• Ik had weer eens zin om de meningen van Quizlet te lezen, dus bedacht ik een onderwerp waarbij ik wel benieuwd ben wat jullie ervan denken.

    "Zou jij een relatie met iemand aangaan als je weet dat diegene HIV heeft? Zou dit voor jou een struikelblok zijn?"

    Ik zit trouwens niet in zo'n situatie, ik vroeg mij gewoon af wat jullie hiervan denken. :')

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 21:25 ]


    Take me to wonderland

    Ik denk van niet, als ik echt van diegene hou dan zou de ziekte mijn liefde voor hem niet in de weg staan, denk ik. Maar ik zou het wel heel moeilijk vinden, niet omdat ik bang ben om besmet te worden maar om hem dan kwijt te raken aan die ziekte. Je kan de ziekte weliswaar af remmen, maar helemaal genezen is nooit mogelijk en als er wat gebeurd dan is de kans groter dat hij overlijd.

    Dus ik zou wel een relatie aan gaan met iemand die HIV heeft aangezien ik het waarschijnlijk niet weet wanneer ik die persoon ontmoet. Maar zodra hij het heeft vertelt zou ik er wel moeite mee hebben, maar dus omdat ik bang ben om hem kwijt te raken aan de ziekte zoals ik al eerder zei.


    Physics is awesome

    Dallis schreef:
    Nee, sowieso niet. Daar zou ik dan heel hard in zijn, ook al zou ik van diegene houden. Ik zou echt te bang zijn voor besmetting, plus, als diegene dan doodgaat, doet dat ook ongelooflijk veel pijn. Dus ik zou er niet eens aan beginnen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Eyka schreef:
    Als je verliefd wordt op een persoon, dan komt dit eerst en vooral door uiterlijke kenmerken en innerlijke die je aanspreken. Meestal word je verliefd vóórdat je weet dat die persoon hiv heeft.. Ik bedoel alleen maar.. als het gevoel dat je tegenover die persoon hebt écht en diep is, dan ga je niet zomaar afhaken omwille van de ziekte - ik toch niet. Natuurlijk zouden er heel wat moeilijke punten zijn in zo'n relatie, maar het kan lukken he..
    Ik las onlangs in een dagblad iets over iemand die hiv heeft en jaren geleden meedeed aan Big Brother - ik herinner me al die commotie nog vaag. Die man leeft al jaren met z'n ziekte en neemt stipt z'n medicatie en heeft een behoorlijk normaal leven. Hij heeft een relatie en wordt binnenkort vader - en dat op de natuurlijke manier.
    Ik wil alleen maar aantonen dat het mogelijk is, al moet je bereid zijn je leven wat aan te passen aan de ander (:


    Dat wil zeggen dat er kans is dat zijn vrouw en kind besmet zijn met HIV. Dit vind ik eerlijk gezegd ronduit verkeerd. Als je kinderen wilt als je HIV hebt, doe je dat toch op een manier dat er geen kans is op besmetting?Waar the fuck zit je met je hoofd als je dat niet doet?
    Het is niet omdat hij zijn medicijnen neemt, dat hij het niet kan overzetten en het niet meer heeft, hij krijgt gewoon geen aids.
    Ik vind dat eigenlijk zelfs een beetje egoïstisch.


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    (...)

    Dat wil zeggen dat er kans is dat zijn vrouw en kind besmet zijn met HIV. Dit vind ik eerlijk gezegd ronduit verkeerd. Als je kinderen wilt als je HIV hebt, doe je dat toch op een manier dat er geen kans is op besmetting?Waar the fuck zit je met je hoofd als je dat niet doet?
    Het is niet omdat hij zijn medicijnen neemt, dat hij het niet kan overzetten en het niet meer heeft, hij krijgt gewoon geen aids.
    Ik vind dat eigenlijk zelfs een beetje egoïstisch.


    Als je dan zo nodig kinderen wilt kan je ze beter adopteren. Dan loop je ook geen risico op besmetting. Althans, dat zou ik zo doen hè.


    26 - 02 - '16

    Dat valt te zien wanneer dat gebeurt eigenlijk.. Kan nu geen ja of nee zeggen


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Eyka schreef:
    Als je verliefd wordt op een persoon, dan komt dit eerst en vooral door uiterlijke kenmerken en innerlijke die je aanspreken. Meestal word je verliefd vóórdat je weet dat die persoon hiv heeft.. Ik bedoel alleen maar.. als het gevoel dat je tegenover die persoon hebt écht en diep is, dan ga je niet zomaar afhaken omwille van de ziekte - ik toch niet. Natuurlijk zouden er heel wat moeilijke punten zijn in zo'n relatie, maar het kan lukken he..
    Ik las onlangs in een dagblad iets over iemand die hiv heeft en jaren geleden meedeed aan Big Brother - ik herinner me al die commotie nog vaag. Die man leeft al jaren met z'n ziekte en neemt stipt z'n medicatie en heeft een behoorlijk normaal leven. Hij heeft een relatie en wordt binnenkort vader - en dat op de natuurlijke manier.
    Ik wil alleen maar aantonen dat het mogelijk is, al moet je bereid zijn je leven wat aan te passen aan de ander (:

    Ik vind het niet echt verantwoord dat hij op natuurlijke wijze een kind verwekt terwijl hij HIV heeft.


    Take me to wonderland

    Wacht, was dit topic niet gesloten? Niet dat ik het erg vind dat het open is, in tegendeel.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Facts schreef:
    Wacht, was dit topic niet gesloten? Niet dat ik het erg vind dat het open is, in tegendeel.

    Ik ging klagen.(cat)


    Take me to wonderland

    Facts schreef:
    Wacht, was dit topic niet gesloten? Niet dat ik het erg vind dat het open is, in tegendeel.

    Jep was het ook. Geen idee waarom, want zover ik weet was er geen post met een reden waarom hij gesloten was.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Titan schreef:
    Jep was het ook. Geen idee waarom, want zover ik weet was er geen post met een reden waarom hij gesloten was.

    Hij was gesloten omdat hij bij stellingen stond en alleen moderators konden stellingen plaatsen of zo.


    Chaos is a ladder.

    Marcellus schreef:
    (...)
    Hij was gesloten omdat hij bij stellingen stond en alleen moderators konden stellingen plaatsen of zo.

    Oh ja, dat was het. Stellingen mogen inderdaad niet geplaatst worden ;p


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.