• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.





    Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    The Daily Prophet is natuurlijk ook van de partij.
    Naerys, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Carmina
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina - Texeira

    Hufflepuff:
    Escritura – Theodora

    Ravenclaw:
    Arendelle – VanGogh

    Slytherin:
    Yoda – Aragog

    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.


    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 okt 2013 - 6:28 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    ^ Stel je anders een lief berichtje op voor ons schoolhoofd en drop je het in haar GB? Ik vind dit zo'n leuk idee =).


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Draculea is de bedenker dus dan zou je of bij haar moeten zijn of bij Naerys. Maar ik zou dus idd vinden dat niet één van de heads bij de redactie komt aangezien die al een extra taak hebben. En dit is toch een soort extra taak.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Draculea schreef:
    Momentje. ^^

    Oh, oké. (=


    Chaos is a ladder.

    Newt schreef:
    Draculea is de bedenker dus dan zou je of bij haar moeten zijn of bij Naerys. Maar ik zou dus idd vinden dat niet één van de heads bij de redactie komt aangezien die al een extra taak hebben. En dit is toch een soort extra taak.

    Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daar ook helemaal geen tijd voor zou hebben. Dit extra baantje is leuk, maar ik moet er wel extra tijd voor vrij maken. En dan nog meer? Helaas dan zou ik altijd passen, of ik het zou mogen of niet.

    Ik vind het overigens een heel leuk idee, dat zeker ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Carmina schreef:
    (...)
    Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daar ook helemaal geen tijd voor zou hebben. Dit extra baantje is leuk, maar ik moet er wel extra tijd voor vrij maken. En dan nog meer? Helaas dan zou ik altijd passen, of ik het zou mogen of niet.

    Ik vind het overigens een heel leuk idee, dat zeker ^^

    Dat kan ik begrijpen ja. Maar er zullen er vast altijd zijn van de heads die misschien wel zouden willen, you never know. Vandaar (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Newt schreef:
    (...)
    Dat kan ik begrijpen ja. Maar er zullen er vast altijd zijn van de heads die misschien wel zouden willen, you never know. Vandaar (:


    Als je met Heads ook de Head Boys en Girls bedoelt, dan ligt het er voor mij aan wát ik moet doen en hoe vaak de brief verschijnt. Wekelijks wordt dan helaas te veel.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Incantatem schreef:
    (...)

    Als je met Heads ook de Head Boys en Girls bedoelt, dan ligt het er voor mij aan wát ik moet doen en hoe vaak de brief verschijnt. Wekelijks wordt dan helaas te veel.

    Volgens mij ging het nu om dagelijks. En met Heads bedoel ik inderdaad ook de Head Boys en Girls (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Newt schreef:
    Draculea is de bedenker dus dan zou je of bij haar moeten zijn of bij Naerys. Maar ik zou dus idd vinden dat niet één van de heads bij de redactie komt aangezien die al een extra taak hebben. En dit is toch een soort extra taak.


    Dit. Exactly. Precies.

    Maar het zou toch dagelijks worden?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dit. Exactly. Precies.

    Maar het zou toch dagelijks worden?

    Volgens mij wel ja. Als je een team hebt, gaat dagelijks makkelijker (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ^ Inderdaad, anders zou het een vreemde naam zijn voor een wekelijkse/maandelijkse krant :].
    *trommelt ongeduldig met haar vingers en laadt de pagina voor de vijftigste keer opnieuw*


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Chocolata schreef:
    ^ Inderdaad, anders zou het een vreemde naam zijn voor een wekelijkse/maandelijkse krant :].
    *trommelt ongeduldig met haar vingers en laadt de pagina voor de vijftigste keer opnieuw*

    Dat was dus waar ik ook mee zat toen het idee voor het eerst werd voorgesteld door Gula :'D
    Zit jij ook al te herladen? I wanna know if we're gonna do it and if I'm allowed to be part of it *bijt op haar vingernagels*


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Chocolata schreef:
    ^ Inderdaad, anders zou het een vreemde naam zijn voor een wekelijkse/maandelijkse krant :].
    *trommelt ongeduldig met haar vingers en laadt de pagina voor de vijftigste keer opnieuw*


    Ik zou eerst Draculea mailen voor toestemming, simpelweg omdat het haar idee is (de topics). Daarna moet je zelf bedenken of je Naerys gaat mailen en/of de alle Head of House om een oproepje in de topics te plaatsen, bijvoorbeeld.
    Ik vind het eerlijk een leuk idee! Ik zou graag willen helpen, maar ik ben bang dat dagelijks voor mij te veel wordt. Mag ik niet een gastcolumn op zaterdag? (cat)

    - bericht is naar iedereen gericht, niet naar Lotta in het bijzonder. -

    [ bericht aangepast op 8 okt 2013 - 20:34 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Incantatem schreef:
    (...)

    Ik zou eerst Draculea mailen voor toestemming, simpelweg omdat het haar idee is (de topics). Daarna moet je zelf bedenken of je Naerys gaat mailen en/of de alle Head of House om een oproepje in de topics te plaatsen, bijvoorbeeld.
    Ik vind het eerlijk een leuk idee! Ik zou graag willen helpen, maar ik ben bang dat dagelijks voor mij te veel wordt. Mag ik niet een gastcolumn op zaterdag? (cat)

    - bericht is naar iedereen gericht, niet naar Lotta in het bijzonder. -

    Draculea had al iets gepost, dus daar wachten we nu op. ^^
    Een column is wel een leuk idee, maar een uitspraak kan ik er natuurlijk niet over doen aangezien ik niet weet óf ik bij de redactie mag en óf de rest het er dan mee eens is. (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Newt schreef:
    (...)
    Dat was dus waar ik ook mee zat toen het idee voor het eerst werd voorgesteld door Gula :'D
    Zit jij ook al te herladen? I wanna know if we're gonna do it and if I'm allowed to be part of it *bijt op haar vingernagels*

    Hihi, wij lijken op elkaar :').
    Ik zou wel willen beginnen, maar het lijkt me een beetje ... raar, om zomaar in iemands GB te schrijven.
    @Myke: Haha, ik dacht al. (:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Chocolata schreef:
    (...)
    Hihi, wij lijken op elkaar :').
    Ik zou wel willen beginnen, maar het lijkt me een beetje ... raar, om zomaar in iemands GB te schrijven.
    @Myke: Haha, ik dacht al. (:


    Ach, nee, is juist hartstikke leuk om te schrijven en te ontvangen. :'D


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife