• Voor Nederlands komt de extreme boekverslagenwindvlaag er weer aan en omdat ik me heb voorgenomen om alleen boeken te lezen die me echt aanstaan en die niet in de top tien meest gelezen staan (dus niet het Gouden ei...), ben ik op zoek naar leuke Nederlandse literatuur. Voor mijn eerste verslag heb ik de Engelenmaker uitgelezen. Dat boek is geweldig. Ik zoek iets in de trant van dat, of iets met dramatische gebeurtenissen, zonder al te veel romantiek en geen historische boeken. Heeft iemand een aanrader? Dankjewel!

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Searching heavens for another earth

    Gestalt schreef:
    Hersenschimmen van Bernlef
    De Wandelaar van Aadriaan van Dis...
    Ehh. En meer kan ik me niet van mijn lijst herinneren.


    Die is ook heel mooi, ja. Echt een prachtig boek.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Lovina schreef:
    Ergens hier op quizlet is een story met Nederlandse en Vlaamse literatuur boeken, ik zal 'em eventjes voor je opzoeken!

    Edit: Dit is de story, hopelijk heb je er wat aan!

    Dit raad ik je inderdaad aan, ja :Y)

    [ bericht aangepast op 25 nov 2013 - 16:51 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    xVixncxiex schreef:
    ik heb geen aanraders, wel een grote afrader: LEES NIET DE AANSLAG VAN HARRY MULISCH WANT DAT IS ECHT SLAAPVERWEKKEND


    Dat vond ik wel meevallen.


    There is nothing more badass than being yourself

    Ik vond het Huis van de Moskee van Kader Abdolah echt een prachtig boek, ook de Laatkomer van Dimitri Verhulst vond ik erg leuk om te lezen.
    Ik heb de Engelenmaker ook gelezen vorig jaar haha :'D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Nooit maar dan ook nooit "Cider voor arme mensen" lezen. Never.. Ever.. KUT BOEK.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Iemand die toevallig een goede horror/thriller kent?

    Overbodig om een nieuw topic te openen, denk ik zo.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    "twee vrouwen" van Harry Mulisch vind ik wel goed


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Aragog schreef:
    Iemand die toevallig een goede horror/thriller kent?

    Overbodig om een nieuw topic te openen, denk ik zo.

    Aan niemand vertellen van Simone van der Vlught. Lekker psychologisch ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb laatst voor een boekverslag 'Of ik gek ben' van Michiel Stroink gelezen, ik vond het een heel interessant en leuk boek, misschien is het wat?


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Post Mortem - Peter Terrin. Het is wel een Vlaamse schrijver, maar het is zo'n goed boek.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Daglicht van Marion Pauw raad ik je aan, de film was erg goed. Ik ben in het boek begonnen gister.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2013 - 17:54 ]

    Mijn topics.


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Heb je Arend van Stefan Brijs al gelezen? Ook echt een goed boek.


    Ex astris, sciencia

    VSV van Leon de Winter vond ik wel leuk om te lezen. Makkelijk door te komen, net als de boeken van Maarten 't Hart (De Kroongetuige en De Zonnewijzer). Je kan ook Margaretha van Jan Siebelink proberen, maar dat is al wel meteen een hele pil. Wel erg interessant als je van geschiedenis houdt.


    From these ashes, I will rise

    Het is de liefde die we niet begrijpen van Bart Moeyaert.