• In dit algemene topic kan je praten over je ervaringen met pesten, vragen stellen of gewoon met andere mensen over het onderwerp praten.

    Dit topic is geen dubbeltopic op dit. In dat topic ging het over wat pesten met jullie gedaan heeft, dit is een algemeen topic over pesten. Ik en xAlways hebben dan ook toestemming gevraagd (en gekregen) van Donoghue om dit topic te starten.

    Het mag. Het moet alleen wel het algemene topic over pesten zijn, en er moet duidelijk gemaakt worden wat het doel ervan is, zodat anderen kunnen zien dat het niet het zelfde doel heeft als het andere topic. Ook moet men er elkaar met respect behandelen.


    Zoals ze zelf zegt, willen we jullie even op het hart drukken dat we in dit topic elkaar met respect behandelen en iedereen in zijn waarde laten. Sommige mensen vinden het zwaar om over hun verleden te praten, denk daar ook een beetje aan.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 20:31 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Dooddoenervo schreef:
    Hoe dom het ook lijkt, ik schrik daar wel van, dat jullie geen enkele vriend hadden. Ik ken redelijk wat gepeste mensen, maar die hadden allemaal minstens één vriend. Dat lijkt me echt een hel helemaal alleen.


    Ik had wel 'vrienden' maar die gingen in rook op als ik ze nodig had.


    26 - 02 - '16

    Dooddoenervo schreef:
    Hoe dom het ook lijkt, ik schrik daar wel van, dat jullie geen enkele vriend hadden. Ik ken redelijk wat gepeste mensen, maar die hadden allemaal minstens één vriend. Dat lijkt me echt een hel helemaal alleen.


    Oh believe me, it is :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Rosarum schreef:
    (...)
    Oh, bij mij waren het ook (vooral) de jongens. Aan het begin van het zesde leersjaar (groep acht, voor de Nederlanders) waren de meisjes er uiteindelijk mee gestopt, al bleef ik een buitenbeentje. De jongens zijn net zo lang doorgegaan totdat ik het gewoon niet meer kon verdragen en alles heb opgebiecht aan mijn moeder. Ik schaamde me dood, omdat ik het gevoel had dat ík het allemaal veroorzaakt had. Uiteindelijk heb ik als een detective naar bewijs gezocht en ben daarmee naar de directeur gestapt. Toen ik naar het middelbaar ging was het echter ineens, poef, gedaan ermee.


    Volgens mij denken heel veel mensen dat. Zelf heb ik het nooit tegen mijn moeder gezegd omdat ik dat niet durfde.
    Dat is wel goed van je, ik heb dat niet gedaan omdat het vooral van een andere school was die in mijn plaats is. Ik ben ook altijd een soort buitenbeetje geweest, ik ben altijd al anders dan andere meiden geweest.
    Ik ben blij dat het toen ophield, bij mij was dat ook het geval. Nou ja, het was iets eerder want ik zag die jongens niet meer. Gelukkig zaten hun op een andere school. Maar bij mij in de klas zaten wel een paar jongens, ze waren altijd wel aardig tegen me. En ik was gewoon vrienden met hun. Maar ik heb een paar jaar geleden een grote fout gemaakt toen ik in groep 6 zat, en daar bleven ze me mee lastig vallen tot groep 8. Ze zeiden er een lange tijd niets over, maar eind groep acht wel weer. En ik wou daar niet aan herinnerd worden want het was echt de grootste fout van mijn leven. Het was zowaar niet pesten, maar ik wou dat ze er niet op door gingen want ik vond/vind het echt niet leuk.
    Ja, ik was daarom ook heel blij dat ik naar de middelbare ging. Maar ik had ook de angst dat niemand me aardig zou vinden en dat ik geen vrienden zou krijgen. Gelukkig was dat niet het geval en kreeg ik 2 fantastische vriendinnen. Maar wij 3en staan ook wat meer van de klas af al pesten ze ons niet. Ik ben echt blij met de klas die ik nu heb. Oude herinneringen en mensen zijn weg die niet meer over dingen kunnen beginnen waar ik het niet over wil hebben. Maar nu begin ik me gewoon gelukkig te voelen. En dat is een geweldig gevoel.(:


    "Niall was about to hug a fan, but she said she wanted to hug me but I said I wanted to hug Niall." ~ Louis

    Dobreva schreef:
    Ik weet niet of je het bij mij als pesten kan opvatten, maar bij mij zijn het altijd oudere jongens die dan mijn naam gaan lopen roepen -om een of andere reden weet de hele school mijn naam- of ze kijken me overdreven lang aan. Of als ik met iemand uit mijn klas mee naar huis fiets, dat die jongens ons dan inhalen en allerlei vragen gaan stellen. Éen keer reden ze voor ons, stopten en blokkeerden de weg voor ons, ik kon er net tussendoor glippen, maar ze hielden mijn klasgenootje tegen. Dus zo'n vijfhonderd meter verderop ga ik stil staan en bezorgd achterom kijken en het is zo'n kutgevoel dat ik dan niet dúrf te helpen. Dat met die jongens en het fietsen is nu al verholpen, maar mijn naam word nog regelmatig door de hallen in de pauze geroepen..


    Dit is wel pesten. Het is door die mensen bedoelt als grapje terwijl jij je er niet tegen kunt verweren. Dus dit is eigenlijk gewoon een lichte vorm van pesterij.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 21:05 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Orianna schreef:
    (...)

    Ik had wel 'vrienden' maar die gingen in rook op als ik ze nodig had.


    Dus als je ze nodig had waren ze er niet? Dat is echt erg.
    Serieus, ik staar nu met open mond naar mijn tablet.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    Hoe dom het ook lijkt, ik schrik daar wel van, dat jullie geen enkele vriend hadden. Ik ken redelijk wat gepeste mensen, maar die hadden allemaal minstens één vriend. Dat lijkt me echt een hel helemaal alleen.


    Ik had wel een hele goede vriendin die altijd voor me klaarstond, maar als iemand me pestte deed ze zelf niets en kon ze er alleen maar om lachen. En als ik achteraf huilend mijn verhaal deed, begreep ze me ineens wel. Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom ik de vriendschap niet veel eerder heb verbroken, aangezien ze enkel voor me klaarstond op het moment dat ik al in tranen was.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dooddoenervo schreef:
    Hoe dom het ook lijkt, ik schrik daar wel van, dat jullie geen enkele vriend hadden. Ik ken redelijk wat gepeste mensen, maar die hadden allemaal minstens één vriend. Dat lijkt me echt een hel helemaal alleen.

    *breekt ook even in*
    In de tijd dat ik heel erg gepest werd had ik ook niemand waarmee ik praatte. Het was dan ook op de basisschool, maar ik denk dat die tijd je toch vormt als een persoon. Er was altijd een meisje die wel eens bij mij stond en alles, maar zodra ze de kans had om met anderen om te gaan greep ze die kans met twee handen. De jongens die mij toen erg pestten vonden dat natuurlijk niet erg en trapten mij keihard de grond in. Zij zag alles gebeuren maar keerde mij keer op keer de rug toe.
    Dus nee, een "vriend" had ik niet. Ze was eerder een sensatie zoeker dan een vriend. Het woord vriend geloof ik trouwens nog steeds niet erg in.
    De tijd na de basisschool, en die tijd is nu nog steeds, heb ik mijzelf ontzettend lopen opvreten. Door wat ze allemaal naar mij riepen en schreeuwden heeft mij ontzettend onzeker gemaakt. De littekens zijn zeker nog zichtbaar na al die tijd.
    Als er iemand is die zijn hart een keer gelucht moet hebben of iets, mijn pb staat altijd open, al ben ik weinig op Q :')


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Presence schreef:
    (...)

    Ik had wel een hele goede vriendin die altijd voor me klaarstond, maar als iemand me pestte deed ze zelf niets en kon ze er alleen maar om lachen. En als ik achteraf huilend mijn verhaal deed, begreep ze me ineens wel. Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom ik de vriendschap niet veel eerder heb verbroken, aangezien ze enkel voor me klaarstond op het moment dat ik al in tranen was.


    Dat is geen vriendin.

    @Gibbeh
    Dat is ook niet leuk. Ik probeer sinds ik niet meer gepest wordt iedereen te helpen waarvan ik zie dat die gepest wordt.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Dat is geen vriendin.

    @Gibbeh
    Dat is ook niet leuk. Ik probeer sinds ik niet meer gepest wordt iedereen te helpen waarvan ik zie dat die gepest wordt.

    Ja, dat probeer ik ook heel erg, sowieso wil ik het liefst iedereen helpen die ergens mee zit, al trek ik hierdoor mezelf alleen maar verder de shit in soms. ><


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Als mensen zich rot voelen mogen ze ook wel bij mij aankloppen. Ik wil graag mensen helpen, ik heb een hoop meegemaakt en ik wil zo veel mogelijk mensen laten zien dat het leven niet alleen gepest worden is.


    26 - 02 - '16

    Ik ben nooit gepest.


    I live for the applause, you will die for it.

    GIBBEH schreef:
    (...)
    Ja, dat probeer ik ook heel erg, sowieso wil ik het liefst iedereen helpen die ergens mee zit, al trek ik hierdoor mezelf alleen maar verder de shit in soms. ><


    Soms wordt ik dan bedreigd door die pesters dat ik me niet moet moeien, maar daar ben ik nooit van onder de indruk. Ik heb al een paar mensen uit de put kunnen helpen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    Hoe dom het ook lijkt, ik schrik daar wel van, dat jullie geen enkele vriend hadden. Ik ken redelijk wat gepeste mensen, maar die hadden allemaal minstens één vriend. Dat lijkt me echt een hel helemaal alleen.

    Trust me, it is a hel!


    -

    Dooddoenervo schreef:
    Hoe dom het ook lijkt, ik schrik daar wel van, dat jullie geen enkele vriend hadden. Ik ken redelijk wat gepeste mensen, maar die hadden allemaal minstens één vriend. Dat lijkt me echt een hel helemaal alleen.


    Jep, dat was het ook :3
    gelukkig zit ik nu op de middelbare en heb ik mensen gevonden die me waarderen om wie ik ben


    'The best way to predict the future is to create it'.

    ^ Ik denk dat je op zulke momenten ook wel kunt zien wie dan echt je vrienden zijn. Want vrienden laten je niet in de steek.


    † Love? I want to sleep.