• NS slaat 9 stations per dag over


    Een trein op het station van Schiphol

    De NS slaat gemiddeld negen stations per dag over, om te voorkomen dat er grootschalige vertraging ontstaat. Dat schrijft staatssecretaris Mansveld in een brief aan de Kamer.

    De treinen van de NS stoppen dagelijks bijna 40.000 keer op een station. Dat betekent dat er in 0,02 procent van de gevallen een station wordt overgeslagen.

    Arnhem-Zuid
    Op de trajecten Nijmegen-Arnhem, Bergen op Zoom-Vlissingen en Utrecht-Hilversum komt het overslaan van stations vaker voor, doordat daar bijvoorbeeld werkzaamheden zijn.

    Het meest overgeslagen station sinds januari dit jaar is Arnhem-Zuid (376 keer), gevolgd door Elst en Nijmegen-Lent (374 keer). Station Utrecht-Overvecht werd 135 keer voorbij gereden.

    "Niet verbieden"
    Staatssecretaris Mansveld vindt dat de NS "gewoon de dienstregeling moet rijden", maar "als het echt noodzakelijk is, kan het overslaan van stations een uiterste bijsturingsmaatregel zijn".

    Ze wil het niet verbieden, want "dan zou ik NS mogelijk dwingen een andere bijsturingsmaatregel toe te passen die tot meer reizigershinder leidt".

    Wel herhaalt ze nog eens dat de reizigers goed geïnformeerd moeten worden, als een station wordt overgeslagen.

    Top-10 van de meest overgeslagen stations sinds 1 januari 2013
    1. Arnhem Zuid (376 keer)
    2. Elst + Nijmegen Lent (374)
    3. Utrecht Overvecht (135)
    4. Gouda (79)
    5. Weesp (78)
    6. Rotterdam Blaak (74)
    7. Hilversum Sportpark (72)
    8. Bilthoven (64)
    9. Kapelle-Biezelinge (59)
    10. Rilland Bath + Krabbendijke (58)

    Source: NOS

    Echt een slechte zaak. Ze moeten er maar voor zorgen dat alles op tijd vertrekt en op tijd aankomt, dan zijn zulke idiote acties niet eens nodig. NS draait het juist om met als reden dat het niet anders kan. Echt een idioot iets als je het mij vraagt.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 17:15 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Aragog schreef:
    (...)
    Excuse me?

    Ik, persoonlijk, vind het heel egoïstish. Natuurlijk heeft die persoon problemen en heel veel aan zijn hoofd en dan denk je niet aan anderen, dat snap ik. Maar waarom zou je uberhaupt zo dood willen gaan? Een overdoos pillen is sneller, makkelijker, minder pijnlijk en bezorgt geen trauma bij de conducteur en de mensen die in de trein zitten.
    Egoïstish is misschien niet het juiste woord ervoor, maar het omschrijft het wel het best. Anyway, back on topic.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 17:41 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nikki en Mitchell, ik begrijp het - zelfmoord plegen (vooral voor een trein springen/van een gebouw springen oid) IS egoïstisch. Ik vond enkel dat ze het best bot in haar reactie had gezet omdat er obviously vaak véél meer achter verscholen zit. Ik bedoel, natuurlijk, het kan ook op een andere manier dan voor de trein springen waardoor vele mensen getraumatiseerd zijn, maar dan nog. Mensen die zó diep in dat zwarte gat zijn gevallen doen het écht niet om die mensen te belasten, maar omdat ze geen andere uitweg zien/dierbaren een last minder willen geven. Althans, zo zien de meesten dat.
    Ik praat het niet goed, absoluut niet, maar ik vond het best offensive, hoe het zo in haar reactie stond. Dat kan misschien komen omdat de beste vriend van iemand die ik ken niet lang geleden voor de trein gesprongen is en ik heb meegemaakt hoe dat dierbaren naar beneden kan halen. Het is egoïstich, maar ik kan er niet tegen dat sommige mensen niet verder kijken dan dat of er zo nonchalant over doen. idk. (Ik zeg niet dat Rivaille dat doet, but yeah. internet.)

    Waarom mensen niet voor pillen kiezen? :'D Weet ik veel, ik heb het nooit geprobeerd. Misschien omdat dat de meest voor de hand liggende oplossing is? Het gaat sneller in de meeste gevallen, misschien is het niet eens zo heel pijnlijk omdat het zo snel gaat? Dunno. En trouwens, bij een overdosis kan je nog gered worden, mits je op tijd gevonden wordt. Én het kan mislukken.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 19:14 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Gelukkig stopt de trein nog wel waar ik woon. Ook al gaat vaak die treinen langs Weesp.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Heb ik even geluk dat ik altijd met de fiets ga. :'D


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    2 stations in Zeeland

    Ik heb het 1 keer gehad toen ik voor 1 uurtje naar school moest (dan is het sneller met de trein dan met de fiets)
    En toen ik naar huis wou reed de trein ook gewoon verder
    En dat is 1 van de stations op de lijst, Kapelle Biezelinge


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    en wie moet er bijna elke dag naar Elst? ja hoor, ik.. gelukkig tot nu toe nog niet meegemaakt maar heb toch geen zin om ineens in Nijmege te staan!


    I am the master of my fate, I am the captain of my soul

    Het station waar ik elke dag opstap wordt gelukkig nooit overgeslagen, maar als dat wel zou gebeuren en ik zou het van te voren weten, dan zou het nog geen ramp zijn want als ik vijf tot tien minuten verder fiets ben ik al bij het volgende station, dat wel een groot en heel belangrijk station is (:


    Take risks and conquer your fears.

    Gelukkig reis ik met Arriva (:
    Niet dat ik daar altijd even blij mee ben maar ik heb bij de NS het idee als er ook maar een blaadje op het spoor ligt dat ze niet rijden.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Met dit soort dingen ben ik toch ergens wel blij met de fiets, ook al kan het een uur duren voor ik op school ben. :')


    :)

    Station Utrecht-Overvecht werd 135 keer voorbij gereden.


    Lijkt me echt kut als ik naar mn opa ga en mn trein stopt daar niet :o dan zit ik straks in limburg ofzo


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Aragog schreef:
    Nikki en Mitchell, ik begrijp het - zelfmoord plegen (vooral voor een trein springen/van een gebouw springen oid) IS egoïstisch. Ik vond enkel dat ze het best bot in haar reactie had gezet omdat er obviously vaak véél meer achter verscholen zit. Ik bedoel, natuurlijk, het kan ook op een andere manier dan voor de trein springen waardoor vele mensen getraumatiseerd zijn, maar dan nog. Mensen die zó diep in dat zwarte gat zijn gevallen doen het écht niet om die mensen te belasten, maar omdat ze geen andere uitweg zien/dierbaren een last minder willen geven. Althans, zo zien de meesten dat.
    Ik praat het niet goed, absoluut niet, maar ik vond het best offensive, hoe het zo in haar reactie stond. Dat kan misschien komen omdat de beste vriend van iemand die ik ken niet lang geleden voor de trein gesprongen is en ik heb meegemaakt hoe dat dierbaren naar beneden kan halen. Het is egoïstich, maar ik kan er niet tegen dat sommige mensen niet verder kijken dan dat of er zo nonchalant over doen. idk. (Ik zeg niet dat Rivaille dat doet, but yeah. internet.)

    Waarom mensen niet voor pillen kiezen? :'D Weet ik veel, ik heb het nooit geprobeerd. Misschien omdat dat de meest voor de hand liggende oplossing is? Het gaat sneller in de meeste gevallen, misschien is het niet eens zo heel pijnlijk omdat het zo snel gaat? Dunno. En trouwens, bij een overdosis kan je nog gered worden, mits je op tijd gevonden wordt. Én het kan mislukken.
    omdat je een juiste cocktail moet nemen anders is het niet zo pijnloos


    Ot ik las het in de metro schandalig!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik heb tot nu toe altijd de trein gehad in elst :3
    Maar er zijn daar inderdaad vaak werkzaamheden en storingen. Maar er zijn ook vaak zat springers tussen anrhem en nijmegen. (Elst ligt daar tussen in)

    Ik ga gillen als de trein elst over slaat hahaha.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Insurgent schreef:
    Het station waar ik elke dag opstap wordt gelukkig nooit overgeslagen, maar als dat wel zou gebeuren en ik zou het van te voren weten, dan zou het nog geen ramp zijn want als ik vijf tot tien minuten verder fiets ben ik al bij het volgende station, dat wel een groot en heel belangrijk station is (:

    Maar hoe kun je nu weten wanneer een trein je station overslaat. Ik betwijfel dat dat van te voren besloten wordt.

    xVixncxiex schreef:
    (...)
    Lijkt me echt kut als ik naar mn opa ga en mn trein stopt daar niet :o dan zit ik straks in limburg ofzo

    Dat bedoel ik dus. Zeker in een Intercity kan dat echt vervelend zijn.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    1e klas treinbedrijf.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sigil schreef:
    (...)

    Klinkt misschien bot maar het is wel zo. Je hebt geen idee wat je de machinist, conducteur en de passagiers aan doet. Daarnaast ellendig lange vertragingen. Me broer zat ook een keer in de trein waar iemand voor gesprongen was terwijl ie naar school moest. De conducteur zei zelfs ; kijk maar de trauma helicopter is bezig. En hij kwam dus twee uur te laat op school. gelukkig had zn school er begrip voor

    Doet me aan een lyrics denken: Stepped off the platform and he briefly made
    Yeah, he briefly made the news
    It made the news and he made
    The trains run fifteen minutes late, oh

    Oh, what a price to pay
    The trains were fifteen minutes late
    Oh, what a price to pay
    To be the author of your fate

    ^Want het is te laat komen is dramatischer nieuws dan de zelfmoord tegenwoordig. Als je er over nadenkt moeten die mensen zich niet zo aanstellen, vind ik persoonlijk.

    OT: Echt raar dat ze zoveel stations voorbij rijden.. Da's geen service!


    You are beautiful, you are love.