• Hooi! (:

    Ik weet niet of dit topic hier goed staat, ik zat namelijk te twijfelen tussen Multimedia en het Stamcafe.

    Maar goed, laat ik maar eventjes ter zake komen. Ik heb momenteel namelijk een mobieltje, en tsja... Daar kun je mee bellen en smsen en that's it. Ik zou daarom dan ook graag een nieuw mobieltje kopen, een smartphone. Maar ik heb helemaal geen verstand van mobieltjes!!
    Momenteel heb ik 70 euro in mijn portomonnee, maar dat is dus gewoon contant. Dat is gewoon gemakkelijk als ik daarvan iets koop, omdat ik van mijn moeder niet zelf mag bankieren. Maar goed, dat terzijde, want ik kan in principe heus wel meer uitgeven. Ik wil zelf gewoon niet boven de 100 euro uitkomen. Ik denk dat een prepaid toestel het handigst is, maar je schijnt ook een goed en toch goedkoop abonnement te kunnen krijgen en dan het toestel gratis. Wat vinden jullie? Er is mij wel aangeraden om géén Samsung te nemen, dus dat doe ik dan ook maar beter niet.

    Wat voor mobieltje raden jullie aan, en waarom? Alvast héél erg bedankt voor jullie hulp! (flower)

    Edit: Als ik meer dan 100 euro moet betalen kan dat best hoor. Maar ik vind 100 euro al een best groot bedrag, vandaar. Maar zoals ik ook al zei daarom; Ik heb geen verstand van mobieltjes en dus ook niet van de prijs die ik ervoor betalen moet.
    Wat is verder handiger: Prepaid of een abonnement?
    Edit 2: Als een Samsung helemaal niet zo slecht is als dat vrienden van me zeggen wil ik ook opzich wel een Samsung nemen hoor, zolang ie maar goed werkt.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2013 - 19:29 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zou een abonnement nemen als je ook internet wilt, en als je dat niet gebruikt neem dan prepaid. Maar al koop je een smartphone en je kan er dus mee whatsappen, tweeten etc. is internet toch wel handig, anders heb je er niet veel aan.

    dance4ever schreef:
    (...)

    Met prepaid raad ik niet aan 3g/4g netwerk te gaan gebruiken vanwege de kosten die daaraan verbonden zijn. Buiten je huis zou ik nakijken of er open Wi-Fi netwerken zijn waar je normaal bent.
    Heb je liever abonnement dan kun je kiezen of een abonnement met een toestel of een los toestel kopen en een simonly abonnement erbij nemen. Daarbij heb je tegenwoordig enorm veel provider, dus enorm keuze daarin. Wel je dan bijv een groot internet abonnement heb je bijv Hi wat vooral grote abonnement heeft een simpel die vooral kleine heeft^^


    Ik woon zegmaar in een cafe/snackbar dus we hebben zelf een open WI-FI netwerk. ;)

    Ik zal gelijk ook eventjes bij Hi en Simpel kijken, dankje! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Ik woon zegmaar in een cafe/snackbar dus we hebben zelf een open WI-FI netwerk. ;)

    Ik zal gelijk ook eventjes bij Hi en Simpel kijken, Udankje! (:


    Haha cool (: en ik bedoelde ook van de plekken waar je komt buitenshuis want zonder abonnement met internet heb je dus buiten je huis geen internet^^
    Uhm niet dat ik veel weet van providers maar Ben of hollandsenieuwe hebben ook kleinere abonnementen
    Verder heb je Vodafone, T-Mobile, tele2, telford, KPN etc

    -sorry voor allemaal vage typ fouten btw maar ik zit op mijn telefoon en gebruik autocorrect, ik heb btw een Huawei Ascend g510 -

    [ bericht aangepast op 2 okt 2013 - 19:57 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Haha cool (: en ik bedoelde ook van de plekken waar je komt buitenshuis want zonder abonnement met internet heb je dus buiten je huis geen internet^^
    Uhm niet dat ik veel weet van providers maar Ben of hollandsenieuwe hebben ook kleinere abonnementen
    Verder heb je Vodafone, T-Mobile, tele2, telford, KPN etc

    -sorry voor allemaal vage typ fouten btw maar ik zit op mijn telefoon en gebruik autocorrect, ik heb btw een Huawei Ascend g510 -


    Joaah, is wel nice idd! :3
    Hmm, oke. Dan heb ik denk ik toch een abonnement nodig? Zodat ik dan maandags ook internetten kan op het mobiel. En dat is zeeeeer nodig, zo saai als dat het daar is altijd! :'D

    Hmm, Hollandsnieuwe had ik al gekeken, maar wat is precies voor een abonnement maandelijks een normaal bedrag? Bellen zal ik niet veel doen namelijk, en smsen maar met een enkel persoon waarvan ik weet dat ie ook geen wifi heeft en alleen kan smsen. Verder zal ik alleen maar internetten denk ik met het mobiel..

    Hahahah autocorrectie is soms inderdaad zeer vervelend! :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Joaah, is wel nice idd! :3
    Hmm, oke. Dan heb ik denk ik toch een abonnement nodig? Zodat ik dan maandags ook internetten kan op het mobiel. En dat is zeeeeer nodig, zo saai als dat het daar is altijd! :'D

    Hmm, Hollandsnieuwe had ik al gekeken, maar wat is precies voor een abonnement maandelijks een normaal bedrag? Bellen zal ik niet veel doen namelijk, en smsen maar met een enkel persoon waarvan ik weet dat ie ook geen wifi heeft en alleen kan smsen. Verder zal ik alleen maar internetten denk ik met het mobiel..

    Hahahah autocorrectie is soms inderdaad zeer vervelend! :'D


    Bij een abonnement betaal je idd elke maand een bepaald bedrag ^^

    Om hollandsenieuwe als voorbeeld te nemen, die heb ik zelf bijv ook, je sluit een simonly af voor 10euro per maand twee jaar lang. Dan betaal je dus twee jaar lang elke maand 10 euro, wordt 240 in totaal. Hollandsnieuwe is een geval apart in tegenstelling tot andere providers. Bij mijn voorbeeld krijg je 550 belminuten/sms'jes/tv's. Je bepaalt zelf waarvoor je het dus gebruikt.
    Daarentegen zou ik wel zeggen dat de service van hollandsnieuwe erg tegenvalt en omdat het alleen op internet is je geen winkel hebt waar je heen kunt met vragen


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Bij een abonnement betaal je idd elke maand een bepaald bedrag ^^

    Om hollandsenieuwe als voorbeeld te nemen, die heb ik zelf bijv ook, je sluit een simonly af voor 10euro per maand twee jaar lang. Dan betaal je dus twee jaar lang elke maand 10 euro, wordt 240 in totaal. Hollandsnieuwe is een geval apart in tegenstelling tot andere providers. Bij mijn voorbeeld krijg je 550 belminuten/sms'jes/tv's. Je bepaalt zelf waarvoor je het dus gebruikt.
    Daarentegen zou ik wel zeggen dat de service van hollandsnieuwe erg tegenvalt en omdat het alleen op internet is je geen winkel hebt waar je heen kunt met vragen


    Maar dat wáár je je 10 euro voor gebruikt is dan óf óf en niet en- en? Dus in principe als je voor 10 euro een abonnement doet, kun je dat alléén voor wifi doen en niet voor wifi én sms? Jewel toch? Dan kun je het gewoon combineren dacht ik toch?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Het punt is, als je dus een telefoon los koopt (kan al niet van 100 euro) en je wilt internet, dan moet je nog een apart 'sim-only' kaartje kopen en dan betaal je per maand ook weer een bedrag + je bent al veel kwijt aan die telefoon.
    Ikzelf zou gewoon een abonnement afsluiten, er zijn namelijk gewoon goedkope abonnementen MET internet en MET telefoon.


    To infinity and beyond •

    Vivere schreef:
    Het punt is, als je dus een telefoon los koopt (kan al niet van 100 euro) en je wilt internet, dan moet je nog een apart 'sim-only' kaartje kopen en dan betaal je per maand ook weer een bedrag + je bent al veel kwijt aan die telefoon.
    Ikzelf zou gewoon een abonnement afsluiten, er zijn namelijk gewoon goedkope abonnementen MET internet en MET telefoon.


    Aah oke, dus een abonnement is eigenlijk wel beter. Thanks voor het advies!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Maar dat wáár je je 10 euro voor gebruikt is dan óf óf en niet en- en? Dus in principe als je voor 10 euro een abonnement doet, kun je dat alléén voor wifi doen en niet voor wifi én sms? Jewel toch? Dan kun je het gewoon combineren dacht ik toch?


    Uhm kijk, je hebt dan dus 550 "iets" waarvan je bijv in een maand 300 voor internet gebruikt, 100 voor bellen en 150 voor sms
    Snap je..?
    En internet op je telefoon noem je geen Wi-Fi. Eerder internet/3g/4g/mobiele netwerk/gegevensverbinding etc. Anders ga je dadelijk dingen door elkaar halen ;)


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Uhm kijk, je hebt dan dus 550 "iets" waarvan je bijv in een maand 300 voor internet gebruikt, 100 voor bellen en 150 voor sms
    Snap je..?
    En internet op je telefoon noem je geen Wi-Fi. Eerder internet/3g/4g/mobiele netwerk/gegevensverbinding etc. Anders ga je dadelijk dingen door elkaar halen ;)


    Oo zo, oke. Ik snap 'm! :3

    En sorry voor de fout, ik zal het niet meer doen, hoop ik! (A) hahaha.

    Maar ik ben dus op Hollandsnieuwe aan het kijken, want ik denk dat ik daar het handigst kan halen. Gok ik tenminste, hahah. Ik heb inmiddels al zoveel sites afgestruind dat ik het niet meer weet. :p Ik ben daar in ieder geval bij de abonnementen aan het kijken hoe duur zoiets worden kan etc.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik denk dat je aan een abbonement van 250 mb wel ruim voldoende zult hebben als je alleen op maandag twee uur internet zou gebruiken buiten je huis, het aantal smsjes ligt eraan hoeveel je met die ene persoon smst...100 smsjes per maand? 200? Omdat je niet veel belt zou ik dan 100 belminuten nemen en dan denk ik dat je tussen de 10-15 euro per maand kwijt bent afhankelijk van welke mobiel je pakt.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik denk dat je aan een abbonement van 250 mb wel ruim voldoende zult hebben als je alleen op maandag twee uur internet zou gebruiken buiten je huis, het aantal smsjes ligt eraan hoeveel je met die ene persoon smst...100 smsjes per maand? 200? Omdat je niet veel belt zou ik dan 100 belminuten nemen en dan denk ik dat je tussen de 10-15 euro per maand kwijt bent afhankelijk van welke mobiel je pakt.


    Hmm met 100 smsjes kom ik al een heel eind hoor, dat is in de maand denk ik wel voldoende. Ja, het is inderdaad in principe alleen op de maandag voor die 2 uurtjes. Waar moet ik zo'n abonnement halen dan, bij welke winkel/webshop? Ik neem aan dat je dan voor het mobiel dan wel wat moet betalen?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Samsung is goed :o
    Een samsung galaxy young is volgens mij onder de 100 euro, en ik heb een samsung galaxy gio, die bevalt me goed. Die was trouwens 115 euro.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Nou!
    Bij deze raad ik je een samsung galaxy aan :Y)

    Ik ben helemaal dol op die reeks, geen enkele problemen mee in vergelijking met iphone.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Gibbs schreef:
    (...)

    Hmm met 100 smsjes kom ik al een heel eind hoor, dat is in de maand denk ik wel voldoende. Ja, het is inderdaad in principe alleen op de maandag voor die 2 uurtjes. Waar moet ik zo'n abonnement halen dan, bij welke winkel/webshop? Ik neem aan dat je dan voor het mobiel dan wel wat moet betalen?


    Bij een abonnement is je mobiel zelf gratis, ik heb mijn mobiel in de HI winkel vlak bij mijn woonplaats gehaald maar je kunt je mobiel ook online kopen, het ligt er een beetje aan wat je zelf wilt.=)


    You were born original, don't die as a copy.