• The Corvin Castle Stories speelt zich af in het land Walachije (hedendaags Romenie) in 1474. Het verhaal begint met Kerst, wat in het dorp groots gevierd wordt, net zoals in het Corvin Kasteel. De hertog is Ivan Corvin, hier woont hij met zijn vrouw, twee kinderen (zoon en dochter), bastaardzoon en alle mensen in dienst.



    De grote rode draad waar ik zelf aan dacht (suggesties mogelijk) om te zorgen dat de dorpelingen in opstand komen. Ivan laat de dorpsbewoners veel belasting betalen en de oudste zonen moeten als ze 20 zijn het leger in, het is ook zo dat de hertog zijn eigen zoon in het kasteel laat verblijven, wat voor nog meer boosheid zorgt naar de hertog toe. Dit zorgt voor veel rumoer in het dorp, gezien ze bang zijn dat ze hun zonen nooit meer zullen terug zien. Plus het feit dat het al lang gevroren en gesneeuwd heeft, waardoor grote delen van de boerenlanden onder een dikke pak sneeuw liggen. Mensen sterven van de honger en in het kasteel genieten ze van het beste eten in de omstreeks.

    Ook in het kasteel is niet alles goed, de hertog heeft recent zijn bastaard zoon laten komen inwonen. De bastaardzoon is bezig zijn vader in te palmen om het wettig te verklaren en zodoende kan hij hertog worden als zijn vader overleed. Maar hoever zal de bastaard gaan zodat hij wettig verklaard wordt?

    Er is ook corruptie, de kerk en de ministers proberen zoveel macht te krijgen als ze kunnen door achter de rug om van de koning pakten te sluiten en deals te maken om zo hun hachje te redden of zo macht bij te krijgen.


    Regels:
    - Schrijf zo veel je wilt of kort en krachtig, (want soms heb je gewoon niet veel inspiratie om te schrijven en mag een kleine zin tussendoor ook wel)
    - Naam van je personage boven aan je stukje

    - Je mag geen personage van iemand anders dood schrijven
    - Personage van andere bespelen mag (MAAR zolang de andere speler toestemming geeft, als iets niet goed is aanpassingen)
    - Schrijven in de hij/zij-vorm
    - Houd het realistisch (Geen Mary/Gary sue's)
    - 16+ mag (Martelen en seks mag maar geef het aan en houd het netjes)
    - OOC aanduiden met (){}[]
    - en belangrijkste regel, heb plezier!


    Elk verhaal heeft passende personage's nodig, helaas zijn er in sommige vallen maar gelimiteerde aantal, zoals bij de adel.
    Reserveringen tellen tot 1 week dus houd goed in de gaten!
    Btw als je een leuk plaatje wilt voor je personage kijk even op deze site:
    http://www.pinterest.com/maartjekramer5/middeleeuwen-karakters/

    Adel in het kasteel
    Ivan Corvin
    vrouw van Ivan
    zoon - 20
    dochter - 19
    bastaardzoon - 21
    Verloofde van de zoon
    Bijna vol (1 rol mogelijk)

    middel/lage adel
    Denk aan hofdames van de dochter en de hertogin, ridders, belangrijke staatsmannen ect
    nog 2 rollen beschikbaar

    Personeel in het Kasteel
    Onbeperkt

    Dorpelingen
    Bakkers, smits, marskramers, priester, dit is ook onbeperkt


    Extra
    Denk aan reizigers met een mysterieuze agenda (orde van de draak) zigeuners,
    Als je een personage maakt zal feedback geven en graag willen dat je het zou aanpassen ;)
    Gezien ik graag de personages historisch verantwoord zie


    zoek je nog namen kijk hier anders of kijk op deze link http://www.brabbels.com/baby-namen/Roemeense-baby-namen


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog.
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders
    Beroep:
    Favoriete activiteiten:
    Positieve eigenschappen (+/- 3):
    Negatieve eigenschappen (+/- 3:
    Familie:
    Relatie:
    Geschiedenis:
    Foto/Beschrijving:


    Karakterlijst:
    Adel in Kasteel:
    Ivan Corvin, hertog - 1,6 Unox22
    Ileana Walter - Corvin - 1,8 Theatre
    Andreas Maldovan, bastaard - 1,1 WenseKronik
    Ellis Samantha Corvin, Dochter van de hertog - 1,3 HaIcyon
    Mihaita Ivan Cyprian Corvin, Zoon van de hertog - 1,5 LyraPhoenix
    Morgaine Coastillon, Verloofde van de Mihaita - 1. 6 tubbietoost

    Middel/lage adel:
    Roquan Rochir Elmenda, Ridder - 1,4 Erebor
    Isolde Hedwig van Henegouwen, hofdame Ellis - 1,4 WenseKronik
    Sybil Eleanor Golding, hofdame hertogin - 1,6 Margotanne
    Fye - 1,6 Venomis

    Agorax Saxton, wachter - 1,6 DelanoDKM

    Personeel Kasteel:
    Ulrich Rolfe, kok - 1,1 WenseKronik
    Ariana de Biville, kamermeisje - 1,4 Tubbietoost

    Dorpelingen:
    Ludovico, bisschop -1,6 Venomis
    Murtagh, huurmoordenaar (kerk) - 1,6 Venomis

    Katharina Preot, kardinaal Mazariunus dochter - 1,1 WenseKronik
    Thargor Vuurgeboren, Smid - 1,5 Thargor
    Avery Underhill, Molennaars dochter - 1,5 BarnOwl
    Vasilico Underhill, Molenaars zoon - 1,5 BarnOwl
    Sorin Buxton, boer - 1,6 Theatre


    Extra:
    Serena Azzurra Rossini a.k.a ileana 1,1 BarnOwl
    Blink, muzikant - 1,4 LyraPhoenix

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 11:34 ]

    HaIcyon schreef:
    (...)

    Kijk is bij extra? Reizigers. Het kunnen allemaal reizigers zijn of mensen die aan het hof komen. Het kan dus wel. Maar aangezien ik eigenlijk de dochter van Ivan had gereserveerd en volgens mij BarnOwl die nu heeft snap ik haar rollenverdeling niet helemaal.


    Dat weet ik, maar iedereen gaat nu hertoginnen maken of andere adellijken, maar we moeten ook dorpelingen hebben en andere personage's. En trouwens die personage's die ze aanmaken, zijn toch niet voor de hele RPG bedoeld, uiteindelijk hebben ze hun doel bereikt en kunnen ze het niet ermee RPGen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik bedoel er gewoon mee, dat het handiger is, als mensen ook dorpelingen maken of hofdames.


    One Who Travels A Higher Path.

    XSoulmatesX schreef:
    (...)

    Dat weet ik, maar iedereen gaat nu hertoginnen maken of andere adellijken, maar we moeten ook dorpelingen hebben en andere personage's. En trouwens die personage's die ze aanmaken, zijn toch niet voor de hele RPG bedoeld, uiteindelijk hebben ze hun doel bereikt en kunnen ze het niet ermee RPGen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik bedoel er gewoon mee, dat het handiger is, als mensen ook dorpelingen maken of hofdames.

    Ja, ja. Ik snap je punt, haha. Maar iedereen speelt nu eenmaal liever iemand van adel dan een arme dorpeling, op uitzondering van sommige mensen natuurlijk. c:
    En daarbij, zolang er geen stop op is kan iedereen adelijke mensen door blijven maken. Niemand weet dat er misschien al veel adelijke mensen zijn en maken er zelf ook een. Nu weet ik dat de eigenaar offline is en ze het dus niet kan veranderen. Maar dat kunnen we misschien vragen als ze wel online is c:


    That is a perfect copy of reality.

    HaIcyon schreef:
    (...)
    Ja, ja. Ik snap je punt, haha. Maar iedereen speelt nu eenmaal liever iemand van adel dan een arme dorpeling, op uitzondering van sommige mensen natuurlijk. c:
    En daarbij, zolang er geen stop op is kan iedereen adelijke mensen door blijven maken. Niemand weet dat er misschien al veel adelijke mensen zijn en maken er zelf ook een. Nu weet ik dat de eigenaar offline is en ze het dus niet kan veranderen. Maar dat kunnen we misschien vragen als ze wel online is c:


    Haahahah, gelukkig! ^^ Ja, inderdaad. Iedereen blijft het maar aanmaken. Ja, inderdaad. Maar dan denk ik zo, dat ze inderdaad die rolverdeling wat moest verduidelijken en moest zeggen dat alleen die familie alleen adellijk is en voor de rest dat mensen een andere personage's moeten kiezen, dus hofdames, dorpelingen.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2013 - 21:33 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Anders speel ik wel iemand van het dorp.

    Heb al een leuk idee.


    Vampire + Servant = Servamp

    XSoulmatesX schreef:
    (...)

    Haahahah, gelukkig! ^^ Ja, inderdaad. Iedereen blijft het maar aanmaken. Ja, inderdaad. Maar dan denk ik zo, dat ze inderdaad die rolverdeling wat moest verduidelijken en moest zeggen dat alleen die familie alleen adellijk is en voor de rest dat mensen een andere personage's moeten kiezen, dus hofdames, dorpelingen.

    Haha. Het is inderdaad niet echt duidelijk nee. (A)


    That is a perfect copy of reality.

    Sorry als ik niet duidelijk ben geweest, maar het was natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen eenadel persoon ging maken. Maar een hofdame.is.meestal ook van adel ;) dus dat kan wel maar meestal zijn het dochters van hertogen pf baronnen dus niet dochters van koningen want die blijven pp hun eigen.hof ;)
    Btw typen met mobiel werkt niet echt, heb helaa. Morgen middag weer een computer in mijn bezit dus vanag nu even met mobiel...

    WenseKronik schreef:
    Sorry als ik niet duidelijk ben geweest, maar het was natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen eenadel persoon ging maken. Maar een hofdame.is.meestal ook van adel ;) dus dat kan wel maar meestal zijn het dochters van hertogen pf baronnen dus niet dochters van koningen want die blijven pp hun eigen.hof ;)
    Btw typen met mobiel werkt niet echt, heb helaa. Morgen middag weer een computer in mijn bezit dus vanag nu even met mobiel...

    Ah zo. Misschien is het handig om reservaties erbij te zetten? Nu weten mensen vaak niet of die rol al bezet is en gaan ze die dus invullen, terwijl die al gereserveerd was en dan krijg je misverstanden. (A)


    That is a perfect copy of reality.

    Ik weet niet of dit ook handig is, maar dat je even een limiet zet aan aantallen van adellijken, zodat er ook mensen zijn die hofdames, of dorpelingen of personeel in het kasteel kunnen kiezen?


    One Who Travels A Higher Path.

    Mwah, ik ga het maar proberen. Ik zal enkel niet zo heel vaak kunnen reageren en hopen dat het een beetje wilt lukken met hij/zij.
    Zou ik een ridder mogen reserveren?


    Stenenlikker

    Naam: Rosalie Smith
    Leeftijd: 19
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog.
    De dochter van de bakker
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders:
    Dorp
    Beroep: Bakker
    Favoriete activiteiten: Pijl en boog, paardrijden en verhalen vertellen.
    Positieve eigenschappen (+/- 3):
    Vergevingsgezind, behulpzaam en vriendelijk
    Negatieve eigenschappen (+/- 3:
    Eigenwijs, kan niet tegen haar verlies en komt af en toe in problemen.
    Familie: Een moeder en haar vader is overleden.
    Relatie: Ongehuwd
    Geschiedenis:
    Rosalie verloor haar vader toen ze 15 jaar was, maar vier jaar geleden en nog steeds heeft ze er verdriet van. Haar vader was gestorven door een ernstige ziekte, waarbij hij niet meer beter kon worden. Haar vader was alles voor haar, hij leerde haar alles wat hij wist. Hij had haar toen ze heel klein was geleerd hoe je brood moest maken. Elke dag hielp ze hem en zo begon ze te leren en een goede bakker te worden net als haar vader. Haar vader was trots op haar, hij was blij en gelukkig dat hij een prachtige dochter had, die zo sterk was en zo liefdevol tegelijkertijd. Hij leerde haar pijl en boog schieten, paardrijden en verhalen vertellen. Haar moeder was een ander verhaal, een echte huisvrouw. Ze vond dat Rosalie een huisvrouw moest worden. Geen bakker, dat was ‘mannenwerk’ zo noemde ze dat. Haar moeder had er uiteindelijk tevreden mee en wou dat haar dochter gelukkig was. Nu runt Rosalie een uitstekende bakkerij en zo kan ze haar vaderswerk voorzetten, wat ze altijd gewild heeft.

    Foto/Beschrijving:
    Rosalie heeft lang golvend bruin haar. Ze heeft een smal gezichtje en mooie slanke figuur. Ze heeft bruine ronde ogen en ze heeft een schattig wipneusje, wat haar gezicht nog schattiger maakt.


    +



    Extra:
    Ze heeft als huisdier een muis.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 21:14 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Naam:
    Ellis Samantha Corvin
    Leeftijd:
    19
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog.
    De dochter van hertog Ivan.
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders:
    Kasteel
    Beroep:
    Heeft ze niet.
    Favoriete activiteiten:
    Lezen, paardrijden. Ze is het liefst buiten omdat ze om het kort te houden, gek wordt van het alleen maar binnen zitten.
    Positieve eigenschappen (+/- 3):
    Ellis is een harde werker en een echte doorzetter. Als ze iets echt wil, gaat ze er ook voor tot dat het geklaard is. Ellis is over het algemeen aardig tegen mensen, zolang je haar maar niet boos maakt. Dan heb je een probleem bij haar. Zo is ze ook goede vrienden met haar dienstmeisje Isolde, die ze al vanaf jongs af aan kent. Zo neemt ze haar wel is mee naar de paarden om dan een rit te maken, zo dat zij ook niet alleen maar hoeft te werken. Ellis is een sluw meisje en weet heel goed hoe ze verhalen zo kan omdraaien dat niemand boos wordt op haar. Dit is vaak in Ellis's voordeel, omdat ze zo veel minder gestraft wordt. Hoewel ze ook van die momenten heeft dat je haar geen prinses kan noemen, heeft ze ook wel van die momenten dat ze zich echt wel als een prinses gedraagt, als haar vader bijvoorbeeld een gesprek met een belangrijk iemand heeft, dan gedraagt ze zich voorbeeldig. Ze wil namelijk niet dat alles voor haar vader verpest wordt dankzij haar.
    Negatieve eigenschappen (+/- 3:
    Ellis heeft iets waardoor ze heel erg arrogant over kan komen, terwijl ze dat totaal niet is. Ze is dan wel een prinses, ze gedraagt zich daar echt niet naar. Althans, dat zeggen vele mensen. Ellis is heel erg eigenwijs en ze doet daardoor alleen dingen die ze zelf wilt. Hierdoor mist ze wel is een familie bijeenkomst en dan heeft ze echt problemen. Het is niet dat ze dan gemarteld wordt, maar ze wordt dan voor weken opgesloten in haar kamer en mag met niemand praten, ook niet met haar dienstmeisjes die haar dan alleen eten brengen. Ellis kan ook wel is een grote mond hebben tegen mensen. Nee, Ellis is echt niet het typische prinsesje, verre weg van dat zelfs. Ellis heeft een ongelooflijke hekel aan de dingen die ze allemaal moet doen en zou met veel plezier wel is een dag willen wisselen met een normale burger.
    Familie:
    Ze heeft haar vader, Ivan. Haar moeder en haar broer(s).
    Relatie:
    Ongehuwd
    Geschiedenis:
    Ellis is negentien jaar op de wereld gekomen in dit kasteel in Walachije, waar ze nu nog altijd woont. Ze is de jongste en het enigste meisje. Ze heeft in haar kinderjaren al zo'n tien verschillende dienstmeisjes gehad, dat kwam omdat het nooit klikte tussen haar en haar dienstmeisjes. Nu heeft ze de Nederlandse Isolde als dienstmeid en zij is de eerste waar het wel mee klikt. Ellis had nooit echt problemen gehad met haar ouders, maar het begon haar te vervelen dat ze nooit het kasteel uit kon gaan, dus ging ze het stiekem doen. Het is haar tot nu toe altijd gelukt om er omheen te kunnen praten, behalve twee keer. Toen had ze ook een redelijke straf ervoor in plaats gekregen.
    Foto:


    Extra:
    -

    [ bericht aangepast op 21 dec 2013 - 15:24 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Naam: Blink
    Leeftijd: 24
    Stand: reiziger/ muziekant
    .Woonplaats: overal
    Beroep: muziekant
    Favoriete activiteiten: spelen mensen vermaken
    Positieve eigenschappen (+/- 3)
    Negatieve eigenschappen (+/- 3:
    Familie:
    Relatie:
    Geschiedenis:
    Foto/Beschrijving:

    De rest komt zo snel mogelijk.


    Vampire + Servant = Servamp

    Al's het goed is, klopt het nu :p

    Hoe oud moet ik de verloofde van de zoon van de hertog maken?


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    SnowHeart schreef:
    Hoe oud moet ik de verloofde van de zoon van de hertog maken?


    Gezien dr zoon 20 is 17 ofzo, want soms verschilt het een paar jaar ;)