• Voor Nederlands komt de extreme boekverslagenwindvlaag er weer aan en omdat ik me heb voorgenomen om alleen boeken te lezen die me echt aanstaan en die niet in de top tien meest gelezen staan (dus niet het Gouden ei...), ben ik op zoek naar leuke Nederlandse literatuur. Voor mijn eerste verslag heb ik de Engelenmaker uitgelezen. Dat boek is geweldig. Ik zoek iets in de trant van dat, of iets met dramatische gebeurtenissen, zonder al te veel romantiek en geen historische boeken. Heeft iemand een aanrader? Dankjewel!

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Searching heavens for another earth

    Ik vind Renate Dorrestein een geweldige schrijfster, misschien kun je eens iets van haar proberen?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zomerhuis met zwembad van Herman Koch vond ik best leuk om te lezen. Met Nederlandse literatuur is dat al heel wat ^^


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Parachutes schreef:
    Ik vind Renate Dorrestein een geweldige schrijfster, misschien kun je eens iets van haar proberen?


    Heb je wat aanraders?


    Searching heavens for another earth

    Ik heb geen aanrader, aangezien ik me nog niet hoef te richten op de Nederlandse literatuur voor school. Ook buiten school doe ik dit nog niet.

    Ergens hier op quizlet is een story met Nederlandse en Vlaamse literatuur boeken, ik zal 'em eventjes voor je opzoeken!

    Edit: Dit is de story, hopelijk heb je er wat aan!

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 23:05 ]

    Lovina schreef:
    Ik heb geen aanrader, aangezien ik me nog niet hoef te richten op de Nederlandse literatuur voor school. Ook buiten school doe ik dit nog niet.

    Ergens hier op quizlet is een story met Nederlandse en Vlaamse literatuur boeken, ik zal 'em eventjes voor je opzoeken!


    Als je dat zou willen doen... dan ben je een held!


    Searching heavens for another earth

    De Engelenmaker is inderdaad een ontzettend mooie! Maar de rest van de boeken die ik heb gelezen zijn ook allemaal historische romans, des al niet te min toch goede boeken. Misschien kun je de asielzoeker eens proberen? Dat is een boek over een man en een vrouw met een vrij open huwelijk. De vrouw ligt op sterven en zij is altijd bezig met vreemden en om een laatste goede daad te doen wil ze een asielzoeker trouwen. En dan lees je dat vanuit het standpunt van die man die toch wel een hele mooie manier van denken heeft. Vreemd, maar wel mooi.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    ik heb geen aanraders, wel een grote afrader: LEES NIET DE AANSLAG VAN HARRY MULISCH WANT DAT IS ECHT SLAAPVERWEKKEND


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Taiteilijan schreef:
    (...)

    Heb je wat aanraders?


    Ik vond 'Een sterke man' van haar erg goed. Het is een beetje thriller achtig (maar het is toch weer niet echt een thriller) maar wel in een beetje een vreemde setting, 'anders dan anders' is de goede omschrijving, denk ik (en anders ga ik je straks nog spoilen ook, als ik niet uitkijk met m'n uitleg) ;p Maar dat vind ik er juist zo geweldig aan. ^^
    Ze speelt ook heel erg met perspectief en personages en dat vind ik heel erg knap.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh, en ik vind 'de Overgave' van Arthur Japin ook erg goed, best wel een bekend boek, maar ik vond het mooi. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    - Mijn topics, heb er ook een paar voor school nodig :/


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    De Ontdekking van de Hemel.

    Het is een ontzettend dik, groot boek - waar sommigen moeilijk doorheen komen,
    maar je hebt sowieso al een punt extra wanneer je deze op je lijst hebt staan.


    •

    Perenbomen bloeien wit, ik weet even niet wie het geschreven heeft en of het wel echt literatuur is, maar dat boek was echt geweldig (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Hersenschimmen van Bernlef
    De Wandelaar van Aadriaan van Dis...
    Ehh. En meer kan ik me niet van mijn lijst herinneren.


    I am an idiot, I move.

    Parachutes schreef:
    Ik vind Renate Dorrestein een geweldige schrijfster, misschien kun je eens iets van haar proberen?

    Verborgen Gebreken van Renate Dorrestein is goed.
    + Ik vind Arthur Japin ook erg goed. Vooral boeken als Een Schitterend Gebrek.

    [ bericht aangepast op 25 nov 2013 - 10:02 ]


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ik vind de boeken van Arthur Japin echt geweldig. Zijn boeken spelen zich echter wel vaak in het verleden af. Maar als je een boek van hem gaat lezen, raad ik Een schitterend gebrek aan.


    Valar Morghulis.