• We believe in ordinary acts of BRAVERY in the courage that drives one person to stand up for an other

    V E R H A A L
    Futuristisch Chicago, de wereld is opgedeeld in 5 facties, Abnegation, Dauntless, Erudite, Amity en Candor. Elke factie heeft eigen regels, normen en waarden en leden. Factie boven bloed, meer dan je familie is het je factie waar je thuishoort. Elk jaar krijgen alle zestienjarigen een test die laat zien in welke factie zij het beste thuishoren. De dag daarna is er een kiesceremonie waarin alle zestienjarigen de factie kiezen waar zij de rest van hun leven bij willen horen. Na dat moment krijgen ze een inwijding waarna ze (hopelijk) worden opgenomen in de factie van hun keuze. Halen ze de inwijding niet, of kunnen ze niet volgens de regels van hun factie leven? Dan worden ze factieloos en horen ze nergens meer bij.
    Sommige mensen horen overal bij, er is niet een factie waar zij het beste inpassen, we noemen ze Divergents. Zij passen overal en nergens in. Als je Divergent bent is je leven niet zeker. Dan wordt er van allerlei kanten op je gejaagd.
    De mensen die de inwijding halen leven de rest van hun leven volgens de regels en de normen en waarde van hun factie. Ze trouwen met iemand uit de factie en hun kinderen groeien op in diezelfde factie, totdat ze zestien worden. Dan komen ze voor de belangrijkste keuze van hun leven te staan. Waar hoor ik thuis?

    I N V U L L E N
    De volgende punten moeten er in elk geval in staan, de rest mag je zelf bedenken.
    Naam:
    Geboortefactie:
    Uitslag test:
    Familie:

    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Faceclaim+plaatjes:

    Extra: bijvoorbeeld: sport, hobby's, talenten, vrienden, favo wapen, tattoos, piercings etc...




    V E R H A A L L I J N       R P G
    Het verhaal begint op de dag van de Choosing Ceremony (de dag waarop de toekomstig aspiranten hun facties kiezen). Ze kiezen voor Dauntless en ze springen (voor het eerst) in rijdende treinen en maken kennis met het ruige leven van Dauntless.
    Het speelt zich af in het jaar na de inwijding van Four en voor die van Tris. Four komt er dus ook in voor, maar het is niet mogelijk om hem te spelen. De helf van de aspiranten zijn overstappers en de helft zijn al geboren in Dauntless.

    I N W I J D I N G
    » Het is niet nodig om divergent gelezen of gezien te hebben voor deze RPG. Het is handig maar niet noodzakelijk. Voor die mensen leg ik even uit hoe de inwijding van Divergent gaat.
    Er zijn 3 fases van de inwijding.
    » De eerste fase is fysiek. Hier worden gevechten gehouden en er worden trainingen gegeven.
    » De tweede fase is mentaal. Hierin kom je in simulaties terecht die je angsten testen. Je moet proberen zo kalm mogelijk te blijven en uit de simulatie te komen, maar je weet niet dat je je in een simulatie bevind, behalve als je Divergent bent.
    » De derde fase is je angstlandschap. Hier kom je terecht in een simulatie waarin je je grootste angsten moet overwinnen. Je weet hier wel dat je in een simulatie bent en dit is ook de eindproef. De meeste mensen hebben 10 tot 15 angsten. Er zijn ook uitzonderingen, maar dat zijn er niet veel.

    Niet alle fases tellen even zwaar mee en het is lastig om hoger op te komen als je laag eindigt in een fase. Aan het einde van de inwijding mogen alle overgebleven aspiranten, op volgorde van de ranglijst, banen kiezen. De beste banen zijn in het bestuur en de minder goede banen zijn; het hek bewaken en factielozen onder controle houden.
    » De inwijding is minder streng dan in deel 1 van Divergent. De 20 beste aspiranten halen nu de inwijding
    » Je valt alleen af bij de inwijding als je je niet aan de regels houdt, je laf gedraagt of als je niet in de top 20 terecht komt.


    R E G E L S
    » De huisregels van Quizlet natuurlijk. ^^
    » Je mag maximaal 3 personages hebben. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je al je personages actief houdt.
    » Er is een minimum van 250 woorden per post.
    » Je kan rollen reserveren, mits je je rol binnen 2 weken in vult.
    » Geen perfecte rollen (Mary/Gary-sue's).
    » 16 + is toegestaan, maar vermeldt dat bovenaan je post en doe het met mate.
    » OOC in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    » Ruzie is alleen toegestaan in de RPG zelf.
    » Topics worden alleen aangemaakt door JohannaMason
    » Bespeel niet de personages van anderen zonder toestemming.
    » Naamveranderingen graag doorgeven

    A S P I R A N T E N

    naam personage - username - pagina

    GEBOREN IN DAUNTLESS
    - Tayler Conney - JohannaMason - 1.3
    - Ally Jövi - Polovina - 1.2
    - gereserveerd voor greenlight22 - vrouw
    -
    -

    GEBOREN IN ABNEGATION
    - gereserveerd voor trasecolare - vrouw
    -

    GEBOREN IN ERUDITE
    -Ana Rose Rhodes - _silence - 1.2
    - Daantje Wislon - GinnyWeasley8 - 1.3
    -

    GEBOREN IN AMITY
    - gereserveerd voor Emildir
    - gereserveerd voor CooleSarah11
    -

    GEBOREN IN CANDOR
    - Valora Gwynn Jones - LearntoPlay - 1.2
    - Emma-Bella Emilia Kayne - JohannaMason - 1.2
    -
    -








    T O P I C S
    » ROLLENTOPIC
    » PRAATTOPIC
    » SPEELTOPIC

    [ bericht aangepast op 4 nov 2016 - 7:08 ]


    How you doin'

    Mag ik een vrouw uit Dauntless?
    (fc: Elle Fanning)

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 7:03 ]

    Quinzell schreef:
    Mag ik een vrouw uit Dauntless?
    (fc: Elle Fanning)

    Tuurlijk ^^


    How you doin'

    Mag ik een meisje die in candor geboren is?
    En mag ze divergent zijn ? :Y)

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 8:01 ]


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    LearnToPlay schreef:
    Mag ik een meisje die in candor geboren is?
    En mag ze divergent zijn ? :Y)

    Ik zet haar er bij.
    Divergent mag, maar je moet het natuurlijk wel logisch houden ^^


    How you doin'

    Mag ik een meisje uit Erudite?


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Mag ik een meisje uit Dauntless?


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Titel aangepast op aanvraag


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Omg jaaaaa Divergent. <3

    Ik zit nog even te twijfelen.. :3 Ik wil eigenlijk wel een Divergent, maar ik weet niet of dit geloofwaardig gaat zijn [aangezien al iemand anders een Divergent heeft]. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    De post is aangepast!


    How you doin'

    Miall schreef:
    Omg jaaaaa Divergent. <3

    Ik zit nog even te twijfelen.. :3 Ik wil eigenlijk wel een Divergent, maar ik weet niet of dit geloofwaardig gaat zijn [aangezien al iemand anders een Divergent heeft]. :')

    Het kan natuurlijk wel ^^
    Het is best geloofwaardig als je het maar wel realistisch houdt (niet dat je het opeens aan Eric vertelt en dat hij je dan niet vermoordt ^^)


    How you doin'

    Zou ik een vrouwelijke rol uit Dauntless kunnen spelen?


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Mag ik een vrouwelijke Erudite?

    EDIT: En als fc dan Baskin Champion

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 14:54 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    ik weet echt helemaal niks van divergent maar idc, ik wil wel een vrouw in abnegation :')


    take risks

    haha aangepast ^^
    Er zijn trouwens echt veel vrouwen ;')


    How you doin'

    JohannaMason schreef:
    haha aangepast ^^
    Er zijn trouwens echt veel vrouwen ;')

    Mannen zijn bij mij alleen impulsief en arrogant, dus worden het maar vrouwen :')


    i wanna vincent van gogh cry in a corner