• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.





    Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    The Daily Prophet is natuurlijk ook van de partij.
    Naerys, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Carmina
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina - Texeira

    Hufflepuff:
    Escritura – Theodora

    Ravenclaw:
    Arendelle – VanGogh

    Slytherin:
    Yoda – Aragog

    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.


    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 okt 2013 - 6:28 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Newt schreef:
    We hebben story, ik zou zeggen twee mensen. Nieuws, ook 2 mensen denk ik. Quiz? 2. En misschien (fan-)art? Dan dus ook 2. Dan heeft ieder onderdeel 2 mensen. En dan mogelijk op zaterdag dus een column van VanGogh.

    En voor die fanart kunnen mensen wellicht ook dingen inzenden? Of halen we gewoon plaatjes af van Tumblr of DeviantART?


    Chaos is a ladder.

    Gula schreef:
    (...)
    En voor die fanart kunnen mensen wellicht ook dingen inzenden? Of halen we gewoon plaatjes af van Tumblr of DeviantART?

    inzenden en als er niks wordt ingestuurd, kan je ze altijd van Tumblr of DeviantART ofhalen. Voor de eerste kan er dan bijvoorbeeld iets van mij worden gebruikt (even als idee) en dan staat erbij "Heb je zelf suggesties? Stuur ze naar (twee personen die dat gaan doen)."


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Misschien kunnen jullie een groepje op facebook starten of eventueel een offtopic voor jullie organisatie, want straks overtreden jullie de modregel nog. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Newt schreef:
    inzenden en als er niks wordt ingestuurd, kan je ze altijd van Tumblr of DeviantART ofhalen. Voor de eerste kan er dan bijvoorbeeld iets van mij worden gebruikt (even als idee) en dan staat erbij "Heb je zelf suggesties? Stuur ze naar (twee personen die dat gaan doen)."

    Zeer goed. Dit kan ook met het onderwerp "story's" ik ga eerst speuren tussen de HP story's van de mensen hier in de HP topics en de Great Hall (ik heb zelf ook een Draco story) en eronder zal ik ook zetten dat suggesties altijd mogen worden ingezonden voor als ze zelf nog een goede HP story weten.


    Chaos is a ladder.

    Avarosa schreef:
    Misschien kunnen jullie een groepje op facebook starten of eventueel een offtopic voor jullie organisatie, want straks overtreden jullie de modregel nog. (:

    Of ik werk anders even via PB of GB. Ik heb geen Facebook (expres) en daarom wil ik het eigenlijk ook niet meer aanmaken (geld overigens ook voor Twitter en al alles wat er zo'n beetje bijhoort)


    Chaos is a ladder.

    Stuur maar even pb'tje (blijft het nog een beetje geheim). Maak jij dan trouwens ook de uiteindelijke verdeling wie wat doet? Aangezien er nu drie mensen zijn die nieuws willen :'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Newt schreef:
    Stuur maar even pb'tje (blijft het nog een beetje geheim). Maak jij dan trouwens ook de uiteindelijke verdeling wie wat doet? Aangezien er nu drie mensen zijn die nieuws willen :'D

    Ja, ik zal uiteindelijk wel verdelen. Hou daar persoonlijk niet zo van, maar aangezien best veel mensen nieuws willen, lijkt me dat wel beter als ik dat ga doen.
    Ik ga verder over op PB.


    Chaos is a ladder.

    Als ik dan word aangewezen voor de Daily wil ik wel Art doen. Dat lijkt me namelijk echt leuk!!


    "Rebellion's are build on hope"

    NightVale -> Escritura


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Newt schreef:
    Stuur maar even pb'tje (blijft het nog een beetje geheim). Maak jij dan trouwens ook de uiteindelijke verdeling wie wat doet? Aangezien er nu drie mensen zijn die nieuws willen :'D

    Hmm, lijkt me een beetje onhandig om steeds te moeten knippen en plakken voor alles. Ik weet het niet zo goed, misschien een topic openen in het offtopic-subforum en dan hopen dat niemand het opmerkt :'D.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Als ik er misschien bij kom zou het mij echt niets uitmaken wat ik precies moet doen, alles klinkt wel leuk. Maar even in plaats van alleen interviews met de schoolhoofden zou je ook gewoon elke editie een leerling pakken, en natuurlijk ook de schoolhoofden en alles.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Capaldi schreef:
    Als ik er misschien bij kom zou het mij echt niets uitmaken wat ik precies moet doen, alles klinkt wel leuk. Maar even in plaats van alleen interviews met de schoolhoofden zou je ook gewoon elke editie een leerling pakken, en natuurlijk ook de schoolhoofden en alles.

    Dat lijkt me al helemaal niks. Wat heeft het voor toegevoegde waarde? Sowieso doe je dan ook niet heel veel want je stuurt gewoon vragen en dan moet je maar hopen dat de mensen het beantwoorden. Maar goed, ik wacht even op pb'tje.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Gula schreef:
    (...)
    Of ik werk anders even via PB of GB. Ik heb geen Facebook (expres) en daarom wil ik het eigenlijk ook niet meer aanmaken (geld overigens ook voor Twitter en al alles wat er zo'n beetje bijhoort)


    Ik heb hetzelfde. Misschien een Tinychat?


    Eternamente, everlastingly, for all time

    Eternamente schreef:
    (...)

    Ik heb hetzelfde. Misschien een Tinychat?

    Heb ik niet ):. Ik hen alleen maar Twitter en Facebook en dat is niet zo geheim ... :X


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Newt schreef:
    (...)
    Dat lijkt me al helemaal niks. Wat heeft het voor toegevoegde waarde? Sowieso doe je dan ook niet heel veel want je stuurt gewoon vragen en dan moet je maar hopen dat de mensen het beantwoorden. Maar goed, ik wacht even op pb'tje.


    Dan is alles nutteloos. Je kan de art ook op internet opzoeken of de weetjes op Wikipedia.
    Met die vragen kan je mensen leren kennen, dat is ook leuk.


    Eternamente, everlastingly, for all time