• In dit algemene topic kan je praten over je ervaringen met pesten, vragen stellen of gewoon met andere mensen over het onderwerp praten.

    Dit topic is geen dubbeltopic op dit. In dat topic ging het over wat pesten met jullie gedaan heeft, dit is een algemeen topic over pesten. Ik en xAlways hebben dan ook toestemming gevraagd (en gekregen) van Donoghue om dit topic te starten.

    Het mag. Het moet alleen wel het algemene topic over pesten zijn, en er moet duidelijk gemaakt worden wat het doel ervan is, zodat anderen kunnen zien dat het niet het zelfde doel heeft als het andere topic. Ook moet men er elkaar met respect behandelen.


    Zoals ze zelf zegt, willen we jullie even op het hart drukken dat we in dit topic elkaar met respect behandelen en iedereen in zijn waarde laten. Sommige mensen vinden het zwaar om over hun verleden te praten, denk daar ook een beetje aan.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 20:31 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik denk dat ik er mijn verhaal dan ook maar eens uitgooi.

    In het tweede leerjaar begon alles. De leerkracht haatte me om de een of andere reden, vraag me niet om welke. Volgens mij -hoe stom het ook mag klinken-, was ze jaloers omdat bij mij bewezen was dat ik hoogbegaafd ben (iets waar ik nog steeds niet over sta te springen, dat is geen eer, in tegendeel), en haar kinderen niet. Dat is trouwens iets waar ik vrij zeker van ben, want ze zij gewoon op élk oudercontact tegen mijn ouders hetzelfde "ze is niet hoogbegaafd, ze is de traagste van de hele klas". Ik denk dat dat mens echt dom geweest moet zijn, als ze zelfs al niet wist dat dat er geen zak mee te maken had. Ze heeft me voor de rest van het jaar dus blijven zwart maken, te kakken zetten,.... ze liet me mijn excuses aanbieden voor iets dat ik niet gedaan had, ze stelde een enquête op over wie met wie bevriend wilde zijn (om even duidelijk te zijn, het jaar ervoor had ik vrijwel iedereen te vriend, en nu stak nog één iemand zijn hand op, omdat ze allemaal bang waren van dat kakwijf, of haar geloofden), keek me toen recht in de ogen en zei "zo zie je maar weer, vriendelijke leerlingen hebben veel vrienden, onvriendelijke weinig." Als ik ooit nog eens de kans krijg dat mens onder vier ogen te zeggen waar het op staat, kun je ervan op aan dat ik dat doe.
    Het jaar erop, in het 4de, verliep alles vlotjes. Er was een nieuwe leerling bij ons op school, ik raakte ermee bevriend, en het was het beste jaar van heel het lager, denk ik. Maar een regenboog blijft geen regenboog zonder regen, en dan kwam het moment dat ik en mijn "beste vriendin", een fantastische ruzie kregen (deels mijn, deels haar schuld, geef ik toe) en ze een heel groepje tegen me opzette, zodat ik er vriendloos en alleen voor stond, een heel jaar.
    Het jaar erop ging ik naar een andere school, voorbereidend jaar bij een middelbare school, vol goeie moed, ook, maar natuurlijk waren er ook daar mensen die het leuk vonden me te treiteren. Het is er op een bepaald moment van gekomen dat ze me insloten, ik viel, en ze allemaal beledigingen naar mijn kop wierpen. En daarbij had je nog eens een non die dacht dat ze mij voor de hele klas uit kon maken. Om maar een voorbeeld te geven: we moesten in groepjes werken voor wiskunde, zij trok briefjes. Ze trok mijn briefje, ze lachte en zei dit: "haha, Leah, iedereen houd zijn hart al vast". Rotmens.
    En dan naar het middelbaar. Ik belandde ik klas met de dochter van dat mens uit het 2de leerjaar. Je ziet het al komen, zei en een vriendinnetje vonden het leuk me te kleineren. En toen ben ik een grote fout begaan. Haar vriendinnetje schold mij uit voor het een of ander, ik zei dat ze een bitch was, en zij zei teef tegen mij. "Teef! Dat woordje ken je waarschijnlijk niet he?" en ik was zo kwaad, dat ik riep (zonder het overigens te beseffen): "natuurlijk wel! Weet je wie er een teef is? Juffrouw... (ik zal de naam hier maar niet schrijven)." ik bedoelde iemand anders, maar een andere naam kwam eruit, en dat was jammer genoeg de naam van de leerkracht uit het 2de leerjaar, de moeder van de vriendin van dat kind. Ik wens nu nog steeds dat ik op dat moment gewoon mijn mond gehouden had, zodat ik me niet versproken had.
    In het 2de middelbaar hebben ze me ook proberen terug te pesten, maar daar heb ik gemerkt/ontdekt dan iemand een mep verkopen sommigen ook al een stuk vriendelijker kan maken.
    Nu blijft het bij plagerijen die me soms serieus op mijn zenuwen kunnen werken. Zo zit er in het 4de iemand die, telkens als hij me passeert "aaaah, Leah" of "dag Leah" zegt, op zo'n toon dat het iedereen min of meer zou frustreren. En nog een paar andere dingen, waar ik jullie niet mee lastig ga vallen.


    Dat is het bij mij, samengevat in een spoiler.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Veel mensen zeggen altijd van; ik snap echt niet waarom mensen pesten. Dit is een vraag die erg makkelijk te beantwoorden is; je wil je hoger voelen. Mijn verhaal is dit (kort samengevat)

    Groep 7
    Ik werd gepest. Ik ging iedere dag bijna huilend naar school. Ik stond een halfuur voor de kledingkast, op zoek naar een kledingstuk waarover ze níét gingen roddelen. Dat was lastig zoeken. Ik fietste samen met een hele goede vriend van me, maar het laatste stukje was er altijd we iets waardoor ik langzamer of sneller fietste en niet op het zelfde moment aankwam. Op school durfde ik niets te zeggen, bang dat als ik het goed had, mensen me 'nerd' gingen noemen, of erger nog, als ik het fout had gingen zeggen dat ik alleen maar goede cijfers haalde door te spieken. Ik was doodsbang voor alles wat ze zouden kunnen doen. In de pauze stond ik bij een groep meiden waarvan ik wist dat ze me haatten. Ik hield mijn mond en liet ze maar wat lachen. Het liefste deed ik mee met de spellen die de kinderen uit groep 6 deden, voetballen enzo. Die deden ten minste aardig. Maar dat durfde ik niet. Dan werd ik weer eens jongen genoemd. En mijn lage stem hielp ook niet echt mee. Ze deden mijn stem na, en gingen dan erg hard erom lachen. En dat deed pijn. Mijn stem is altijd al een gevoelig punt geweest. Nu nog steeds kan ik erom gaan huilen als iemand er een opmerking over maakt.

    Groep 8
    Ik kwam een dag op school... En niemand maakt een opmerking of lachte zelfs. Er was een nieuw meisje. En zij werd nu gepest. En nog erger dan dat ik gepest werd. En ik vond het heerlijk. Eindelijk... Er vanaf. Maar ik vond het meisje aardig, en ik bedacht me dat ik een vriendin voor haar moest zijn. Maar we waren geen goede vriendinnen. We konden gewoon niet zo goed met elkaar opschieten. En mijn andere vriendin, die er altijd voor me geweest was, vond haar niet aardig. Als ik moest kiezen, ging mijn voorkeur niet naar de nieuwe uit. Van wat er nu gebeurde heb ik nu heel erg veel spijt, en ik durf er nog steeds met niemand over te praten. Ik werd weer gepest, gewoon omdat ik soms met haar omging. En ik 'vond haar neit meer aardig', of beter nog; 'ik heb haar nooit aardig gevonden, maar ik vond haar zielig'. Allemaal leugens zodat ze me met rust lieten. Ik haatte mezelf erom, maar ik vond dat het niet anders kon. En ik begon mee te doen, genoot van het feit dat ik er nu eindelijk een beetje bij hoorde. Toen ze aan iedereen vertelde dat ik haar beste vriendin was, moest ze toch even weten dat het niet zo was? Mijn zusje vertelde opeens aan mijn ouders dat ze zag dat dat meisje gepest werd. En mijn ouders zeiden dat ik voor haar op moest komen. Ze onderschatten die klas echt. Ze dachten dat ik overdreef, vorig jaar dan. Nu vonden ze dat ik haar moest helpen. Maar ik durfde niet. Of ik wou niet. En ik ging door. Maar ze bleef me als een vriendin beschouwen. En ik haatte haar erom.

    Als ik nu moet kiezen welk jaar ik erger vind, is het groep 8. Ik haat mezelf er bijna om dat ik mee pestte en gewoon recht in haar gezicht zei dat ze mijn vriendin niet was. Anderen praatten mijn acties goed. En ik geloofde ze. Ik wil dat jaar zó graag overdoen. Maar ik weet dat ik dan weer precies het zelfde zou doen. Niet pesten was op dat moment moeilijk voor me. Ik hield ervan om haar te laten zien wie de baas was. Ik wil pesten absoluut niet goed praten, maar weet dat pesters er soms ontzettend veel spijt van kunnen hebben. Als ik nu haar nummer of zo had, dan zou ik haar graag mijn excuses aanbieden, maar die heb ik niet, dus ik zit een beetje vast.

    Dit is ook een waarschuwing. Van pesten word je 'beter'. Je voelt je beter dan de ander, en dat voelt fijn. Op het moment dat je pest. Maar je krijgt er spijt van... Ontzettend veel spijt. Begin er gewoon niet aan. Ga naar je mentor/leraar, en vertel die dat er iemand gepest wordt, en vertel er vooral bij dat je niet wil dat hij/zij zegt dat jij het hebt gezegd, dan kunnen ze je niets aan doen.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Het begon bij mij al in groep 3. Ja echt waar. Zelfs kinderen van die leeftijd kunnen pesten. Ik was toen hele goede vrienden met een jongen(tje) uit mijn klas en trok best veel met hem op. Ik was zelfs "verliefd" op hem, voorzover je als 6/7 jarige verliefd kan zijn natuurlijk. Naast hem had ik eigenlijk niet echt andere vriendjes en vriendinnetjes en omdat ik best stil en verlegen was, vonden ze het maar raar. Wat voor opmerkingen ze toen allemaal gemaakt hebben weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ik een paar keer huilend in de klas heb gezeten. Ik heb tot en met groep 7 in deze klas gezeten, en elk jaar leek het pesten erger te worden. In de klas pakten ze dingen van mij af en verstopte die dan en op een gegeven moment gingen ze nog verder en bleef het niet meer bij woorden, maar begonnen ze me te slaan. Ik sloeg wel terug, maar veel kan je niet beginnen als je in je eentje tegen (bijna) een hele klas staat. Ik heb ook een keer gehad dat ik uit mijn stoel op wou staan aan het einde van de middag, maar dat er toen een jongen keihard tegen de achterkant van mijn stoel trapte, waardoor ik dus een flinke stomp in mijn buik kreeg van de tafel waar ik dus tegenaan knalde. Ik ben zelfs een keer met mijn ouders naar de politie gegaan om een melding te maken ergens van (of het over het slaan ging of over die trap tegen de stoel, weet ik eigenlijk niet meer), maar de politie deed niks. Mijn ouders, met name mijn moeder, is meerdere keren een gesprek aangegaan met de directeur van de school, maar die heeft er dus geen ene flikker (excuses voor het taalgebruik) aan gedaan. Nooit. Die heeft zelfs gezegd/gedreigd dat ik geen 'jaarboek/eindboek' zou krijgen.

    In groep 7 hebben mijn ouders in overleg met mijn leerkracht toen (en mij) besloten dat ik een jaar zou blijven zitten. Ik hoopte dat het eindelijk eens op zou houden met dat gepest en dat deed het ook... voor een paar maanden. Na een paar maanden kwam er een nieuw meisje in de klas en alles begon weer overnieuw. Ook zij kon haar handen niet thuis laten. Pas toen ik naar de middelbare school ging, is het pesten gestopt. Ik kan wel zeggen dat al dat gepest zijn littekens heeft achtergelaten. Ik zet een masker op naar de buitenwereld en wat ik heel erg vind, is dat ik het gevoel heb dat ik geen 'echte' vrienden heb. Ik heb niet iemand waarmee ik over van alles en nog wat kan praten. Tuurlijk, je hebt wel mensen op je opleiding die je aardig vindt, of nog wat mensen waar je contact mee hebt van de middelbare school, maar echte vrienden? Nee, dat zijn het niet. Waarschijnlijk ligt een groot deel van dat probleem bij mij, omdat ik mensen gewoon niet snel vertrouw met, met name, persoonlijke dingen. Want ja, niemand is ooit voor jou opgekomen al die jaren, of heeft je gesteund, dus waarom zouden ze dat nu ineens wel doen?

    Doordat er het afgelopen jaar een aantal dingen in mijn leven zijn gebeurd, besefte ik me dat ik iemand nodig had om over alles te praten. Hoewel ik het heel moeilijk vond, en nog steeds vind, om over dit soort dingen te praten, probeer ik het wel, gewoon omdat ik het zat ben, moe ben, om alles maar alleen te moeten dragen.

    En dat is zo'n beetje mijn verhaaltje..

    Omdat ik het fijn vind om hier mijn verhaal kwijt te kunnen dump ik even iets

    Vandaag werd het me allemaal even te veel, ik heb zelden zo'n kutdag gehad op school als vandaag. Het eerste uur viel wel mee, behalve het feit dat ik weer alleen zat terwijl er ook mensen met 3 naast elkaar zaten. Toen had ik gym en daarmee begon mijn kutdag. We gingen basketballen en dat is één van de weinige dingen die ik leuk vind en die ik kan. Maar ik heb astma en in combinatie met een zware verkoudheid kan ik niet de hele tijd rennen. Nu deed ik dat toch en ik werd de hele tijd tegen de muur aangeduwd door een paar jongens en kreeg bijna nooit de bal, ik heb er uiteindelijk wel 3 gescoord. Maar op een gegeven moment was ik iets te ver gegaan en ik voelde me echt heel slecht, ik viel bijna flauw en stond echt te wiebelen op mijn benen, tranen stonden in mijn ogen, Denk je dat iemand het opmerkt? Nee, toen ben ik gaan zitten en nog niemand die er iets van zei. Toen mocht ik van de docent naar de kleedkamer, want hij had wel door dat het niet goed ging en daar heb ik ruim 5 minuten helemaal alleen gezeten, huilend. Niemand die naar me toe kwam. Toen ik weer de gymzaal inging waren ze lay-ups aan het oefenen, maar ik voelde me nog niet helemaal goed dus ik deed niet mee. Ging zo'n jongen helemaal zeuren dat ik me aanstelde enzo. Daarna gingen we hoogspringen, hoefde ik gelukkig niet mee te doen, en daarna weer basketballen. En weer werd ik de hele tijd tegen de muur geduwd als ik de bal had, ik heb er 5 gescoord en de jongens uit mijn team hadden wel door dat ik goed was in scoren, maar anderen gingen daar weer lullige opmerkingen over maken. En weer ging ik te ver, maar toen was het gelukkig wisselen. En niemand die het opmerkt dat ik bijna geen lucht meer krijg. Dat was dus mijn rampzalige gymles. Terug op school heb ik in de gang geluncht omdat ik geen zin had om weer in mijn eentje in de aula te zitten. Bij Nederlands zat ik net als bij Engels weer alleen terwijl er ook mensen met zijn 3 zaten. Toen kwam Frans. Eerst verkloote ik mijn grammaticatoets compleet omdat ik er geen ene hol van snap en toen moesten wij presentaties doen. Ik moest mijn presentatie alleen doen omdat ik de les dat er groepjes werden gemaakt had gemist en ik had maar 1 dag om mijn tekst voor te bereiden. Ik deed het over het record dat 1D recentelijk heeft gebroken en al toen ik mijn presentatie aanzette kreeg ik lullige reacties vanuit de klas. Ik was zo zenuwachtig dat ik helemaal stond te trillen en het feit dat niemand oplette of maar wat anders deed hielp ook niet echt. Aan het einde was het de bedoeling dat je een stukje film of muziek zou laten horen, nou ik heb het al na 5 seconden stopgezet omdat iedereen zo lullig reageerde. Toen kwamen de cijfers en ik ben het zo niet eens met het cijfer dat ik heb gekregen, ik heb een 8 terwijl een andere jongen die het ook alleen deed, maar zonder presentatie en die het in mijn ogen slechter deed (hij keek veel meer op zijn papier, ik niet 1 keer) een 9 kreeg. Ik weet niet waar ik 2 punten op ben verloren. En iedereen had het over het schoolfeest en iemand vroeg nog waarom ik niet kwam. Toen had ik echt zin om haar kop om te draaien. Ik heb 3x keer aangeboden dat ik wou helpen, werd genegeerd, ik zit altijd alleen en heb geen vrienden. Waarom zou in godsnaam naar een schoolfeest gaan. Toen ik thuiskwam , na in toptempo naar huis te zijn gefietst, heb ik 10 minuten lang gewoon keihard zitten huilen.
    Gelukkig vroeg mijn bff of ik mee wou naar de film, dus ik heb wel een hele leuke avond gehad, maar het laat me ook realiseren wat ik mis. Wat heb ik spijt dat ik niet gewoon naar 4 havo ben gegaan in plaats van 3vwo over te doen, dan had ik in elk geval 2 leuke jaren gehad en had ik altijd nog vwo kunnen doen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Penthesilea schreef:
    Omdat ik het fijn vind om hier mijn verhaal kwijt te kunnen dump ik even iets
    Vandaag werd het me allemaal even te veel, ik heb zelden zo'n kutdag gehad op school als vandaag. Het eerste uur viel wel mee, behalve het feit dat ik weer alleen zat terwijl er ook mensen met 3 naast elkaar zaten. Toen had ik gym en daarmee begon mijn kutdag. We gingen basketballen en dat is één van de weinige dingen die ik leuk vind en die ik kan. Maar ik heb astma en in combinatie met een zware verkoudheid kan ik niet de hele tijd rennen. Nu deed ik dat toch en ik werd de hele tijd tegen de muur aangeduwd door een paar jongens en kreeg bijna nooit de bal, ik heb er uiteindelijk wel 3 gescoord. Maar op een gegeven moment was ik iets te ver gegaan en ik voelde me echt heel slecht, ik viel bijna flauw en stond echt te wiebelen op mijn benen, tranen stonden in mijn ogen, Denk je dat iemand het opmerkt? Nee, toen ben ik gaan zitten en nog niemand die er iets van zei. Toen mocht ik van de docent naar de kleedkamer, want hij had wel door dat het niet goed ging en daar heb ik ruim 5 minuten helemaal alleen gezeten, huilend. Niemand die naar me toe kwam. Toen ik weer de gymzaal inging waren ze lay-ups aan het oefenen, maar ik voelde me nog niet helemaal goed dus ik deed niet mee. Ging zo'n jongen helemaal zeuren dat ik me aanstelde enzo. Daarna gingen we hoogspringen, hoefde ik gelukkig niet mee te doen, en daarna weer basketballen. En weer werd ik de hele tijd tegen de muur geduwd als ik de bal had, ik heb er 5 gescoord en de jongens uit mijn team hadden wel door dat ik goed was in scoren, maar anderen gingen daar weer lullige opmerkingen over maken. En weer ging ik te ver, maar toen was het gelukkig wisselen. En niemand die het opmerkt dat ik bijna geen lucht meer krijg. Dat was dus mijn rampzalige gymles. Terug op school heb ik in de gang geluncht omdat ik geen zin had om weer in mijn eentje in de aula te zitten. Bij Nederlands zat ik net als bij Engels weer alleen terwijl er ook mensen met zijn 3 zaten. Toen kwam Frans. Eerst verkloote ik mijn grammaticatoets compleet omdat ik er geen ene hol van snap en toen moesten wij presentaties doen. Ik moest mijn presentatie alleen doen omdat ik de les dat er groepjes werden gemaakt had gemist en ik had maar 1 dag om mijn tekst voor te bereiden. Ik deed het over het record dat 1D recentelijk heeft gebroken en al toen ik mijn presentatie aanzette kreeg ik lullige reacties vanuit de klas. Ik was zo zenuwachtig dat ik helemaal stond te trillen en het feit dat niemand oplette of maar wat anders deed hielp ook niet echt. Aan het einde was het de bedoeling dat je een stukje film of muziek zou laten horen, nou ik heb het al na 5 seconden stopgezet omdat iedereen zo lullig reageerde. Toen kwamen de cijfers en ik ben het zo niet eens met het cijfer dat ik heb gekregen, ik heb een 8 terwijl een andere jongen die het ook alleen deed, maar zonder presentatie en die het in mijn ogen slechter deed (hij keek veel meer op zijn papier, ik niet 1 keer) een 9 kreeg. Ik weet niet waar ik 2 punten op ben verloren. En iedereen had het over het schoolfeest en iemand vroeg nog waarom ik niet kwam. Toen had ik echt zin om haar kop om te draaien. Ik heb 3x keer aangeboden dat ik wou helpen, werd genegeerd, ik zit altijd alleen en heb geen vrienden. Waarom zou in godsnaam naar een schoolfeest gaan. Toen ik thuiskwam , na in toptempo naar huis te zijn gefietst, heb ik 10 minuten lang gewoon keihard zitten huilen.
    Gelukkig vroeg mijn bff of ik mee wou naar de film, dus ik heb wel een hele leuke avond gehad, maar het laat me ook realiseren wat ik mis. Wat heb ik spijt dat ik niet gewoon naar 4 havo ben gegaan in plaats van 3vwo over te doen, dan had ik in elk geval 2 leuke jaren gehad en had ik altijd nog vwo kunnen doen


    Knuffel! (:


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Ik lees nu verhalen van anderen, en ben nu erg benieuwd wat ze aan het pesten overgehouden hebben. Ik zelf merk dat ik heel bang ben voor wat anderen over me zeggen, aangezien ik toen ik gepest werd er altijd opmerkingen gemaakt werden over wat ik doe. Ik doe er lang over kleding uit te kiezen, en denk dan wat ze erover kunnen zeggen. Zelfs al maken ze een grapje, bij mij komen dingen vaak over als een beledeging.

    Dus, mijn vraag is: wat hebben jullie eraan overgehouden?


    Spoiler alert: you will save yourself

    xAlways schreef:
    Ik lees nu verhalen van anderen, en ben nu erg benieuwd wat ze aan het pesten overgehouden hebben. Ik zelf merk dat ik heel bang ben voor wat anderen over me zeggen, aangezien ik toen ik gepest werd er altijd opmerkingen gemaakt werden over wat ik doe. Ik doe er lang over kleding uit te kiezen, en denk dan wat ze erover kunnen zeggen. Zelfs al maken ze een grapje, bij mij komen dingen vaak over als een beledeging.

    Dus, mijn vraag is: wat hebben jullie eraan overgehouden?


    Littekens, onzekerheden. Een soort eetstoornis. En een minderwaardigheids complex.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Een depressie, een eetstoornis en een hele hoop onzekerheid.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    Een depressie, een eetstoornis en een hele hoop onzekerheid.


    Ahw. Pb me maar als je erover wilt praten, veel sterkte! Hoe stom het ook klinkt, tijd heelt alle wonden, je komt er echt overheen, als je maar doorzet en bezig probeert te blijven.


    Aan niets denken is ook denken.

    xAlways schreef:
    Ik lees nu verhalen van anderen, en ben nu erg benieuwd wat ze aan het pesten overgehouden hebben. Ik zelf merk dat ik heel bang ben voor wat anderen over me zeggen, aangezien ik toen ik gepest werd er altijd opmerkingen gemaakt werden over wat ik doe. Ik doe er lang over kleding uit te kiezen, en denk dan wat ze erover kunnen zeggen. Zelfs al maken ze een grapje, bij mij komen dingen vaak over als een beledeging.

    Dus, mijn vraag is: wat hebben jullie eraan overgehouden?

    Negatief: Ik vind het moeilijk om een onderscheid te zien tussen een grapje en gemene opmerking. Vooral via een sms of hier. Daarom dat ik een overmaat aan smileys gebruik, omdat ik anders bang ben dat ik verkeerd overkom.
    Verder neem ik mensen heel gauw iets kwalijk. Als mijn vriendin 'heel' lang niks van zich laat horen (zie heel lang als drie/vier dagen), dan denk ik meteen dat ik iets misdaan heb, en dat ze me haat.
    En waar ik helemaal allergisch voor ben geworden, is smiespelen. Ik krijg meteen onzekerheid en ik heb meteen het gevoel alsof ze het over mij hebben.

    Positief: ik heb een hele grote mond gekregen (mede doordat ik met jongens meer omga) en een gladde rug. Ik laat ook mensen steeds minder snel over me heen lopen en ik weet nu hoe ik mijn stem moet laten horen in mijn klas.

    Ik ben niet écht gepest, maar meer buitengesloten en ik heb in het verkeerde vriendengroepje gezeten waarin iedereen werd buitengesloten, zwart gemaakt en dergelijke verschrikkelijke dingen. Verder paste ik op de basisschool nooit bij mijn klasgenoten. Mijn hoofd was veel volwassener, omdat mijn ouders allebei een universitaire opleiding hebben gedaan, mijn oudste zus nu ook en mijn andere zus is ermee bezig. Verder is mijn broer HBO, maar als hij geen dyslexie had en niet zo lui was, had hij ook een universitaire titel in zijn broekzak zitten.


    Deep inside, I've never felt alive

    xAlways schreef:
    Ik lees nu verhalen van anderen, en ben nu erg benieuwd wat ze aan het pesten overgehouden hebben. Ik zelf merk dat ik heel bang ben voor wat anderen over me zeggen, aangezien ik toen ik gepest werd er altijd opmerkingen gemaakt werden over wat ik doe. Ik doe er lang over kleding uit te kiezen, en denk dan wat ze erover kunnen zeggen. Zelfs al maken ze een grapje, bij mij komen dingen vaak over als een beledeging.

    Dus, mijn vraag is: wat hebben jullie eraan overgehouden?

    Ik flip als iemand mij een nerd noemt. Voor de rest boeit het me niet meer als iemand iets over me zegt en als je me irriteert haal ik je gewoon neer :Y) In andere woorden, ik kan nu voor mezelf opkomen en laat me niet meer zo makkelijk neer halen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Florentina schreef:
    (...)

    Ahw. Pb me maar als je erover wilt praten, veel sterkte! Hoe stom het ook klinkt, tijd heelt alle wonden, je komt er echt overheen, als je maar doorzet en bezig probeert te blijven.

    Ik ben er nu gelukkig wel overheen (:


    I am an idiot, I move.

    Pesten is echt vreselijk :( Ik zou willen dat er meer tegen gedaan werd, vooral door leraren en motoren. Die staan er meestal gewoon bij, en zeggen dat se er iets tegen doen. Ik heb zelfs in groep 7 meegemaakt dat ze 'sorry' tegen me moesten zeggen...


    Spoiler alert: you will save yourself

    xAlways schreef:
    Ik lees nu verhalen van anderen, en ben nu erg benieuwd wat ze aan het pesten overgehouden hebben. Ik zelf merk dat ik heel bang ben voor wat anderen over me zeggen, aangezien ik toen ik gepest werd er altijd opmerkingen gemaakt werden over wat ik doe. Ik doe er lang over kleding uit te kiezen, en denk dan wat ze erover kunnen zeggen. Zelfs al maken ze een grapje, bij mij komen dingen vaak over als een beledeging.

    Dus, mijn vraag is: wat hebben jullie eraan overgehouden?

    Ik ben heel erg onzeker. Als mensen niet tegen me praten, denk ik al dat ze me haten, terwijl ik zelf ook wel gewoon tegen diegene kan praten. :')
    Anyway, ik voel me heel raar als mensen tegen me zeggen: "Ja joh, we wachten wel even op je!" en dat ze het dan ook werkelijk doen. o.o Dan verwacht ik eigenlijk half dat ze al weggegaan zijn, omdat ze geen zin in mij hebben.
    Ja, ja. De beruchte Barnabas heeft een zeer onzekere kant.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Gestalt schreef:
    (...)
    Ik ben er nu gelukkig wel overheen (:


    Yay! Goed om te horen.


    Aan niets denken is ook denken.