• In dit algemene topic kan je praten over je ervaringen met pesten, vragen stellen of gewoon met andere mensen over het onderwerp praten.

    Dit topic is geen dubbeltopic op dit. In dat topic ging het over wat pesten met jullie gedaan heeft, dit is een algemeen topic over pesten. Ik en xAlways hebben dan ook toestemming gevraagd (en gekregen) van Donoghue om dit topic te starten.

    Het mag. Het moet alleen wel het algemene topic over pesten zijn, en er moet duidelijk gemaakt worden wat het doel ervan is, zodat anderen kunnen zien dat het niet het zelfde doel heeft als het andere topic. Ook moet men er elkaar met respect behandelen.


    Zoals ze zelf zegt, willen we jullie even op het hart drukken dat we in dit topic elkaar met respect behandelen en iedereen in zijn waarde laten. Sommige mensen vinden het zwaar om over hun verleden te praten, denk daar ook een beetje aan.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 20:31 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Het is echt verschrikkelijk hoeveel mensen er worden gepest/zijn gepest. Als je dit zo allemaal leest, voel je je ook meteen naar. :c

    Het is niet dat ik helemaal vriendloos ben
    Maar op school heb ik niemand
    Ik heb 2 vriendinnen waar ik echt heel goed mee kan vinden
    Maar vooral de ene zie ik bijna nooit
    Die andere spreek ik wel minstens 1x per week
    En haar zie ik ook wat vaker, nog steeds niet veel hoor
    Ik ben heel bang dat ik haar volgend jaar kwijtraak, zij doet dit jaar eindexamen en gaat verder leren
    Terwijl ik nog 2 jaar middelbare school moet


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik werd vorige jaar gepest en uiteindellijk ging ik samen met me moeder naar de coordinator die mij en de pestkoppen naar een vertouwenspersoon stuurden. Waar ze los op verzonnen hoe ze absoluut niet pesten en hoe -dit vond ik het ergst- ik ermee begon O_O. In die lokaal leek het alsof de vertrouwenspersoon me niet geloofde, maar toen ze eenmaal weg waren bleek dat ze elk woord van mij geloofde maar dat het echt een plicht van haar was om geen kant te kiezen. Nou dat begreep ik helemaal. Maar gehuild dat ik had die dag. Maar goed de rest van die schooljaar was echt een hel. Een 'vriendin' van mij leek het niks te kunnen schelen en liet me keihard vallen voor haar nieuwe vriendinnen. Ik zat dus echt elke pause alleen. Was het laatste die een groep kreeg als er in groepjes gewerkt moest worden. Kortom, het was een hel. Ik hield het niet lang vol daar dus ik biechtte op tegen me moeder dat ik zelfmoordgedachtes had en ik mocht lekker 6 fucking maanden thuis zitten. Ondertussen schreef ik me in op een andere school waar ik nu naartoe gaat. Maar bijna werd het hetzelfde. Ik had alleen echt heel veel geluk deze jaar. Dankzij dat de grootste bitch mijn moeder kent en weet hoe een bitch mijn moeder kan zijn, dus Is ze bang voor haar. (Ghehe godzijdank.) En het tweede reden is dat er een jonge bij me zit die ze uitkozen om te pesten. Nou pesten is een groot woord omdat ze het slim aanpakken zodat je het van het buitenkant niet meteen ziet. Hij is echt een buitenbeentje en zijn IQ is gewoon zo hoog dat bijna niemand snapt wat hij zegt. Weer een reden dat hij de slachtoffer is. Verder kan je duidellijk zien dat ze hem zo goed als mogelijk negeren en zachtjes rotte opmerkingen maken.
    Nou ik weet wat een hel eenzaamheid is, maar voor hem opkomen? Nee dat durf ik echt niet. Ik doe aardig tegem hem en al maar nee sorry, ik wil niet voor de zoveelste keer de middelpunt van getreiter worden. Ik ben al slechthorend dus een reden genoeg voor hun om straks dat deel van mij tegen me te gebruiken.


    -

    Rosarum schreef:
    (...)
    Ik begrijp je wel, maar ik denk niet dat iedereen het zo leuk vindt dat je verhalen van slachtoffers van pesterijen grappig vindt. ;]

    Ik vraag me trouwens af hoe jullie reage(e)r(d)en tijdens een pesterij. Zelf zocht ik altijd naar een raak antwoord of reageerde ik er niet op, hoewel het echt wel pijn deed.


    Met grappig bedoel ik leuk omdat ik zelf genoeg gepest ben ._.
    Jezus, reageer ik nu zo misdadig of nemen mensen mijn reacties te serieus?


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Ik denk dat ik mijn oh-zo-zielige verhaal ook maar eens drop. Moet er toch echt 'ns een keer helemaal uit.

    Wel, in New York werd ik ook al gepest en in Nederland is dat tien keer zo erg geworden. De enige vriend die ik had was mijn oudere broer. Op de middelbare school had je allemaal groepjes waar ik behoorde tot de alternatieve/de rare. Daar lieten ze me wel met rust maar ik kreeg dagelijks opmerkingen naar m'n kop geslingerd, maar we verhuisden dus ging ik naar een andere school waar ik in nog meer gepest en uitgescholden werd voor weet ik veel wat omdat ik op vrouwen val. Uiteindelijk ben ik een keer voor mezelf opgekomen en vonden ze het niet meer zo leuk waarna ze na een paar maanden zijn opgehouden. En nu moet ik door dat pesten en deels door het eerdere overlijden van mijn broertje voor een paar maanden naar een speciale kliniek.

    Halleluja, nu voel ik me nog even kut als eerst.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 21:31 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Arratay schreef:
    Ik denk dat ik mijn oh-zo-zielige verhaal ook maar eens drop. Moet er toch echt 'ns een keer helemaal uit.

    Wel, in New York werd ik ook al gepest en in Nederland is dat tien keer zo erg geworden. De enige vriend die ik had was mijn oudere broer. Op de middelbare school had je allemaal groepjes waar ik behoorde tot de alternatieve/de rare. Daar lieten ze me wel met rust maar ik kreeg dagelijks opmerkingen naar m'n kop geslingerd, maar we verhuisden dus ging ik naar een andere school waar ik in nog meer gepest en uitgescholden werd voor weet ik veel wat omdat ik op vrouwen val. Uiteindelijk ben ik een keer voor mezelf opgekomen en vonden ze het niet meer zo leuk waarna ze na een paar maanden zijn opgehouden. En nu moet ik door dat pesten en deels door het eerdere overlijden van mijn broertje voor een paar maanden naar een speciale kliniek.

    Halleluja, nu voel ik me nog even kut als eerst.


    Dat is best heavy.


    Queer zijn is gewoon alles

    Arratay schreef:
    Ik denk dat ik mijn oh-zo-zielige verhaal ook maar eens drop. Moet er toch echt 'ns een keer helemaal uit.

    Wel, in New York werd ik ook al gepest en in Nederland is dat tien keer zo erg geworden. De enige vriend die ik had was mijn oudere broer. Op de middelbare school had je allemaal groepjes waar ik behoorde tot de alternatieve/de rare. Daar lieten ze me wel met rust maar ik kreeg dagelijks opmerkingen naar m'n kop geslingerd, maar we verhuisden dus ging ik naar een andere school waar ik in nog meer gepest en uitgescholden werd voor weet ik veel wat omdat ik op vrouwen val. Uiteindelijk ben ik een keer voor mezelf opgekomen en vonden ze het niet meer zo leuk waarna ze na een paar maanden zijn opgehouden. En nu moet ik door dat pesten en deels door het eerdere overlijden van mijn broertje voor een paar maanden naar een speciale kliniek.

    Halleluja, nu voel ik me nog even kut als eerst.

    Awhie. (K) Ik wist al dat je een rot verleden had door je seksualiteit, maar ik had niet echt het idee dat het echt zo erg was.


    -

    Het is zo lullig als je alleen zit en iemand vraagt of zij/hij een haar vriend(in) op jouw plek mogen zitten.
    Wat inhoud dat jij moet verplaatsen naar een plek alleen in het midden van de klas zodat twee andere
    mensen samen kunnen zitten. Dat is echt zo pijnlijk.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Mijn topics.
    Pesten is verschrikkelijk. Het is iets wat een groot deel van je leven verpest. Meestal juist het deel waarin je een zorgeloze en vrolijke tijd zou moeten hebben gehad. Het voelt alsof de pesters gewoon een deel van je leven hebben gestolen of overgenomen.


    :)

    Arratay schreef:
    Ik denk dat ik mijn oh-zo-zielige verhaal ook maar eens drop. Moet er toch echt 'ns een keer helemaal uit.

    Wel, in New York werd ik ook al gepest en in Nederland is dat tien keer zo erg geworden. De enige vriend die ik had was mijn oudere broer. Op de middelbare school had je allemaal groepjes waar ik behoorde tot de alternatieve/de rare. Daar lieten ze me wel met rust maar ik kreeg dagelijks opmerkingen naar m'n kop geslingerd, maar we verhuisden dus ging ik naar een andere school waar ik in nog meer gepest en uitgescholden werd voor weet ik veel wat omdat ik op vrouwen val. Uiteindelijk ben ik een keer voor mezelf opgekomen en vonden ze het niet meer zo leuk waarna ze na een paar maanden zijn opgehouden. En nu moet ik door dat pesten en deels door het eerdere overlijden van mijn broertje voor een paar maanden naar een speciale kliniek.

    Halleluja, nu voel ik me nog even kut als eerst.

    Veel sterkte
    Ik weet dat het nooit helemaal weg zal gaan.
    Maar ik hoop echt voor je dat het minder wordt


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Penthesilea schreef:
    Het is zo lullig als je alleen zit en iemand vraagt of zij/hij een haar vriend(in) op jouw plek mogen zitten.
    Wat inhoud dat jij moet verplaatsen naar een plek alleen in het midden van de klas zodat twee andere
    mensen samen kunnen zitten. Dat is echt zo pijnlijk.

    Dan zeg je liefjes. "Nope." of "Kom volgende keer eerder dan krijg je deze plek."


    -

    Penthesilea schreef:
    Het is zo lullig als je alleen zit en iemand vraagt of zij/hij een haar vriend(in) op jouw plek mogen zitten.
    Wat inhoud dat jij moet verplaatsen naar een plek alleen in het midden van de klas zodat twee andere
    mensen samen kunnen zitten. Dat is echt zo pijnlijk.

    Ik weet precies hoe het voelt. Gelukkig heb ik nu geleerd om gewoon nee te zeggen in dat soort situaties, al is dat nog steeds heel erg moeilijk.


    :)

    Minions schreef:
    (...)
    Dan zeg je liefjes. "Nope." of "Kom volgende keer eerder dan krijg je deze plek."

    Ik zeg ook altijd nee hoor
    Maar het doet zo'n pijn van binnen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Minions schreef:
    (...)
    Awhie. (K) Ik wist al dat je een rot verleden had door je seksualiteit, maar ik had niet echt het idee dat het echt zo erg was.


    Ik ga niet het zielige kind uithangen en krijsen dat het niet zo erg was want dan lieg ik, maar ik maak steeds meer erge dingen mee dus ik leer er wel aan de ene kant mee leven. Aan de andere kant hoop ik me rot dat alles een keertje allemaal goed komt. Maar dat hoopt iedereen.

    Penthesilea schreef:
    (...)
    Veel sterkte
    Ik weet dat het nooit helemaal weg zal gaan.
    Maar ik hoop echt voor je dat het minder wordt


    Dankjewel :]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Arratay schreef:
    Ik denk dat ik mijn oh-zo-zielige verhaal ook maar eens drop. Moet er toch echt 'ns een keer helemaal uit.

    Wel, in New York werd ik ook al gepest en in Nederland is dat tien keer zo erg geworden. De enige vriend die ik had was mijn oudere broer. Op de middelbare school had je allemaal groepjes waar ik behoorde tot de alternatieve/de rare. Daar lieten ze me wel met rust maar ik kreeg dagelijks opmerkingen naar m'n kop geslingerd, maar we verhuisden dus ging ik naar een andere school waar ik in nog meer gepest en uitgescholden werd voor weet ik veel wat omdat ik op vrouwen val. Uiteindelijk ben ik een keer voor mezelf opgekomen en vonden ze het niet meer zo leuk waarna ze na een paar maanden zijn opgehouden. En nu moet ik door dat pesten en deels door het eerdere overlijden van mijn broertje voor een paar maanden naar een speciale kliniek.

    Halleluja, nu voel ik me nog even kut als eerst.


    Wat ontzettend rot voor, ik weet dat het nu allemaal heel cliché klinkt, zo uitgetypt zoals ik het zeg. Maar ik meen het wel: als je wat kwijt wilt; schroom niet en durf het te delen met mensen, waaronder ik. Ik wil wel luisteren als je dat wilt/nodig hebt.


    26 - 02 - '16