• De Welshe rockzanger Ian Watkins, bekend van Lostprophets, is woensdag veroordeeld tot 35 jaar cel voor kindermisbruik, onder meer voor de poging tot verkrachting van twee baby's.

    In zijn vonnis zei rechter John Royce dat de 36-jarige voormalige frontman "nieuwe diepten van verdorvenheid heeft bereikt", en noemde hem een "uitgesproken en vastberaden pedofiel". Van de straf moet hij zeker 29 jaar uitzitten.

    De zanger had schuldig gepleit aan 13 gevallen van kindermisbruik, maar onschuldig voor de verkrachting van een kind jonger dan 13. Twee vrouwelijke fans, de moeders van twee slachtoffers, werden veroordeeld tot 14 en 17 jaar voor medeplichtigheid. Een andere fan had hij aangezet haar eigen kind voor de webcam te misbruiken.

    Voor de straf werd uitgesproken, vernam het hof dat Watkins een vrouwelijke fan, een dag voor zijn schuldigverklaring, had gezegd dat hij niet begreep "waar iedereen zo hysterisch over deed", en ontkende hij dat hij een pedofiel is. Vanuit de gevangenis zei hij de vrouw dat hij schuldig pleitte "om een proces te vermijden, maar niet besefte dat ik mezelf daardoor een beetje schuldig deed lijken".

    Volgens zijn verdediging was Watkins high tijdens de meeste gevallen van misbruik en kon hij het niet herinneren.

    De politie gaat nog na of de zanger zich ook in Duitsland en de Verenigde Staten schuldig heeft gemaakt aan kindermisbruik.


    Bron: www.vandaag.be


    Bah bah, ik schaam me zo erg dat ik de band ooit leuk heb gevonden. Natuurlijk kunnen de rest van de leden hier niets aan doen, maar ik zal toch nooit meer op dezelfde manier naar hun kunnen luisteren. Dit is gewoon walgelijk. Ik hoop dat zijn medegevangenen hem eens stevig onder handen nemen (cat)
    Wat vinden jullie hiervan?

    Edit: hier kan je het verslag van de rechtbank lezen, dit is gewoon misselijkmakend.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 10:58 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    (...)
    Inderdaad dat vond ik gewoonweg nog zieker. Die fans hebben hun eigen kinderen misbruik en laten misbruiken door hem.

    Ik denk dat ze zich trots voelen omdat hun kinderen seks hebben gehad met hun idool. Sick people.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 12:30 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    ZWOELZWIJN1D schreef:
    Het is echt erg en goor en vernederend! En natuurlijk, als je weet dat je pedofiel bent dan moet je je verlangens niet doorzetten maar toch.. Het is wel een mens en hij verdiend het niet om 'door zijn medegevangenen stevig onder handen genomen te worden'. Ik weet dat ik hierin zo soft ben maar je verdient dat toch niet? Wraak is niet de oplossing, dan word hij weer boos en dan kom je misschien wel weer in hetzelfde schuitje. (hoe noem je dat?) En het is al erg genoeg dat je sws 29 jaar in de cel moet zitten, nou dan heb je heel veel tijd om je schuldig te voelen tegenover iedereen die je iets verschrikkelijks hebt aangedaan.
    Zo mevrouw Eva de Rechter heeft gesproken. Haha


    I don't really fucking care about that. Al zit hij daar voor zijn leven lang. Kindermisbruik is niet goed te praten, met geen enkel excuus, en het maakt me eigenlijk best wel verdrietig dat mensen medelijden tonen voor de dader in plaats van voor de misbruikten. Een dader is een mens, een mens kan zich bedenken, maar zo'n fout wis je niet zomaar uit. Echt niet.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 12:51 ]


    Searching heavens for another earth

    Het is echt ziek. Ik was best wel gek op die band en ik sta zelfs nog met Ian op de foto. Echt een goor idee.

    Ik zal waarschijnlijk ook nooit meer naar die band kunnen luisteren zonder het met dit nieuws te associëren en ik vind het echt klote voor de rest van de band, want hun imago lijdt er ook onder.

    Echt, wat drijft een mens tot zoiets. Dat geldt ook voor die achterlijke fans, die vind ik net zo schuldig en mogen wat mij betreft met hem mee de cel in.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 12:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    Het is echt ziek. Ik was best wel gek op die band en ik sta zelfs nog met Ian op de foto. Echt een goor idee.

    Ik zal waarschijnlijk ook nooit meer naar die band kunnen luisteren zonder het met dit nieuws te associëren en ik vind het echt klote voor de rest van de band, want hun imago lijdt er ook onder.

    Echt, wat drijft een mens tot zoiets. Dat geldt ook voor die achterlijke fans, die vind ik net zo schuldig en mogen wat mij betreft met hem mee de cel in.

    Ze gaan ook de cel in :Y). Ik geloof dat ze iets van een 17 jaar hebben gekregen, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Taiteilijan schreef:
    (...)
    I don't really fucking care about that. Al zit hij daar voor zijn leven lang. Kindermisbruik is niet goed te praten, met geen enkel excuus, en het maakt me eigenlijk best wel verdrietig dat mensen medelijden tonen voor de dader in plaats van voor de misbruikten. Een dader is een mens, een mens kan zich bedenken, maar zo'n fout wis je niet zomaar uit. Echt niet.

    Precies. Een mens heeft sowieso de keuze om het wel of niet te doen, maar hij deed het en misbruikte die roem. Het kan me niet schelen hoe lang hij vast zit, het was zijn eigen schuld en met dit soort zaken heb ik absoluut geen medelijden voor de dader(s).


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Drogo schreef:
    (...)
    Ze gaan ook de cel in :Y). Ik geloof dat ze iets van een 17 jaar hebben gekregen, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker..


    Okee, gelukkig.
    Al hebben zij hun plicht verzaakt zorg te dragen voor hun kinderen, dus eigenlijk zouden ze ook voor minstens 35 jaar achter slot en grendel moeten verdwijnen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dit is walgelijk! Echt, hier kan ik echt kwaad om worden.


    Queer zijn is gewoon alles

    :| .....


    My brain's just crashed of all the grossness.....


    Dit is zo walgelijk dat het niet in woorden uit te drukken is.

    Dooddoenervo schreef:
    Dit is walgelijk! Echt, hier kan ik echt kwaad om worden.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Eh, what the fack.
    Ik luister wel 'ns naar muziek van ze, maar echt, what the fuck. Ik heb hier gewoon geen woorden voor.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dooddoenervo schreef:
    Dit is walgelijk! Echt, hier kan ik echt kwaad om worden.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Wauw.
    Hoe kun je in godsnaam zoiets walgelijks ook maar in je hoofd halen. Puur slechte mensen

    Jezus. Ik weet gewoon niks uit te brengen. Wat ongelofelijk walgelijk. En het ergste vind ik nog die fans die hun kinderen hierdoor hebben misbruikt of laten misbruiken. Verdomme zeg, die mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. Ziek vind ik het.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 23:51 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)