• Oke, geen idee of dit al is voorgesteld, so don't shoot me.

    Gisteren was ik bezig met een nieuw hoofdstukje op Q zelf en ik had meer dan 500 woorden. Ik was ondertussen ook iets anders aan het doen maar het begon laat te worden, dus zonder er bij na te denken sloot ik alle tabbladen - waaronder mijn halve hoofdstuk, dat ik dus was vergeten om op te slaan. Ontzettend stom en heel vervelend, aangezien het schrijven al zo moeizaam gaat.

    Ja, ik weet het, ik moet het via word doen, maar aangezien ik ook een tijdje zonder heb gezeten, is dit niet altijd mogelijk. Mijn idee was dus dat Q het automatisch opslaat als je bezig bent met een concept, zodat alles dus niet ineens verloren is - mits het programmeerbaar is, natuurlijk.

    Is mijn uitleg een beetje te begrijpen? :3


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Misschien is het dan handig om de tijd te verhogen naar iets als 20 minuten of zo. Dan weet je zeker dat het iets groots / belangrijks is.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    StyIez schreef:
    Is het wel mogelijk het te programmeren? Dan ben ik wel voor.


    ©1998

    Euhm, waarom bump je dit topic naar omhoog? Het is al ingesteld (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Latier schreef:
    Euhm, waarom bump je dit topic naar omhoog? Het is al ingesteld (:


    Eh nee. Als je goed hebt gelezen in dit topic kan je meekrijgen dat de functie was ingesteld, maar weer uitgeschakeld moest worden.


    26 - 02 - '16

    Rutger, ik heb net wat bedacht voor het server probleem. Waarom gebruik je de nieuwe HTML5 functie "localStorage" niet? Daarmee kun je de tekst op de computer van de gebruiker opslaan en hoeft er niks naar de server worden gestuurd. Het enige wat je hoeft te doen is kijken er of iets instaat en zo ja het in het tekstvak te stoppen (dit kun je gewoon doen met Javascript). Een klein voorbeeld kun je hier vinden.

    Als naam zou je bv. de username van de gebruiker plus het id van de creatie kunnen gebruiken. Dan krijg je iets als: "localStorage.darksavior4213". Zodra de user op opslaan drukt kun je de localStorage leeggooien. Hierdoor wordt het de volgende keer niet per ongeluk toegevoegd en blijft er ook geen onnodige rotzooi op de computer/laptop van de user staan.

    Dit lijkt mij de beste en makkelijkst implementeerbare versie te zijn voor het automastische opslaan. Als je wilt wil ik best een voorbeeld script schrijven en die op een voorbeeld website zetten.

    Edit: Dit zal ook werken op mobiele apparaten, zolang ze de functie ondersteuen. Doen ze dat niet, dan moet men maar de laatste versie downloaden of heeft men gewoon pech ;p

    [ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 16:38 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Child schreef:
    (...)

    Eh nee. Als je goed hebt gelezen in dit topic kan je meekrijgen dat de functie was ingesteld, maar weer uitgeschakeld moest worden.


    Ja! Jammer genoeg onthoud ik niet alles een maand en tien dagen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DarkSavior schreef:
    Rutger, ik heb net wat bedacht voor het server probleem. Waarom gebruik je de nieuwe HTML5 functie "localStorage" niet? Daarmee kun je de tekst op de computer van de gebruiker opslaan en hoeft er niks naar de server worden gestuurd. Het enige wat je hoeft te doen is kijken er of iets instaat en zo ja het in het tekstvak te stoppen (dit kun je gewoon doen met Javascript). Een klein voorbeeld kun je hier vinden.

    Als naam zou je bv. de username van de gebruiker plus het id van de creatie kunnen gebruiken. Dan krijg je iets als: "localStorage.darksavior4213". Zodra de user op opslaan drukt kun je de localStorage leeggooien. Hierdoor wordt het de volgende keer niet per ongeluk toegevoegd en blijft er ook geen onnodige rotzooi op de computer/laptop van de user staan.

    Dit lijkt mij de beste en makkelijkst implementeerbare versie te zijn voor het automastische opslaan. Als je wilt wil ik best een voorbeeld script schrijven en die op een voorbeeld website zetten.

    Edit: Dit zal ook werken op mobiele apparaten, zolang ze de functie ondersteuen. Doen ze dat niet, dan moet men maar de laatste versie downloaden of heeft men gewoon pech ;p

    Klinkt goed. Ik kende die functie nog niet.

    Als jij iets in elkaar kunt zetten en naar me mailt, zal ik het live zetten.


    Dit is mijn signature...

    Alrighty. Zal er meteen aan beginnen :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Done :Y) Een 100% werkende demo kun je hier vinden. De jQuery code kun je hier vinden. Ik heb trouwens onder de textarea een div aangemaakt met het id "savereport", zodat men kan zien dat het opgeslagen is (deze melding zou je kunnen laten verdwijnen met ".fadeOut()", moet je alleen niet vergeten om ook ".show()" te gebruiken om hem weer te laten zien ;p).

    Edit: Deze website vat alle nieuwe HTML5 elementen goed samen. Misschien heb je er nog iets aan.

    Edit 2: Als iemand Chrome heeft kun je ook gebruik maken van "webkitNotifications". Hierop kun je controleren d.m.v. "if(window.webkitNotifications){//ondersteunt}else{//niet ondersteunt}". Als je wilt wil ik dat best in de bovenstaande pagina inbouwen, zodat je kunt zien hoe het werkt :Y)

    Edit 3:

    De methode die ik gebruik (localStorage) wordt ondersteunt door:

    Klik op het plaatje voor een groter beeld

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 22:40 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    *O*


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    OpheIiac schreef:
    *O*
    Heb je de demo al geprobeerd?

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 18:26 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik ben echt voor, mits het te programmeren valt.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    DarkSavior schreef:
    Done :Y) Een 100% werkende demo kun je hier vinden. De jQuery code kun je hier vinden. Ik heb trouwens onder de textarea een div aangemaakt met het id "savereport", zodat men kan zien dat het opgeslagen is (deze melding zou je kunnen laten verdwijnen met ".fadeOut()", moet je alleen niet vergeten om ook ".show()" te gebruiken om hem weer te laten zien ;p).

    Edit: Deze website vat alle nieuwe HTML5 elementen goed samen. Misschien heb je er nog iets aan.

    Edit 2: Als iemand Chrome heeft kun je ook gebruik maken van "webkitNotifications". Hierop kun je controleren d.m.v. "if(window.webkitNotifications){//ondersteunt}else{//niet ondersteunt}". Als je wilt wil ik dat best in de bovenstaande pagina inbouwen, zodat je kunt zien hoe het werkt :Y)


    Hij wilde volgens mij dat je het naar 'm mailt. Gaat -ie eerder zien, I guess :')


    Some people are art and do art at the same time

    Rawiyah schreef:
    Ik ben echt voor, mits het te programmeren valt.
    Het is allang geprogrammeerd.

    Gifts schreef:
    (...)

    Hij wilde volgens mij dat je het naar 'm mailt. Gaat -ie eerder zien, I guess :')
    Oeps je hebt gelijk. Ga het meteen doen :Y)

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 18:58 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)Oeps je hebt gelijk. Ga het meteen doen :Y)


    Sinds wanneer leest hij wel mails? :'D


    Your make-up is terrible