• -zeiktopic-

    Ja, echt. Ik heb het idee dat ik niemand meer kan vertrouwen en mijn vrienden eigenlijk allemaal maar fake zijn. Ik sta er altijd maar een beetje bij. Er blijkt dan ook dat er heel veel over mij geroddeld wordt. Iemand besloot gisteren dat ik dat eigenlijk wel moest weten. Daarbij loopt niks echt meer lekker en verlies ik mijn doel uit ogen. Ik heb geen idee waar ik nog goed voor ben in deze wereld. Ik doe wel mijn best voor dingen en werk hard, maar eigenlijk krijg ik de laatste alleen maar commentaar over mij heen, of, als ik dan een keer de dingen niet regel, wordt er gezeurd dat ik dat eens moet doen. Dan komt daar nog bij dat ik ook ontzettend last heb van pech. Ik merk dat ik langzaam meer en meer in een pessimist verander, maar dat wil ik niet. Ik probeer de mooie dingen te ontdekken, maar het lukt niet. Het lijkt echt of alles slecht gaat.

    Heeft er iemand tips om hier doorheen te komen en om weer de vrolijke kanten van het leven te zien? Ik heb ze echt nodig namelijk :')


    Happy Birthday my Potter!

    Praten. Veel praten. Met vriendinnen, aangezien ik aanneem dat je dit niet zo snel met je moeder zal bespreken. Hou je vast aan de kleine dingetjes die je gelukkig maken, dat kan dat ene liedje zijn, of die steen die je uit je vakantieland hebt meegenomen. Veel succes in ieder geval, en mijn PB/GB staat altijd open :3


    Because I love him, do I need another reason?

    Aahw, Annemiek! Echt waar, je bent níét zinloos! En zijn er niet andere mensen waarmee je om kunt gaan? Stap eens op een ander groepje leerlingen op school af en kijk of dat iets worden kan. Verder denk ik persoonlijk dat als je alles negatief gaat zien, dat alles dan ook negatief naar je toe komt. Probeer eens wat kleine maar fijne dingen op te merken. Bijvoorbeeld als iemand -als is het maar je moeder- je een compliment maakt. Of als Blitz vrolijk naar je toe komt gerend omdat ie je heeft gemist. Gewoon kleine dingen kunnen al een wonder verrichten.

    Ook is het handig om te praten. Met je ouders of wie dan ook. Mijn gb/pb staat altijd voor je open, weet dat goed! ;) Het lijkt me ook verstandig denk ik wel om met dat ''vrienden''groepje van je te praten, en ze duidelijk te maken dat je dit niet vind kunnen. Vraag ze waarom ze over je roddelen, want je hebt het recht op een antwoord.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dat hoort bij de puberteit. Dat heb ik vroeger ook heel erg zo ervaren. Met vrienden, met mijn ouders. Ik vond dat wel een lastige periode. Wat je het beste kunt doen is erover praten. Met je ouders, met je vrienden dat je het zo voelt. Als je dat niet durft, ga dan naar je mentor of schrijf het van je af op Quizlet of in een dagboek/schrift. Voor mij heeft dagboek schrijven heel erg geholpen in die tijd en voelde ik me minder alleen. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik heb daar ook last van, maar vergeet niet dat het overgaat. Er is altijd een volgende stap, een volgend doel speciaal voor jou in het leven. Er is altijd een plek voor je, misschien is het niet waar je nu bent, maar ben je dan niet benieuwd naar waar het dan wel is?


    Your make-up is terrible

    Dat je beseft dat je minder optimistisch wordt, is al een stap. Je weet ook wat het probleem is, dus pak het aan. Het klinkt niet zo makkelijk, maar het zal wel lukken, probeer je eerst weer bij je vrienden te betrekken of probeer eens iets ander, praat eens met andere mensen.
    Ik weet niet waar die kritiek allemaal over gaat, maar daar zet je je beter overheen: kan je er iets aan doen, doe dat, maar als je het niet kan doen, vergeet het, negeer het.
    Het komt uiteindelijk altijd wel goed :)


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik heb dit zelf ook, en ik zou je er graag mee willen helpen, maar dat gaat nogal moeilijk. Als ik iets weet zal ik het je zeggen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dobreva schreef:
    Praten. Veel praten. Met vriendinnen, aangezien ik aanneem dat je dit niet zo snel met je moeder zal bespreken. Hou je vast aan de kleine dingetjes die je gelukkig maken, dat kan dat ene liedje zijn, of die steen die je uit je vakantieland hebt meegenomen. Veel succes in ieder geval, en mijn PB/GB staat altijd open :3


    Some people are art and do art at the same time

    Malafide schreef:
    Ik heb dit zelf ook, en ik zou je er graag mee willen helpen, maar dat gaat nogal moeilijk. Als ik iets weet zal ik het je zeggen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Heel erg bedankt allemaal! Met mijn vriendinnen en vrienden praten gaat hem sws niet worden, aangezien ik dat al twee keer geprobeerd heb en ik voor gek werd verklaard, maar de andere tips gaan mij hopelijk door de rest van dit kleine jaartje door helpen en dan ben ik in ieder geval van deze school af. Nieuwe mensen nieuwe kansen, hopelijk c:


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    Heel erg bedankt allemaal! Met mijn vriendinnen en vrienden praten gaat hem sws niet worden, aangezien ik dat al twee keer geprobeerd heb en ik voor gek werd verklaard, maar de andere tips gaan mij hopelijk door de rest van dit kleine jaartje door helpen en dan ben ik in ieder geval van deze school af. Nieuwe mensen nieuwe kansen, hopelijk c:


    Ik ben blij voor je! (:


    Some people are art and do art at the same time

    Rider schreef:
    Heel erg bedankt allemaal! Met mijn vriendinnen en vrienden praten gaat hem sws niet worden, aangezien ik dat al twee keer geprobeerd heb en ik voor gek werd verklaard, maar de andere tips gaan mij hopelijk door de rest van dit kleine jaartje door helpen en dan ben ik in ieder geval van deze school af. Nieuwe mensen nieuwe kansen, hopelijk c:


    Zie je, je word al positiever!


    -

    Malafide schreef:
    Ik heb dit zelf ook, en ik zou je er graag mee willen helpen, maar dat gaat nogal moeilijk. Als ik iets weet zal ik het je zeggen.


    26 - 02 - '16

    Rider schreef:
    Heel erg bedankt allemaal! Met mijn vriendinnen en vrienden praten gaat hem sws niet worden, aangezien ik dat al twee keer geprobeerd heb en ik voor gek werd verklaard, maar de andere tips gaan mij hopelijk door de rest van dit kleine jaartje door helpen en dan ben ik in ieder geval van deze school af. Nieuwe mensen nieuwe kansen, hopelijk c:


    Ga je dan naar een andere school toe, of zit je inmiddels in je examen jaar? Maar dat is inderdaad wel fijn, op een andere school kun je met een schone lei beginnen :3

    Maar het komt allemaal goed, en zoals je zelf eigenlijk al naar mij zei: We staan gewoon samen onder de paraplu te wachten op de zonnenschijn.
    Zullen we anders een zonnedans dansen en kijken of het werkt? ;)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Anderen kun jouw zin in het leven niet bepalen, dat kun je alleen zelf.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Je zit niet lekker in je vel en het is logisch, vond ik, dat je pessimistisch wordt van idioten die roddelen en die zich jouw 'vrienden' noemen. Ik zou voor ze oppassen, vooral met wat je zegt tegen hen. Laat ze maar eerst zien dat ze zindelijk zijn en hun irritaties over jou netjes aan JOU kunnen vertellen in plaats van met elkaar bespreken. Laf, laffer, lafst. Bah. Ik ben zo ook erachter gekomen wie wel en niet mijn vrienden zijn en dat je jezelf alleen gelukkig maakt als je er schijt aan hebt. Het raakte me toen écht en het raakt me als mensen die ik als vrienden beschouw, over mij roddelen, terwijl ze ook met mij het kunnen bespreken, maar je leeft voor jezelf en niet voor hen. Ik las in mijn agenda van de 2e klas ooit (was een leuke agenda trouwens): Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. Je kan niet 123 uit een vicieuze spiraal stappen en het leven zonnig zien, maar je kunt wel zelf de spiraal ombuigen en omhoog gaan om uit het negatieve dal te komen. Maak je slingers die voor jóú het leven mooi maken. Als anderen ze niet mooi vinden, is dat jammer voor hen, maar het is jouw leven, punt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife