• In dit algemene topic kan je praten over je ervaringen met pesten, vragen stellen of gewoon met andere mensen over het onderwerp praten.

    Dit topic is geen dubbeltopic op dit. In dat topic ging het over wat pesten met jullie gedaan heeft, dit is een algemeen topic over pesten. Ik en xAlways hebben dan ook toestemming gevraagd (en gekregen) van Donoghue om dit topic te starten.

    Het mag. Het moet alleen wel het algemene topic over pesten zijn, en er moet duidelijk gemaakt worden wat het doel ervan is, zodat anderen kunnen zien dat het niet het zelfde doel heeft als het andere topic. Ook moet men er elkaar met respect behandelen.


    Zoals ze zelf zegt, willen we jullie even op het hart drukken dat we in dit topic elkaar met respect behandelen en iedereen in zijn waarde laten. Sommige mensen vinden het zwaar om over hun verleden te praten, denk daar ook een beetje aan.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 20:31 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Presence schreef:
    (...)

    Sorry, maar dit komt een beetje respectloos op mij over.

    MT, overigens. Ik ben gepest geweest en ik zou heel graag anderen willen helpen die nog steeds gepest worden. Ik weet dat ik erg weinig kan doen via een medium, maar toch vind ik het fijn om anderen te helpen via gesprekken en adviezen. Het is maar een kleine hulp die ik kan bieden, maar alle beetjes helpen.


    Dat kan :]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Tesserae schreef:
    (...)

    Ja, I've been told that a lot of times. Maar het is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan om personen die je toch wel echt iets gedaan hebben te vergeten.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Aravis schreef:
    (...)

    Wat, als ik vragen mag, vind je zo grappig aan verhalen over mensen die gepest werden/worden?


    Vind 't wel leuk om het te lezen.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Presence schreef:
    (...)

    Sorry, maar dit komt een beetje respectloos op mij over.

    MT, overigens. Ik ben gepest geweest en ik zou heel graag anderen willen helpen die nog steeds gepest worden. Ik weet dat ik erg weinig kan doen via een medium, maar toch vind ik het fijn om anderen te helpen via gesprekken en adviezen. Het is maar een kleine hulp die ik kan bieden, maar alle beetjes helpen.

    Het kan veel helpen hoor

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 20:55 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Aravis schreef:
    Even een mijn topics.
    En om één ding even heel duidelijk te maken aan pesters: jullie zijn zielig.
    Niet lullig bedoelt, maar als je zo'n berichten post ben je even slecht bezig. Pesten is inderdaad none done, maar sommige pesten ook om hun eigen houtje te redden. Dit is inderdaad fout en ik praat pesten ook helemaal niet goed, maar als je nu alle pesters gaat beledigen, ben je net zo goed een pester.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben eerlijk gezegd bang dat ze me nog een keer er tussen uit pikken :[


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Arratay schreef:
    (...)

    Vind 't wel leuk om het te lezen.

    Ik begrijp je wel, maar ik denk niet dat iedereen het zo leuk vindt dat je verhalen van slachtoffers van pesterijen grappig vindt. ;]

    Ik vraag me trouwens af hoe jullie reage(e)r(d)en tijdens een pesterij. Zelf zocht ik altijd naar een raak antwoord of reageerde ik er niet op, hoewel het echt wel pijn deed.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Mijn 3 beste vriendinnen zijn heel erg gepest.
    één had het alleen op de basisschool, maar toen ze in de eerste weer een beetje gepest werd begon ze weer met snijden.. Ze is nu gelukkig gestopt en word niet meer gepest.

    De andere twee worden nog steeds gepest, maar zitten (jammer genoeg) op een andere school.Met de een gaat het al veel beter en ze heeft het er met de klas over gehad.
    De laatste heeft het nog heel moeilijk, ze word heel erg gepest (het ergste is via Whatsapp, omdat ze haar niet aan willen/durven spreken). Ze heeft al een paar keer zelfmoord geprobeerd te plegen en snijd zichzelf. Ze draagt altijd een handschoentje en/of lange mouwen om het te verbergen.

    Ik wil graag tegen iedereen zeggen dat er ALTIJD iemand is die wel van je houd.
    Ik hou zielsveel van deze meiden en het deed/doet me pijn om te zien wat ze meemaken.

    Voor iedereen die het moeilijk heeft, mijn GB en PB staan altijd open.

    Stay Strong, Good Things Will Happen


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Rosarum schreef:
    (...)
    Ik begrijp je wel, maar ik denk niet dat iedereen het zo leuk vindt dat je verhalen van slachtoffers van pesterijen grappig vindt. ;]

    Ik vraag me trouwens af hoe jullie reage(e)r(d)en tijdens een pesterij. Zelf zocht ik altijd naar een raak antwoord of reageerde ik er niet op, hoewel het echt wel pijn deed.


    Wanneer ik gepest werd gaf ik altijd wel een antwoord terug, dat probeerde ik ten minste. Soms reageerde ik er ook niet op. Alleen meestal waren het 2 personen die dat deden en dan was ik in mijn eentje. Het waren jongens en dat hielp er niet bij. Toch probeerde ik terug te reageren en te laten zien dat het me niet uitmaakte al deed het wel pijn. Zelf werd ik alleen gepest op de basisschool en mensen kunnen erger gepest zijn dan ik. Maar ik heb er wel mijn littekens, mentaal, aan overgehouden. Ze zeiden dat ik lelijk en dik was. Als ik niet gepest zou zijn, zou ik een stuk minder onzeker geweest zijn. Maar dat is bij iedereen zo die gepest is.


    "Niall was about to hug a fan, but she said she wanted to hug me but I said I wanted to hug Niall." ~ Louis

    Rosarum schreef:
    (...)
    Ik begrijp je wel, maar ik denk niet dat iedereen het zo leuk vindt dat je verhalen van slachtoffers van pesterijen grappig vindt. ;]

    Ik vraag me trouwens af hoe jullie reage(e)r(d)en tijdens een pesterij. Zelf zocht ik altijd naar een raak antwoord of reageerde ik er niet op, hoewel het echt wel pijn deed.


    Vaak probeerde ik een antwoord terug te geven, maar lukte dat niet. Dus negeerde ik het.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb het pesten dood genegeerd. Ik praatte er nooit over met m'n ouders en daardoor heb ik er nu nog steeds littekens van.


    26 - 02 - '16



    Ik vraag me trouwens af hoe jullie reage(e)r(d)en tijdens een pesterij. Zelf zocht ik altijd naar een raak antwoord of reageerde ik er niet op, hoewel het echt wel pijn deed.[/i]

    In het begin reageerde ik er nog wel op
    Maar nu laat ik het maar


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Orianna schreef:
    Ik heb het pesten dood genegeerd. Ik praatte er nooit over met m'n ouders en daardoor heb ik er nu nog steeds littekens van.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Orianna schreef:
    Ik heb het pesten dood genegeerd. Ik praatte er nooit over met m'n ouders en daardoor heb ik er nu nog steeds littekens van.


    Ik kon er met vrienden over praten. Dat heeft me echt geholpen en ben ze daar ook erg dankbaar voor.


    Queer zijn is gewoon alles

    Felidae schreef:
    Ik ben eerlijk gezegd bang dat ze me nog een keer er tussen uit pikken :[


    Je moet juist proberen om er niet bang voor te zijn. Ik weet dat -dat heel lastig is, aangezien ik hetzelfde heb meegemaakt. Toen ik naar een andere school ging was ik ook bang om weer gepest te worden, maar ik stelde mezelf gewoon op als iemand die zelfverzekerd was. Pesters schrikken af van zelfverzekerdheid. Probeer rechtop te lopen, borst naar voren en schouders naar achteren te houden en wees gewoon vriendelijk tegen mensen. Negeer de mensen die je omlaag proberen te halen. Ik weet dat je jezelf moet blijven, maar als je -je houding een beetje aanpast kom je al een stuk zelfverzekerder over. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."