• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:


    Personages

    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – ThranduiI
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Theatre


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Inschrijftopic
    Speeltopic 2

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 10:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fili zuchtte en haalde zijn schouders op. 'Nee, ik heb haar niet meer gezien. Maar het is wel wat voor haar om ons achterna te rijden.' Toen hij die laatste zin uitsprak keek hij even achterom, om te checken of Lily niet daadwerkelijk achter hun aangereden was. Maar er was geen spoor van Lili. Toen hij zich weer omdraaide viel hij bijna van zijn pony af, waardoor hij even kort lachte. Hij was echt benieuwd wie ze allemaal in Isengard zouden aantreffen. 'Het zal me benieuwen met hoeveel we straks zijn.' zei Fili.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    [omg jongens, een vrolijk liedje? ik krijg er haast tranen in mijn ogen van altijd]

    Thorin raakte niet in een beter humeur door het lied dat ze zongen, gezien het een zwaar beladen tekst had en verre van vrolijk te noemen was. Echter wakkerde het strijdlustige gevoelens aan en was hij nog besluitvaardiger om zijn woonstede, zijn paleis, terug te nemen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kili

    'Ik ben ook wel benieuwd wie er komen, als Thranduil het maar laat. Dan is Thorin de rest van de reis niet te genieten' fluistert hij dan zachtjes in Fili's oor. Even grijnst hij. Als Thranduil werkelijk zou komen, dan word het geen strijd met Smaug maar gaat Thorin de strijd aan met Thranduil. Thorin zou met liefde zijn keel doorsnijden, dat wist hij maar al te goed. Even grijnsde hij. Hij was namelijk een beelddenker en zag alles meteen voor zich.

    Venomis schreef:
    [omg jongens, een vrolijk liedje? ik krijg er haast tranen in mijn ogen van altijd]

    Thorin raakte niet in een beter humeur door het lied dat ze zongen, gezien het een zwaar beladen tekst had en verre van vrolijk te noemen was. Echter wakkerde het strijdlustige gevoelens aan en was hij nog besluitvaardiger om zijn woonstede, zijn paleis, terug te nemen.


    -een liedje van jannes of frans bouwer xd. Anders luister naar het liedje laat los, laat het gaan. Disney film frozen


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Candira schreef:
    (...)

    -een liedje van jannes of frans bouwer xd. Anders luister naar het liedje laat los, laat het gaan. Disney film frozen


    ?????


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    (...)

    ?????


    Ik bedoel frans bouwer en jannes liedjes zijn altijd vrolijk xd. Maar je moet echt luisteren laat het los, laat het gaan gezongen door Willemijn verkeijk uit de nieuwe disney film frozen.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    [Misty Mountains zingen als een vrolijk lied?]

    Gengi gromde van ongenoegen en gaf met haar knots een klap op het achterste van de pony's van de jongens.
    'Doorlopen, daar doen jullie goed aan,' bromde ze. Ze hield niet van muziek en ook niet van zingen. Dat was nergens voor nodig.
    De pony's schoten een paar meter naar voren toen ze schokken van de klap op hun flank.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Candira schreef:
    (...)

    Ik bedoel frans bouwer en jannes liedjes zijn altijd vrolijk xd. Maar je moet echt luisteren laat het los, laat het gaan gezongen door Willemijn verkeijk uit de nieuwe disney film frozen.


    Maar wat hebben Frans Bouwer en Jannes liedjes met the Misty Mountains te maken?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    (...)

    Maar wat hebben Frans Bouwer en Jannes liedje

    [q][/q]s met the Misty Mountains te maken?


    Nou je wou vrolijke liedje zei je, nou dat gaf ik je.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Kili

    Kili gaf een brul toen zijn pony er vandoor schoot. Met een salto vloog hij er achterover af en klapte op de grond. 'Verdomme, Gengi!' mopperde hij terwijl hij met zijn hoofd over zijn achterhoofd wreef. Daarna stond hij op en stapte weer op zijn pony. Gengi gromde even waarschuwend. Kili snoof even verontwaardig en begon maar weer naast Fili te rijden. Zijn broer lachte hem vierkant uit, en hij hoorde Thorin hard grinniken. 'Dat is niet grappig!' snauwde hij met een pijnlijk gezicht. Hij zag wat bloed op zijn hand zitten.

    Thranduil Oropherion

    "Lang niet gezien he?" sprak de nieuwkomer opgewekt. Thranduil kon alleen haar bruine ogen zien, haar gezicht was nog altijd in schaduw gehuld. "We spreken straks wel uitgebreid.” zei ze er snel achteraan toen ze zag dat hij niet onder de indruk was van de manier waarop ze voor haar beurt sprak. Hij gaf een klein knikje toen ze voor hem boog en zichzelf voorstelde. Deze elf had ten minste nog enig fatsoen. Thranduil schonk haar een kleine glimlach om niet al te spontaan over te komen, maar hij kon zijn afgunst niet verbergen toen ze over dwergen begon.
    Thranduil was opgelucht toen ook deze elf vertelde dat ze zich bij het genootschap aan zou sluiten. Hij kende haar niet, maar de bijnaam Ork Hunter klonk veel belovend en nu zou hij in ieder geval nog een reisgenoot hebben om zich op te focussen en niet bijna alleen zijn met Ithilwen.
    "Oh, kom ik ongelegen?" vroeg ze toen aarzelend. Thranduil wilde zijn mond openen om te spreken, maar verbaasde zich opnieuw over hoe onbeschoft Ithilwen was. Thranduil keek haar ongelovig aan toen ze sprak alsof er niets gebeurd was.
    "Bij Eärendil, dát is lang geleden!" riep ze opgewekt. "Natuurlijk kom je niet ongelegen, mijn heer en ik hadden net een zeer verhelderend gesprek."
    Voor het eerst in jaren deed hij iets buitengewoon on-elfs was: hij verslikte zich in zijn eigen speeksel van verbazing en begon te hoesten. Hij hoopte dat het bij de twee andere elven over was gekomen als sarcastisch gehoest en niet als een bijna-dood-ervaring en snel rechtte hij zijn rug weer.
    Met nog een aantal laatste woorden vetrok Ithilwen, ze liep met felle passen naar buiten en Thranduil keek toe hoe ze, voor zijn gevoel, expres de deur open liet staan. Hij liet bijna zijn schouders zakken nu hij van het brutale kind verlost was, maar hij herinnerde net op tijd dat zijn kamer nog niet leeg was.
    Thranduil glimlachte nu voluit en keek of Ithilwen nog niet helemaal verdwenen was. Hij sprak luider dan normaal en zorgde ervoor dat Ithilwen hem goed kon horen, ook al stond ze nu buiten de kamer.
    "Met plezier verwelkom ik je in mijn paleis en tevens mijn reisgenootschap, Ireth Sáralondë."
    Hij was gecharmeerd van Ireth's nette manieren, maar zich opzettelijk zo aardig gedragen om een ander te ergeren was helemaal niet zoals hij normaal was . Hij vroeg zich af waarom hij zich zo gedroeg en waarom hij juist Ithilwen op stang wilde jagen.
    "We vertrekken naar Isengard bij zonsopgang. Bespaar je krachten en neem wat rust. Het zal niet meevallen."

    [Ik stel voor dat we Thranduil's genootschap ook snel vertrekt (Jeez, het voelt nu steeds alsof ik in derde persoon over mezelf praat :'))
    Ik weet niet precies hoe ver de anderen nu zijn, maar volgens mij lopen we achter :'D
    Oh ja, en LakeTown, ik heb nog wat dingen toegevoegd die ook invloed hebben op het laatste stukje dat jij schreef haha.]


    Caution first, always.

    Candira schreef:
    (...)

    Nou je wou vrolijke liedje zei je, nou dat gaf ik je.


    Dat sloeg op het liedje dat Kili en Fili "vrolijk" aan het zingen waren bij een liedje dat meer om te huilen is.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    (...)

    Dat sloeg op het liedje dat Kili en Fili "vrolijk" aan het zingen waren bij een liedje dat meer om te huilen is.


    Het is meer dat Fili vrolijk word van zingen.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    'Houd je teugels dan goed vast. Het is nogal beschamend als wij van ons paard vallen.'
    Toch glimlachte hij omdat hij die woorden niet al te serieus moest nemen. De elfen zouden hen toch met minachting behandelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lili was na enige tijd weer terug gegaan naar huis, haar moeder Dis was terug en keek niet al te vrolijk.
    'Lili Houtblad, waar ben je geweest? Weetje hoe laat het is?' Lili barstte in huilen uit, haar moeder wist even niet wat ze moest doen hiermee en keek haar dochter verbaast aan. 'Lieverd wat is er?'
    'Ik mocht niet mee,' Lili pakte haar pollepel en zwaaide er mee in haar verdriet. 'Ik wil ook mee, Fili en Kili mochten wel mee maar ik niet!' Dis had geen enig benul waar haar dochter het over had en waarom ze zo verdrietig erover was.
    'Ga even zitten lieverd,' Dis sprak op een kalme en rustige manier naar haar dochter. 'Vertel eens wat is er en waar zijn Kili en Fili?' Lili droogte haar tranen en keek naar haar moeder.
    'Oom Thorin was hier,'
    'Thorin?' Lili knikte,
    'En Kili en Fili mochten mee,' Lili haar onderlip trilde een beetje, 'En ik mocht niet mee!'
    'Waarheen?'
    'Dat maakt niet uit mam! Ik mocht niet mee,' sprak Lili verontwaardigd, Dis rolde met haar ogen en keek haar dochter aan.
    'Als je eerst verteld waar ze heen zijn,' Lili sloeg haar armen over elkaar heen.
    'Ze gaan mee met oom Thorin mee naar Isengard,' Haar moeder keek haar verbaast aan en vroeg zich af waarom haar dochter daar niet heen mocht gaan. Natuurlijk was ze niet volwassen maar haar zoons waren dat ook niet, maar Thorin had waarschijnlijk zijn redenen dat ze niet mee mocht.
    'Mijn broer heeft daar waarschijnlijk goede redenen voor dat je niet mee mag lieverd.' Dis gaf haar een kus op haar voorhoofd. 'Ga lekker vroeg in bed, morgen weer een lange dag lieverd.' Dis gunde haar een zeldzame glimlach, stond daarna op en liep naar haar stoel. 'Ik ga verder met breien lieverd.'

    [ bericht aangepast op 30 dec 2013 - 20:00 ]