• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.






    "Where dwell the brave at heart, their daring, nerve and chivalry set Gryffindors apart."


    "Gefeliciteerd! Ik ben hoofdmonitor Anouk en ik ben verrukt om jullie welkom te heten in de afdeling Gryffindor. Ons embleem is de leeuw, de dapperste van alle wezens; onze afdelingskleuren zijn scharlakenrood en goud, en onze common room bevindt zich in de toren van Gryffindor.

    Dit is, heel simpel, de beste afdeling op Hogwarts/Zweinstein. Het is waar de dapperste en stoutmoedigste terecht komen – bijvoorbeeld: Albus Perkamentus! Ja, Albus Perkamentus zelf, de grootste tovenaar van onze tijd, was een Gryffindor! Als dat niet genoeg is voor je, dan weet ik niet wat dat wel kan zijn.

    Ik zal je niet lang ophouden, gezien alles wat je hoeft te doen om meer over je afdeling te weten te komen, mij de trap op te volgen is, terwijl ik jullie naar jullie slaapzalen leidt. Geniet van je tijd op Hogwarts – maar hoe zou je dat niet kunnen doen? Je bent deel geworden van de beste afdeling van de school.

    Alle Gryffindors, verzamel hier. Geef uw naam, en ik geef u uw wachtwoord"



    Maurauder's Map
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room
    Great Hall

    Head of House and Head Boys/Girls

    Head of House
    AIaska
    Head Girl
    Donoghue
    Smoak

    Gryffindors

    Bombalurina Anouk
    AIaska Amber
    Mullingford Annemarije
    Alchemist Marthe
    Tonto Jolanda
    Festus Tara
    Wunjo Fanny
    Comanche
    Eternamente Sacha
    xxSummerxx
    Sonyara Shirly
    BlackDust Roosmarijn
    Lilyy
    Fortunatis Sophie
    Smoak Cheryl
    Sequence Amaranthe
    Nyctophilla Yazmine
    Obliviate7
    MistSnitch Dries
    Yayde
    Purge Amber
    KlausDamon Saphyra
    SalvaHolder

    BLOG MET INZENDINGEN

    Afdelingspunten:
    Gryffindor: 70 punten
    Ravenclaw: 70 punten
    Slytherin: 70 punten
    Hufflepuff: 70 punten

    Opdracht maand Oktober

    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

    Je kan stemmen!


    Opdracht maand December
    Omdat er bij Hogwarts alleen maar goede studenten zitten, is er besloten om de leerlingen een werkstuk te laten schrijven van minstens 1500 woorden. Je kan kiezen uit 4 onderwerpen. De tovenaarsoorlog, een vak op hogwarts, een leerkracht of een mythisch dier uit onze tovenaarswereld. Net zoals de vorige opdracht, mag iedereen er aan meedoen, en kiest het afdelingshoofd welke creatie er wordt ingezonden. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 december.
    Om het jullie wat makkelijker te maken, zijn er enkele richtlijnen opgesteld die waar jullie, indien jullie dat zelf willen, gebruik van kunnen maken. Dit is niet verplicht. Elk onderwerp heeft richtlijnen dat draait om 4 W's. Onder elke spoilerknop staan ze even voor jullie opgesomd.

    De tovenaarsoorlog:
    •Wie was er betrokken bij de tovenaarsoorlog?
    • Wat was de oorzaak, wat was de reden achter deze oorlog?
    • Waar vond het plaats.
    • Waarom heb je voor de tovenaarsoorlog gekozen.

    Een vak op onze school:
    •Wie geeft dit vak.
    • Wat houdt het in? (Over wat gaat het)
    • Wanneer begon deze leerkracht dit vak te geven.
    • Waarom heb je voor dit onderwerp gekozen.[/spoiler]
    Een leerkracht:
    • Wie is de leerkracht.
    • Wat geeft hij op hogwarts en wat is er speciaal aan hem.
    • Wanneer ging hij aan de slag.
    • Waarom heb je voor hem gekozen.[/spoiler]
    Een mythisch dier uit onze wereld:
    • Wie kent er veel van deze dieren.
    • Wat is er zo bijzonder aan.
    • Waar kan je dit mythisch dier vinden.
    • Waarom heb je voor dit dier gekozen.[/spoiler]

    Opdracht maand Februari
    Beste leerlingen,

    Omdat de afdelingspunten allemaal gelijk lopen, is er besloten om een nieuwe opdracht te verzinnen die voor de één al wat gemakkelijker zal zijn dan voor de ander. Elke afdeling moet tegen 15 februari een collage klaarhebben die het dagdagelijkse leven van hun afdeling representeert. De collage moet grotendeels bestaan uit zelfgemaakte foto's en het moet duidelijk zijn van welke afdeling het is. Je mag er ook wat in tekenen, maar overdrijf hier niet in. Werk netjes en verzorgd en laat zien dat jouw afdeling de beste is.

    De uitslag zal verschijnen op 28 februari. Succes iedereen!


    "You might belong in Gryffindor,
    Where dwell the brave at heart,
    Their daring, nerve and chivalry
    Set Gryffindors apart"
    -The Sorting Hat

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 19:31 ]

    Ik, maar ik kom niet verder dan 800 woorden
    Ik moet alleen nog zeggen waarom ik voor dit onderwerp heb gekozen
    Misschien haal ik dan net de 1000


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    Wunjo ----> FiIi. De L is een hoofdletter i.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik heb geprobeerd om een werkstuk te maken, maar ik zit op de 1051 woorden. Meer kan er niet bij.
    Als er eventuele spelfouten in staan, meld die dan even.

    Hildebrand E.F. Slakhoorn

    Hildebrand E.F. Slakhoorn (H.E.F.) is een leraar op Zweinstein. Slakhoorn is een gezette man met groengele ogen. Hij is kaal, maar heeft wel een zilvergrijze, walrusachtige snor. Hij geeft het vak Toverdranken en is ook het hoofd van Zwadderich geweest. Eén van de kenmerken van Zwadderich is dat ze ambitieus zijn en denken aan zichzelf. Slakhoorn voldoet aan deze beschrijving, want hij heeft voortdurend connecties met de juiste personen in de tovenaarswereld.

    De Slakkers
    Slakhoorn heeft toen hij lesgaf op Zweinstein een privéclub opgericht. Deze bestaat uit zijn favoriete leerlingen; de leerlingen waarvan hij denkt dat ze het ver kunnen schoppen, of interessante connecties hebben. Slakhoorn organiseert voor de Slakkers (zo noemt hij de leerlingen in zijn club) ook wel eens feestjes. Bij deze club hoorden onder andere Marten Vilijn, Lucius Malfidus, Lily Potter en waarschijnlijk de Maurauders (James Potter, Sirius Zwarts, Remus Lupos en Peter Pippeling). Tegenwoordig horen onder andere Harry, Ginny, Marcel (hij is een keer naar een feestje geweest) en Hermelien.


    Gruzielementen
    Toen Marten Vilijn nog op school zat, was hij Slakhoorns favoriete leerling. Marten Vilijn was erg geïnteresseerd in gruzielementen. Hij vroeg professor Slakhoorn hier dan ook naar, die hem ook de nodige informatie gaf. Slakhoorn had hier later spijt van. Perkamentus wilde de herinnering van Slakhoorn hebben waarin hij die informatie aan Marten Vilijn gaf. Omdat Slakhoorn zich hiervoor schaamde, knoeide hij met zijn herinnering. Uiteindelijk weet Harry Potter toch de echte herinnering van Slakhoorn te krijgen.

    Karakter/eigenschappen
    Slakhoorn had nooit de bedoeling gehad om zelf op de voorgrond te treden. Hij had liever een leven op de achtergrond.

    Slakhoorn regelde vaak goede banen voor zijn oud-leerlingen, om daar uiteindelijk zelf van te profiteren, bijvoorbeeld vrijkaartjes of geschenken. Hij genoot erg van in het gezelschap zijn van beroemde, succesvolle en machtige figuren in de tovenaarswereld en dat hij invloed heeft op die mensen. Slakhoorn is een joviale man en eigenlijk heeft hij geen slecht karakter. Hij waardeert zijn eigen leven boven alles.

    Slakhoorn is een bekwame tovenaar. Hij was erg goed in Occlumentie, want hij wilde zichzelf altijd kunnen beschermen tegen dooddoeners. Ook heeft hij altijd een tegengif tegen Veritaserum op zak.

    Slakhoorn heel charmant zijn als hij dat wilt. Op het Ministerie van Toverkunst heeft hij veel Slakkers zitten. Hij was altijd bereid om voor bepaalde mensen (aka de Slakkers) een goed woordje te doen. Hij heeft een hele reeks zilveren fotolijstjes met daarin gesigneerde foto’s van zijn beste oud-leerlingen.

    Slakhoorn had wel eens last van Reuma. Hij is dol op gekonfijte ananas.




    Zweinstein
    In Harry’s zesde jaar komt Hildebrand Slakhoorn op school. Hij is de nieuwe leraar Toverdranken, een vervanger van Severus Sneep, die hiervoor Toverdranken gaf.

    Perkamentus en Harry moesten Slakhoorn eerst overtuigen om opnieuw leraar Toverdranken te worden. Slakhoorn was erg slim, want hij bleef nooit langer dan één week op dezelfde plek, zodat hij niet door Dooddoeners gepakt kon worden. Volgens Perkamentus zouden Dooddoeners zijn aanzienlijke talenten willen gebruiken voor dwang, marteling en moord. Ook zouden ze zijn connecties goed kunnen gebruiken. Daarom trok Slakhoorn van het ene Dreuzelhuis naar het andere. Perkamentus en Harry vonden Slakhoorn uiteindelijk als een fauteuil, verstopt in een huis waarvan de eigenaars met vakantie waren naar de Canarische Eilanden.

    Slakhoorn had eerder lesgegeven op Zweinstein. Hij zat in zijn eigen schooltijd in Zwadderich. Hij begon met lesgeven voor 1980 (de precieze datum is niet bekend). Hij startte met lesgeven rond dezelfde tijd als Albus Perkamentus. Hij heeft onder andere meneer en mevrouw Wemel, de hele familie Zwarts (behalve Sirius Zwarts) lesgegeven. Toen was hij ook afdelingshoofd van Zwadderich.

    Toen Sneep Perkamentus had vermoord, werd Slakhoorn weer (tijdelijk) hoofd van Zwadderich. Slakhoorn is ook degene die het Ministerie van Toverkunst op de hoogte heeft gesteld van het overlijden van Perkamentus. Dit was voor het Ministerie van Toverkunst het teken dat de 2e Tovenaarsoorlog was begonnen.

    Na de dood van Perkamentus, vertelt Minerva Anderling dat ze er niet van overtuigd is dat het volgende jaar de school open moet gaan. Slakhoorn denkt dat veel ouders hen kind niet meer naar Zweinstein zullen laten gaan, omdat ze bang zijn dat ze daar niet meer veilig zijn. Uiteindelijk besluit Anderling dat het schoolbestuur de uiteindelijke beslissing mag nemen, waardoor Zweinstein het jaar daarna wel geopend wordt.

    De slag om Zweinstein
    Hildebrand Slakhoorn was een grote tegenstander van Heer Voldemort, ondanks dat het vroeger zijn lievelingetje was. Hij was niet bereid om actief deel te nemen aan de strijd tegen deze duistere tovenaar. Dit heeft hij uiteindelijk wel gedaan. De reden dat hij zich voornam om niet actief mee te doen aan de Tweede Tovenaarsoorlog, was omdat hij zijn eigen leven boven alles waardeerde.

    Waarom Slakhoorn?
    Hildebrand Slakhoorn sprak me al aan vanaf het begin dat hij in het boek verscheen. Slakhoorn is naar mijn mening een vermoeide, oude man, maar tegelijkertijd ook een man met een hele sterke wil en die voor zichzelf kan opkomen.

    Toen ik erachter kwam dat Slakhoorn in Zwadderich zat, was ik verbaasd. Ik had verwacht dat Slakhoorn in Ravenklauw zou zitten om een paar redenen

    Ten eerste is hij is een slimme man en weet precies wie hij aardig vindt en wie niet. Hij maakt al een selectie van zijn ‘Slakkers’ wanneer hij de personen net heeft ontmoet; hij moet dus goed weten wie wie is en de vader en moeder van die personen. Je moet wel een goed geheugen hebben om dat te onthouden, want er zitten niet weinig kinderen op Zweinstein.

    Ten tweede houdt hij van slimme mensen, vooral die goed in toverdranken zijn. Lily Potter was zijn lievelingetje, maar zij was een Griffoendor. Meestal houden mensen uit Zwadderich niet echt van Griffoendors, maar Slakhoorn bewijst het tegendeel.

    Als laatste bewijst Slakhoorn dat niet alle mensen in Zwadderich slecht zijn (aan de slechte kant staan). Slakhoorn stond aan de ‘goede’ kant.

    Later besefte ik dat Slakhoorn juist beter in Zwadderich zou passen, omdat hij heel erg ambitieus is. Hij is best sluw, want verschillende kinderen die tot de Slakkers behoren, zijn volgens mij wel trots. Als ze later groot zijn zullen ze (zoals al eerder vermeld) Slakhoorn vrijkaartjes of andere cadeautjes sturen.

    Bronnen
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Hildebrand_Slakhoorn
    http://www.wizardzone.nl/forums/index.php?/page/index.html/_/encyclopedie/personages/personages-tovenaars/personages-tovenaars-leraren/hildebrand-slakhoorn-r2013
    En natuurlijk de boeken.

    Alle dank gaat uit naar J.K.Rowling voor het maken van Hildebrand Slakhoorn, de man met zijn verschillende eigenschappen en tegenstellingen.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 19:56 ]


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    Vandaag moeten we de opdracht inleveren :O


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    xxSummerxx schreef:
    Vandaag moeten we de opdracht inleveren :O


    Heb jij hem als enige gemaakt?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik denk het xD


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    xxSummerxx schreef:
    Vandaag moeten we de opdracht inleveren :O

    We hadden toch tot de 31e?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    In the Great Hall zeggen ze dat het vandaag voor 12PM moet worden ingeleverd
    So I don't know


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    Tot 31 december, rustig aan (:


    Miep

    Gelukkig :D
    Dan kan ik misschien er nog wat bijzetten/bijvinden


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    Ik vind het jammer dat het niet over Quidditch mag want daar weet ik nog best veel van en dan had ik het wel kunnen proberen, alleen met deze onderwerpen gaat het moeilijk worden.

    Oh en trouwens als er iemand nog info nodig heeft voor mythische wezens ik heb hier Fantastic Beasts nu where to find them liggen.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 11:59 ]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik heb thuis de vertelsels van Baker de Bard liggen en Zwerkbal door de eeuwen heen
    Helaas heb ik niet Fabeldieren en waar ze te vinden, want dan had ik een mythisch dier kunnen kiezen


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    xxSummerxx schreef:
    Ik heb thuis de vertelsels van Baker de Bard liggen en Zwerkbal door de eeuwen heen
    Helaas heb ik niet Fabeldieren en waar ze te vinden, want dan had ik een mythisch dier kunnen kiezen

    Hmm ik kan er foto's van maken als je wilt? Ik ga zo zelf ook toch maar eens iets proberen zodat we toch iets kunnen inleveren als het met de jouwe niet lukt om aan 1,5 K te komen.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Hippocampus, draken, leprachauns, Kelpie, Snidget dat lijken me de leukste en meest haalbare om over te schrijven. Welke zal ik kiezen?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Leprachauns vind ik altijd grappig
    Zelf heb ik een verslag over Hildebrand Slakhoorn, maar die heb ik hierboven al ingeleverd


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song