• De stelling van deze week luidt:
    Plastische chirurgie moet verboden worden wanneer het niet medisch noodzakelijk is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    girltough schreef:
    Eens en oneens. Als je een neus heb als een aardappel van tien centimeter lang waardoor je altijd gepest word kan ik me voorstellen dat je er iets aan wil laten doen, maar al die onnodige chirurgische ingrepen bij filmsterren en zo mogen wel verboden worden.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oneens, als mensen het graag willen, moeten zo het zelf weten. Zolang het niet word gedekt door verzekeringen, vind ik het prima.


    Be Your Own Anchor

    Eens en oneens...
    Eens omdat sommige mensen over de grens gaan, zoals bijvoorbeeld je laten ombouwen tot je favoriete superheld of je borsten tot een F-cup laten vergroten.
    Aan de andere kant vind ik dat het moet kunnen. Een vriendin van mij heeft echt grote borsten en overweegt serieus een borstverkleining aan omdat het pijn begint te doen op school (ze doet immers sportschool). Dit is niet medisch noodzakelijk, maar dat moet toch kunnen?

    girltough schreef:
    Eens en oneens. Als je een neus heb als een aardappel van tien centimeter lang waardoor je altijd gepest word kan ik me voorstellen dat je er iets aan wil laten doen, maar al die onnodige chirurgische ingrepen bij filmsterren en zo mogen wel verboden worden.


    16 - 09 - '17

    LostCause schreef:
    Oneens, als mensen het graag willen, moeten zo het zelf weten. Zolang het niet word gedekt door verzekeringen, vind ik het prima.


    You are beautiful, you are love.

    Ik ben het oneens.
    Er zijn genoeg mensen die voelen zich niet goed met hoe ze eruit zien, als ze zich fijn kunnen voelen in hun lichaam dan is dat goed voor hen.
    Anderen vinden het vaak vreselijk of lelijk als iemand dit soort dingen met zichzelf doet, maar ik vind dat je er enkel respect voor moet hebben. Zo'n iemand doet ditsoort dingen vaak niet omdat ze het leuk vinden of omdat ze er zin in hebben. Er zijn zat mensen die er voor een ander mooi uit zien maar dat als ze zelf in de spiegel kijken denken ze 'Gatver damme, ik ben echt lelijk..' als die mensen iets aan zichzelf willen doen dan heb ik daar respect voor.
    Dus ik vind het niet bepaald iets goeds om zoiets te verbieden. Er zijn genoeg mensen die zichzelf dan misschien wel verminken zodat het áls nog kan gebeuren, die heb je er altijd wel tussen zitten. Beter verbieden ze dus niets ;)


    Little do you know

    LostCause schreef:
    Oneens, als mensen het graag willen, moeten zo het zelf weten. Zolang het niet word gedekt door verzekeringen, vind ik het prima.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    girltough schreef:
    Eens en oneens. Als je een neus heb als een aardappel van tien centimeter lang waardoor je altijd gepest word kan ik me voorstellen dat je er iets aan wil laten doen, maar al die onnodige chirurgische ingrepen bij filmsterren en zo mogen wel verboden worden.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    oneens... maar ik vind wel dat ze beter moeten kijken naar wat vergoed gaat worden,, en ik vind dat je een bedenktijd moet hebben.. bijv 3 maanden..
    als je het daarna nog wilt... dan is het op eigen kosten en risico


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Neen, ik vind dat dus echt de keus van mensen zelf.


    Bad decisions make good stories.

    girltough schreef:
    Eens en oneens. Als je een neus heb als een aardappel van tien centimeter lang waardoor je altijd gepest word kan ik me voorstellen dat je er iets aan wil laten doen, maar al die onnodige chirurgische ingrepen bij filmsterren en zo mogen wel verboden worden.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oneens. Dat is een keuze die we zelf moeten kunnen maken. Overigens ben ik wel van mening dat er ergens een grens ligt.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    M13Vulpecula schreef op 22 sep 2013 - 8:04:

    Eens, onze maatschappij met al die "mooie" "knappe" filmsterretjes is veel te veel op het uiterlijk gericht. De maatschappij zou veel en veel gelukkiger worden als we eens meer aandacht aan het verbeteren van ons innerlijk zouden besteden.


    Dat, en het feit dat het een onrealistisch beeld geeft van wat perfectie is qua uiterlijk. Een onrealistisch zelfbeeld " Ik ben lelijk, want ik ben niet gefotoshopt en heb het geld niet voor plastische chirurgie/vind het eng" . Mensen die een gezonde kijk op zichzelf hebben en niet vinden dat er van alles en nog wat veranderd moet worden, zijn veel gelukkiger dan mensen die zichzelf vergelijken met modellen etc.


    For those I love, I will sacrifice

    Oneens.
    Al ben ik wel van mening dat mensen veel te veel aandacht aan hun uiterlijk besteden, sommigen erg obsessief zelfs.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Oneens. Mensen die zonder medische redenen voor plastische chirurgie kiezen zijn blijkbaar niet tevreden met hun uiterlijk, ze zijn onzeker of ze hebben geen zelfvertrouwen vanwege hun lichaam en dus willen ze dan bijv. botox of een boob-job. Uiteindelijk is het hun eigen risico en hun eigen lichaam om te bepalen of zij plastische chirurgie ondergaan.


    WISH IT. DREAM IT. DO IT.