry als dat is te blij van het goede is. I'm feeling very sorry for you. :c


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sterkte er mee :( Als je al zo lang een kat hebt, je hele leven of bijna je hele leven, dan kan ik me voorstellen dat dat heftig kan zijn.
    De keren dat mijn hamsters dood gingen, vond ik dat ook erg, en die beestjes leven maar 2 jaar.

    Aw, wat vreselijk rot. D:
    Bij ons zijn tot nu toe alleen een valkparkiet en een paar cavia's overleden. Dat was iedere keer erg verdrietig, maar ik ben echt bang voor de dag dat er iets misgaat met onze hond. Met zo'n groot huisdier heb je toch snel een veel sterkere band.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat is vreselijk :(
    7 jaar terug hebben wij onze kat ook in laten slapen, hij was al 19 jaar, was ontzettend mager geworden, was blind en doof en zat niet meer lekker in zijn vel dus het was maar beter zo.
    Maar toch was het moeilijk omdat wij hem al 10 jaar hadden.
    Veel sterkte ermee (:

    Je hebt niet gehuild zonder reden.
    Het is normaal dat je je erg slecht voelt aangezien huisdieren in de meeste gevallen gezien worden als familie en om familie rouw je.
    Je kat is nog oud geworden en daar mag je vast en zeker trots op zijn.
    In het begin zal het erg moeilijk zijn om de dood van je kat een plaatsje te geven maar uiteindelijk lukt het je vast wel, daar ben ik zeker van.

    Ik heb over enkele jaren terug mijn zestienjarige kat verloren, je kon hem zo zien aftakelen maar dat was uit ouderdom.
    Op een avond stierf hij in de armen van mijn vader en ik kan je vertellen dat ik het er erg moeilijk mee had.
    Ook ben ik daarvoor nog mijn hondje, een dwergpoedel, verloren op achtienjarige leeftijd.
    Hij lag op een dag gewoon dood in de mand van mijn andere hond, een labrador.
    Ik was toen alleen thuis en voelde me zo verloren.
    Het was mijn labrador, die ondertussen al dertien is, die me 's ochtends op stond te wachten aan de trap en aan de manier waarop hij keek, merkte ik gewoon dat er iets was.
    Vreselijk gewoon.

    Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en als er iets is, mag je me altijd PB'en.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Awh sterkte! Gelukkig heeft ze een mooi leven gehad.
    Ik heb zelf 4 katten veloren. De eerste 2 gingen dood door ouderdom, toen kregen we 2 nieuwe katten. Eentje is aangereden en eentje is verdronken.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Agerm, sterkte meid!
    Toen ik een jaar of 7 was is mijn kat ook overleden, laten inslapen bij de dierenarts, hij had ook een gezwel en hij bloedde uit zijn mond en kon niks meer. We hadden hem meegenomen naar huis om hem te begraven en toen had hij nog een stuiptrekking, ik helemaal blij denken dat hij nog leefde ;/


    Alis volat propriis.

    Veel sterkte!
    Onze hond is zo'n veertien jaar geleden ingeslapen, maar daar herinner ik me niets meer van. We hebben nu twee katten van negen en acht die hopelijk nog een hele tijd leven.


    Take risks and conquer your fears.

    Ahw, heel veel sterkte!

    Ik heb wel de dood van een paar konijnen meegemaakt, maar geen een van hen was van mij. Maar ik was wel aan ze gehecht.
    Mijn twee poezen zijn nog jong, dus ik hoop dat ze nog lang zullen leven!


    Stenenlikker

    Heel veel sterkte <3

    Ik had eerst drie katten. Pim, Pom en Milo. Milo is overreden, maar Pim en Pom zijn er nog. Ik mis Milo eigenlijk nog steeds, ook al was 'ie vaak gemeen.
    Als je wilt pb'en, mag je me gerust een berichtje sturen. Ik ben toen ook geholpen door mensen en veel gesteund, ik zou graag hetzelfde terug willen doen voor een ander. (:


    26 - 02 - '16

    Awh, sterkte.
    Ik heb mijn allereerste hondje verloren. Ik was echt gehecht aan haar. Het duurde best lang voordat ik wou accepteren dat ze dood was.


    -