• Ik ben dus benieuwd naar jullie mening over welke onderdelen het belangrijkst zijn voor een story! Er zijn er natuurlijk meer dan in de poll staan, maar je kunt die er zelf bij zetten. Er staat ook niet bij wat er goed moet zijn, maar daar ging het mij niet om. Het gaat mij er om waar de meeste aandacht naartoe moet gaan. Je kunt immers geen verhaal maken waar iedereen zich in kan vinden.

    Poll


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Gestemd! (:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Incantatem schreef:
    Gestemd! (:


    16 - 09 - '17

    I voted. (:


    Some people are art and do art at the same time

    Incantatem schreef:
    Gestemd! (:


    -

    Eerlijk gezegd kan ik een verhaal niet echt serieus nemen als het geen goede grammatica is en zonder goede interpunctie. Voor de rest is een goede verhaallijn wel belangrijk, dus niet van die slappe verhaaltjes van bijv. 'meisje ontmoet jongen, word hopeloos verliefd en word gelukkig. Eind goed, al goed.' Ik let vooral daarop en of het wel realistisch is, dat bij het verhaallijn past.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Veel mensen hechten waarde aan een goede grammatica. Maar een goed plot en schrijfstijl in het algemeen spelen ook een rol.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2013 - 23:48 ]


    -

    Caffeine schreef:
    Eerlijk gezegd kan ik een verhaal niet echt serieus nemen als het geen goede grammatica is en zonder goede interpunctie. Voor de rest is een goede verhaallijn wel belangrijk, dus niet van die slappe verhaaltjes van bijv. 'meisje ontmoet jongen, word hopeloos verliefd en word gelukkig. Eind goed, al goed.' Ik let vooral daarop en of het wel realistisch is, dat bij het verhaallijn past.


    Goed punt. Ik had niet aan de grammatica gedacht!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Goed punt. Ik had niet aan de grammatica gedacht!

    Haha, was mijn reactie toch ergens goed voor :'). Ik slaap namelijk half en soms schrijf ik nutteloze dingen op.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat ik hier op Q heel belangrijk vind is dat de spelling in orde is. Dat is het allereerste waar ik naar kijk en als er veel fouten in een verhaal zitten lees ik het gewoon sowieso niet. (krul)
    Daarna is voor mij de schrijfstijl waarschijnlijk het belangrijkst. Een verhaal kan over de meest onnozele dingen gaan, maar toch nog heel boeiend zijn puur omdat het mooi of grappig geschreven is. De personages en verhaallijn zijn natuurlijk ook van groot belang, maar ik denk dat die twee eigenlijk ook erg nauw samenhangen. Zonder goed uitgewerkte personages zal zelfs de meest ingenieuze verhaallijn eindigen in een slap verhaal.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan