• De stelling van deze week luidt:
    Plastische chirurgie moet verboden worden wanneer het niet medisch noodzakelijk is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Incedunt schreef:
    Oneens, je bent zelf verantwoordelijk over je eigen lichaam. Wel vind ik dat de mogelijke consequenties moeten duidelijk gemaakt worden. En er wel ergens een grens getrokken moet worden in hoever je kan gaan.


    -

    Oneens, zolang de mensen die het willen doen goed ingelicht worden en er niet wordt geknoeid met afgekeurde implantaten en zo. Als jij je lichaam wilt verknoeien, dan kies je daar zelf voor. Bovendien is lang niet iedereen die plastische chirurgie wil een domme, ongezonde trut die ten koste van alles mooi wil zijn.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2013 - 14:57 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oneens, als iemand zich echt erg onzeker voelt over zijn/haar uiterlijk en daar erg onzeker van wordt, moet het gewoon kunnen.


    ~

    Oneens, want dan gaat het waarschijnlijk illegaal wel gedaan worden en is er dus geen controle over veiligheid meer mogelijk.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Nee hoor, mensen mogen toch zelf weten wat ze met hun lichaam doen en als ze zich met hun huidige lichaam niet gelukkig voelen is het toch prima?


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    M13Vulpecula schreef:
    Eens, onze maatschappij met al die "mooie" "knappe" filmsterretjes is veel te veel op het uiterlijk gericht. De maatschappij zou veel en veel gelukkiger worden als we eens meer aandacht aan het verbeteren van ons innerlijk zouden besteden.


    Maar onder de maatschappij vallen ook de onzekere mensen, dus wil je die dan hun hoop op geluk afnemen? Ik vind dat je gewoon plastische chirurgie moet kunnen ondergaan wanneer je dit graag wilt, maar ik vind ook, net als anderen hier, dat je het dan wel zelf moet betalen.


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Oneens en eens.
    Het is uiteindelijk een mens z'n eigen lichaam, maar men moet leren van zichzelf te houden.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Oneens.


    •

    Oneens.


    •

    Ebullience schreef:
    (...)

    Maar onder de maatschappij vallen ook de onzekere mensen, dus wil je die dan hun hoop op geluk afnemen? Ik vind dat je gewoon plastische chirurgie moet kunnen ondergaan wanneer je dit graag wilt, maar ik vind ook, net als anderen hier, dat je het dan wel zelf moet betalen.


    Dat wordt toch niet gezegd? Het gaat erom dat we wat meer om het innerlijk moeten geven dan dat nu gebeurt. Zo zie ik wat daar staat en daar kan ik het niet mee oneens zijn. We zouden best wat meer naar het innerlijk mogen kijken, maar jij hebt ook gelijk. Het moet ieders eigen keus zijn. Als iemand er gelukkiger van wordt, wie zijn wij dan om het van hen af te nemen?


    Hamartia

    girltough schreef:
    Eens en oneens. Als je een neus heb als een aardappel van tien centimeter lang waardoor je altijd gepest word kan ik me voorstellen dat je er iets aan wil laten doen, maar al die onnodige chirurgische ingrepen bij filmsterren en zo mogen wel verboden worden.

    Dit, alhoewel ze dat zelf ook wel mogen weten. Wie zijn wij om te zeggen wat ze moeten doen aan hun lichaam? Dan snap ik wel dat mensen onzeker worden over hun eigen lichaam. Maar ja, dit dus.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oneens,
    Als er nu iemand heel erg gepest wordt door bijv, te grote borsten (ik ken iemand die dat had meegemaakt, ze wordt niet meer gepest) dan snap ik dat je daaraan iets wil laten doen. Je kan natuurlijk met elk lichaamsdeel gepest worden, die borsten waren alleen maar een voorbeeld

    [ bericht aangepast op 22 sep 2013 - 20:28 ]


    When live gives you lemons, make orange juice and let everybody wonder how you did it.

    Oneens.
    Iemand die onzeker over zijn/haar lichaam is, mag zelf weten hoe hij/zij eruit wilt zien. Al kan dat er afgrijselijk uitzien als het fout gaat, als zij ermee rondlopen hebben ze het zelf gedaan.


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Als deze stelling echt zou zijn dan zouden mensen die door een ongeluk (of wat dan ook) verminkt zijn op een duidelijk zichtbare plaats (in je gezicht bijvoorbeeld) geen plastische chirurgie mogen ondergaan want het is niet echt 'medisch noodzakelijk', maar je word wel raar aangekeken door iedereen die tegen komt. Oneens dus.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Als deze stelling echt zou zijn dan zouden mensen die door een ongeluk (of wat dan ook) verminkt zijn op een duidelijk zichtbare plaats (in je gezicht bijvoorbeeld) geen plastische chirurgie mogen ondergaan want het is niet echt 'medisch noodzakelijk', maar je word wel raar aangekeken door iedereen die tegen komt. Oneens dus.


    Deze situatie vindt ik dus wel 'Medisch Noodzakelijk', naar mijn mening mag je je na een ongeluk wel 'terugopereren' naar je oude uiterlijk van voor het ongeluk. Ik vind ook gewoon dat mensen eens moesten leren om naar het INNERLIJK te kijken, volgens mij wordt de hele maatschappij daar beter van.