• The Corvin Castle Stories speelt zich af in het land Walachije (hedendaags Romenie) in 1474. Het verhaal begint met Kerst, wat in het dorp groots gevierd wordt, net zoals in het Corvin Kasteel. De hertog is Ivan Corvin, hier woont hij met zijn vrouw, twee kinderen (zoon en dochter), bastaardzoon en alle mensen in dienst.



    De grote rode draad waar ik zelf aan dacht (suggesties mogelijk) om te zorgen dat de dorpelingen in opstand komen. Ivan laat de dorpsbewoners veel belasting betalen en de oudste zonen moeten als ze 20 zijn het leger in, het is ook zo dat de hertog zijn eigen zoon in het kasteel laat verblijven, wat voor nog meer boosheid zorgt naar de hertog toe. Dit zorgt voor veel rumoer in het dorp, gezien ze bang zijn dat ze hun zonen nooit meer zullen terug zien. Plus het feit dat het al lang gevroren en gesneeuwd heeft, waardoor grote delen van de boerenlanden onder een dikke pak sneeuw liggen. Mensen sterven van de honger en in het kasteel genieten ze van het beste eten in de omstreeks.

    Ook in het kasteel is niet alles goed, de hertog heeft recent zijn bastaard zoon laten komen inwonen. De bastaardzoon is bezig zijn vader in te palmen om het wettig te verklaren en zodoende kan hij hertog worden als zijn vader overleed. Maar hoever zal de bastaard gaan zodat hij wettig verklaard wordt?

    Er is ook corruptie, de kerk en de ministers proberen zoveel macht te krijgen als ze kunnen door achter de rug om van de koning pakten te sluiten en deals te maken om zo hun hachje te redden of zo macht bij te krijgen.


    Regels:
    - Schrijf zo veel je wilt of kort en krachtig, (want soms heb je gewoon niet veel inspiratie om te schrijven en mag een kleine zin tussendoor ook wel)
    - Naam van je personage boven aan je stukje

    - Je mag geen personage van iemand anders dood schrijven
    - Personage van andere bespelen mag (MAAR zolang de andere speler toestemming geeft, als iets niet goed is aanpassingen)
    - Schrijven in de hij/zij-vorm
    - Houd het realistisch (Geen Mary/Gary sue's)
    - 16+ mag (Martelen en seks mag maar geef het aan en houd het netjes)
    - OOC aanduiden met (){}[]
    - en belangrijkste regel, heb plezier!


    Elk verhaal heeft passende personage's nodig, helaas zijn er in sommige vallen maar gelimiteerde aantal, zoals bij de adel.
    Reserveringen tellen tot 1 week dus houd goed in de gaten!
    Btw als je een leuk plaatje wilt voor je personage kijk even op deze site:
    http://www.pinterest.com/maartjekramer5/middeleeuwen-karakters/

    Adel in het kasteel
    Ivan Corvin
    vrouw van Ivan
    zoon - 20
    dochter - 19
    bastaardzoon - 21
    Verloofde van de zoon
    Bijna vol (1 rol mogelijk)

    middel/lage adel
    Denk aan hofdames van de dochter en de hertogin, ridders, belangrijke staatsmannen ect
    nog 2 rollen beschikbaar

    Personeel in het Kasteel
    Onbeperkt

    Dorpelingen
    Bakkers, smits, marskramers, priester, dit is ook onbeperkt


    Extra
    Denk aan reizigers met een mysterieuze agenda (orde van de draak) zigeuners,
    Als je een personage maakt zal feedback geven en graag willen dat je het zou aanpassen ;)
    Gezien ik graag de personages historisch verantwoord zie


    zoek je nog namen kijk hier anders of kijk op deze link http://www.brabbels.com/baby-namen/Roemeense-baby-namen


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog.
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders
    Beroep:
    Favoriete activiteiten:
    Positieve eigenschappen (+/- 3):
    Negatieve eigenschappen (+/- 3:
    Familie:
    Relatie:
    Geschiedenis:
    Foto/Beschrijving:


    Karakterlijst:
    Adel in Kasteel:
    Ivan Corvin, hertog - 1,6 Unox22
    Ileana Walter - Corvin - 1,8 Theatre
    Andreas Maldovan, bastaard - 1,1 WenseKronik
    Ellis Samantha Corvin, Dochter van de hertog - 1,3 HaIcyon
    Mihaita Ivan Cyprian Corvin, Zoon van de hertog - 1,5 LyraPhoenix
    Morgaine Coastillon, Verloofde van de Mihaita - 1. 6 tubbietoost

    Middel/lage adel:
    Roquan Rochir Elmenda, Ridder - 1,4 Erebor
    Isolde Hedwig van Henegouwen, hofdame Ellis - 1,4 WenseKronik
    Sybil Eleanor Golding, hofdame hertogin - 1,6 Margotanne
    Fye - 1,6 Venomis

    Agorax Saxton, wachter - 1,6 DelanoDKM

    Personeel Kasteel:
    Ulrich Rolfe, kok - 1,1 WenseKronik
    Ariana de Biville, kamermeisje - 1,4 Tubbietoost

    Dorpelingen:
    Ludovico, bisschop -1,6 Venomis
    Murtagh, huurmoordenaar (kerk) - 1,6 Venomis

    Katharina Preot, kardinaal Mazariunus dochter - 1,1 WenseKronik
    Thargor Vuurgeboren, Smid - 1,5 Thargor
    Avery Underhill, Molennaars dochter - 1,5 BarnOwl
    Vasilico Underhill, Molenaars zoon - 1,5 BarnOwl
    Sorin Buxton, boer - 1,6 Theatre


    Extra:
    Serena Azzurra Rossini a.k.a ileana 1,1 BarnOwl
    Blink, muzikant - 1,4 LyraPhoenix

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 11:34 ]

    Ik heb voor mijn personage ook Kili gebruikt dus is dat niet wat verwarrend of iets in die richting als er twee personages zijn met dezelfde man op de foto/uiterlijk.
    Of ze zouden elkaar lang verloren tweelingbroers moeten zijn^^

    Vind ik ook een leuk idee lang verloren tweeling broer maar als je wil wijzig ik hem wel ;)


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    ik heb em veranderd. ;)


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Ow, maar als je dat verloren tweelingbroer leuk vind kunnen we dat gewoon doen toch? ik heb er geen problemen mee ;)

    ach ja waarom ook niet maar dan toch apart persoon

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 23:26 ]


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Okii

    Naam:
    Morgaine Coastillon
    Leeftijd:
    17
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog.
    Verloofde van zoon
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders
    Op het kasteel
    Beroep:
    x
    Favoriete activiteiten:
    andere mensen commanderen,, harp spelen,, pronken.
    Karakter:
    Op het eerste gezicht lijkt Morgaine de perfecte toekomstige Echtgenoot. Maar de mensen die haar kennen weten wel beter. Ze vind het geweldig om alle bediende in het kasteel te laten rennen, of om ze tegen elkaar uit te spelen. Ze kan politiek correct zijn, en de meeste hertogen zien haar daardoor als n perfecte vrouw.
    Familie:
    haar ouder zijn hertog&hertogin van n andere plek,,,(inspiratieloos) en ze is de verloofde van de zoon van de hertog
    Relatie:
    verloofde van de zoon van de hertog
    Geschiedenis:
    op haar 14de heeft Morgaine de fout gemaakt om te 'slapen' met een van de ridders van haar vaders kasteel. Ze is dus geen maagd meer. Haar vader had haar echter al uitgehuwelijkt aan de zoon van hertog Ivan, en toen de gelegenheid zich aanbood dat zijn oude vriend Ivan genoeg aan zijn hoofd had doordat zijn bastaardzoon bij hen kwam wonen, maakte haar vader daar gebruik van door op dat moment over het huwelijk te spreken. Hij vertelde dat zijn dochter was verkracht (dit had Morgaine verzonnen om haar ouders gerust te stellen) en liet de bruidsschat zo aanpassen dat alleen hij en Ivan op de hoogte waren van de seksuele status van Morgaine.
    Morgaine ging vlak daarna op het kasteel van Ivan en zijn familie wonen zodat ze haar toekomstige echtgenoot zou kunnen leren kennen.
    Morgaine wilde niet trouwen, maar thuis zou haar broer de troon krijgen en zou ze niet veel meer hebben, en ze is gewend aan luxe. Dus speelt ze het perfecte vriendinnetje. Ze lacht met hem en houdt zijn hand vast.

    Foto/Beschrijving:

    [ bericht aangepast op 24 dec 2013 - 17:54 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    WenseKronik schreef:
    (...)


    Hij kan niet echt zwaardvechten gezien hij een dorpeling is, meeste mensen hebben geen zwaard bij zich.


    Als hij nou eens een handje helpt in de smederij ipv de molen zal hij vrij geregeld in contact kunnen komen met een zwaard.

    Trouwens leuk achtergrond feitje; de naam Vasili betekend in het Grieks en Russisch "Van adel"

    Thargor schreef:
    (...)

    Als hij nou eens een handje helpt in de smederij ipv de molen zal hij vrij geregeld in contact kunnen komen met een zwaard.

    Trouwens leuk achtergrond feitje; de naam Vasili betekend in het Grieks en Russisch "Van adel"


    Ja, maar alsof ze bij de smederij je ook precies kunnen uitleggen hoe je een zwaard het beste hanteert...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Neuh maar het oefenen gaat beter dan zonder zwaard, daarnaast denk ik dat een wapensmid wel enig verstand van zaken heeft aangezien het de kunst van het smeden is om een een uitgebalanceerd wapen te produceren. Maar ik denk idd niet dat je je een zwaardvechter zou kunnen noemen :P

    Maartje, wat zijn de getallen naast de namen? :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    Maartje, wat zijn de getallen naast de namen? :'p


    Op welke pagina de rol staat.


    Stenenlikker

    Aaaah oke! (:
    Handig. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Misschien schrijf ik me nog voor deze RPG in!

    [ bericht aangepast op 24 dec 2013 - 18:17 ]


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Noticed schreef:
    Misschien schrijf ik me nog voor deze RPG in!


    Leuk (: