• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:


    Personages

    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – ThranduiI
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Theatre


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Inschrijftopic
    Speeltopic 2

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 10:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Niniel schreef:
    Angel Elthanen

    Angel glimlachte toen Elrohir haar een een compliment maakte en volgde hem naar buiten,achter Halbarad aan naar zijn vader op de open plek. Een aantal rangers, niet meer dan een handvol, stonden om hem heen.
    deur en zij volgden Halbarad naar de open plek waar Halbaron met een aantal van zijn mannen stond.
    'Goheno nin, er zijn jammer genoeg geen rangers die met je mee kunnen. Ik heb nog wat gevraagd, maar ieder heeft zijn taken die hij niet achter kan laten, al helemaal niet sinds de orks nu steeds meer verschijnen.' Hoorde Angel Halbaron zeggen. Ze begreep hem maar al te goed. Nu er geen chieftain van het huis van het huis Isildúr was, waren de gebieden in Eriador gevaarlijk, en dan werden de grenzen van de Hobbits ook nog beschermd door een paar rangers. Maar wat Elrohir Halbaron als antwoord gaf deed haar opkijken.
    'Het geeft niet, als je geen mannen kunt missen, dan kun je dat niet. Al lijkt het erop dat ik iemand heb gevonden die mij graag wilt vergezellen.' Elrohir wees met zijn vinger naar haar en glimlachte.
    Als antwoord glimlachte Angel terug en toen naar Halbaron. 'Het is waar Halbaron. Ik bied mij aan om met Elrohir mee te gaan. Ik weet dat ik nog erg jong ben, ook voor een Dunedan.'
    'En daar heb je gelijk in,' Onderbrak Halbaron haar. Zijn donkere ogen drongen diep in die van haar. 'Je bent nog erg jong, we hebben hier met een draak te maken die alles kan verwoesten wat er op zijn pad komt. En we zijn met al zo weinigen.'
    Angel keek hem verbaast aan. 'Halbaron, alsjeblieft. Ik wil heel graag helpen. En ik ben niet alleen, heer Elrohir gaat ook mee, te samen met het gevolgd dat je hebt kunnen vinden. Ik ben veilig.'
    Heel even leek Halbaron van haar naar Elrohir en terug. 'Nauw goed dan, Wie ben ik om tegen de zoon van Elrond halfelf in te gaan. Ik geef je mijn toestemming om te gaan.'
    Angel verwachtte het niet, maar Halbaron sloeg zijn armen om haar heen. 'Kom heelhuids terug.'
    'Ik beloof het, Halbaron, ik beloof het.'
    Angel liet het niet merken, maar ze was erg blij


    (Zo kan je een beetje elfs?)


    {The internet is my best friend :Y) En ik vind het gewoon leuk om het erin te verwerken ^^}


    Stenenlikker

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 20:22 ]


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Niniel schreef:
    (...)
    Die van mij ook :D, heb zelfs een site gevonden met elfen woorden, :D,
    Heb ik een beetje gespooilerd?


    {Ik gebruik al een tijdje het woordenboek van Ambar Eldaron ^^ Arwen-Undomiel is ook handig.
    Hoe bedoel je?}


    Stenenlikker

    Erebor schreef:
    (...)

    {Ik gebruik al een tijdje het woordenboek van Ambar Eldaron ^^ Arwen-Undomiel is ook handig.
    Hoe bedoel je?}

    Ja ik ook :D, daar heb ik het achternaam vandaan :D,
    Nauw mijn vorige pov stond in spoiler :D


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Niniel schreef:
    (...)
    Ja ik ook :D, daar heb ik het achternaam vandaan :D,
    Nauw mijn vorige pov stond in spoiler :D


    {Hehe ^^
    Nee, gewoon zodat er niet nog een onnodige lap tekst zou staan :')}


    Stenenlikker

    Erebor schreef:
    (...)

    {Hehe ^^
    Nee, gewoon zodat er niet nog een onnodige lap tekst zou staan :')}

    oh, ^^ Hehe, dan hebben onze reacties dat teniet gedaan, ik verwijder de mijne even, hebben we weer ruimte :D


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Thorin was blij toen ze bij Isengard arriveerden. Ze zadelden de pony’s af en stapten op het paleis af. Zijn vuist rommelde op de deur en hij wachtte ongeduldig tot er werd opengedaan. Er stonden nog een andere rijdieren en hij hoopte dat ze de eerste waren. Het was immers hun berg en als ze er al waren voordat de anderen kwamen, wekte dat misschien de indruk dat het hun eigendom was en dat niemand er verder iets over te zeggen had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    De deur zwaaide met luid gekraak open en onthulde een lege welkomsthal, waar een oude sjaal aan de kapstok hing en een wandelstok tegen de muur aan leunde. Een oud, rood bevlekt, wit gewaad lag op de grond.
    'Kom binnen,' galmde het.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 21:37 ]

    Sha’rin liet haar hand over Cus’ slurf glijden. Ze hadden samen een lange tocht achter de rug: ze waren om Mordor heen gereisd, door de Brown Lands en waren nu bij Emyn Muil aanbeland, aan de grens van Rohan. Ze kon niet verder reizen met Cus, hoewel ze hem had opgedragen zelf verder te gaan naar de Iron Hills. Ze zou hem wel terugvinden als de terugtocht aanving.
    Met haar hand omvatte ze de steel van haar zeis, die ze in de aarde duwde bij iedere stap die ze zette. Als het goed is zou ze binnen geringe tijd een dorp tegengekomen, waar ze een paard in handen moest zien te krijgen. Ze wilde zo min mogelijk aandacht trekken en hoopte dat ze tijdens het vallen van de nacht een rijdier kon stelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    De vier dwergen drongen naar binnen toe. Nieuwsgierig blikte Thorin rond, terwijl hij de gang achter zich liet en een ronde kamer binnenstapte dat schaars was ingericht.
    ‘Zijn we de eerste?’ riep hij over zijn schouder.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius de Blauwe

    'Nee, dat ben ik!'
    Er klonk gestommel en toen het gerinkel van gebroken glas. Een schaduw verscheen tegen de muur van een zijgang, waarna Ignatius in zijn blauwe gewaad de kamer binnen stapte. In zijn linkerhand had hij een glas en in zijn rechterhand een fles wijn.
    'Jullie zijn laat.'

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 22:04 ]

    Thorin nam de man van top tot teen op. Hij zag eruit alsof hij pas net uit zijn ei was gekropen en kon zich niet voorstellen dat dit een grootse tovenaar moest voorstellen.
    ‘Is dit soms een grap?’ vroeg hij nors.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius de Blauwe

    'Nee, ik vind het helemaal niet komisch. Ik heb die brieven een tijd geleden verzonden, en pas nu komen jullie aan! Ik heb me hier verveeld, zo in mijn eentje in deze verlaten toren.'

    Thorin liet zijn onderzoekende blik over de jonge tovenaar glijden, maar hij wilde gebruik van de gelegenheid maken zolang er nog geen anderen waren.
    ‘Zoals je allicht weet, is het mijn woonstede die we gaan heroveren. Wat had je in gedachten? Ik wil niet alles wat mijn volk toebehoort straks door elfen en mensen geplunderd wordt. Voordat we ook maar een stap in die richting zetten, wil ik dat we daar duidelijk over zijn.’
    Zijn wenkbrauwen kropen in een dreigende frons naar elkaar toe, hoewel het niet zijn intentie was om de tovenaar te tarten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius de Blauwe

    'Zoals ik allicht weet, is het jouw woonstede?' vroeg Ignatius hardop. Hij krabde even aan zijn hoofd en liet zich toen in de troon achter hem zakken. Hij nam een slok van zijn wijn voordat hij verder sprak.
    'Wie mag jij dan wel zijn?'

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 22:31 ]