• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je wordcount hoef je alleen door te geven als je geen account hebt op de website van nanowrimo. Als je van username veranderd, meld dat ook dan even! [:


    Deelnemers:
    [Q. Username | Naam | NaNoWrimo Username | Titel verhaal | Wordcount]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing | 3.024 words |
    - Square | Squares | Untitled | 6.488 words |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles | 5.014 words |
    - Festus | Tara | Taraluis | 10.809 words |
    - Eledhel | Oppugno | 5.403 words |
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline | 15.029 words |
    - Royals |
    - Empyrean | Meteorsea | Stray Bird | 11.036 words |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen | 3.019 words |
    - Merrow | Justine | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - Donaghy | Maartje Groenen | The Magic of a Writer | 512 words |
    - FlyingMinds | Lotte | FlyingMinds | 2.032 words |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Kelly | KC Warro | Can't Remember | 2.886 words |
    - Stapper | Natasja | Strongbow | An Unexpected Turn | 5.865 words |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping | 3.508 words |
    - 220912 | Sushita | The Ereption | 2.188 words |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium | 8.033 words |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth | 14.107 words |
    - Chekhov | Stephanie | Peyrac | Winter Heat | 19.456 words |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal | 4.957 words |
    - Irvine | Jaimy | Jaimmmy | Het Verkeerde Oord | 5.223 words |
    - Gibbs | Yolanda021296 | Kledingstukken, Parfum en Vele Flirt Technieken | 2.300 words |
    - Phyre | Amber | Yerawizardamber | Obseratum | 2.701 words |
    - Nym | Jaqen | Fast Asleep | 1.013 words |
    - Bravosi | flawedheart | Residue | 2.029 words |
    - Yayde | Marijke | Yadinn | De Mist | 4.900 words |
    - Tragically | Karin | Tragically | Duivelse Belofte | 5.059 words |
    - Aion | 10.000 Dagen in Stilte | 3.810 words |
    - xAlways | Mad Men |
    - Cashby | Cashby | 1.032 words |

    Next wordwar: 20:10-20:40
    Een wordwar of wordsprint betekent dat je zoveel mogelijk schrijft binnen een bepaalde tijd tegen anderen.


    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    November 3rd: 5.000 words
    Voorgaande topics; 1, 2

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 21:43 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik ben trouwens gestopt, dus je mag mij wel van lijst afhalen. Helaas, maar misschien volgend jaar. (:


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    898 woorden bijgeschreven, dankzij mam die me opeens nodig had om tafel af te ruimen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik begon met 4416 en heb nu 1107 woorden geschreven! Dus nu zit ik eindelijk weer een beetje voor op het schema met 5523 woorden! I'm proud c:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    1.306 woorden geschreven in een halfuur tijd. BAM.
    Mijn teller staat nu op precies 4.900 woorden.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Heb wel zere handen nu ;o. Ben de hele dag al aan het schrijven. Niet alleen het verhaal, ook andere dingen. Maar dat voel ik nu wel aan mijn handen. ;d
    Even pauze dan maar, denk ik.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ziamcrew schreef:
    Ik ben trouwens gestopt, dus je mag mij wel van lijst afhalen. Helaas, maar misschien volgend jaar. (:


    Oh, wat jammer! Goed, ik zal je eraf halen. Mocht je je bedenken, mag je er altijd weer op :Y)


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Empyrean schreef:
    (...)

    Oh, wat jammer! Goed, ik zal je eraf halen. Mocht je je bedenken, mag je er altijd weer op :Y)


    Dankjewel. Ik wil niet stoppen, maar het is beter zo.


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    Ik heb nu precies 9800 woorden ^^


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Lol mijn doel is 15000 woorden, en ik ben dus al bijna op 1 derde. Maar misschien verhoog ik mijn doel nog.

    muahhaha dan verdien ik nog meer geld.
    Ik had dus al mijn familie gevraagd om me te "sponsoren". Oftewel, bij elke 5.000 woorden die ik schrijf krijg ik een euro. In totaal dertig eipuro, lol.
    Ja, soms heb ik nogal vage ideeën. Maar ik spaar voor een laptop van 800 euro, dus dat mag :p


    Owja, je mag me wel updaten naar 4500 woorden, zoveel heb ik er nu ongeveer.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 20:08 ]

    Ik ga vandaag sowieso over de 10K komen want daarvoor stop ik niet. Het gaat tot nu toe echt goed. Alleen het probleem is dat ik totaal nog niet geleerd heb voor de PWw terwijl die morgen begint. Dat gaat nog interessant worden.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Whaaa ik kom niet meer verder :(
    Ik moet nog 275 woorden voordat ik mijn doel heb gehaald, maar ik heb nog maar een kwartier >.<

    Ik ga vanavond in mijn bed verder schrijven. In de nacht heb ik op de een of andere manier altijd veel meer inspiratie.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Goed, ik heb 2 verschillende beginnen geschreven, van twee totaal verschillende verhalen. Nu weet ik dus echt niet welke ik moet kiezen, aangezien ik aan beiden feitelijk even graag en met even veel gemak schrijf (al kan je dat geen gemak noemen, aangezien m'n schrijfenergie prut is momenteel :'D). Dus mijn vraag is eigenlijk of jullie me willen helpen. Welke van de twee beginnen spreekt je het meeste aan en zou je verder willen lezen?

    Dit is dus een fantasy verhaal met als tital Athalia; Rise of the Nagual, bij gebrek aan een betere titel.
    Cover: KLIK
    De Nagual is dus een ras dat nog het meest te vergelijken valt met weerwolf-achitgen, al is dat ook niet helemaal waar :'D Afin, het is een beetje een Native American met Aztheekse invloeden verhaal, in combinatie met een middeleeuwse trek. Een fantasy avontuur, waar het verhaal rond Athalia draait.

    De zon had allang plaatsgemaakt voor een sterrenloze hemel. Een witte maansikkel stak af tegen de donkerte van de nacht en de kilte was alles behalve aangenaam. Athalia trok dan ook de nertsmantel die ze droeg, dichter tegen zich aan om de koude buiten te sluiten. Toch huiverde ze toen een windvlaag door de pels heendrong en haar lichaam geselde.
    ‘Die vervloekte winter ook,’ mompelde ze, nadat ze zijn tent binnenstapte. De muffe geur van dierenhuiden en wierrook vulden direct haar neusgaten, toen ze plaatsnam op het berenvel tegenover hem.
    ‘Jaroach,’ knikte ze haar roedelleider toe. ’Je had me ontboden?’ Haar goudgele ogen bleven respectvol naar de grond gericht tot hijzelf het woord nam.
    ‘Thali, je bent sneller gekomen dan ik had verwacht,’ zei hij zacht. Een onbeduidende grimas ontwaarde zich rond zijn mondhoeken.
    ‘Er was gezegd dat het dringend is,’ verklaarde ze.
    ‘Dat is ook zo,’ verklaarde Jaroach. ‘Ik heb je raad nodig.’
    Athalia keek hem met een frons aan, waardoor er enkele, diepe rimpels op haar voorheeft verschenen.
    ‘Mijn raad?’ vroeg ze terloops.
    Jaroach knikte nogmaals. ‘De winter begint zijn tol te eisen, Thali. De jacht heeft al dagen niks meer opgeleverd en onze voorraden raken uitgeput.’
    Hij zuchtte hoorbaar, waarop ze geagiteerd reageerde.
    ‘En waarvoor precies heb je mijn raad nodig? Deze zaken gaan een jaagster toch niets aan?’
    Jaroach schraapte zijn keel. ‘Wel als de jaagster in kwestie aangewezen is door de zeven raadsvuren tot mijn gezellin.’
    Een beklemmende stilte overdonderde elk mogelijk geluid. Jaroach keek Athalia met een peilende blik aan en wachtte af.
    ‘De zeven raadsvuren? Je gezellin? Je bedoelt toch niet dat ik…,’ stotterde ze na minuten van zwijgen. Ze verstomde terug toen Jaroach enkel knikte op haar onafgemaakte vraag.


    Dit is dan dat verhaal waar ik over gesproken had, met Megan die dus ongeneselijk ziek is. De titel gaat voorlopig Gevallen herfst zijn, en tja, het echte plot, in wat voor avontuur ze terecht gaat komen, weet ik nog altijd niet :'D
    Het was nog veel te vroeg in de ochtend toen haar wekker afging. Megan gaf dan ook een onverbiddelijke knop op de snoozeknop, waarna ze op haar andere zij draaide en de deken zo dicht mogelijk tegen zich aanklemde om niets van de aangename warmte te verliezen.
    ‘Megan, opstaan!’ hoorde ze echter nog geen vijf minuten later haar moeder roepen. Een zachte kreun verliet haar lippen, waarna ze de deken moeizaam wegschoof en zich met enige inspanning uit bed hees. Uit gewoonte gleed haar hand over haar hoofd, om wat door haar haren te woelen, maar ook deze ochtend gleden er weeral geen zachte krullen door haar vingers.
    Sloffend maakte ze dan ook haar weg naar de badkamer en bekeek degene die zich toonde in de spiegel. Ze keek niet langer op van de te bleke huid die zijn glanzende structuur verloren had en van de uitstekende jukbeenderen die haar gezicht vormden. Het was iedere ochtend hetzelfde, zieke meisje dat haar aanstaarde.
    Toch weerhield haar dat er niet van om te glimlachen. Haar mondhoeken plooiden zich lichtjes omhoog en haar glazige blik vulde zich op met een warme glunder.
    ‘Vandaag is het zover,’ sprak ze zacht. Vakkundig bracht ze make-up aan en niet veel later wisten donkerblonde krullen te verbergen dat ze al enige tijd haarloos was. Een grotere glimlach legde zich rond haar fijn gevormde lippen toen ze in een totaal ander gezicht keek. Na nog een laatste, tevreden blik op haar evenbeeld geworpen te hebben, maakte ze haar weg naar beneden. Ze zag direct haar tassen in de gang staan en verheugde zich erop zo snel mogelijk te vertrekken.
    ‘Megan, vergeet je medicatie niet mee te nemen,’ was het eerste dat ze echter te horen kreeg toen ze de keuken binnenstapte en zich aan de ontbijttafel zette.
    ‘Nee, mam. Ze zitten in m’n tas,’ zei ze dan ook, terwijl haar blik op de vijftal pillen bleef rusten die naast een glas water waren klaargelegd. Ze had ze niets eens hoeven te zien om te weten dat ze er lagen.


    Voor degenen die dus zin en tijd hebben om het te lezen en te antwoorden op m'n vraag welk begin/plot dingens je het meest aanspreek, ik zal je eeuwig dankbaar zijn :3
    Heb je geen zin of tijd, of staat m'n schrijfstijl je niet aan, dan is dat natuurlijk ook gewoon goed (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Jeetje iedereen schrijft echt super veel al de eerste paar dagen! En we zijn ook al weer bijna toe aan een nieuw topic xD
    En mijn aantal woorden zijn nu 2426 ;) heb mijn doel voor vandaag bereikt en al iets overheen eigenlijk. Ben echt benieuwd of ik sit zo vol ga houden!
    Oh en je mag mijn naam erbij zetten, ik ben Lotte :)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Merrow schreef:
    Goed, ik heb 2 verschillende beginnen geschreven, van twee totaal verschillende verhalen. Nu weet ik dus echt niet welke ik moet kiezen, aangezien ik aan beiden feitelijk even graag en met even veel gemak schrijf (al kan je dat geen gemak noemen, aangezien m'n schrijfenergie prut is momenteel :'D). Dus mijn vraag is eigenlijk of jullie me willen helpen. Welke van de twee beginnen spreekt je het meeste aan en zou je verder willen lezen?

    Dit is dus een fantasy verhaal met als tital Athalia; Rise of the Nagual, bij gebrek aan een betere titel.
    Cover: KLIK
    De Nagual is dus een ras dat nog het meest te vergelijken valt met weerwolf-achitgen, al is dat ook niet helemaal waar :'D Afin, het is een beetje een Native American met Aztheekse invloeden verhaal, in combinatie met een middeleeuwse trek. Een fantasy avontuur, waar het verhaal rond Athalia draait.
    De zon had allang plaatsgemaakt voor een sterrenloze hemel. Een witte maansikkel stak af tegen de donkerte van de nacht en de kilte was alles behalve aangenaam. Athalia trok dan ook de nertsmantel die ze droeg, dichter tegen zich aan om de koude buiten te sluiten. Toch huiverde ze toen een windvlaag door de pels heendrong en haar lichaam geselde.
    ‘Die vervloekte winter ook,’ mompelde ze, nadat ze zijn tent binnenstapte. De muffe geur van dierenhuiden en wierrook vulden direct haar neusgaten, toen ze plaatsnam op het berenvel tegenover hem.
    ‘Jaroach,’ knikte ze haar roedelleider toe. ’Je had me ontboden?’ Haar goudgele ogen bleven respectvol naar de grond gericht tot hijzelf het woord nam.
    ‘Thali, je bent sneller gekomen dan ik had verwacht,’ zei hij zacht. Een onbeduidende grimas ontwaarde zich rond zijn mondhoeken.
    ‘Er was gezegd dat het dringend is,’ verklaarde ze.
    ‘Dat is ook zo,’ verklaarde Jaroach. ‘Ik heb je raad nodig.’
    Athalia keek hem met een frons aan, waardoor er enkele, diepe rimpels op haar voorheeft verschenen.
    ‘Mijn raad?’ vroeg ze terloops.
    Jaroach knikte nogmaals. ‘De winter begint zijn tol te eisen, Thali. De jacht heeft al dagen niks meer opgeleverd en onze voorraden raken uitgeput.’
    Hij zuchtte hoorbaar, waarop ze geagiteerd reageerde.
    ‘En waarvoor precies heb je mijn raad nodig? Deze zaken gaan een jaagster toch niets aan?’
    Jaroach schraapte zijn keel. ‘Wel als de jaagster in kwestie aangewezen is door de zeven raadsvuren tot mijn gezellin.’
    Een beklemmende stilte overdonderde elk mogelijk geluid. Jaroach keek Athalia met een peilende blik aan en wachtte af.
    ‘De zeven raadsvuren? Je gezellin? Je bedoelt toch niet dat ik…,’ stotterde ze na minuten van zwijgen. Ze verstomde terug toen Jaroach enkel knikte op haar onafgemaakte vraag.


    Dit is dan dat verhaal waar ik over gesproken had, met Megan die dus ongeneselijk ziek is. De titel gaat voorlopig Gevallen herfst zijn, en tja, het echte plot, in wat voor avontuur ze terecht gaat komen, weet ik nog altijd niet :'D
    Het was nog veel te vroeg in de ochtend toen haar wekker afging. Megan gaf dan ook een onverbiddelijke knop op de snoozeknop, waarna ze op haar andere zij draaide en de deken zo dicht mogelijk tegen zich aanklemde om niets van de aangename warmte te verliezen.
    ‘Megan, opstaan!’ hoorde ze echter nog geen vijf minuten later haar moeder roepen. Een zachte kreun verliet haar lippen, waarna ze de deken moeizaam wegschoof en zich met enige inspanning uit bed hees. Uit gewoonte gleed haar hand over haar hoofd, om wat door haar haren te woelen, maar ook deze ochtend gleden er weeral geen zachte krullen door haar vingers.
    Sloffend maakte ze dan ook haar weg naar de badkamer en bekeek degene die zich toonde in de spiegel. Ze keek niet langer op van de te bleke huid die zijn glanzende structuur verloren had en van de uitstekende jukbeenderen die haar gezicht vormden. Het was iedere ochtend hetzelfde, zieke meisje dat haar aanstaarde.
    Toch weerhield haar dat er niet van om te glimlachen. Haar mondhoeken plooiden zich lichtjes omhoog en haar glazige blik vulde zich op met een warme glunder.
    ‘Vandaag is het zover,’ sprak ze zacht. Vakkundig bracht ze make-up aan en niet veel later wisten donkerblonde krullen te verbergen dat ze al enige tijd haarloos was. Een grotere glimlach legde zich rond haar fijn gevormde lippen toen ze in een totaal ander gezicht keek. Na nog een laatste, tevreden blik op haar evenbeeld geworpen te hebben, maakte ze haar weg naar beneden. Ze zag direct haar tassen in de gang staan en verheugde zich erop zo snel mogelijk te vertrekken.
    ‘Megan, vergeet je medicatie niet mee te nemen,’ was het eerste dat ze echter te horen kreeg toen ze de keuken binnenstapte en zich aan de ontbijttafel zette.
    ‘Nee, mam. Ze zitten in m’n tas,’ zei ze dan ook, terwijl haar blik op de vijftal pillen bleef rusten die naast een glas water waren klaargelegd. Ze had ze niets eens hoeven te zien om te weten dat ze er lagen.


    Voor degenen die dus zin en tijd hebben om het te lezen en te antwoorden op m'n vraag welk begin/plot dingens je het meest aanspreek, ik zal je eeuwig dankbaar zijn :3
    Heb je geen zin of tijd, of staat m'n schrijfstijl je niet aan, dan is dat natuurlijk ook gewoon goed (;


    Ik zou gaan voor de 2e, tegenwoordig zijn er namelijk zo veel stories (maar ook series en films) over weerwolven, vampiers of andere wezens die erop lijken. En het verhaal van Megan spreekt mij meer aan denk ik omdat de hoofdpersoon nou een keertje niet helemaal geweldig is en alles voor elkaar heeft. But that's my opinion ;)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!