• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.





    Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    The Daily Prophet is natuurlijk ook van de partij.
    Naerys, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Carmina
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina - Texeira

    Hufflepuff:
    Escritura – Theodora

    Ravenclaw:
    Arendelle – VanGogh

    Slytherin:
    Yoda – Aragog

    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.


    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 okt 2013 - 6:28 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Newt schreef:
    Ik ben tegen een poll of stemmen. Gula is degene die met het idee kwam en zij is dan ook degene die met de mensen moet samenwerken en aansturen. Het lijkt me alleen maar logisch dat zij dan ook bepaalt wie het worden.
    Ik hoef ook niet per se te weten of ik erbij zit of niet, meer of het Slytherin-gedeelte vol zit of niet.

    Ik ben zelf ook geen groot fan van de poll. Je stemt dan toch eerder op iemand die in jouw ogen aardig overkomt, terwijl het mij erom gaat dat iemand actief is en veel online en gewoon echt er zin in heeft om eraan te beginnen.


    Chaos is a ladder.

    Gula schreef:
    (...)
    Ik ben zelf ook geen groot fan van de poll. Je stemt dan toch eerder op iemand die in jouw ogen aardig overkomt, terwijl het mij erom gaat dat iemand actief is en veel online en gewoon echt er zin in heeft om eraan te beginnen.

    Daarom. Ik heb persoonlijk ook liever enthousiaste en gedreven mensen die veel actief zijn dan mensen die iedereen kent en aardig vindt en daar dan dus maar op stemt. Plus, het lijkt mij logischer als jij bepaalt aangezien het jouw idee was en jij met de mensen moet samenwerken. Verder snap ik ook absoluut niet waarom jij dan jezelf ook in de pol zou moeten zetten. Het is tenslotte jouw idee.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik begin -wederom- het overzicht een beetje te verliezen met wie zich aanmeld en van welke afdeling deze persoon afkomstig is.
    Als iemand me dus zou willen helpen met een lijstje met wie van elke afdeling erbij wilt (aangezien ik het idee heb dat er steeds meer mensen bij komen en het stopt maar niet)
    Want zodra ik een lijstje heb van de personen die zich nu al hebben aangemeld, dan kan ik ook even kijken. (Ik kijk naar bij wie ik het beste gevoel heb, niet of ik die persoon het meeste mag!)


    Chaos is a ladder.

    (ik doe het op afdeling en binnen de afdeling op volgorde wie zich als eerste aanbood, wie als tweede en zo verder)
    Slytherin:
    Patholoog
    Newt
    Lasaralina
    Dooddoenervo

    Ravenclaw:
    Gula
    Chocolata
    Roth

    Hufflepuff:
    VladiFerr
    NightVale (Head of Hufflepuff House)


    Dat zijn ze allemaal. Geen Gryffindors tot nu toe.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2013 - 17:34 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Bedankt! ^
    Dat maakt het echt even wat overzichtelijker.


    Chaos is a ladder.

    Gula schreef:
    Bedankt! ^
    Dat maakt het echt even wat overzichtelijker.

    Geen probleem. Het meeste wist ik nog uit mijn hoofd (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Newt schreef:
    Geen probleem. Het meeste wist ik nog uit mijn hoofd (:

    Ja, ik onthoud dat niet zo goed haha, het word al gauw wat overzichtelijk om bij te houden. Maar bedankt! Ik heb overigens al van een paar een gevoel van: "Ja, die vind ik er wel geschikt voor" alleen weet ik nou niet zo goed of ik dat moet zeggen. D;


    Chaos is a ladder.

    @Gula, ga je dan ook zeggen welke mensen je waarschijnlijk wel zou willen aannemen? ^^
    Ik zou het gewoon doen. Zelf denk ik niet dat ik enorm teleurgesteld of superblij zou zijn als ik er wel of niet tussen zou staan, want het is niet persoonlijk bedoeld.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2013 - 17:41 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Chocolata schreef:
    @Gula, ga je dan ook zeggen welke mensen je waarschijnlijk wel zou willen aannemen? ^^

    Nou, ik heb wel een idee tot nu toe (Al zou ik graag wat meer keuze hebben bij Hufflepuff en al helemaal bij Gryffindor) dus ik weet al wel wel beetje wie ik wil.

    EDIT; Of graag zou willen, haha, omdat het niet zo egoïstisch te laten klinken haha.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2013 - 17:42 ]


    Chaos is a ladder.

    Gula schreef:
    (...)
    Ja, ik onthoud dat niet zo goed haha, het word al gauw wat overzichtelijk om bij te houden. Maar bedankt! Ik heb overigens al van een paar een gevoel van: "Ja, die vind ik er wel geschikt voor" alleen weet ik nou niet zo goed of ik dat moet zeggen. D;

    Ik denk dat het beter is als je nu al vast aangeeft wie je sowieso in je redactie wilt hebben zodat je ook weet naar hoeveel mensen je nog moet zoeken van elke afdeling. En dan weten mensen ook waar ze aan toe zijn. Je kan dan ook altijd met de mensen waar je nog over twijfelt een soort sollicitatiegesprek houden. Je stuurt wat vragen naar ze op die ze dan kunnen beantwoorden en dan kan je aan de hand daarvan beslissen (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Newt schreef:
    Ik denk dat het beter is als je nu al vast aangeeft wie je sowieso in je redactie wilt hebben zodat je ook weet naar hoeveel mensen je nog moet zoeken van elke afdeling. En dan weten mensen ook waar ze aan toe zijn. Je kan dan ook altijd met de mensen waar je nog over twijfelt een soort sollicitatiegesprek houden. Je stuurt wat vragen naar ze op die ze dan kunnen beantwoorden en dan kan je aan de hand daarvan beslissen (:


    Ravenclaw:
    Gula
    Chocolata

    Slytherin:
    Newt
    Patholoog

    Hufflepuff:

    Gryffindor:

    Dit is, zoals ik wederom al wilde benadrukken, niet bedoeld met de intentie; Ik kies diegene omdat ik die degene het meest mag o.i.d. Deze keuze heb ik puur gedaan op waarbij ik het idee heb dat het goed op elkaar zou kunnen aansluiten.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2013 - 19:52 ]


    Chaos is a ladder.

    Hufflepuff heb ik open gelaten, omdat er tot nu toe dus nog maar 2 aanmeldingen zijn. Mocht er niemand bij komen, dan worden het ook standaard die twee users. En van Gryffindor heb ik nog niks ontvangen, als het goed is.


    Chaos is a ladder.

    ...

    [ bericht aangepast op 9 okt 2013 - 17:57 ]


    "Rebellion's are build on hope"

    Mhm, maar ten eerste ben ik niet 'Head of Hufflepuff house' Dat is Annick. ^^ Daar was een foutje over in het begin, en tweede, Head-girl/Head-boy's is niet echt een taak in mijn ogen. Ze doen weinig anders dan de rest van de users. ^^ Niet dat ik het erg vind als ik niet wordt toegelaten, want dat kan ik begrijpen. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    NightVale schreef:
    Mhm, maar ten eerste ben ik niet 'Head of Hufflepuff house' Dat is Annick. ^^ Daar was een foutje over in het begin, en tweede, Head-girl/Head-boy's is niet echt een taak in mijn ogen. Ze doen weinig anders dan de rest van de users. ^^ Niet dat ik het erg vind als ik niet wordt toegelaten, want dat kan ik begrijpen. ^^

    Oh nee hoor. Ik heb alleen even nog niemand bij Hufflepuff gezet omdat ik even wil wachten tot er wat meer mensen zouden zijn, zodat ik eventueel kan kiezen. (=


    Chaos is a ladder.