• NS slaat 9 stations per dag over


    Een trein op het station van Schiphol

    De NS slaat gemiddeld negen stations per dag over, om te voorkomen dat er grootschalige vertraging ontstaat. Dat schrijft staatssecretaris Mansveld in een brief aan de Kamer.

    De treinen van de NS stoppen dagelijks bijna 40.000 keer op een station. Dat betekent dat er in 0,02 procent van de gevallen een station wordt overgeslagen.

    Arnhem-Zuid
    Op de trajecten Nijmegen-Arnhem, Bergen op Zoom-Vlissingen en Utrecht-Hilversum komt het overslaan van stations vaker voor, doordat daar bijvoorbeeld werkzaamheden zijn.

    Het meest overgeslagen station sinds januari dit jaar is Arnhem-Zuid (376 keer), gevolgd door Elst en Nijmegen-Lent (374 keer). Station Utrecht-Overvecht werd 135 keer voorbij gereden.

    "Niet verbieden"
    Staatssecretaris Mansveld vindt dat de NS "gewoon de dienstregeling moet rijden", maar "als het echt noodzakelijk is, kan het overslaan van stations een uiterste bijsturingsmaatregel zijn".

    Ze wil het niet verbieden, want "dan zou ik NS mogelijk dwingen een andere bijsturingsmaatregel toe te passen die tot meer reizigershinder leidt".

    Wel herhaalt ze nog eens dat de reizigers goed geïnformeerd moeten worden, als een station wordt overgeslagen.

    Top-10 van de meest overgeslagen stations sinds 1 januari 2013
    1. Arnhem Zuid (376 keer)
    2. Elst + Nijmegen Lent (374)
    3. Utrecht Overvecht (135)
    4. Gouda (79)
    5. Weesp (78)
    6. Rotterdam Blaak (74)
    7. Hilversum Sportpark (72)
    8. Bilthoven (64)
    9. Kapelle-Biezelinge (59)
    10. Rilland Bath + Krabbendijke (58)

    Source: NOS

    Echt een slechte zaak. Ze moeten er maar voor zorgen dat alles op tijd vertrekt en op tijd aankomt, dan zijn zulke idiote acties niet eens nodig. NS draait het juist om met als reden dat het niet anders kan. Echt een idioot iets als je het mij vraagt.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 17:15 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Bah.
    Heb sowieso geen zin in de winter.
    Want, NS.
    Oh en egoïstische mensen die zichzelf voor de trein gooien.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 17:16 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Dat is wel heel erg triest, inderdaad
    Achja, gelukkig komen ze wel altijd langs Hengelo (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Zagarino schreef:
    Dat is wel heel erg triest, inderdaad
    Achja, gelukkig komen ze wel altijd langs Hengelo (:

    Ik weet dat iemand van Quizlet in Weesp woont en het lijkt me echt kut voor haar als je trein gewoon langs je neus voorbij rijdt / niet op je station stopt. Ik zou echt op rampage gaan :'D

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 17:19 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dat zal wel eens wat zijn, moet je echt je trein naar school halen. Ben je te laat weggegaan van huis, fiets je of ren je je te pleurus en dan kom je op het perron en je ziet de trein aankomen en dan rijd-ie door. Dat zou echt zo balen zijn :S.


    Wanna roll with the wind, bringing distance to everything...

    Lol me broer zit op school in Hilversum sportpark... Zou em toch eens overkomen zeg lol..


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ben ik blij dat ik elke dag met de bus moet.

    Lolwat..


    Some people are art and do art at the same time

    Titan schreef:
    (...)
    Ik weet dat iemand van Quizlet in Weesp woont en het lijkt me echt kut voor haar als je trein gewoon langs je neus voorbij rijdt / niet op je station stopt. Ik zou echt op rampage gaan :'D
    Lijkt me echt kut hoor, sta je daar in die facking kou, rijdt hij zo langs je heen


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Je bent een treinbedrijf of je bent het niet.

    Ha! Gelukkig stap ik op op Arnhem-Noord.

    Maargoed, behoorlijk naaiend lijkt me dat. Sta je een kwartier op de trein te wachten, komt 'ie, en dan rijdt hij je straal voorbij.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 18:57 ]


    Tijd voor koffie.

    Rivaille schreef:
    Bah.
    Heb sowieso geen zin in de winter.
    Want, NS.
    Oh en egoïstische mensen die zichzelf voor de trein gooien.

    Excuse me?

    OT: NS zuigt, maar dat was al bekend. Het lijkt echt steeds erger te worden, though :'D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Mijn station zijn ze gelukkig nog niet stilletjes voorbij gereden, maar ik heb wel eens in de trein gezeten en toen vergat die machinist te stoppen bij Rotterdam-Noord. Hij vergat het gewoon :'D


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Aragog schreef:
    (...)
    Excuse me?

    OT: NS zuigt, maar dat was al bekend. Het lijkt echt steeds erger te worden, though :'D


    Het is ook egoïstisch.

    Anyway, het verbaasd me niks meer.


    Your make-up is terrible

    Dat was best bot...
    Anyway, het ligt niet alleen aan Nederland, hier in België vloeken we even erg over treinen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cymry schreef:
    Dat was best bot...
    Anyway, het ligt niet alleen aan Nederland, hier in België vloeken we even erg over treinen.


    Klinkt misschien bot maar het is wel zo. Je hebt geen idee wat je de machinist, conducteur en de passagiers aan doet. Daarnaast ellendig lange vertragingen. Me broer zat ook een keer in de trein waar iemand voor gesprongen was terwijl ie naar school moest. De conducteur zei zelfs ; kijk maar de trauma helicopter is bezig. En hij kwam dus twee uur te laat op school. gelukkig had zn school er begrip voor


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]