• International Dancecamp



    Het bekende danskamp International Dancecamp! Hèt kamp waar diverse dansers van heinden en verre naartoe komen om les te krijgen van de beste choreografen in verschillende stijlen. Het kamp om ervaring op te doen, maar ook om plezier te hebben. De gehele zomer wordt er gedanst en lol getrapt. Worden er nieuwe banden aangelegd of misschien oude verbroken? Om een begin aan je carrière vast te knopen en jezelf te vinden. Ieder jaar weer melden nieuwe leerlingen zich aan voor dit kamp en iedere week krijgt iedere leerling een nieuwe opdracht en wordt je gepaard en wordt er aan het einde van de week een choreografie van je verwacht. Natuurlijk heb je hier de choreografen die je te hulp schieten.

    Wat er van de jongeren wordt verwacht is het volgende, dat ze zich aan de regels van het kamp houden, naar de choreografen luisteren en vooral plezier hebben! Een zomer vol dans en plezier waar van alles kan gebeuren, van de mooiste momenten en beste vriendschappen tot hevige ruzies en concurrentie. Iedere week krijgen ze weer een andere opdracht die ze moeten vervullen, ze worden gepaard en iedere week kan dit wel veranderen!


    Regels:

    1. Geen one-liners
    2. Speel geloofwaardig en realistisch ( Geen relaties na de eerste paar dagen.)
    3. Trek niet maar met één persoon op, speel samen
    4. Maximaal twee personages
    5. 16+ is toegestaan, maar houdt het netjes
    6. Voor vragen: Inamabilis, Vincere, Mono
    7. Have fun!

    Rollen:

    * Docenten: (Maximaal 4)
    - Mono: Evelina Jelena Tyrsa [22]
    - Inamabilis: Christopher André Ivanov [23]

    * Leerlingen: (Maximaal 14) Vol
    - Inamabilis: Ambrosia Ivy Hernandez
    - Vincere: Maximiliano Guido Gustav.
    - Vincere: Felicite Eleanor Caines
    - Mono: Stephen Dann Yorkwill
    - HaIcyon: Kylie Leah Riverdale
    - Wintermagic: Isabella Justine Knight
    - 220912: Daniël Dean Torst
    - 220912: Abbigail Merrys
    - Hayffie: Hayley Cat Thirlwall
    - xMeCrazyMofo: Giovanni Elliot Wakefield
    - xMeCrazyMofo: Mylène Adrianna Whitley
    - Quin98: Jay Thompson
    - Bootin: Nathan River Sutherby
    - Mindoro: Ralph Christian Adams [21]

    Je kan het kamp inbeelden als een complex aan houten gebouwen aan de kant van een groot meer in het bos. In het eerste huisjes bevinden zich de slaapplekken. Deze zijn als volgt ingedeeld: Er zijn vier kamers. Waaronder twee grote, één voor de jongens en één aan de rechterkant. Ook heb je twee kleinere waar de choreografen slapen. Eén voor Evelina en één voor Christopher. In dat zelfde gebouw heb je een soort grote living en een keuken. Er zijn daar verschillende voorzieningen zoals een tv, grote eettafel, een grote boekenkast en van alles en nog wat, de keuken is gezamenlijk en ze zullen zelf moeten koken. In het tweede huisje bevinden zich de douches en wc's, hiervan zijn er beide twee, maar pas op. Het warm water kan ineens op zijn! Het laatste en dus derde huisje bevat oefenruimtes, een gymzaal met daarin verschillende sporttoestellen etc. En een soort toneelzaal met enorm podium waar iedereen zal moeten performen.

    De komende weken zal het om dansen draaien, zo worden er misschien iedere week paren gekoppeld. Evelina en Christopher zullen de opdrachten uitdelen en er zal bekend worden gemaakt wat ze zullen dansen en met wie natuurlijk. Chris en Evelina zullen hun choreografen zijn. Wanneer alles bekend is zal er ook een rooster komen met wie dan en dan vrij is en wie wanneer moet gaan trainen. Er zullen zeven koppels gevormd worden, en er zijn maar twee choreografen. Verder is iedereen vrij om te doen en laten wat hij en of zij wil. Zolang er maar plezier gemaakt en gedanst wordt!


    Als volgt, het is een warme zomermiddag en iedereen komt aan op het kamp. Sommige worden gebracht en sommige komen op eigen houtje ernaar toe. De choreografen zijn er al en staan klaar iedereen welkom te heten!.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2013 - 18:16 ]


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Evelina Jelena Tyrsa.

    "Het aanbod is er niet voor altijd mevrouw." en een scheve grijns laten mij uit mijn gedachten opwaken. "Eh, ja. Heel graag." glimlach ik en ik kijk even door de keuken. Een paar extra hersenen kon ik wel gebruiken met het uitkiezen van snacks. Niet dat ik niet wist wat lekker was. Maar het was zeker al meer dan een jaar geweest sinds ik iets ongezonds had gegeten. Zoals patat en de snacks die ze erbij eten, chips, koekjes, snoep, gewoon slechte dingen in het algemeen.
    En daarbij moest ik ook altijd iemand meenemen als ik voor controle naar het ziekenhuis ging. En om nou iemand anders dan Christopher mee te nemen zag ik niet zo zitten. Ik kende hem tenslotte het beste van allemaal. Ik zuchtte en een naar gevoel vestigde zich in mijn lichaam. Ik had er geen zin in. En dat was nog zacht uitgedrukt, ik had er helemaal geen zin, sterker nog ik zag er als een berg tegen op. Gelukkig hoefde wij vandaag niks te doen. Op maandag moesten ze aan hun opdracht werken met zijn tweeën. Shit! het rooster. Ik stond op. "Ik moet het nieuwe rooster nog ophangen!" zei ik iets overstuur. Ik vergat nooit belangrijke dingen! Kluns. Snel begon ik naar mijn kamer te lopen en pakte snel het stapeltje blaadjes van mijn bureau. Ik had een gaatje in de rechter bovenhoek gemaakt van elk papiertje zodat als ik ze ophing met een punaise ze er makkelijk een rooster vanaf konden trekken. Ik liep naar het bord en hing ze op. "Jongens, ik heb de nieuwe roosters opgehangen. De tijden zijn niet veranderd alleen een paar lessen, maar dat kan je zelf wel zien. Je kan er een blaadje aftrekken en verlies hem niet!" deelde ik mee in de keuken. Ik had een paar extra blaadjes uitgeprint, maar ik bleef niet uitprinten natuurlijk. Ik ging weer naast Christopher zitten en zuchtte. "Hoe kon ik dat nou vergeten?" mompelde ik. Echt waar, idioot! "Ik moet om 10 uur daar zijn, trouwens." meld ik Christopher. Hij heeft nog anderhalf uur ongeveer om alles te doen dat hij wil doen voordat we naar het ziekenhuis gaan, maar ik dacht, ik zeg het even. De zenuwen werden steeds groter en ik tikte met mijn vingers op de tafel. Je kon aan mij altijd goed zien dat ik zenuwachtig was al probeerde ik het altijd te verbloemen. Ik was een open boek, al kan ik wel geheimen bewaren. Ik probeerde zo relaxt mogelijk over te komen, maar dit mislukte totaal. Mijn been begon nu ook te trillen en ik stond op. Snel pakte ik een glas water en gooide die achterover. Ik vulde nog een glas en liep terug naar Christopher. Langzaam liet ik me weer op de stoel zakken en dronk het glas leeg. Ik dronk water onder andere tegen de zenuwen, maar je werd er ook zwaarder van dus dat was een pluspunt. Ik ga in het ziekenhuis nog wel naar de wc en drink daar wat water. Ik keek op mijn mobiel en zag dat het nog lang duurde voor we er moesten zijn. De tijd ging mij veel en veel te langzaam.





    Het rooster ziet er als volgt uit:

    Maandag;
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Dinsdag:
    9.00-12.00 De groep word in tweeën opgedeeld. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen draaien om. De ene helft krijgt nu les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop. Dus als je als in de ochtend ballet hebt gehad dan heb je in de middag hiphop.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Woensdag:
    Op deze dag word er hetzelfde rooster gevolgd als maandag.
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Donderdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje als die je dinsdag had een les volgen. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Vrijdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje van dinsdag en donderdag een les volgen. De ene helft van de groep krijgt conditie training van Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt conditie Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Zaterdag/zondag;
    Hier ben je vrij in wat je doet. Je kan naar feesten gaan in het dorp, even lekker shoppen, je routine doornemen of lekker niks doen. De keuze is aan jou. Hier geld alleen wel dat er om 18.00 gegeten word. Voor lunch en ontbijt moet je in het weekend zelf voor zorgen, omdat sommige mensen uitslapen en sommige mensen niet. Je hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat je om 18.00 aan tafel zit want dan word er gegeten. Eet je niet mee? Geef dit dan aan aan degene die moeten koken.
    (De lessen kunnen per weer veranderen, maar ik heb gekeken naar welke dansstijlen er over het algemeen word gedanst en suprise suprise dat is hiphop. En aangezien er maar twee choreografen zijn kan er niet heel veel verschillende stijlen gedanst worden.)

    Het corveeschema;

    Maandag:
    Afwassen; Evelina en Christopher.
    Koken: Nathan en Isabella.
    Tafel dekken (middag en avond): Jay en Kylie.
    Dinsdag:
    Afwassen: Ralph en Ambrosia.
    Koken: Myléne en Daniël.
    Tafel dekken (middag en avond): Abbigail en Giovanni.
    Woensdag:
    Afwassen; Kylie en Isabella.
    Koken; Abbigail en Stephen.
    Tafel dekken (middag en avond): Felicite en Ambrosia.
    Donderdag:
    Afwassen: Moira en Giovanni.
    Koken; Jay en Kylie.
    Tafel dekken (middag en avond) Evelina en Ralph.
    Vrijdag:
    Afwassen: Maximiliano en Nathan.
    Koken; Chistopher en Moira
    Tafel dekken (middag en avond): Isabella en Daniël
    Zaterdag:
    Afwassen: Myléne en Abbigail.
    Koken; Ambrosia en Felicite.
    Tafel dekken (middag en avond): Nathan en Daniël
    Zondag:
    Afwassen: Felicite en Stephen.
    Koken; Evelina en Maximiliano
    Tafel dekken (middag en avond): Maximiliano en Christopher.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 9:34 ]


    † Impossible isn't something that can't be done, it's something that isn't done before. †

    Christopher Andréj Ivanov

    "Eh, ja. Heel graag." glimlacht ze en ze kijkt even door de keuken, ik volg haar voorbeeld en iedereen komt binnen. Ook Myléne en ze vraagt om een broodje. Ik grinnik en reageer er niet op, maar richt me weer op Eve. Ze kijkt weer bedenkelijk voor zich uit en ik zwaai met mijn hand voor haar gezicht, "Dat is goed, hoelaat moe-" "Ik moet het nieuwe rooster nog ophangen!" Ik grinnik, ze stond bijna hysterisch op en liep meteen weg. "Maximiliano is in de keuken, misschien bakt meneer ook een eitje voor je?" Ik glimlach naar Myléne en zie dat ook Evelina weer terug komt en de roosters ophangt. Ik sta op en pak er één van het prikboord af.

    Het rooster ziet er als volgt uit:

    Maandag;
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Dinsdag:
    9.00-12.00 De groep word in tweeën opgedeeld. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen draaien om. De ene helft krijgt nu les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop. Dus als je als in de ochtend ballet hebt gehad dan heb je in de middag hiphop.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Woensdag:
    Op deze dag word er hetzelfde rooster gevolgd als maandag.
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Donderdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje als die je dinsdag had een les volgen. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Vrijdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje van dinsdag en donderdag een les volgen. De ene helft van de groep krijgt conditie training van Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt conditie Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Zaterdag/zondag;
    Hier ben je vrij in wat je doet. Je kan naar feesten gaan in het dorp, even lekker shoppen, je routine doornemen of lekker niks doen. De keuze is aan jou. Hier geld alleen wel dat er om 18.00 gegeten word. Voor lunch en ontbijt moet je in het weekend zelf voor zorgen, omdat sommige mensen uitslapen en sommige mensen niet. Je hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat je om 18.00 aan tafel zit want dan word er gegeten. Eet je niet mee? Geef dit dan aan aan degene die moeten koken.
    (De lessen kunnen per weer veranderen, maar ik heb gekeken naar welke dansstijlen er over het algemeen word gedanst en suprise suprise dat is hiphop. En aangezien er maar twee choreografen zijn kan er niet heel veel verschillende stijlen gedanst worden.)

    Het corveeschema;

    Maandag:
    Afwassen; Evelina en Christopher.
    Koken: Nathan en Isabella.
    Tafel dekken (middag en avond): Jay en Kylie.
    Dinsdag:
    Afwassen: Ralph en Ambrosia.
    Koken: Myléne en Daniël.
    Tafel dekken (middag en avond): Abbigail en Giovanni.
    Woensdag:
    Afwassen; Kylie en Isabella.
    Koken; Abbigail en Stephen.
    Tafel dekken (middag en avond): Felicite en Ambrosia.
    Donderdag:
    Afwassen: Moira en Giovanni.
    Koken; Jay en Kylie.
    Tafel dekken (middag en avond) Evelina en Ralph.
    Vrijdag:
    Afwassen: Maximiliano en Nathan.
    Koken; Chistopher en Moira
    Tafel dekken (middag en avond): Isabella en Daniël
    Zaterdag:
    Afwassen: Myléne en Abbigail.
    Koken; Ambrosia en Felicite.
    Tafel dekken (middag en avond): Nathan en Daniël
    Zondag:
    Afwassen: Felicite en Stephen.
    Koken; Evelina en Maximiliano
    Tafel dekken (middag en avond): Maximiliano en Christopher.


    Ik lees het eventjes door en zucht, ik had Evelina nog zo gevraagd of ik twee keer kon afwassen of zo iets dergelijks, ik wilde niet koken! MIsschien kon ik er nog onderuit glippen? Ik keek even bedenkelijk met wie ik moest koken, Moira. Ik hoopte dat ze er wat van kon anders aten we brood.
    Moira kon wel koken toch?
    Het zou wel goedkomen.
    "Jongens, ik heb de nieuwe roosters opgehangen. De tijden zijn niet veranderd alleen een paar lessen, maar dat kan je zelf wel zien. Je kan er een blaadje aftrekken en verlies hem niet!" Mijn gedachte werden verstoord door Evelina en ik knikte naar niemand in het bijzonder.
    "Hoe kon ik dat nou vergeten?" mompelde ze en ik gaf haar een scheve grijns. "Hoofd erbij houden Evelina. " Zei ik er alleen op en stopte het rooster in mijn zak.
    "Maar, hoelaat moeten we er nou zijn?" "Ik moet om 10 uur daar zijn, trouwens." vervolgde ze meteen en ik knikte. Nog een anderhalf uurtje, het was maandag dus we hadden beide afwasdienst. "Oke, wanneer iedereen is uitgegeten en Max klaar is kunnen we denk ik snel afwassen en daarna gaan? Ik hoef alleen voor mijn groepen de liedjes op het prikboord te zetten en daarbij welke paar wanneer precies danst, maar dat zal ik wel tijdens de lunch bekend maken."
    Evelina liep wat heen en weer, dronk dan weer wat, bracht het glas weer terug, kwam dan weer bij me zitten k kon er wel om lachen. "Hey, rustig." Mijn hand rustte op haar schouder terwijl ik haar lachend aankeek. "Het komt heus wel goed, ik heb er alle vertrouwen in en misschien moet je even kalmeren?"
    Ik schudde mijn hoofd waarna ik mijn kommetje en die van Evelina naar de keuken bracht. Ik zag Max en Moira staan en glimlachte even. "Evelina en ik zijn straks even weg, even boodschappen doen. Als jullie het nog niet hadden gehoord, de roosters en de bijpassende corveelijst staan op t bord." Deelde ik mee, ik stopte alles in de gootsteen en liep toen weer terug naar Evelina
    Ik pakte mijn telefoon om te kijken of ik nog wat meldingen had gekregen, niks bijzonders. Mijn blik gleed over de zaal. "Zijn we denk je terug voor de lunch?" vroeg ik aan Evelina terwijl ik weer ging zitten.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 13:18 ]


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Evelina Jelena Tyrsa.

    "Hey rustig." hoorde ik Christopher zeggen. Zijn hand rustte op mijn schouder en ik volgde zijn hand, naar zijn arm, naar zijn schouder, nek, kin, lippen die een lach vormden en als laatste ogen.
    "Het komt heus wel goed, ik heb er alle vertrouwen in en misschien moet je even kalmeren?" Ik zuchtte diep. "Je hebt gelijk. Hij schudde zijn hoofd waarna hij zijn en mijn kommetje naar de keuken bracht. Ik glimlachte en toen hij ze in de gootsteen had gezet kwam hij weer naast me zitten. "Dankje." glimlachte ik hem dankbaar toe.
    "Zijn we denk je weer terug voor de lunch?" vroeg Christopher mij. "Eh, ja ik denk het wel." zei ik. "Het duurt geen uur." vervolgde ik snel. Het was alleen even checken hoe het met me ging en dan trok de dokter zijn conclusie. Vaak zei hij dat ik meer moest eten en dat ik minder moest sporten, maar dat deed ik niet.
    Ik keek de zaal rond en zag dat bijna iedereen er was. Gezellig. Ik vond het echt een hele gezellige groep. Allemaal aardig, allemaal anders, maar toch ging het goed. Dit vond ik echt één van de leukere groepen. Je hoorde altijd wel wat gepraat en gelach. Gezellig. Ik had echt zin in vanavond, met het kampvuur. Het was altijd één van mijn favoriete dingen om te doen. Het was altijd zo gezellig. Met zijn allen praten en lachen en dansen. Ik hield er echt van.
    Ik hoopte dat Max snel klaar was met het bakken, dan konden Christopher en ik gaan afwassen. Dan waren we daar voor de ochtend in ieder geval vanaf. Alleen vanmiddag en vanavond nog en dan konden we weer wachten tot volgende week. Daarbij hield ik ook niet zo van afwassen, vooral het afwassen, het liefst droogde ik gewoon af. Soms voel je namelijk nog stukjes eten in het water. Echt super vies! Ik kreeg er altijd rillingen van. Alleen bij het idee al. Mijn blik gleed voor de zoveelste keer over de zaal en een glimlach kwam op mijn gezicht te staan. Ik zo het gevoel dat dit een paar leuke weken gingen worden. Er kwam een windvlaag van buiten door het raam naar binnen en een rilling ging over mijn rug. Ik stond op en pakte het glas, vervolgens liep ik naar de gootsteen en legde het glas erin. Hierna liep ik naar het raam om deze dicht te doen, waarna ik mij weer naast Christopher op een stoel zette.


    † Impossible isn't something that can't be done, it's something that isn't done before. †

    Christopher André Ivanov

    Haar blik volgde mijn bewegingen en ze keek me recht in mijn ogen aan waardoor ik snel wegkeek, ik was een open boek wanneer iemand me in mijn ogen aankeek. Niemand hoefde iets te weten, ook Evelina niet.
    De glimlach speelde nog op mijn gezicht en ik keek naar haar handen.
    Er was een diepe zucht te horen, vervolgd door een toch deels tegenstribbelende: "Je hebt gelijk." Ik grinnikte, "Weet ik, heb ik wel vaker." zei ik een beetje arrogant, maar hé van arrogantie ga je niet dood èh. Ze bedankte me en ik knikte. "Geen dank."
    Mijn blik rustte weer op haar gezicht, nog steeds haar ogen ontwijkend. "Eh, ja ik denk het wel, het duurt geen uur." Ik fronste eventjes, maar bedacht me toen dat ze 't over de terugkomst had. "Mooi, dan kan ik hen mededelen dat we gewoon bij de lunch aanwezig zijn." Ik keek naar mijn hand die nog op haar schouders rustte en ik trok die snel terug. "Sorry." Ik vouwde mijn handen samen en liet ze steunen op mijn spijkerbroek terwijl ik een klein beetje voorover zat. Ik had een grijze tanktop aangetrokken met daaroverheen een houthakkers hemd.
    Ik bewoog mijn voeten tikkend op hun plaatst terwijl ik de muziek van - ik keek om me heen - Ambrosia hoorde. Zonder erbij stil te staan waren mijn voeten bekende passen aan het doen en sloot ik mijn ogen voor een seconde.
    Ik kon niet wachten tot het choreograferen. Het zou moeilijk worden, maar ach. Je geeft je niet alleen op voor lol, maar ook om te dansen, nieuwe dingen te leren, maar boven al ook om te presteren.
    Ik had een goed gevoel over de dansers hier, ook de niet hip-hop dansers, het was een groep vol plezier en vol passie. Iedereen droeg zijn eigen verhaal mee, een verhaal dat misschien niet altijd even plezierig is om te horen, maar wie weet wat het allemaal op zou brengen.
    Ik kan niet wachten om al deze passie en gevoelens te zien, want dat is het geen wat een dans ook daadwerkelijk levensecht maakt. Gevoel, emoties en natuurlijk hun voorliefde voor de dans.
    Vanavond zou het kampvuur zijn, ik vroeg me af of we dit al hadden meegedeeld? "Hebben we al iets over het kampvuur verteld?" vroeg ik daarom ook aan Evelina. Mijn passen waren voor even gestopt toen ik ook geen muziek meer hoorde, maar gingen al vrij snel weer verder toen het volgende liedje duidelijk te horen was.
    Hoe dan ook, dit zou een geweldige zomer worden.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 20:31 ]


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Nathan River Sutherby
    Max priemt zijn bruine ogen in die van mij en het laat mij mijn hoofd kort afwendde. ''Wil je nog een ei?'' Vraagt hij en voor dat ik überhaupt antwoord heb kunnen geven draait hij zich al weg. Ik rol overdreven met mijn ogen en slaak een geïrriteerde zucht wat hij duidelijk zou moeten horen. Draai er maar weer omheen Max. ''Waarom kijken jullie me aan alsof jullie wat van me nodig hebben?'' Ik kijk op bij het horen van de stem van Moira, eerlijk gezegd had ik niet eens door dat ik aan het staren was en ik wend mijn hoofd kort af alsof ze mij niet bedoelt. Max schraapt zijn keel en ik verwacht dat hij ging uitleggen waarom hij aan het staren was zodat ik dat niet meer hoefde te doen maar hij werd afgeleid door Felicite die ook de keuken was binnengekomen.
    Nadat ze het ei heeft overgenomen komt ze tegenover mij zitten en ik kijk er kort aan en glimlach zwakjes maar mijn blik gaat automatisch weer richting Moira en Max die elkaars handen plotseling aanraakte. Ik ging met mijn tong langs mijn tanden om zo niet te laten merken dat ik mijn blik gericht had op hen, mijn hand ging langs mijn oor en ik tikte verveeld tegen de stretcher aan en hield mijn tanden stevig op elkaar om zo er niks uit te flappen.
    ''Ik dacht eerder dat jij je wat in je hoofd haalde,'' hoor ik Max zijn stem en zuchtte zachtjes en maakte daarna een soort van braak geluid en glimlachte gemaakt naar hem. ''Hebben jullie goed geslapen trouwens? Niemand wakker gehouden met jullie gesnurk?'' Vraagt Moira vervolgens en ze steekt plagerig haar tong uit. ''Ik denk niet dat ik iemand heb wakker gehouden, naast mezelf dan,'' geeft Maximiliano als antwoord op haar vraag en ik kijk kort naar hem en richt mijn blik dan op Moira. ''Gaat wel, heb je mij nog gemist vannacht?'' Meng ik me weer in het gesprek van hun en ik leun wat naar voren en glimlach zwakjes. Ik was vreselijk in versieren maar ik had niks te verliezen. Ik kijk naar Felicite en richt me nu volledig op haar aangezien ze het gesprek begon. ''Dus, wij en ballroom? Is dit een goede combinatie?'' Vraagt ze met een bescheiden glimlach en ik moet kort lachen en leun weer wat naar achter.
    ''Ik heb geen idee, maar ik gok dat wij het wel kunnen,'' zeg ik dan en leg mijn blik op het horloge die ik vanochtend om had gedaan, ik keek op bij de mededeling van Evelina.
    "Jongens, ik heb de nieuwe roosters opgehangen. De tijden zijn niet veranderd alleen een paar lessen, maar dat kan je zelf wel zien. Je kan er een blaadje aftrekken en verlies hem niet!" Ik knikte rustig en wist nu al bijna zeker dat ik hem zou verliezen. Ik schoof mijn stoel naar achter en excuseerde me tegenover Felicite en trok een blaadje van het prikbord af net zoals Christopher en begon 't door te lezen terwijl ik langzaam terug liep naar dezelfde stoel.
    Ik zou dus moeten koken met Isabella en moeten afwassen met.. Ik kreunde zacht en vouwde het blaadje dubbel. Mijn blik ging naar Max en vroeg me af hoe hij zou reageren. Dit was niet de allerbeste combi moest ik zeggen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Mylène Adrianna Whitley

    Toen niemand op mijn hulpkreet om een broodje vroeg, besloot ik zuchtend om zelf op de staan en naar de keuken te lopen. Na twee weken wist ik nog niet de douches te vinden, maar het eten was een peuleschil. Ik greep naar de boterhammen, waarna ik er één uit de zak pakte, de zak terugzette en naar de boter greep. Even later viste ik de hagelslag uit de koelkast. Mijn brood bevatte inmiddels een dun laagje boter, waar ik gebruik van maakte, door haast een kwart van het pak erop te gooien. Moeizaam klapte ik de boterham dubbel, waarna ik hem op een bordje legde en hem meenam.
    Intussen was het rooster opgehangen. Iet wat moeilijk kon ik er een bemachtigen, om goed in me op te nemen.


    Het rooster ziet er als volgt uit:

    Maandag;
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Dinsdag:
    9.00-12.00 De groep word in tweeën opgedeeld. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen draaien om. De ene helft krijgt nu les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop. Dus als je als in de ochtend ballet hebt gehad dan heb je in de middag hiphop.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Woensdag:
    Op deze dag word er hetzelfde rooster gevolgd als maandag.
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Donderdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje als die je dinsdag had een les volgen. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Vrijdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje van dinsdag en donderdag een les volgen. De ene helft van de groep krijgt conditie training van Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt conditie Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Zaterdag/zondag;
    Hier ben je vrij in wat je doet. Je kan naar feesten gaan in het dorp, even lekker shoppen, je routine doornemen of lekker niks doen. De keuze is aan jou. Hier geld alleen wel dat er om 18.00 gegeten word. Voor lunch en ontbijt moet je in het weekend zelf voor zorgen, omdat sommige mensen uitslapen en sommige mensen niet. Je hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat je om 18.00 aan tafel zit want dan word er gegeten. Eet je niet mee? Geef dit dan aan aan degene die moeten koken.
    (De lessen kunnen per weer veranderen, maar ik heb gekeken naar welke dansstijlen er over het algemeen word gedanst en suprise suprise dat is hiphop. En aangezien er maar twee choreografen zijn kan er niet heel veel verschillende stijlen gedanst worden.)

    Het corveeschema;

    Maandag:
    Afwassen; Evelina en Christopher.
    Koken: Nathan en Isabella.
    Tafel dekken (middag en avond): Jay en Kylie.
    Dinsdag:
    Afwassen: Ralph en Ambrosia.
    Koken: Myléne en Daniël.
    Tafel dekken (middag en avond): Abbigail en Giovanni.
    Woensdag:
    Afwassen; Kylie en Isabella.
    Koken; Abbigail en Stephen.
    Tafel dekken (middag en avond): Felicite en Ambrosia.
    Donderdag:
    Afwassen: Moira en Giovanni.
    Koken; Jay en Kylie.
    Tafel dekken (middag en avond) Evelina en Ralph.
    Vrijdag:
    Afwassen: Maximiliano en Nathan.
    Koken; Chistopher en Moira
    Tafel dekken (middag en avond): Isabella en Daniël
    Zaterdag:
    Afwassen: Myléne en Abbigail.
    Koken; Ambrosia en Felicite.
    Tafel dekken (middag en avond): Nathan en Daniël
    Zondag:
    Afwassen: Felicite en Stephen.
    Koken; Evelina en Maximiliano
    Tafel dekken (middag en avond): Maximiliano en Christopher.


    Nou, dat viel mee. Ik had nu al veel zin in de aankomende week en koken en afwassen waren mijn favoriete corvees. Ik zag Ambrosia in de kamer zitten, aangezien ik niemand anders had liep ik naar haar toe, een spoor van hagelslag achterlatend. 'Hé!' glimlachte ik naar haar, waarna ik naast haar neerplofte en mijn tanden in mijn broodje zette.


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

          Moira Tran.

          Wanneer ik gevraagd had waarom ze me zo op een bepaalde manier aankeken, wendde één van de jongens zijn hoofd kort af alsof ik het niet tegen hem had, en de ander de grijns probeerde te verdoezelen. Maximiliano wierp een blik over zijn schouder, vast om de ander te vinden tegen wie ik het had, en wanneer hij opmerkte dat het Nathan was, schraapte hij zijn keel. Met een vermakelijk glimlachje, waar ik niet eens mijn best voor doe om het te verbergen, blik ik richting hen beide. Zeker naar Max als Felicite de keuken in komt wandelen, om vervolgens een bord en het warme ei uit de koekenpan te pakken. Ik vind haar manier van doen wel grappig, aangezien ze het op een aangename manier zegt. Wanneer ze net weg is, komt ze echter weer terug om het bestek uit de la te pakken - natuurlijk mocht dat niet vergeten worden.
          Voor de derde keer keert Max mijn richting op. "Dus, wat ik wou zeggen," begint hij en ik laat een speels, maar ongeduldig 'hmhm'-geluidje horen, terwijl de grijns op zijn gezicht weer tevoorschijn komt. "eerst dans je tegen me aan, niet dat ik dit zo vervelend vond dat even terzijde, en nu vraag je me waarom ik naar je kijk. Misschien weet je hier zelf een antwoord op?" Hij is ondertussen bezig met het ei in de koekenpan, maar daar let ik niet zoveel op. Zijn woorden probeer ik bij me binnen te laten dringen, en wanneer dat is gelukt, lach ik kort om daarna mijn hand voor mijn mond te slaan.
          "Had ik tegen je aan gedanst?" Weer een kort gelach, wat wel redelijk vermakelijk klonk. "Wat kan ik zeggen? Ik ben toegewijd aan de dans," grijnsde ik groot, en al was het aardig bedoelt, zag het er eerder speels uit. Eerst dacht ik erover na om hem te zeggen dat het niet meer zou gebeuren, maar het deerde me in feite niet veel; als ik wilde dansen deed ik dat en mocht ik dat dan tegen iemand aan doen, gebeurde dat. Daarna deed ik mijn mond open om te vermelden dat als we partners zouden zijn geweest, ik nog meer tegen hem aan kon dansen, maar ook dit hield ik in door enkel nog op mijn onderlip te bijten.
          Hierna had ik per ongeluk mijn hand op die van hem gelegd, waardoor hij me licht fronsend aankeek. "Ik dacht eerder dat jij je wat in je hoofd haalde," Hij kijkt me niet aan terwijl hij praat, waardoor ik mijn blik kort naar Nathan laat gaan als ik wat in mijn ooghoeken op merk. Alleen om dit zo onopmerkbaar mogelijk te doen, haal ik een hand door mijn halflange, wilde haren. Nathan zuchtte zachtjes, waarop hij een soort braakgeluid maakte en vervolgens op een gemaakte manier naar Max te glimlachen. Ik fronste verward; had ik iets gemist of zoiets? In deze weken heb ik wel mee gekregen dat Nathan en Maximiliano niet echt op één lijn liggen, waardoor ik heel graag de vrede tussen deze twee bewaar, alleen het leek alsof hij nu eveneens iets tegen mij begon te krijgen. Ik voelde me niet aangevallen door hem, maar het braakgeluid zorgde wel voor vraagtekens bij me. Mannen... Wie me daar uitleg over kan geven; graag. Ik bedoel, ik weet dat ik een handleiding heb, alleen die van hen is zeker driemaal zo dik. Om proberen de sfeer wat te klaren, vraag ik aan hen of ze goed geslapen hebben.
          "Ik denk niet dat ik iemand heb wakker gehouden, naast mezelf dan," geeft Max als eerste antwoord op mijn vraag, waarna hij het vuur uitzet en het ei van de koekenpan op zijn bord laat glijden. Hiervoor rekt hij zich wel eerst uit om er één uit de kast te pakken, waardoor zijn shirt zich een weg naar boven had gebaand. Ik probeerde er nog niet naar te kijken, maar kantel dan toch voor luttele seconden mijn hoofd als ik zijn gespierde buik zie. Deels betrapt en deels gewaagd bijt ik op mijn onderlip, die wat roder wordt. Max trekt al snel zijn shirt wat naar beneden en stroopt zijn mouwen op. Ik wist wel dat ik niet de enige met een tatoeage was, alleen die van mij zat op mijn zij, die eveneens te zien was door mijn korte shirt.
          "Dat zag er niet gek uit hoor, Maxi," zeg ik met een engelengezichtje over hetgeen wat ik net gezien heb. "Logisch dat ik jou onbewust heb gekozen om tegenaan te dansen." Waag ik er maar simpelweg op, wie weet hoe hij erop reageert. Mannen hé, hier komt die handleiding weer! Niet gewaagd, niet gewonnen. Ik wacht even Nathan's antwoord af, wel weer met een glimlachje.
          "Gaat wel, heb je mij nog gemist vannacht?" Hij leunt wat naar voren en glimlacht zwakjes. Ik lach even om dit antwoord, ik waardeer het dan ook wel, en draai me hierom wat meer naar hem toe.
          "O, Don Juan, door jou kon ik niet slapen; ik heb de hele nacht op je gewacht, maar je kwam niet." Speelde ik gepassioneerd met een halve grijns mee, "Vanavond kom je toch wel, hé?" Hierbij legde ik kort mijn hand op mijn hart en boog wat meer naar hem toe. Daarna ging ik weer recht zitten, mede doordat Evelina riep dat ze de nieuwe roosters had opgehangen. Deze mochten we niet verliezen, blablabla. Ik trok een papiertje ervan af en las het rooster door.

    Het rooster ziet er als volgt uit:

    Maandag;
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Dinsdag:
    9.00-12.00 De groep word in tweeën opgedeeld. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen draaien om. De ene helft krijgt nu les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop. Dus als je als in de ochtend ballet hebt gehad dan heb je in de middag hiphop.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Woensdag:
    Op deze dag word er hetzelfde rooster gevolgd als maandag.
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Donderdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje als die je dinsdag had een les volgen. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Vrijdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje van dinsdag en donderdag een les volgen. De ene helft van de groep krijgt conditie training van Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt conditie Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Zaterdag/zondag;
    Hier ben je vrij in wat je doet. Je kan naar feesten gaan in het dorp, even lekker shoppen, je routine doornemen of lekker niks doen. De keuze is aan jou. Hier geld alleen wel dat er om 18.00 gegeten word. Voor lunch en ontbijt moet je in het weekend zelf voor zorgen, omdat sommige mensen uitslapen en sommige mensen niet. Je hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat je om 18.00 aan tafel zit want dan word er gegeten. Eet je niet mee? Geef dit dan aan aan degene die moeten koken.
    (De lessen kunnen per weer veranderen, maar ik heb gekeken naar welke dansstijlen er over het algemeen word gedanst en suprise suprise dat is hiphop. En aangezien er maar twee choreografen zijn kan er niet heel veel verschillende stijlen gedanst worden.)

    Het corveeschema;

    Maandag:
    Afwassen; Evelina en Christopher.
    Koken: Nathan en Isabella.
    Tafel dekken (middag en avond): Jay en Kylie.
    Dinsdag:
    Afwassen: Ralph en Ambrosia.
    Koken: Myléne en Daniël.
    Tafel dekken (middag en avond): Abbigail en Giovanni.
    Woensdag:
    Afwassen; Kylie en Isabella.
    Koken; Abbigail en Stephen.
    Tafel dekken (middag en avond): Felicite en Ambrosia.
    Donderdag:
    Afwassen: Moira en Giovanni.
    Koken; Jay en Kylie.
    Tafel dekken (middag en avond) Evelina en Ralph.
    Vrijdag:
    Afwassen: Maximiliano en Nathan.
    Koken; Chistopher en Moira
    Tafel dekken (middag en avond): Isabella en Daniël
    Zaterdag:
    Afwassen: Myléne en Abbigail.
    Koken; Ambrosia en Felicite.
    Tafel dekken (middag en avond): Nathan en Daniël
    Zondag:
    Afwassen: Felicite en Stephen.
    Koken; Evelina en Maximiliano
    Tafel dekken (middag en avond): Maximiliano en Christopher.


          O, geweldig, koken! Donderdag! Het was alleen minder geweldig dat Nathan en Max samen moesten, wie weet wat voor kledderboel dat zou worden met het afwassen. Als ze elkaar maar niet gingen vermoorden, want ergens was het eigenlijk wel grappig. Dit liet ik alleen niet zien.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ambrosia Ivy Hernandez

    Mijn muziek hoorde je goed door mijn oordopjes heen en ik grinnikte zacht. Ik begon mee te bewegen op de maat. Ik liep al dansend naar de keuken in op Bang it en ik stopte mijn kommetje en bestek in de wasbak. Ik begroette Felicite en alle andere en liep weer terug, Evelina had aangekondigd dat de nieuwe roosters op het bord waren, ik pakte er één van af en bekeek hem eventjes goed.

    Het rooster ziet er als volgt uit:

    Maandag;
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Dinsdag:
    9.00-12.00 De groep word in tweeën opgedeeld. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen draaien om. De ene helft krijgt nu les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop. Dus als je als in de ochtend ballet hebt gehad dan heb je in de middag hiphop.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Woensdag:
    Op deze dag word er hetzelfde rooster gevolgd als maandag.
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Donderdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje als die je dinsdag had een les volgen. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Vrijdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje van dinsdag en donderdag een les volgen. De ene helft van de groep krijgt conditie training van Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt conditie Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Zaterdag/zondag;
    Hier ben je vrij in wat je doet. Je kan naar feesten gaan in het dorp, even lekker shoppen, je routine doornemen of lekker niks doen. De keuze is aan jou. Hier geld alleen wel dat er om 18.00 gegeten word. Voor lunch en ontbijt moet je in het weekend zelf voor zorgen, omdat sommige mensen uitslapen en sommige mensen niet. Je hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat je om 18.00 aan tafel zit want dan word er gegeten. Eet je niet mee? Geef dit dan aan aan degene die moeten koken.
    (De lessen kunnen per weer veranderen, maar ik heb gekeken naar welke dansstijlen er over het algemeen word gedanst en suprise suprise dat is hiphop. En aangezien er maar twee choreografen zijn kan er niet heel veel verschillende stijlen gedanst worden.)

    Het corveeschema;

    Maandag:
    Afwassen; Evelina en Christopher.
    Koken: Nathan en Isabella.
    Tafel dekken (middag en avond): Jay en Kylie.
    Dinsdag:
    Afwassen: Ralph en Ambrosia.
    Koken: Myléne en Daniël.
    Tafel dekken (middag en avond): Abbigail en Giovanni.
    Woensdag:
    Afwassen; Kylie en Isabella.
    Koken; Abbigail en Stephen.
    Tafel dekken (middag en avond): Felicite en Ambrosia.
    Donderdag:
    Afwassen: Moira en Giovanni.
    Koken; Jay en Kylie.
    Tafel dekken (middag en avond) Evelina en Ralph.
    Vrijdag:
    Afwassen: Maximiliano en Nathan.
    Koken; Chistopher en Moira
    Tafel dekken (middag en avond): Isabella en Daniël
    Zaterdag:
    Afwassen: Myléne en Abbigail.
    Koken; Ambrosia en Felicite.
    Tafel dekken (middag en avond): Nathan en Daniël
    Zondag:
    Afwassen: Felicite en Stephen.
    Koken; Evelina en Maximiliano
    Tafel dekken (middag en avond): Maximiliano en Christopher.


    Koken met Felicite! Dat zou echt gezellig worden, ik bekeek de rest van het rooster en zag dat ik moest afwassen met Ralph ik begon te lachen. Wordt nog eens wat! En ik moest de tafel dekken met tada! Felicite. Ik grinnikte en liep weer terug naar de bank waar ik ging zitten. Mylene kwam bij me zitten en ik glimlachte naar haar en deed mijn oordopjes uit mijn oren. "Goedemorgen." Groette ik haar. Mijn humeur was enorm verbeterd en ik trok mijn benen op. "Eetsmakelijk." Haar tanden beten in haar broodje en ik keek even in de living. "Heb je je nieuwe partner al gezien?" glimlachte ik en rekte me vervolgens nog even uit. Mijn lichaam stroomde alweer vol energie en het enige wat ik nu wilde doen was dansen dansen en dansen. Ik pakte mijn gitaar erbij, die overigens achter de bank tegen de muur aan stond en begon een beetje te tokkelen.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Evelina Jelena Tyrsa.

    Christopher begon met mijn voeten mee te bewegen die te horen was in de keuken. Ik grinnikte en streek een plukje haar achter mijn oor.
    "Hebben we al iets over het kampvuur verteld?" "Nope." gaf ik als antwoord terwijl ik de 'p' liet ploppen. Ik zag hem weer mee op de muziek bewegen toen die weer begonnen was.
    "Ga je lekker?" vroeg ik hem grijnzend terwijl ik naar zijn voeten knikte. "Niet zo nerveus hè." zei ik met een grijns op mijn gezicht.
    "We kunnen het afwassen ook uitstellen naar vanmiddag?" stelde ik voor. Het liefst waste ik gelijk af, maar aangezien het nog wel even zou gaan duren voordat iedereen eindelijk ontbeten had en klaar was met de borden, glazen en het bestek dacht ik dat we het beter naar vanmiddag konden opschuiven aangezien we dan toch moesten afwassen van de lunch. Daarbij hadden we beiden niet zo veel te doen, want ze gingen in tweetallen aan de opdracht werken. Het enige wat je echt kon doen was de lessen voorbereiden, maar woensdag was er weer zo'n dag als vandaag dus hoefde je eigenlijk alleen die van morgen voor te bereiden.
    De les voor morgen had ik gister al voorbereid, ik was van plan om vandaag helemaal niks te doen. Misschien wat random dansen, maar daar hield ik het ook bij. Ik wilde lekker op de bank zitten en films kijken. Het liefst The Vow. Ik bleef die film steeds weer kijken. Hopend dat ze ooit haar geheugen terug zou krijgen, niet dat het einde van de film opeens veranderd omdat je hem zo vaak opnieuw hebt gekeken. Maar goed, daar ging het niet om. Je kon altijd hopen toch? Ik zuchtte en keek naar de tijd, het gaat niet sneller als je vaker kijkt Evelina hoor ik mijn vader zeggen. Ik was met zulke dingen nooit echt geduldig geweest.

    [Geen inspiratie, I'm so sorry..]

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 21:17 ]


    † Impossible isn't something that can't be done, it's something that isn't done before. †

    Mylène Adrianna Whitley

    Ambrosia haalde de dopjes uit haar oren, waar, dat neem ik aan tenminste, muziek doorheen stroomde. Ik had het nu toch niet verpest? Ik had het toch niet verstoord? Wilde Ambrosia me eigenlijk wel zien, of met me kletsen? Soms was ik gewoon bang dat mensen me niet mochten, ik wilde goed zijn voor iedereen. Ik wist dat ik af en toe ook wel zwaar irritant kon zijn, mijn partner kreeg waarschijnlijk nog wel wat te verduren. Misschien ook niet, lag eraan wat zijn humeur en gedrag was. Wanneer iemand chagrijnig is, ontstaat er meteen een donderwolkje boven mijn hoofd, maar wanneer iemand blij is, ben ik dat ook.
    Ik had echt heel veel zin om te gaan dansen, hiphop lyrical, perfect toch? De douche van net had me enorm veel energie gegeven, ik zou luidruchtig kunnen rondspringen, al deed ik het niet. Toch had ik wel een big Smile op mijn gezicht, ik was gewoon vrolijk. Volgens mij zagen mensen mij als dat hypere springkonijn dat enkel en alleen vrolijke dingen te vertellen had, maar ook weleens zwaar chagrijnig was. Klopte ook. Ik gaf gewoon toe aan mijn minpunten, iedereen had ze, dus waarom zou je denken dat je perfect bent? Als niemand dat is, waarom dan jij wel? Dat had ik geleerd toen mijn beste vriendin Madelief door een droevige tijd ging, ze had een enorme hekel aan zichzelf en had gedreigd zelfmoord te plegen. Ik was er kapot van, totdat Madelief naar een psycholoog was gegaan en aan de klas vertelde dat ze weer blij was. Ze moest tien keer per dag tegen zichzelf zeggen dat ze goed was zoals ze was, dat heeft mij ook geholpen om te worden hoe ik nu ben.
    'Heb je — je nieuwe partner al gezien?' vroeg Ambrosia, waarna ze zich even uitrekte. Ik schudde mijn hoofd. 'Nee, ik moet met Jay. Gaaf hé?' Het laatste barstte er vrolijk uit, ik wilde al zo lang met Jay dansen en nu kwam die wens eindelijk uit. Niet dat ik er een grote obsessie van had gemaakt, eigenlijk was het meer dat — dat een voorkeur was, de anderen waren ook heel aardig, hoor.
    Ambrosia pakte haar gitaar die achter de bank stond, waarna ze er een beetje op begon te spelen. Met grote ogen bestudeerde ik het beeld van het meisje met haar instrument. 'Speel je?' vroeg ik. Ik had altijd zo veel bewondering gehad voor de mensen die gitaar speelden. Ik kon er niks van. Ik had het wel eens geprobeerd, aangezien mijn moeder wilde dat ik een instrument ging spelen. Eerst wilde ze dat ik klassiek muziek op piano ging spelen, dus kocht ze een vleugel voor mijn verjaardag.
    Maar na twee waarschuwingen van de politie wegens geluidsoverlast, besloot ze het antieke ding te verkopen, om me daarna als verjaardagscadeau die leuke gympen te geven waar ik al zo lang om zeurde.


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Giovanni "Gio" Elliot Wakefield

    Gepiep schalde door de kamer, heel lichtjes maar, mij viel het tenminste niet op. Een beetje dan, gewoon wat vaag gepiep achterin mijn hoofd. Ik had er niet erg veel last van, ik raakte gewend aan het geluid. Ik draaide me even om, het geluid werd scherper en harder. Geschrokken kwam ik met een ruk omhoog, mijn handen voor mijn oren gedrukt. What the fuck was hier aan de hand? Ik keek om me heen, er was niemand in de kamer. Waar kwam dat geluid dan toch vandaan?
    DE WEKKER.
    Opgefokt greep ik naar het kleine, trillende ding. Ik had hem van mijn moeder gekregen, ze had hem opgestuurd, samen met mijn zus. Stiekem had ik best heimwee naar huis, maar het dansen hier was ook heel leuk! Echt vrienden had ik nog niet, mensen kenden mij meer van uiterlijk en naam. Soms praatte ik met iemand, maar dat was het dan ook. Ik was gewoon liever op mezelf. Met een harde klap sloeg ik de wekker uit, waarna ik hoopte dat ik hem niet kapot had gemaakt.
    Snel griste ik een joggingbroek en een onder mijn bed vandaan en kleedde me om. Wat dat betrof was ik erg lui, het douchen kwam later wel en dit zou ik vast aanhouden met dansen. Vandaag kwamen er nieuwe roosters en ik wilde zo snel mogelijk beginnen met trainen.
    Moeizaam liep ik naar de woonkamer. Zin om te eten had ik niet echt, mijn maag zat vol, zelfs al had ik niks gegeten de afgelopen tien uur. Meteen liep ik naar het prikbord, ik wilde de nieuwe indeling zien.

    1. Ralph en Abbigail – Ballet.
    2. Daniël en Moira - Latin.
    3. Stephen en Isabella – Hiphop.
    4. Nathan en Felicite – Ballroom.
    5. Giovanni en Ambrosia – Modern.
    6. Maximiliano en Kylie – Jazz.
    7. Jay en Myléne – Hiphop lyrical.

    Ik knikte goedkeurend, Ambrosia. 'Nice.' fluisterde ik in mezelf. Het viel me ook op dat de nieuwe weekroosters er lagen, ik griste er eentje weg en nam hem stilstaand in me op.


    Het rooster ziet er als volgt uit:

    Maandag;
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Dinsdag:
    9.00-12.00 De groep word in tweeën opgedeeld. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen draaien om. De ene helft krijgt nu les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop. Dus als je als in de ochtend ballet hebt gehad dan heb je in de middag hiphop.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Woensdag:
    Op deze dag word er hetzelfde rooster gevolgd als maandag.
    9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Donderdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje als die je dinsdag had een les volgen. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht hier heb je een uur de tijd voor.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Vrijdag:
    9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje van dinsdag en donderdag een les volgen. De ene helft van de groep krijgt conditie training van Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher.
    12.00-13.00 Nu word er geluncht.
    13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt conditie Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
    18.00 Nu word er avond gegeten.
    Zaterdag/zondag;
    Hier ben je vrij in wat je doet. Je kan naar feesten gaan in het dorp, even lekker shoppen, je routine doornemen of lekker niks doen. De keuze is aan jou. Hier geld alleen wel dat er om 18.00 gegeten word. Voor lunch en ontbijt moet je in het weekend zelf voor zorgen, omdat sommige mensen uitslapen en sommige mensen niet. Je hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat je om 18.00 aan tafel zit want dan word er gegeten. Eet je niet mee? Geef dit dan aan aan degene die moeten koken.
    (De lessen kunnen per weer veranderen, maar ik heb gekeken naar welke dansstijlen er over het algemeen word gedanst en suprise suprise dat is hiphop. En aangezien er maar twee choreografen zijn kan er niet heel veel verschillende stijlen gedanst worden.)

    Het corveeschema;

    Maandag:
    Afwassen; Evelina en Christopher.
    Koken: Nathan en Isabella.
    Tafel dekken (middag en avond): Jay en Kylie.
    Dinsdag:
    Afwassen: Ralph en Ambrosia.
    Koken: Myléne en Daniël.
    Tafel dekken (middag en avond): Abbigail en Giovanni.
    Woensdag:
    Afwassen; Kylie en Isabella.
    Koken; Abbigail en Stephen.
    Tafel dekken (middag en avond): Felicite en Ambrosia.
    Donderdag:
    Afwassen: Moira en Giovanni.
    Koken; Jay en Kylie.
    Tafel dekken (middag en avond) Evelina en Ralph.
    Vrijdag:
    Afwassen: Maximiliano en Nathan.
    Koken; Chistopher en Moira
    Tafel dekken (middag en avond): Isabella en Daniël
    Zaterdag:
    Afwassen: Myléne en Abbigail.
    Koken; Ambrosia en Felicite.
    Tafel dekken (middag en avond): Nathan en Daniël
    Zondag:
    Afwassen: Felicite en Stephen.
    Koken; Evelina en Maximiliano
    Tafel dekken (middag en avond): Maximiliano en Christopher.


    Dat viel mee. Een keer afwassen en een keer tafeldekken, veel werk was het niet. Alleen vrijdag zou een hel worden. Ik had wel een gemiddelde conditie, maar wel extreem slappe armen. Daarom ging ik ook trainen. Zaterdag zou ik niks meer kunnen doen, omdat ik zo veel pijn had! Toch wilde ik me concentreren op de leukere dingen van de week. Zoals de repetities met Ambrosia. Modern! Mijn stijl! Dit ging echt geweldig worden.

    [Omg 1100 woorden. Iemand voor Gio?]

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 22:05 ]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Christopher Andréj Ivanov.

    "Ga je lekker? NIet zo nerveus eh?" Ik grinnikte en knikte. "Zeker lekker." Ik grijnsde en gaf haar een vlugge knipoog waarna ik de muziek hoorde versnellen en tegelijkertijd ook mijn passen versnelde. Een grijns was op haar gezicht verschenen en ik schudde met een kleine lach mijn gezicht.
    "Nope." Hoorde ik gevolgd door een ploppende 'p'. "Verassing of melding?" Ik keek haar aan en terwijl de passen doorgingen grinnikte ik. "Het helpt, moet je meedoen." Evelina was Ballet geschoold, maar zij was zeker een goede danseres ze kon veel aan en was ook een pietje precies. Iets wat ik zeker kon waarderen.
    "We kunnen het afwassen ook uitstellen naar vanmiddag?" Een lach sierde mijn gezicht, "Dat klinkt zeker goed." Ik hield niet zo van afwassen, maar we konden het niet op iemand anders schuiven eh.
    "Zullen we dan zo meteen vertrekken? Des te meer tijd hebben we om boodschappen te doen." Om een een of andere reden vond ik boodschappen doen echt heel leuk, al ben ik 23 en de oudste hier, ik verander in een supermarkt om tot klein kind. "Wacht eventjes hoor." Glimlachte ik en liep naar de keuken waar ik Moira, Felicite, Nathan en Maximiliano aantrof. "Jongens, we zijn nu weg. Ik weet niet zeker of we de lunch redden, maar de afwas laten we staan voor wanneer we terugkomen."
    "Wie weet wanneer chef kok Max klaar is met zijn eitjes." Het kon nog een uur duren voordat ècht iedereen wakker was.
    Ik liep verder naar mijn kamer waar ik mijn autosleutels, rijbewijs en portemonnee pakte. Ik vervolgde terug naar de living waar Evelina nog zat. "Klaar?" Vroeg ik toen en knikte zodat we richting mijn auto konden lopen.
    "Ik ga alvast de auto starten. "
    Ik liep op een rustig tempo naar buiten en de zon scheen al vel het was heerlijk weer en ik trok mijn 'zomer' beanie goed op mijn hoofd. Ik startte de auto en keek even op mijn telefoon waar ik een bericht van mijn broertje zag. Ik w'appte hem snel terug waarna ik de radio begon te spelen en ik rustig wachtte op Evelina.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Ambrosia Ivy Hernandez

    Ook Mylene had haar partner nog niet gezien. Ik knikte begrijpelijk. "Ik heb Gio ook nog niet gezien."Gio zal me deze week echt er door heen moeten slepen." mompelde ik. Modern was totaal niet mijn stijl en ik bakte er ook geen snuit van. Ze meldde dat ze Jay had als partner en ze ik hoorde haar enthousiasme door haar stem heen, ook haar gezicht sprak open boekdelen. Ik grinnikte. "Héél gaaf." Stemde ik in, vorige week was iedereen zo goed met het dansen. Ik glimlachte, ik wou dat ik zo extreem enthousiast kon zijn over mijn partner. Ik wist alleen dat Gio een hele goede danser was, ik wist heel weinig over hem en ook had ik hem heel weinig gesproken. Eigenlijk helemaal niet. "Ik hoop dat ik het goed kan vinden met mijn partner.' grinnikte ik uiteindelijk. MIjn blik bleef hangen bij het prikboord en ik glimlachte. "Als we het over de duivel hadden." Ik grinnikte en keek weer naar Mylene.
    "Dus, hip-hop lyrical. Jou stijl zeker.
    Ze wees op mijn gitaar, "Speel je?" Ik lachte, "Ja suffie, anders had ik mijn gitaar toch niet in mijn handen." Ik keek naar de gitaren terwijl ik de akkoorden van wake me up aan het spelen was. "Je kent dit liedje?" Ik nam aan van wel, het was een zeer bekend liedje. "Feeling my way through the darkness, guided by a beating heart, I can't tell where the journey will end, but I know where it starts." Ik grijnsde en keek haar aan. De songtekst rolde zo over mijn lippen en de klanken van mijn gezang vulde de ruimte.
    Voor een tel sloot ik mijn ogen en toen het liedje was afgelopen legde ik de gitaar naast me neer op de bank.
    Ik neuriede nog wat en wierp een blik op Mylene. "Hoe vind je het tot nu toe?" vroeg ik toen terecht geinteresseerd. Ik wist dat dit kamp zeker leuk kon worden, maar zij was nieuw. Wie weet wat ze ervan vond? Misschien vond ze het niks? Had ze iets tegen de corveedienst? Of vond ze Chris en Eve geen goede leiders? Ik keek om me heen en zag Chris zijn sleutels pakken en richting zijn auto lopen. Vast boodschappen of zo iets dergelijks.
    "Ik hoop dat we vanavond iets leuks gaan doen." Ik sprak te veel. Ik sprak veels te veel, ik snapte niet waarom ik na een verschrikkelijk ochtendhumeur altijd ineens kon omslaan naar een vrolijk weet ik het. Carlos mompelde altijd dat hij me het leukst vond wanneer ik sliep. Dan was ik voor een keer stil, dit zei hij natuurlijk alleen wanneer ik ook daadwerkelijk in mijn kwebbelkous bui was. Meestal had ik dit niet zo erg, ik was vrij rustig, vaak terug ingenomen, maar wanneer ik eenmaal tussen de juiste mensen zat was ik echt een druktemakertje.
    Mijn hand gleed naar mijn benen terwijl ik mijn enkels beetpakte en ze iets verder de bank op trok. Mijn grijze joggingsbroek stond nonchalant en een beetje slordig in combinatie met mijn blouse en topje.
    Mijn haar was al opgedroogd en krulde over mijn schouders, ik was vrijwel make-uploos op mijn eyeliner en mascara na. Ik voelde me anders altijd zo ingepakt.
    De zon scheen naar binnen en verlichtte de kamer. Je zag alle stofdeeltjes in de stralen en ik bewonderde het verschijnsel.

    (Wat een onzinpost het spijt me )

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 18:04 ]


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Evelina Jelena Tyrsa.

    Chris deelde mee dat wij even weg gingen en hij liep nadat hij zijn spullen had gepakt naar buiten. Langzaam stond ik op en pakte nog een flesje water uit de koelkast. Ik liep naar de living en graaide daar mijn tas van de grond waarna ik het hengsel over mijn schouder trok. Het was een soort schouder tas.
    "Doeg!" riep ik nog snel de keuken in. Snel begaf ik me naar buiten waar Chris al op me stond te wachten. Dat een bekend iemand mee ging was wel een rustgevend idee. Ik hield er niet van om alleen naar de dokter te gaan.
    Bij Chris aangekomen stapte ik in en keek op mijn mobiel. We hadden net niet genoeg tijd meer om boodschappen te doen. Dit was eigenlijk wel beter aangezien ik niet precies wist hoe lang het bij de dokter zou duren. Daarbij moesten we er ook nog heen rijden en het was niet ietsje verder dan het dorpje. Ik draaide het flesje open en nam er een paar slokken uit. Ik keek Chris aan en fronste licht. Hij had echt altijd een beanie op. "Is dat niet warm?" zei ik en ik gaf een knikje naar het geen wat boven op zijn hoofd zat. Volgens mij moest het echt super warm zijn, het was echt super warm en dan ook nog zo'n ding op je hoofd. Poeh.
    Er was ook geen vuiltje aan de lucht te bekennen dus dat maakte het voor de zon nog makkelijker om de aarde te voorzien van warmte. Heerlijk, zo'n strakke blauwe lucht. Ik gokte dat het vandaag aardig warm ging worden dus dat betekende dat de airco in de zalen aan moesten vandaag. Vroeger ging ik als het zo warm was altijd naar het strand en vliegeren. Ik pakte mijn zonnebril uit mijn tas en zette hem op mijn neus. Ik richtte een korte blik naar de lucht om vervolgens weer even naar Chris te kijken. Eigenlijk vroeg ik me wel af of ze echt aan hun dans opdracht zouden gaan. Al dacht ik van wel aangezien ze zich anders niet hadden opgegeven. En ze hielden van dansen dus dat moet wel goed komen. Maar ze blijven jong, niet veel jonger dan ons maar die paar jaar kan wel het verschil maken.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2014 - 17:58 ]


    † Impossible isn't something that can't be done, it's something that isn't done before. †

    [Het spijt me heel erg, maar ik ga me helaas uitschrijven. Er zijn een paar persoonlijke dingen en ik heb amper tijd. Ik kan moeilijk iedereen laten wachten en hopelijk begrijpen jullie dit.]


    16 - 09 - '17