• De Welshe rockzanger Ian Watkins, bekend van Lostprophets, is woensdag veroordeeld tot 35 jaar cel voor kindermisbruik, onder meer voor de poging tot verkrachting van twee baby's.

    In zijn vonnis zei rechter John Royce dat de 36-jarige voormalige frontman "nieuwe diepten van verdorvenheid heeft bereikt", en noemde hem een "uitgesproken en vastberaden pedofiel". Van de straf moet hij zeker 29 jaar uitzitten.

    De zanger had schuldig gepleit aan 13 gevallen van kindermisbruik, maar onschuldig voor de verkrachting van een kind jonger dan 13. Twee vrouwelijke fans, de moeders van twee slachtoffers, werden veroordeeld tot 14 en 17 jaar voor medeplichtigheid. Een andere fan had hij aangezet haar eigen kind voor de webcam te misbruiken.

    Voor de straf werd uitgesproken, vernam het hof dat Watkins een vrouwelijke fan, een dag voor zijn schuldigverklaring, had gezegd dat hij niet begreep "waar iedereen zo hysterisch over deed", en ontkende hij dat hij een pedofiel is. Vanuit de gevangenis zei hij de vrouw dat hij schuldig pleitte "om een proces te vermijden, maar niet besefte dat ik mezelf daardoor een beetje schuldig deed lijken".

    Volgens zijn verdediging was Watkins high tijdens de meeste gevallen van misbruik en kon hij het niet herinneren.

    De politie gaat nog na of de zanger zich ook in Duitsland en de Verenigde Staten schuldig heeft gemaakt aan kindermisbruik.


    Bron: www.vandaag.be


    Bah bah, ik schaam me zo erg dat ik de band ooit leuk heb gevonden. Natuurlijk kunnen de rest van de leden hier niets aan doen, maar ik zal toch nooit meer op dezelfde manier naar hun kunnen luisteren. Dit is gewoon walgelijk. Ik hoop dat zijn medegevangenen hem eens stevig onder handen nemen (cat)
    Wat vinden jullie hiervan?

    Edit: hier kan je het verslag van de rechtbank lezen, dit is gewoon misselijkmakend.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 10:58 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Wauw, hier heb ik geen woorden voor. Hoe kan je je roem en invloed nou op zo'n manier gebruiken?


    Your make-up is terrible

    Bah.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Het is echt erg en goor en vernederend! En natuurlijk, als je weet dat je pedofiel bent dan moet je je verlangens niet doorzetten maar toch.. Het is wel een mens en hij verdiend het niet om 'door zijn medegevangenen stevig onder handen genomen te worden'. Ik weet dat ik hierin zo soft ben maar je verdient dat toch niet? Wraak is niet de oplossing, dan word hij weer boos en dan kom je misschien wel weer in hetzelfde schuitje. (hoe noem je dat?) En het is al erg genoeg dat je sws 29 jaar in de cel moet zitten, nou dan heb je heel veel tijd om je schuldig te voelen tegenover iedereen die je iets verschrikkelijks hebt aangedaan.
    Zo mevrouw Eva de Rechter heeft gesproken. Haha

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 11:02 ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    ZWOELZWIJN1D schreef:
    Het is echt erg en goor en vernederend! En natuurlijk, als je weet dat je pedofiel bent dan moet je je verlangens niet doorzetten maar toch.. Het is wel een mens en hij verdiend het niet om 'door zijn medegevangenen stevig onder handen genomen te worden'. Ik weet dat ik hierin zo soft ben maar je verdient dat toch niet? Wraak is niet de oplossing, dan word hij weer boos en dan kom je misschien wel weer in hetzelfde schuitje. (hoe noem je dat?) En het is al erg genoeg dat je sws 29 jaar in de cel moet zitten, nou dan heb je heel veel tijd om je schuldig te voelen tegenover iedereen die je iets verschrikkelijks hebt aangedaan.
    Zo mevrouw Eva de Rechter heeft gesproken. Haha


    Heb je wel enig idee wat er gebeurd met die misbruikte kinderen? Sorry maar iemand die meerdere levens verpest mag van mij zoiets wel krijgen.


    Your make-up is terrible

    ZWOELZWIJN1D schreef:
    Het is echt erg en goor en vernederend! En natuurlijk, als je weet dat je pedofiel bent dan moet je je verlangens niet doorzetten maar toch.. Het is wel een mens en hij verdiend het niet om 'door zijn medegevangenen stevig onder handen genomen te worden'. Ik weet dat ik hierin zo soft ben maar je verdient dat toch niet? Wraak is niet de oplossing, dan word hij weer boos en dan kom je misschien wel weer in hetzelfde schuitje. (hoe noem je dat?) En het is al erg genoeg dat je sws 29 jaar in de cel moet zitten, nou dan heb je heel veel tijd om je schuldig te voelen tegenover iedereen die je iets verschrikkelijks hebt aangedaan.
    Zo mevrouw Eva de Rechter heeft gesproken. Haha

    Ga je wel lekker? Pedofielen en verkrachters zijn de ergste criminelen van deze samenleving, zelfs onder de gevangen zelf is er een ongesproken regel dat je van kinderen moet afblijven. Als je zijn juridisch rapport leest zul je daar wel anders over denken, daar wordt tot in het detail uitgelegd wat hij met die kinderen heeft gedaan (;

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 11:05 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    (...)
    Ga je wel lekker? Pedofielen en verkrachters zijn de ergste criminelen van deze samenleving, zelfs onder de gevangen zelf is er een ongesproken regel dat je van kinderen moet afblijven. Als je zijn juridisch rapport leest zul je daar wel anders over denken, daar wordt tot in het detail uitgelegd wat hij met die kinderen heeft gedaan (;

    Dat betekent nog niet dat je mensen zomaar in elkaar mag trimmen...


    I am an idiot, I move.

    Assassin schreef:
    (...)

    Heb je wel enig idee wat er gebeurd met die misbruikte kinderen? Sorry maar iemand die meerdere levens verpest mag van mij zoiets wel krijgen.


    Ja, ik ken mensen die misbruikt zijn door hun neven en broers. Dat is al heel lang geleden maar nog steeds hebben ze er last van.
    Ik bedoel niet dat ik het goed wil praten voor die Ian maar hij is ook een mens en iedereen maakt fouten, ook al zijn dit hele grote fouten met grote gevolgen. Voor de kinderen en voor hemzelf. Maar ja ik weet niet, ik vind eigenlijk ook niet dat ik hier over mag oordelen dus sorry dat ik zomaar hem ging 'beschermen' maar het is van beide kanten zielig. O gut ik ga niet verder typen want ik kom niet uit mijn woorden en kan niet verwoorden wat ik nou precies bedoel. Maar in elk geval, sorry ik heb te snel geoordeeld over dat het niet echt zijn fout is want dat is het wel, hij is volwassen en hij had ook kunnen kiezen om zijn pedofiele gedachtes en behoeftes te weerhouden.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    PapiIlon schreef:
    Bah.


    Ex astris, sciencia

    Gestalt schreef:
    (...)
    Dat betekent nog niet dat je mensen zomaar in elkaar mag trimmen...


    Het is ook niet "zomaar" :')


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Assassin schreef:
    (...)

    Heb je wel enig idee wat er gebeurd met die misbruikte kinderen? Sorry maar iemand die meerdere levens verpest mag van mij zoiets wel krijgen.


    Dit dus. Die kinderen zullen altijd de emotionele of misschien wel lichamelijke littekens bij zich dragen. Ik vind het een schande dat die man dat gedaan heeft en ik vind het ontzettend erg voor de kinderen.


    26 - 02 - '16

    Child schreef:
    (...)

    Dit dus. Die kinderen zullen altijd de emotionele of misschien wel lichamelijke littekens bij zich dragen. Ik vind het een schande dat die man dat gedaan heeft en ik vind het ontzettend erg voor de kinderen.

    Hier ben ik het ook ontzettend mee eens. Ik ben alleen tegen het spelen van eigen rechter en tegen geweld.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    (...)
    Hier ben ik het ook ontzettend mee eens. Ik ben alleen tegen het spelen van eigen rechter en tegen geweld.


    Dat vind ik op zich ook wel, vooral als het door andere gevangene gedaan wordt die zelf ook dingen misdaan hebben. Maar ik kan eigenlijk niet zeggen dat ik het heel erg vind.

    Die littekens zijn trouwens maar een heel klein stukje. Ze houden er veel ergere psychische stoornissen aan over.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat vind ik op zich ook wel, vooral als het door andere gevangene gedaan wordt die zelf ook dingen misdaan hebben. Maar ik kan eigenlijk niet zeggen dat ik het heel erg vind.
    Die littekens zijn trouwens maar een heel klein stukje. Ze houden er veel ergere psychische stoornissen aan over.


    Idd


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Dit is ziek.. Fans die hem hebben geholpen? o.O


    :)

    Gilbertson schreef:
    Dit is ziek.. Fans die hem hebben geholpen? o.O

    Inderdaad dat vond ik gewoonweg nog zieker. Die fans hebben hun eigen kinderen misbruik en laten misbruiken door hem.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.