• Normaal ben ik redelijk goed in het zelf verzinnen van titels, maar deze keer lukt het me echt niet. Ik was aan het denken aan een titel die een gevoel van hopeloosheid, wanhoop en ellendigheid overbrengt. Tegelijk mag er ook wel iets van hoop en verlangen in zitten.
    Ik hou van korte, Nederlandstalige titels. (:


    De (voorlopige) flaptekst:
    2113, oorlogsjaar 4.
    De Lage Landen vormen sinds de onontkoombare Oost-West botsing een slagveld. Door het grote aantal massavernietigingswapens, zijn de partijen gedwongen om terug te grijpen naar de oudste manier van oorlog voeren: man tegen man gevechten, met en zonder vuurwapens.
    Rosa probeert ondanks alle gruweldaden nog steeds de schoonheid van het leven te zien. Als ballerina treedt ze op in verschillende oorlogskampen, hopend om de soldaten een (laatste) moment van hoop en rust te schenken.
    Felix is één van de duizenden jongemannen die naar het leger wordt gestuurd. Wanhopig probeert hij zich aan zijn oude zelve vast te klampen, tot dat hij beseft dat hij zichzelf al lang verloren heeft in de hopeloosheid van de oorlog. Opzoek naar zichzelf, begint hij te twijfelen over de rechtvaardigheid van de oorlog.
    Maar is een oorlog ooit rechtvaardig wanneer het de enkelen zijn die hem verklaren, maar het de massa is die de hoogste prijs betaalt?


    The soul needs autumn.

    Dit kwam in me op en idk maar

    (Leed)vermaak


    Heaven is a place that we all have

    Ik dacht spontaan aan "de prijs van een mensenleven" maar die is waarschijnlijk net iets te lang naar jouw normen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    'Weemoed' schoot meteen door mijn hoofd heen, geen idee of het je aanspreekt... 😅


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik dacht aan 'De laatste dans'...
    Geen idee of het je aanspreekt, maar goed. In ieder geval succes met je verhaal!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oorlogsballerina

    Niet eens een woord xD


    ~My Mind Is Free~

    Hmm, ik dacht aan 'Drift'. Ik vind dat ergens wel een soort van hoopvol en tegelijkertijd wanhopig klinken.

    Weemoed vind ik al wel mooi klinken!


    The soul needs autumn.

    Volgens mij ga ik voor Bevroren Hoop gaan (of iets gelijksaardigs).
    Dank je aan iedereen die heeft meegedacht!
    Hier mag dus een slotje op. (:


    The soul needs autumn.

    Een lach voor de dood
    Voor het dansen voor de soldaten die moeten vechten.

    Zicht op de waarheid
    Over de vraag die Rosa stelt als de oorlog rechtvaardig is.

    Waarschijnlijk zijn ze te lang, maar ik ben niet goed in korte titels bedenken.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    >slotje op aanvraag (:


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!