• Of eerder gezegd enorm egoïstisch, ik vraag me af wat mensen tegenwoordig verdomme bezield.
    Ik zit nu het NOS journaal te kijken, waarop ze de Sinterklaas intocht lieten zien, staat er gewoon mensen te protesteren tegen zwarte pieten! Ik heb weinig aandacht besteed aan het hele gedoe, maar dit vind ik er echt over gaan. Waarom moeten die mensen zo perse hun mening doordrukken dat ze nu ook echt dingen voor al die kleine kinderen die erheen gaan moeten verpesten? Ik vind dat ze het lekker ergens anders moeten gaan uitvechten als ze dat zo graag willen doen.
    Wat vinden jullie hier nou van?


    Your make-up is terrible

    Facts schreef:
    Wat zijn volwassenen soms toch ontzettend onvolwassen.
    Weet je, dan ben ik ook racistisch: mijn gsm is wit. Is dat geen verheerlijking van blanke mensen, aangezien ik even goed een zwarte had kunnen nemen maar wit toch een mooiere kleur vond?


    Die vergelijking is niet echt relevant, maar volgens mij snap je dat zelf ook wel :') In ieder geval deed het me denken aan een keer dat mijn broertje zei dat ik racistisch ben omdat ik witte chocolade lekkerder vind dan bruine haha. (maar dat was ook een grap gelukkig hoor haha).

    Maar goed, ik ben dat gedoe rondom Zwarte Piet echt zat. Het is een onderdeel van onze cultuur en niemand bedoelt er iets slechts en racistisch mee. Door er zo over te gaan vitten breng je dat idee alleen maar naar boven. Kinderen - en ook volwassenen - zien het helemaal niet zo. Ik heb er zelf nog niet eens zo over nagedacht tot het moment waarop de discussie zo erg boven kwam. Degenen die er over zeuren zijn naar mijn mening gewoon te gefixeerd om overal racisme uit te halen. Plus, op welke manier is Zwarte Piet per se een slechte afbeelding? Ze worden gewoon normaal behandeld en hebben over het algemeen een goed imago; vriendelijk, sportief, spontaan, vrolijk, grappig... Leuker dan de gemiddelde Nederlander zou ik zeggen :')


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    weet je wat ik het ergste vind van heel het gedoe? Hier is het brand en moord en racisme en whatnot met zwarte pieten, terwijl er ergens in het middenoosten tijdens hun nieuwjaar een zwarte man als een aapje komt dansen voor de kinderen, en dat dan verkozen is tot een van de tien mooiste culturele gebruiken ter wereld. Whut.
    En echt kut dat ze het zo verzieken voor kinderen... Ik had meer schrik van de Sint dan van de Piet hoor als kind (cat)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Dan ben ik heerlijk racistisch aangezien ik afgelopen zaterdag nog mee heb geholpen bij de intocht in mijn stad als zwarte piet (cat)

    Ik vind het gewoon echt niet kunnen vooral omdat een andere traditie wat er in feite hetzelfde aan toe gaat, het wordt tenslotte ook iets met Sinterklaas genoemd, wordt beschermd door de VN: daar is toch ook geen ophef over.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Eigenlijk vind ik het belachelijk dat sommige mensen vinden dat zwarte pieten racistisch zijn. Ik bedoel, ze zijn toch zwart doordat ze telkens door schoorstenen moeten? Al dat roet (:


    Vatican Cameos

    Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het niet erg dat de discussie er is maar laat de kinderen er buiten, die kunnen er niets aan doen. Op deze manier verpest je het feest alleen maar voor ze.


    Life is hard and then we die

    In een woord: slecht.
    Serieus mensen, een beetje elkaar opfokken, oké. Maar laat het gewoon daarna, wat een heisa zeg.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Bijna 4000 doden op de Filippijnen en hier doen ze moeilijk om een paar gouden oorringen :D. Zwarte Piet krijgt een Londsdale-imago. Tijd voor een 'Zwarte Piet loves all colours' campagne? Laat twee van ze zoenen en dan bewijzen we de homo's ook een goeie dienst!


    No growth of the heart is ever a waste

    Het is niet eens racisme want zwarte piet is zwart van de roet in de schoorsteen :')


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    ZWARTE PIETEN DISCUSSIE

    Okay, hier had ik dus op mijn economietoets 3 kantjes over geschreven.

    Laat ik maar even hierop ook gaan reageren dan...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    1. Kinderen vinden Zwarte Piet geweldig, ze zien er niets kwaads in, ze vinden het gewoon geweldig dat alle zwarte pieten zo'n oude man als Sinterklaas helpen. (Sinterklaas is allang de 67 gepasseerd, dus is het dan niet vrijwilligerswerk?) Kinderen willen zelf toch als zwarte piet verkleed? Zegt dat dan niet iets over wat hun er van vinden?
    2. Hoe ga je al die kinderen straks uitleggen dat Zwarte Piet opeens een andere kleur heeft? Moet je dan gaan zeggen dat er gekleurde verf in de schoorstenen zit en dat ze daardoor dan gekleurd raken?
    3. Het is een traditie, tradities horen bij een cultuur, Sinterklaas hoort gewoon bij de Nederlandse cultuur. Wie in Nederland is er nou niet opgegroeid met sinterklaas en zwarte piet?
    4. Over het algemeen is zwarte piet de afgelopen jaren al wat minder geworden, 50 jaar geleden "sloegen" ze nog mensen met de roe, nu is het alleen maar de roe cadeau geven.


    Nog wat belachelijke nieuwsitems:
    Sinterklaaspubliek bekogeld met flessen.
    Hierin staat een stukje over dat Zwarte Piet in Amsterdam andere kleur lippenstift droeg, geen oorringen en een andere haardracht had.




    Okay, normaal kan ik hier eindeloos over doorgaan maar vandaag dus even niet.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly