• In dit algemene topic kan je praten over je ervaringen met pesten, vragen stellen of gewoon met andere mensen over het onderwerp praten.

    Dit topic is geen dubbeltopic op dit. In dat topic ging het over wat pesten met jullie gedaan heeft, dit is een algemeen topic over pesten. Ik en xAlways hebben dan ook toestemming gevraagd (en gekregen) van Donoghue om dit topic te starten.

    Het mag. Het moet alleen wel het algemene topic over pesten zijn, en er moet duidelijk gemaakt worden wat het doel ervan is, zodat anderen kunnen zien dat het niet het zelfde doel heeft als het andere topic. Ook moet men er elkaar met respect behandelen.


    Zoals ze zelf zegt, willen we jullie even op het hart drukken dat we in dit topic elkaar met respect behandelen en iedereen in zijn waarde laten. Sommige mensen vinden het zwaar om over hun verleden te praten, denk daar ook een beetje aan.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 20:31 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Ik kon er met vrienden over praten. Dat heeft me echt geholpen en ben ze daar ook erg dankbaar voor.


    Dat was bij mij juist het probleem, ik kwam nieuw op school dus ik had geen vrienden


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    (...)

    Dat was bij mij juist het probleem, ik kwam nieuw op school dus ik had geen vrienden


    Had je echt niemand?


    Queer zijn is gewoon alles

    ZiallLilo schreef:
    (...)

    Wanneer ik gepest werd gaf ik altijd wel een antwoord terug, dat probeerde ik ten minste. Soms reageerde ik er ook niet op. Alleen meestal waren het 2 personen die dat deden en dan was ik in mijn eentje. Het waren jongens en dat hielp er niet bij. Toch probeerde ik terug te reageren en te laten zien dat het me niet uitmaakte al deed het wel pijn. Zelf werd ik alleen gepest op de basisschool en mensen kunnen erger gepest zijn dan ik. Maar ik heb er wel mijn littekens, mentaal, aan overgehouden. Ze zeiden dat ik lelijk en dik was. Als ik niet gepest zou zijn, zou ik een stuk minder onzeker geweest zijn. Maar dat is bij iedereen zo die gepest is.

    Oh, bij mij waren het ook (vooral) de jongens. Aan het begin van het zesde leerjaar (groep acht, voor de Nederlanders) waren de meisjes er uiteindelijk mee gestopt, al bleef ik een buitenbeentje. De jongens zijn net zo lang doorgegaan totdat ik het gewoon niet meer kon verdragen en alles heb opgebiecht aan mijnq moeder. Ik schaamde me dood, omdat ik het gevoel had dat ík het allemaal veroorzaakt had. Uiteindelijk heb ik als een detective naar bewijs gezocht en ben daarmee naar de directeur gestapt. Toen ik naar het middelbaar ging was het echter ineens, poef, gedaan ermee.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 21:50 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik weet niet of je het bij mij als pesten kan opvatten, maar bij mij zijn het altijd oudere jongens die dan mijn naam gaan lopen roepen -om een of andere reden weet de hele school mijn naam- of ze kijken me overdreven lang aan. Of als ik met iemand uit mijn klas mee naar huis fiets, dat die jongens ons dan inhalen en allerlei vragen gaan stellen. Éen keer reden ze voor ons, stopten en blokkeerden de weg voor ons, ik kon er net tussendoor glippen, maar ze hielden mijn klasgenootje tegen. Dus zo'n vijfhonderd meter verderop ga ik stil staan en bezorgd achterom kijken en het is zo'n kutgevoel dat ik dan niet dúrf te helpen. Dat met die jongens en het fietsen is nu al verholpen, maar mijn naam word nog regelmatig door de hallen in de pauze geroepen..


    Because I love him, do I need another reason?

    Mijn topics! $:


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Had je echt niemand?

    Ik dacht dat ik iemand had maar die liet mij na een tijdje ook zitten


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    (...)
    Ik dacht dat ik iemand had maar die liet mij na een tijdje ook zitten


    Wow, is dat nu nog zo? Nee toch, hoop ik?


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Had je echt niemand?

    Is dat zo gek dan?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Wow, is dat nu nog zo? Nee toch, hoop ik?

    Nee, nadat de pester van school ging stopte het een beetje. Een paar jongens vonden het nog steeds leuk om te stangen maar gelukkig zie ik ze niet meer omdat ik naar de middelbare ging


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik ga hier mijn verhaal niet doen denk ik, ik ben veel te bang dat mensen dat gaan lezen en er vervolgens met een big smile naar kijken. Ik hoef het niet op het internet te hebben, nee dankje. Maar ik vind het wel knap dat mensen hier toch dingen neer durven zetten.


    26 - 02 - '16

    Penthesilea schreef:
    (...)
    Is dat zo gek dan?


    Dat heb ik nog niet gezien nee. Dat je echt niemand had.

    @Felidae
    Gelukkig. Je weet als je wilt praten zeg je het maar.


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat ik wel wil aanraden als je gepest wordt, zorg dat je iets hebt wat je rust geeft. Ik had bijvoorbeeld m'n kat, daar kon ik raak tegen praten. Al klinkt dat stom: praten met een kat. Mij heeft het echt geholpen.


    26 - 02 - '16

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Dat heb ik nog niet gezien nee. Dat je echt niemand had.

    @Felidae
    Gelukkig. Je weet als je wilt praten zeg je het maar.

    Oh jawel hoor, ik had dat heel erg. Ik heb jarenlang alleen op de speelplaats gestaan, spelend met mezelf. Klinkt dom, maar ik zat daar dus echt gewoon helemaal alleen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Orianna schreef:
    Ik ga hier mijn verhaal niet doen denk ik, ik ben veel te bang dat mensen dat gaan lezen en er vervolgens met een big smile naar kijken. Ik hoef het niet op het internet te hebben, nee dankje. Maar ik vind het wel knap dat mensen hier toch dingen neer durven zetten.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Hoe dom het ook lijkt, ik schrik daar wel van, dat jullie geen enkele vriend hadden. Ik ken redelijk wat gepeste mensen, maar die hadden allemaal minstens één vriend. Dat lijkt me echt een hel helemaal alleen.


    Queer zijn is gewoon alles