• The Corvin Castle Stories speelt zich af in het land Walachije (hedendaags Romenie) in 1474. Het verhaal begint met Kerst, wat in het dorp groots gevierd wordt, net zoals in het Corvin Kasteel. De hertog is Ivan Corvin, hier woont hij met zijn vrouw, twee kinderen (zoon en dochter), bastaardzoon en alle mensen in dienst.



    De grote rode draad waar ik zelf aan dacht (suggesties mogelijk) om te zorgen dat de dorpelingen in opstand komen. Ivan laat de dorpsbewoners veel belasting betalen en de oudste zonen moeten als ze 20 zijn het leger in, het is ook zo dat de hertog zijn eigen zoon in het kasteel laat verblijven, wat voor nog meer boosheid zorgt naar de hertog toe. Dit zorgt voor veel rumoer in het dorp, gezien ze bang zijn dat ze hun zonen nooit meer zullen terug zien. Plus het feit dat het al lang gevroren en gesneeuwd heeft, waardoor grote delen van de boerenlanden onder een dikke pak sneeuw liggen. Mensen sterven van de honger en in het kasteel genieten ze van het beste eten in de omstreeks.

    Ook in het kasteel is niet alles goed, de hertog heeft recent zijn bastaard zoon laten komen inwonen. De bastaardzoon is bezig zijn vader in te palmen om het wettig te verklaren en zodoende kan hij hertog worden als zijn vader overleed. Maar hoever zal de bastaard gaan zodat hij wettig verklaard wordt?

    Er is ook corruptie, de kerk en de ministers proberen zoveel macht te krijgen als ze kunnen door achter de rug om van de koning pakten te sluiten en deals te maken om zo hun hachje te redden of zo macht bij te krijgen.


    Regels:
    - Schrijf zo veel je wilt of kort en krachtig, (want soms heb je gewoon niet veel inspiratie om te schrijven en mag een kleine zin tussendoor ook wel)
    - Naam van je personage boven aan je stukje

    - Je mag geen personage van iemand anders dood schrijven
    - Personage van andere bespelen mag (MAAR zolang de andere speler toestemming geeft, als iets niet goed is aanpassingen)
    - Schrijven in de hij/zij-vorm
    - Houd het realistisch (Geen Mary/Gary sue's)
    - 16+ mag (Martelen en seks mag maar geef het aan en houd het netjes)
    - OOC aanduiden met (){}[]
    - en belangrijkste regel, heb plezier!


    Elk verhaal heeft passende personage's nodig, helaas zijn er in sommige vallen maar gelimiteerde aantal, zoals bij de adel.
    Reserveringen tellen tot 1 week dus houd goed in de gaten!
    Btw als je een leuk plaatje wilt voor je personage kijk even op deze site:
    http://www.pinterest.com/maartjekramer5/middeleeuwen-karakters/

    Adel in het kasteel
    Ivan Corvin
    vrouw van Ivan
    zoon - 20
    dochter - 19
    bastaardzoon - 21
    Verloofde van de zoon
    Bijna vol (1 rol mogelijk)

    middel/lage adel
    Denk aan hofdames van de dochter en de hertogin, ridders, belangrijke staatsmannen ect
    nog 2 rollen beschikbaar

    Personeel in het Kasteel
    Onbeperkt

    Dorpelingen
    Bakkers, smits, marskramers, priester, dit is ook onbeperkt


    Extra
    Denk aan reizigers met een mysterieuze agenda (orde van de draak) zigeuners,
    Als je een personage maakt zal feedback geven en graag willen dat je het zou aanpassen ;)
    Gezien ik graag de personages historisch verantwoord zie


    zoek je nog namen kijk hier anders of kijk op deze link http://www.brabbels.com/baby-namen/Roemeense-baby-namen


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog.
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders
    Beroep:
    Favoriete activiteiten:
    Positieve eigenschappen (+/- 3):
    Negatieve eigenschappen (+/- 3:
    Familie:
    Relatie:
    Geschiedenis:
    Foto/Beschrijving:


    Karakterlijst:
    Adel in Kasteel:
    Ivan Corvin, hertog - 1,6 Unox22
    Ileana Walter - Corvin - 1,8 Theatre
    Andreas Maldovan, bastaard - 1,1 WenseKronik
    Ellis Samantha Corvin, Dochter van de hertog - 1,3 HaIcyon
    Mihaita Ivan Cyprian Corvin, Zoon van de hertog - 1,5 LyraPhoenix
    Morgaine Coastillon, Verloofde van de Mihaita - 1. 6 tubbietoost

    Middel/lage adel:
    Roquan Rochir Elmenda, Ridder - 1,4 Erebor
    Isolde Hedwig van Henegouwen, hofdame Ellis - 1,4 WenseKronik
    Sybil Eleanor Golding, hofdame hertogin - 1,6 Margotanne
    Fye - 1,6 Venomis

    Agorax Saxton, wachter - 1,6 DelanoDKM

    Personeel Kasteel:
    Ulrich Rolfe, kok - 1,1 WenseKronik
    Ariana de Biville, kamermeisje - 1,4 Tubbietoost

    Dorpelingen:
    Ludovico, bisschop -1,6 Venomis
    Murtagh, huurmoordenaar (kerk) - 1,6 Venomis

    Katharina Preot, kardinaal Mazariunus dochter - 1,1 WenseKronik
    Thargor Vuurgeboren, Smid - 1,5 Thargor
    Avery Underhill, Molennaars dochter - 1,5 BarnOwl
    Vasilico Underhill, Molenaars zoon - 1,5 BarnOwl
    Sorin Buxton, boer - 1,6 Theatre


    Extra:
    Serena Azzurra Rossini a.k.a ileana 1,1 BarnOwl
    Blink, muzikant - 1,4 LyraPhoenix

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 11:34 ]

    WenseKronik schreef:
    (...)


    Hij kan niet echt zwaardvechten gezien hij een dorpeling is, meeste mensen hebben geen zwaard bij zich. Welk dolken, dus hij kan goed overweg gaan met dolken. Ow en zet anders bij zijn geschiedenis b.v dat hij doordat zijn vader zo oud en ziek is hij mocht blijven en niet naar het leger hoefde, maar daardoor moest Dragono wel het leger in bijvoorbeeld. ?
    Btw Vasilica is vrouwelijk ;) Vasilico is mannelijk. Vrouwelijke namen eindige meestal op een a en mannelijke namen op een e ;)
    Maar verder much love voor zijn uiterlijk ;)


    Hoo ja dat weet ik had eens niet in de gaten dat ik de a had gedaan inplaats van de o
    maar hij kan dan toch wel bev takken en hout gebruiken om bevoorbeeld wel te leren zwaardvechten. nyah en anders maak ik er wel dolken van is denk ik een beter idee en beter om het te verstoppen als hij iemand heeft verwond :p

    En ik zal zijn geschiedenis dan zo nog even maken :)

    En thanxs;p vond die uiterlijk ook gewoon echt... leuk en lief nyah hij kijkt zo leuk op die foto.

    [ bericht aangepast op 22 dec 2013 - 16:00 ]

    ff serieus.... ^^
    Ik heb ECHT zin om te beginnen ^^
    en n vraag..??
    vind je het goed dat ik een 2de karakter aanmaak...?
    *hoe meer zielen hoe meer vreugd?*


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    ff serieus.... ^^
    Ik heb ECHT zin om te beginnen ^^
    en n vraag..??
    vind je het goed dat ik een 2de karakter aanmaak...?
    *hoe meer zielen hoe meer vreugd?*


    Is goed !!! Altijd leuk ;)

    Invullijst:
    Naam: Sybil Eleanor Golding
    Leeftijd: 17
    Stand: Ze komt uit de middeladel.
    Woonplaats: Sybil woont momenteel op het kasteel, waar zij een hofdame van de hertogin is. Haar ouders bezitten een kleine burcht ietwat ten noorden van het kasteel van de hertog.
    Beroep: Hofdame
    Favoriete activiteiten: Sybil houdt van schilderen, gedichten voordragen, harp spelen en wandelen.
    Positieve eigenschappen (+/- 3): Ze is erg creatief, behulpzaam en eerlijk.
    Negatieve eigenschappen (+/- 3: Ze is een beetje rebels, ze is veel te goedgelovig, brutaal
    Familie: Ze heeft een oudere broer, Alistair, waarvan ze zielsveel houdt. Hij is 22 en zit in het leger als jonge ridder. Verder heeft zij een vader en een moeder, die wonen op hun eigen burcht. Haar vader is een watergraaf.
    Relatie: Ze heeft geen relatie.
    Geschiedenis: Ze is opgegroeid in een redelijk klein dorp, in een molen. Haar dorp viel onder de watergraaf, maar dat was een corrupte man. Haar vader heeft dat gemeld bij de hertog en die heeft hem weggejaagd. In ruil voor de hulp van haar vader, gaf de hertog hem een titel. Haar ouders zijn de hertog dan ook heel dankbaar. Zij hebben hun zoon daarom in het leger gestuurd en hun dochter naar het hof gestuurd om hofdame van de hertogin te worden. Sybil had in het begin heel erg veel moeite met het leven aan het hof, ze kon er niet aan wennen. Nu heeft ze het geaccepteerd, maar soms verlangt ze er naar om weer in een dorp te wonen. Ze houdt veel van haar ouders, maar ze veracht ze omdat ze haar broer in het leger hebben gestopt.
    Foto/Beschrijving:


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Naam: Ivan Corvin
    Leeftijd: 53
    Stand: Adel
    Woonplaats: Het Kasteel
    Beroep: Hertog
    Favoriete activiteiten: Jagen, eten/drinken,
    Positieve eigenschappen : Slim, kalm, betrokken bij zijn volk.
    Negatieve eigenschappen : Egoïstisch, vertrouwt weinig mensen, voert een repressief beleid, koppig en luistert niet naar advies.
    Familie:
    Hij heeft een dochter: Ellis Samantha Corvin.
    Hij heeft een zoon: Mihaita Ivan Cyprian Corvin.
    En hij heeft nog een bastaardzoon: Andreas Maldovan
    Relatie: Hij is getrouwd met zijn vrouw
    Geschiedenis: Sinds hij hertog is is hij erop uit zijn macht te vergroten, en lokt ook vaak oorlogen uit met nabijgelegen hertogdommen. Om deze oorlogen te kunnen voeren is er dienstplicht in zijn hertogdom en worden jongens vanaf hun 20e levensjaar opgeleid tot zijn soldaten, en zijn de belastingen torenhoog. Zijn beleid is veelal repressief, ieder die slecht over de hertog spreekt wordt gestraft. Tegelijkertijd zorgt hij wel dat hij veel te zien is en praat met de mensen, ook de doodgewone boeren, dit vooral om ze in de hand te houden.
    Hij heeft ooit een affaire gehad en een bastaardzoon verwekt, die hij heeft opgenomen in het kasteel.
    Foto/Beschrijving:

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 14:58 ]

    Oke oke ik doe mee. (:

    Naam: Ludovico
    Leeftijd: 46
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog. Ludovico behoort tot de geestelijken.
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders: Hij woont in het klooster.
    Beroep: Bisschop
    Favoriete activiteiten: Plannetjes smeden, mensen voor zijn karretje spannen.
    Eigenschappen: Ludovico is erg machtwellustig en hebberig. Hij kan over lijken gaan om dingen voor elkaar te krijgen. Hij denkt vooral aan zijn eigen belang en geeft niet om zijn medemens.
    Familie: tja, geen idee.
    Relatie: Hij mag geen vrouw hebben, maar dat vindt hij niet zo'n probleem.
    Geschiedenis: Ludovico is nu een jaar of vijf als bisschop aangesteld.
    Foto/Beschrijving:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naam: Fye
    Leeftijd: 18
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog. Adel
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders
    : Ze woont in een groot landhuis.
    Beroep: ze mag geen werk verrichten van haar vader.
    Favoriete activiteiten: Ze is avontuurlijk en ontglipt het landhuis graag om door de natuur te zwerven of nieuwtjes op te doen. Ze luistert graag naar muziek en houdt van dansen.
    Karaktereigenschappen: Zoals eerder benoemd is Fye erg avontuurlijk. Ze kan er moeilijk mee over weg dat ze vaak binnen moet blijven, maar kent haar plaats wel en gaat haast nooit openlijk met haar vader in discussie. Ze is vriendelijk en behulpzaam, maar heeft wel een duidelijke mening over sommige dingen.
    Familie: Ze woont samen met haar vader in het landhuis. Haar moeder is een paar jaar geleden overleden. Haar vader is een belangrijke handelaar en hij is ook een van de raadslieden van de koning. Hij en zijn dochter genieten veel aanzien. Haar opa was de zoon van een koning, maar zijn oudere broer heeft de troon geërfd.
    Relatie: Ze heeft nog geen relatie.
    Geschiedenis: Dit staat bij familie.
    Foto/Beschrijving:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    Naam: Fye

    Leeftijd: 18
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog. Adel
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders
    : Ze woont in een groot landhuis.
    Beroep: ze mag geen werk verrichten van haar vader.
    Favoriete activiteiten: Ze is avontuurlijk en ontglipt het landhuis graag om door de natuur te zwerven of nieuwtjes op te doen. Ze luistert graag naar muziek en houdt van dansen.
    Karaktereigenschappen: Zoals eerder benoemd is Fye erg avontuurlijk. Ze kan er moeilijk mee over weg dat ze vaak binnen moet blijven, maar kent haar plaats wel en gaat haast nooit openlijk met haar vader in discussie. Ze is vriendelijk en behulpzaam, maar heeft wel een duidelijke mening over sommige dingen.
    Familie: Ze woont samen met haar vader in het landhuis. Haar moeder is een paar jaar geleden overleden. Haar vader is een belangrijke handelaar en hij is ook een van de raadslieden van de koning. Hij en zijn dochter genieten veel aanzien. Haar opa was de zoon van een koning, maar zijn oudere broer heeft de troon geërfd.
    Relatie: Ze heeft nog geen relatie.
    Geschiedenis: Dit staat bij familie.
    Foto/Beschrijving:



    Natas je kunt doen dat Fye dus haar opa de oom van Ivan is ;) dus dan zijn ze familie. Als je wilt :p het mag namelijk x)

    Hmm. Als Jeffrey het oke vindt, wil ik zijn vrou wel spelen. En anders neem ik twee dorpies. (:[

    Hoe gaan we schrijven eigenlijk? Qua taalgebruik. Ik neem aan dat woorden als Cool en Shit niet bestaan.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 17:32 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    Hmm. Als Jeffrey het oke vindt, wil ik zijn vrou wel spelen. En anders neem ik twee dorpies. (:[

    Hoe gaan we schrijven eigenlijk? Qua taalgebruik. Ik neem aan dat woorden als Cool en Shit niet bestaan.


    Euhm ik heb wel dat ze voor schelden bijvoorbeels.
    'Bij gods tenen en de duivel hemzelf hoe kun je dat doen!'
    Of euhm
    'Gods armen, wat ben ik dom geweest.'
    'Vuile schobbejak, barbaar, hond of euhm loeder.' En schelde met ziektes werd niet gedaan omdat mensen er dood aan gingen.

    En qua gesprek, probeer het "middeleeuws" te houden. Dus ze weten meestal niet dat de aarde om de zon draait of sommige mensen denken nog -dacht ik- dat de aarde plat is. Dus zulke angsten kun je benoemen of naja voor sommige dingen zijn nog geen verklaring dus meeatal werd alles naar hekserij verschoven als ze het niet konden verklaren.

    En verder qua gesprek, stopwoordjes hebben ze niet echt, denk ik x)

    Ik vind het prima. (:

    Naam: Murtagh
    Leeftijd: 21
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog: Burger.
    Woonplaats: Hij heeft geen vaste woonplaats en verblijft wanneer men werk voor hem heeft.
    Beroep: Huurmoordenaar in dienst van de kerk.
    Favoriete activiteiten: hmm.
    Karaktereigenschappen : Murtagh is aan niemand trouw, behalve aan zichzelf. Hij is loyaal een degene die hem het meeste betaalt. Hij is meedogenloos als hij zijn werk uitvoert en houdt mensen op een afstand. Hij kan zich echter wel vriendelijk voordoen. Het is een zwijgzame man, die een beetje mysterieus overkomt en niemand weet eigenlijk waar hij vandaan komt of wat hij wil bereiken in het leven.
    Familie: Toen zijn moeder niet meer voor hem en zijn broertjes kon zorgen, is hij er vandoor gegaan omdat dat haar weer een mond te voeden scheelde.
    Relatie: Hij laat mensen niet genoeg toe om zich eraan te kunnen hechten.
    Geschiedenis: werk ik later wel uit.
    Foto/Beschrijving:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naam: Sorin Buxton.
    Leeftijd: 19
    Stand: Burger
    Woonplaats: Het dorp, bij de akkers.
    Beroep: Boerenzoon. Het bedrijf of de boerderij draait vooral vanwege zijn inzet. ZIjn vader is oud en ziek en kan eigenlijk niet veel meer.
    Favoriete activiteiten: Paardrijden, dat vindt hij het leukste. Hij stelt zich voor dat hij een machtig heerser is en doet nog vaak alsof hij met zijn paard de boerderij bevrijdt van andere bezetters. Hij houdt ook van feesten, maar helaas is daar niet al te veel tijd voor.
    Positieve eigenschappen: Hij is slim en altijd opgewekt. Hij probeert positief te denken en anderen daar in mee te krijgen. Hij wil er voor anderen zijn en is een echte doorzetter.
    Negatieve eigenschappen: Hij is erg achterdochtig. Daardoor heeft hij veel mensen uit zijn buurt gejaagd die hem eigenlijk wel zouden willen helpen, maar hij vertrouwde hen niet. Hij kan nogal agressief zijn als iets niet gaat zoals hij wil en hij is niet bang om zijn vuisten te gebruiken.
    Familie: Hij heeft een vader, zijn moeder is gestorven aan kraamvrouwenkoorts na de geboorte van zijn zuster.
    Relatie: Nee, die heeft hij niet. Hij zou graag een vrouw van adel trouwen, maar weet dat dat er waarschijnlijk niet in zit.
    Geschiedenis: Zijn familie woont al generaties hier. Ze hebben ook allemaal op de akkers gewerkt en hebben de gemeenschap en de adel al jaren van voedsel voorzien. Het gaat nu echter minder goed, zeker nu zijn vader erg ziek is en de landerijen leeg staan door de strenge vorst (?). Nog meer dingen, maar dat komt later.
    Foto/Beschrijving:
    Onderweg.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Naam: Agorax Saxton
    Leeftijd: 22
    Stand: Lage adel
    Woonplaats: Kasteel
    Beroep: Boogschutter (wachter)
    Favoriete activiteiten: Jagen Boogschieten Zwaardvechten en Koken
    Positieve eigenschappen (+/- 3): Accuraat op lange afstand, Eerzaam, Behendig
    Negatieve eigenschappen (+/- 3: Zeer onhandig met bouwwerkzaamheden, Heeft een zwak voor schoonheid.
    Familie: Geen Familie
    Relatie: Geen Relatie
    Geschiedenis: Is opgegroeid in een woud ver van het kasteel. Op 14 jarige leeftijd is zijn familie en thuis verwoest door hebzuchtige barbaren. Gevlucht en zocht schuil bij het kasteel waar hij later wachter is geworden.
    Foto/Beschrijving

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 23:22 ]


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    DelanoDKM schreef:
    Naam: Agorax Saxton
    Leeftijd: 22
    Stand: Lage adel
    Woonplaats: Kasteel
    Beroep: Boogschutter (wachter)
    Favoriete activiteiten: Jagen Boogschieten Zwaardvechten en Koken
    Positieve eigenschappen (+/- 3): Accuraat op lange afstand, Eerzaam, Behendig
    Negatieve eigenschappen (+/- 3: Zeer onhandig met bouwwerkzaamheden, Heeft een zwak voor schoonheid.
    Familie: Geen Familie
    Relatie: Geen Relatie
    Geschiedenis: Is opgegroeid in een woud ver van het kasteel. Op 14 jarige leeftijd is zijn familie en thuis verwoest door hebzuchtige barbaren. Gevlucht en zocht schuil bij het kasteel waar hij later wachter is geworden.
    Foto/Beschrijving



    Van Agorax worden we vrolijk ^^

    Kiliiiiii<3
    Ja, dan mag je meedoen, Delano. :3


    Every villain is a hero in his own mind.