• De stelling van deze week luidt:
    Plastische chirurgie moet verboden worden wanneer het niet medisch noodzakelijk is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, mensen kiezen er altijd zelf nog voor als ze van alles aan het lichaam willen veranderen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Oneens


    Wie gedachten zaait, kan daden oogsten; wie woorden zaait, zal letters oogsten - Baer-Oberdorf

    Ik vind van niet. Heel veel mensen krijgen complexen van hun lichaam en dan is plastische chirurgie wel een oplossing. Je mag dat een mens niet ontnemen omdat het niet medisch is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    En dan duiken er allemaal van die shabby klinieken op waar men het woord kwaliteit onder de tafel schuift. Het lijkt me beter om óf beter voor te lichten zodra iemand op het punt staat zoiets te doen of sowieso begeleiding bieden, omdat er vaak toch een ander probleem onder de oppervlakte schuilt.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2013 - 12:08 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens.


    Queer zijn is gewoon alles

    Oneens, de redenen zijn al genoemd.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Oneens, Mijn zus heeft plastische chirurgie gehad om een aardbeienvlek weg te halen. Ondanks dat het niet medisch was, had ze er wel last van als ze broeken droeg, vond ze het een lelijk ding en stond iedereen naar haar rug te kijken als ze het zagen. Ze is heel blij dat dat ding weg is.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    allebei , als je het echt vind dat moet veranderen en je huisarts vind t kunnen dan kan t ,
    maar ga nie zoals barbie enz onnodig je borsten vergroten, koop dan gwn een push up bh..


    tja mijn mening (:

    Oneens iedereen moet over zijn eigen lichaam beslissen. Als je er als een pop uit wilt zien is dat je eigen keuze. Wat zou de volgende stap zij tatoeages en piercings verbieden?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Oneens, als iemand niet meer in de spiegel durft te kijken, omdat hij/zij er volgens de maatschappij niet mooi uit ziet door een te grote neus, flaporen of iets anders, dan vind ik dat diegene daar iets aan moet kunnen doen. Als je iemand helemaal gelukkig ziet worden, omdat die 'misvormingen' zijn verholpen, dan is dat toch mooi? Waar gaat het om? Om het feit dat mensen zich laten helpen er uit te laten zien zoals ze dat zelf willen en dat ze daardoor gelukkig worden? Wie ben jij dan om te zeggen dat het niet mag? Nee hoor, het moet niet verboden worden als het niet medisch noodzakelijk is.

    Weet je wat moet veranderen? Dat mensen worden aangekeken op die "te grote" neus of flaporen! Iedereen zou het gevoel moeten hebben dat hij/zij goed genoeg is, zoals hij of zij is. Natuurlijk, ik snap dat je soms dingen wilt laten veranderen als je er zelf niet tevreden mee bent, maar de reden mag nooit zijn dat je jezelf niet goed genoeg voelt of minderwaardig door dat soort dingen. Dat is niet juist, maar ik weet ook dat dit niet zal veranderen en dat is jammer.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2013 - 12:28 ]


    Hamartia

    Oneens, want niemand zou het recht moeten hebben over het lichaam van een ander te beslissen. Dat geldt ook voor het verbieden van dit soort dingen, zelfs al vind ik het zelf maar een griezelig idee en is het naar mijn mening ook echt iets wat nooit nodig is. Waar wel iets aan gedaan zou moeten worden, is het beeld van "schoonheid" dat je in de media krijgt. Vrouwen moeten proberen te lijken op de modellen in tijdschriften en op televisie, maar dat is simpelweg onmogelijk en volkomen belachelijk; zelfs de modellen zelf zien er niet zo uit zonder photoshop.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Eens en oneens. Het is een moeilijke. Het is je eigen keus, maar het is ook zo dat, als wij zorgen dat die jongeren die opgetutte en strakgetrokken modellen niet meer zien, ze er minder moeilijk over doen..


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oneens. Zelf zou ik het nooit van mijn leven willen doen. Maar je moet mensen niet de keuze afnemen dat voor henzelf te beslissen.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2013 - 13:14 ]


    Tijd voor koffie.

    Oneens. Iedereen moet zelf weten wat hij/zij met z'n lichaam doet.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Oneens, alleen grenzen trekken is logische.
    Zag laatst op een youtube een vrouw met cup 'heel erg groot' en haar borsten waren gewoon ongelofelijk groot. Als je niks, AA, A of B cup heb snap ik dat je er wat aan zou willen doen als je de mogelijkheid zou hebben. Of als je een hele grote neus hebt, heel veel heupvet waardoor je minder mooie heupen hebt etc. etc. etc.
    Maar die popsterren van tegenwoordig zijn veel te gemaakt.