• Momenteel zit ik te schrijven aan een paper en nu heb ik het woord nodig dat het tegenovergestelde is van verbloemen (=iets positiever voorstellen dan het is). Maar mijn geheugen laat me nu eventjes in de steek, en google op het eerste zicht ook. Hier soms iemand die het woord kan zeggen voor: iets negatiever voorstellen dan het is?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik kan nu alleen maar komen op ontsluieren, maar volgens mij is dat ook niet helemaal wat je zoekt.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik heb even gegoogled en de antoniem van verbloemd is openlijk. En natuurlijk kan je weer diverse synoniemen zoeken voor openlijk klik. Misschien dat het er tussen staat van wat je zoekt ^_^
    Verbloemen is namelijk dat je iets verbergt.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2013 - 18:09 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik weet het niet, maar misschien heb je iets aan deze site.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2013 - 18:10 ]


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Zwartkijken. ;p


    You are beautiful, you are love.

    MIss kun je daarvoor in het schrijven creatief zijn in de vorm van een personificatie of zoiets, als je niet op het woord komt.

    Misschien iets als: De schaduw in het licht zien.
    Dan weet iedereen met een redelijk iq wat je bedoelt en heeft het ook nog iets diepzinnig.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Verbloemen is eigenlijk niet dat je je iets positiever voorstelt, maar dat je iets verbergt door jezelf of iets mooier te brengen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Overdrijven denk ik.


    No growth of the heart is ever a waste

    Vermommen?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly