• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je wordcount hoef je alleen door te geven als je geen account hebt op de website van nanowrimo. Als je van username veranderd, meld dat ook dan even! [:


    Deelnemers:
    [Q. Username | Naam | NaNoWrimo Username | Titel verhaal | Wordcount]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing | 3.024 words |
    - Square | Squares | Untitled | 6.488 words |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles | 5.014 words |
    - Festus | Tara | Taraluis | 10.809 words |
    - Eledhel | Oppugno | 5.403 words |
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline | 15.029 words |
    - Royals |
    - Empyrean | Meteorsea | Stray Bird | 11.036 words |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen | 3.019 words |
    - Merrow | Justine | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - Donaghy | Maartje Groenen | The Magic of a Writer | 512 words |
    - FlyingMinds | Lotte | FlyingMinds | 2.032 words |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Kelly | KC Warro | Can't Remember | 2.886 words |
    - Stapper | Natasja | Strongbow | An Unexpected Turn | 5.865 words |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping | 3.508 words |
    - 220912 | Sushita | The Ereption | 2.188 words |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium | 8.033 words |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth | 14.107 words |
    - Chekhov | Stephanie | Peyrac | Winter Heat | 19.456 words |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal | 4.957 words |
    - Irvine | Jaimy | Jaimmmy | Het Verkeerde Oord | 5.223 words |
    - Gibbs | Yolanda021296 | Kledingstukken, Parfum en Vele Flirt Technieken | 2.300 words |
    - Phyre | Amber | Yerawizardamber | Obseratum | 2.701 words |
    - Nym | Jaqen | Fast Asleep | 1.013 words |
    - Bravosi | flawedheart | Residue | 2.029 words |
    - Yayde | Marijke | Yadinn | De Mist | 4.900 words |
    - Tragically | Karin | Tragically | Duivelse Belofte | 5.059 words |
    - Aion | 10.000 Dagen in Stilte | 3.810 words |
    - xAlways | Mad Men |
    - Cashby | Cashby | 1.032 words |

    Next wordwar: 20:10-20:40
    Een wordwar of wordsprint betekent dat je zoveel mogelijk schrijft binnen een bepaalde tijd tegen anderen.


    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    November 3rd: 5.000 words
    Voorgaande topics; 1, 2

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 21:43 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Merrow schreef:
    Goed, ik heb 2 verschillende beginnen geschreven, van twee totaal verschillende verhalen. Nu weet ik dus echt niet welke ik moet kiezen, aangezien ik aan beiden feitelijk even graag en met even veel gemak schrijf (al kan je dat geen gemak noemen, aangezien m'n schrijfenergie prut is momenteel :'D). Dus mijn vraag is eigenlijk of jullie me willen helpen. Welke van de twee beginnen spreekt je het meeste aan en zou je verder willen lezen?

    Dit is dus een fantasy verhaal met als tital Athalia; Rise of the Nagual, bij gebrek aan een betere titel.
    Cover: KLIK
    De Nagual is dus een ras dat nog het meest te vergelijken valt met weerwolf-achitgen, al is dat ook niet helemaal waar :'D Afin, het is een beetje een Native American met Aztheekse invloeden verhaal, in combinatie met een middeleeuwse trek. Een fantasy avontuur, waar het verhaal rond Athalia draait.
    De zon had allang plaatsgemaakt voor een sterrenloze hemel. Een witte maansikkel stak af tegen de donkerte van de nacht en de kilte was alles behalve aangenaam. Athalia trok dan ook de nertsmantel die ze droeg, dichter tegen zich aan om de koude buiten te sluiten. Toch huiverde ze toen een windvlaag door de pels heendrong en haar lichaam geselde.
    ‘Die vervloekte winter ook,’ mompelde ze, nadat ze zijn tent binnenstapte. De muffe geur van dierenhuiden en wierrook vulden direct haar neusgaten, toen ze plaatsnam op het berenvel tegenover hem.
    ‘Jaroach,’ knikte ze haar roedelleider toe. ’Je had me ontboden?’ Haar goudgele ogen bleven respectvol naar de grond gericht tot hijzelf het woord nam.
    ‘Thali, je bent sneller gekomen dan ik had verwacht,’ zei hij zacht. Een onbeduidende grimas ontwaarde zich rond zijn mondhoeken.
    ‘Er was gezegd dat het dringend is,’ verklaarde ze.
    ‘Dat is ook zo,’ verklaarde Jaroach. ‘Ik heb je raad nodig.’
    Athalia keek hem met een frons aan, waardoor er enkele, diepe rimpels op haar voorheeft verschenen.
    ‘Mijn raad?’ vroeg ze terloops.
    Jaroach knikte nogmaals. ‘De winter begint zijn tol te eisen, Thali. De jacht heeft al dagen niks meer opgeleverd en onze voorraden raken uitgeput.’
    Hij zuchtte hoorbaar, waarop ze geagiteerd reageerde.
    ‘En waarvoor precies heb je mijn raad nodig? Deze zaken gaan een jaagster toch niets aan?’
    Jaroach schraapte zijn keel. ‘Wel als de jaagster in kwestie aangewezen is door de zeven raadsvuren tot mijn gezellin.’
    Een beklemmende stilte overdonderde elk mogelijk geluid. Jaroach keek Athalia met een peilende blik aan en wachtte af.
    ‘De zeven raadsvuren? Je gezellin? Je bedoelt toch niet dat ik…,’ stotterde ze na minuten van zwijgen. Ze verstomde terug toen Jaroach enkel knikte op haar onafgemaakte vraag.


    Dit is dan dat verhaal waar ik over gesproken had, met Megan die dus ongeneselijk ziek is. De titel gaat voorlopig Gevallen herfst zijn, en tja, het echte plot, in wat voor avontuur ze terecht gaat komen, weet ik nog altijd niet :'D
    Het was nog veel te vroeg in de ochtend toen haar wekker afging. Megan gaf dan ook een onverbiddelijke knop op de snoozeknop, waarna ze op haar andere zij draaide en de deken zo dicht mogelijk tegen zich aanklemde om niets van de aangename warmte te verliezen.
    ‘Megan, opstaan!’ hoorde ze echter nog geen vijf minuten later haar moeder roepen. Een zachte kreun verliet haar lippen, waarna ze de deken moeizaam wegschoof en zich met enige inspanning uit bed hees. Uit gewoonte gleed haar hand over haar hoofd, om wat door haar haren te woelen, maar ook deze ochtend gleden er weeral geen zachte krullen door haar vingers.
    Sloffend maakte ze dan ook haar weg naar de badkamer en bekeek degene die zich toonde in de spiegel. Ze keek niet langer op van de te bleke huid die zijn glanzende structuur verloren had en van de uitstekende jukbeenderen die haar gezicht vormden. Het was iedere ochtend hetzelfde, zieke meisje dat haar aanstaarde.
    Toch weerhield haar dat er niet van om te glimlachen. Haar mondhoeken plooiden zich lichtjes omhoog en haar glazige blik vulde zich op met een warme glunder.
    ‘Vandaag is het zover,’ sprak ze zacht. Vakkundig bracht ze make-up aan en niet veel later wisten donkerblonde krullen te verbergen dat ze al enige tijd haarloos was. Een grotere glimlach legde zich rond haar fijn gevormde lippen toen ze in een totaal ander gezicht keek. Na nog een laatste, tevreden blik op haar evenbeeld geworpen te hebben, maakte ze haar weg naar beneden. Ze zag direct haar tassen in de gang staan en verheugde zich erop zo snel mogelijk te vertrekken.
    ‘Megan, vergeet je medicatie niet mee te nemen,’ was het eerste dat ze echter te horen kreeg toen ze de keuken binnenstapte en zich aan de ontbijttafel zette.
    ‘Nee, mam. Ze zitten in m’n tas,’ zei ze dan ook, terwijl haar blik op de vijftal pillen bleef rusten die naast een glas water waren klaargelegd. Ze had ze niets eens hoeven te zien om te weten dat ze er lagen.


    Voor degenen die dus zin en tijd hebben om het te lezen en te antwoorden op m'n vraag welk begin/plot dingens je het meest aanspreek, ik zal je eeuwig dankbaar zijn :3
    Heb je geen zin of tijd, of staat m'n schrijfstijl je niet aan, dan is dat natuurlijk ook gewoon goed (;


    Ik hou van verhalen als de eerste. En niet van verhalen als de tweede.
    Maar beide zijn erg leuk bedacht.. Dus het is lastig kiezen.
    Toch, denk ik zoals ik dat stukje lees, dat ik eerder voor je eerste zou gaan. Dan voor de tweede.
    Al ben ik het er wel met Lotte over eens, dat er al veel zoals die zijn. En minder zoals de tweede.. Hmmmh.. Lastig! ;d


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik stop voor nu even. Ga even lekker tekenen, even wat anders doen.. x]
    Wat zal ik allemaal op mijn NaNo-kalender schrijven? (:


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Dat is dus 1 voor het eerste verhaal, en 1 voor het tweede verhaal XD
    Nja, mijn grootste dilemma zit dus ook met dat stukje originaliteit, maar fantasy is uiteindelijk toch ietsje meer mijn genre en komen de woorden toch ietsje gemakkelijker, maar anderzijds vind ik het verhaal van Megan dan gewoon weer tof en wil ik dat ook uitschrijven. En dus kom ik weer op het punt dat ik niet kan kiezen :'D
    In ieder geval echt alvast bedankt voor het geven van jullie keus en mening, ik ben daar echt wel blij mee, en ik denk ergens ook wel meegeholpen, want ik neem ze zeker mee in m'n beslissing :3

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 20:49 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    4.836 words!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Nou voor degene die het willen weten, ik luister naar de naam 'Karin' (Ja ik weet dat er op mijn profiel Karyn staat, maar dat komt omdat één van mijn favoriete actrices zo heet en ik vond het wel leuk staan.) ^^

    Ik heb nu trouwens 15K. (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Oke, afgelopen half uur ongeveer 500 woorden geschreven.
    En ik zit nu op precies 5000 in totaal :)
    Al op 1 derde van mijn doel yeahh xd
    Nu moet ik gaan slapen. Niet dat ik dat echt ga doen, maarja :p
    Ik stop voor vandaag in elk geval met schrijven.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 20:54 ]

    Merrow schreef:
    Dat is dus 1 voor het eerste verhaal, en 1 voor het tweede verhaal XD
    Nja, mijn grootste dilemma zit dus ook met dat stukje originaliteit, maar fantasy is uiteindelijk toch ietsje meer mijn genre en komen de woorden toch ietsje gemakkelijker, maar anderzijds vind ik het verhaal van Megan dan gewoon weer tof en wil ik dat ook uitschrijven. En dus kom ik weer op het punt dat ik niet kan kiezen :'D
    In ieder geval echt alvast bedankt voor het geven van jullie keus en mening, ik ben daar echt wel blij mee, en ik denk ergens ook wel meegeholpen, want ik neem ze zeker mee in m'n beslissing :3

    Mag ik even zeggen dat je schrijfstijl erg lekker leest?
    Persoonlijk vind ik je eerste verhaal het leukste. ^^
    -Ik geloof best dat je het tweede verhaal ook heel erg mooi kunt uitwerken, daar niet van, maar ik hou persoonlijk niet zo van dat soort verhalen :x-


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Je hebt mijn naam per ongeluk bij Scavo gezet (:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Tragically schreef:
    (...)
    Mag ik even zeggen dat je schrijfstijl erg lekker leest?
    Persoonlijk vind ik je eerste verhaal het leukste. ^^
    -Ik geloof best dat je het tweede verhaal ook heel erg mooi kunt uitwerken, daar niet van, maar ik hou persoonlijk niet zo van dat soort verhalen :x-

    Dat mag je zeggen, hoor :3 It makes me happy :3
    Fantasy wordt door het overgrote deel gelezen hier op Q, en ik denk ook dat een fantasy verhaal uiteindelijk meer abo's trekt. Al ben ik in het gedacht om - als het af geraakt - het uit te geven. En tja, dan is het genre minder belangrijk.
    En ja, het onderwerp van Megan is zwaar en dat moet je ook maar net liggen. Normaal gesproken mijdt ik zelf ook zulke verhalen, toch zeker bij mensen die er geen ervaringen in hebben en dus ook vooral hier op Q klik ik ze veelal weg, maar goed. Mijn vriend heeft zelf vijf jaar geleden histiocytose gehad, met een jaar lang wekelijkse chemo, dus in dat opzicht zal het stukje realisme zeker niet ontbreken, uiteindelijk. Dus dat is ook onder andere één van de redenen waarom ik het verhaal van Megan wil schrijven.
    Maar goed, dat is dus 2 stemmen voor het eerste en 1 stem voor de tweede (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik kan nu heel trots zeggen dat ik over de 10K ben gekomen *O*


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    5014


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Chekhov schreef:
    Je hebt mijn naam per ongeluk bij Scavo gezet (:


    Oeps, sorry! Aangepast, ben er niet helemaal bij vandaag met mijn hoofd (krul)


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Empyrean schreef:
    (...)

    Oeps, sorry! Aangepast, ben er niet helemaal bij vandaag met mijn hoofd (krul)


    Please update me to 8033 darling ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik ga met 10809 woorden stoppen voor vandaag.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik looop achteeer D: ja, dit is bewust, dat langgerekte

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 21:43 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis